Gå til innhold

Eponas drøm om å bli mamma...

Gjest Epona

Anbefalte innlegg

Shatika: Takk for det... :rodme: Selv takk for fin samtale i går, tror vi kan ha en del å lære av hverandre. Og så er det så godt når noen forstår! :klem: Er veldig glad for at jeg er blitt kjent med akkurat deg! Gleder meg veldig til uti uken jeg også! :klem:

Pi@: Jeg fikk ikke igjen den nygravide følelsen, jeg fikk bare en smak på den og ønsket at det var meg som fikk den hvis du skjønner! Ble bare plutselig klar over at jeg kan få den følelsen igjen, tydeligvis før jeg aner. Jeg trodde nemlig ikke jeg hadde lyst å bli gravid igjen på leeenge - men jeg tror jeg er lett å smitte når den tid kommer ;) Håper vi kan treffes når du skal hjemover en tur da!! :hoppe:

Cr@sh: Det over her til Pi@ gjelder egentlig til deg også! :ler: Takk for hilsen forresten! Er litt misunnelig på deg som får hilse på babyen din hvilken dag som helst nå.. :sjenert:

I dag er det sol, og det må jeg si var deilig å se! :smilorange: Var kaldt i natt, var 4,4 grader da jeg var oppe en gang i femtiden for å spise eple og gå på do. Har måttet spise de siste nettene igjen nå.. I går brakk jeg meg og var dårlig for jeg ble plutselig så tom i magen. Knøttet suger til seg mat, og spreller i veg etter måltider. Spreller er vel feil, men h*n gjør noen skikkelige hopp inni der i tillegg til å bevege på armer og bein og sånn. :hjerte: Da jeg la meg igjen i natt etter å ha spist, lå jeg lenge våken, for h*n lå og bumpet leeeeenge inni magen og da var det ikke så lett å sovne. Men herlig å kjenne da! :hjerter:

Trøtt jeg nå.. Stod opp litt før ni, og sitetr her i sambos slåbrok (mine har ikke plass til magen! :ler: ) og har spist frokost. I dag skal jeg rydde litt. Og prøve å vaske golvet i stuen, kjøkkenet og gangen. Får se hva jeg klarer. Kunne tenkt meg å gått tur i det fine været, men i kveld er det svømming igjen og jeg tror det er nok.

I dag må jeg også huske å ha meg en lur i løpet av dagen. Har hatt ny rekord med migrene denne uken.. Og det er ingen koselig rekord. Har hatt anfall mandag, tirsdag, fredag og to anfall søndag.. Søndag (igår) var litt spesiell for på formiddagen hadde jeg et anfall med bare aura, ikke hodepine, men om kvelden fikk jeg ny aura med kraftig hodepine.. Jeg er så drittlei migrenen at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre meg av. :frustrert: Fem anfall i løpet av en uke synes jeg er litt i meste laget...

I morgen skal jeg til jordmor på kontroll. Spent på magemål og ikke minst blodtrykket mitt. Og så skal jeg spørre om hodet tilfeldigvis har begynt å feste seg.. Hvordan kjenner jordmor egentlig det..? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke til hos JM imorgen!

Jeg er også spent på blodtrykket mitt neste gang. Sist var det lavt..

Uffda.. migrene.. Håper du slipper det mer fremover! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, den migrenen din høres virkelig ikke god ut. Er det ingenting som kan gjøres? Jeg mener at lillesøsteren min går til akupunktur for noe lignende, det kan kanskje være en ide?

Lykke til hos JM i dag, og så ses vi snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epica: Takk for det! Undertrykket mitt var veldig høyt sist, så jeg er spent på hvordan det ligger nå..

Fjellrypa: Akupunktur kan sikkert hjelpe, har ikke tenkt på det. Men jeg har nåleangst og har prøvd akupunktur en gang - det var rett og slett helt jævlig.. Det svimlet for meg. Ikke fordi det gjorde vondt eller noe, men fordi jeg fikk nåler i meg... Jeg bare hater det... :sjenert: Migrenen har bare eksplodert nå i svangerskapet, og det er visst veldig vanlig desverre. Forhåpentligvis roer det seg og blir normalt igjen etter fødselen. Jeg kan jo ikke bruke medisiner nå, så jeg får leve med det foreløpig.. Jordmortimen er i morgen ;) Snakkes senere! :)

Jeg har klart å støvsuge og vaske golv i dag! *fornøyd* Hadde vaskebøtten i vasken hele tiden så jeg slapp å bøye meg, og har bøyd meg til golvet bare tre ganger - en for hver gang jeg har tørket med meg siste rest med kluten i hvert rom. Gikk veldig fint, men ble jo ikke sånn supergrundig da. Men alt for å spare ryggen! :ler: Den er nå vond likevel da.. Hadde noen fine dager for en ukes tid siden, men nå er det bare verre igjen...

Hadde så mye energi tidligere idag, hvor ble den av tro! Zzzz :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir GAL av disse hersens fluene!!!! :frustrert::frustrert::frustrert:

Vi bor i skogkanten og det VRIMLER av fluer... Og så så innpåslitne!! Har sloss mot dem i hele sommer, vi har løpt rundt med fluesmekkere og støvsuger, og alle som har vært på besøk i kortere og lengre tid har vært engasjert og aktive i kontinuerlig fluejakt. Då håper jeg de bevingede småjævlene DØR av kulde snart! :frustrert::sur::sur::frustrert: Det er to som driver og svirrer rundt hodet mitt akkurat nå, skjønenr dere, og det er så IRRITERENDE! Flyr rundt ørene mine og setter seg omtrent i håret! Grr! :sur:

Sånn, da var det ute av verden! :sjarmor:

Tung i kroppen i dag etter svømming i går. Var i dårlig form i går, hadde migreneanfall i går (igjen, 6. anfall på 7 dager...) og på ettermiddagen fikk jeg utrolig mye kynnere. Men jeg hadde gledet meg til å svømme, og gikk allikevel. Og det var herlig :) Tok det helt med ro, men svømte like langt som sist, og til og med to lengder mer ;) Godt å strekke ut kroppen i stillinger jeg ellers ikke får til. :) Men kjenner meg blytug i musklene i dag, så kanskje det ble for mye likevel. :klø:

Knøttet var superaktiv i magen i går, og sparket til og med mens jeg var i bassenget! :ler:

Sovet som en stein i natt, vært på do bare en gang! Og bråvåknet kvart over åtte og stod opp. Skal til jordmor litt senere i dag, og har planlagt en liten formiddagshvil før det.. Trenger det idag.

Pi@: Klem tilbake, og takk for lykkeønskning!

Cr@sh: Husvask og det tunge husarbeidet er egentlig fullt og helt sambo sitt ansvar for tiden, men i helgen ble det ikke gjort og jeg MÅTTE bare ta det, det var over grensen møkkete her... :rodme: Men gikk veldig greit med pinglevask da! :ler: Og deilig reint etterpå :)

Ellers så er jeg 33+0 i dag! Og bare syv uker til termin!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det gikk bra på kontroll i dag!! :klem1:

Ikke lenge igjen nå vennen!!!!! Håper du slipper så masse migrene fremover og at rygg/bekken ikke plager deg så masse.. Men gulvvask og støvsuging er vel egentlig noe av det værste du kan gjøre :sjenert:

Savner deg!!

:klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har jeg faktisk ikke tenkt på, men vi har ikke fluer her :overrasket:. Vi har masse mygg og veps, men ingen fluer. Irriterende skapninger forresten :frustrert:.

Selvfølgelig skal vi klare å lure inn en liten treff når jeg kommer sørover, hvis det passer for deg da ;).

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan fluer er det du plages av? Vi har hatt masse sånne småfluer som er ekstremt irriterende. For en ukes tid siden fant jeg en genial fluefelle på et av forumene her. Man tager en kopp eller et glass med litt veldig søt saft/juice/sukkervann (jeg blander inn litt ekstra sukker i juicen også jeg da, for å gjøre det ekstra uimotståelig). Oppi her har man en liten skvett edikk og noen dråper oppvaskmiddel. Dermed brytes overflatsespenningen på væsken, og når fluene setter seg ned for å drikke av det deilige, søte, så drukner de i stedet. :sjarmor: Det var helt herlig å finne en sånn bolle med massevis av døde småfluer i! (Jada, det er sikkert dårlig karma, men de irriterte meg sånn at jeg blir direkte lykkelig av å se at de forsvinner.)

Er formen bedre i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toblerone x2: :klem:

Cr@sh: Ja, tenk - ikke lenge igjen nå!! :hoppe:

Pi@: Så lenge jeg ikke er på føden så passer det helt sikkert utmerket! :) Da skal vi ha en nygravid-kaffemokka! :Nikke: Det er nok mye mygg hos deg tenker jeg ja..

Susan: Orker ikke hoppe jeg, så bra du gjør det for meg! :ler: Tiden går jammen fort! I hvertfall når jeg ser bakover. Fremover derimot..

Fjellrypa: Det er såkalte hestefluer, sånne småjævler på rundt en cm som flyr utrolig fort og rett i fleisen på deg - med vilje. Har fått litt sånne fruktfluer også, sånne bittesmå, men det er nå nylig. Men de store kommer utenfra, og kommer inn gjennom åpne vinduer og dører. Og er forferdelig plagsome.. Har ikke tall på hvor mange jeg har drept i sommer.. Epona - the Fly Killer :sjarmor: Formen er litt bedre i dag ja. :)

I dag har jeg vært hos frisør og fått orndet håret, det var deilig! Var på tide, så ut som et dass, følte meg i hvertfall som et.. Men en vellykket tur til frisøren gjør underverker! :smilorange: Har også kjøpt noen bittsmå votter til Knøttet, pluss to laken til sprinkelsengen og to dynetrekk. :) Fant ganske rimelig på Kid.

Har også kjøpt en gave til sambo idag, som han kommer til å bli veldig glad for når han får den! Vi har dag på fredag, da har vi vært kjærester i ni år! :hjerte: Og jeg har så lyst å gi ham en gave, og i dag er det ordnet. Skal lage god middag på fredag også, tenkte jeg. :hjerter_rundt:

Ja, i går var jeg på kontroll hos jordmor. Alt vel! Blodtrykket var vanlig, så det høye trykket hos legen sist var nok pga blodtrykksfallet jeg hadde rett før jeg gikk inn. Da kompenserer jo kroppen.. Og godt er det, for høyt blodtrykk vil jeg ikke ha noe av! Hb var 12,5 og det er jo veldig greit. Urinprøven hadde spor av albumin, men det er lov. Vekt 76,9 (opp 17,9 fra før graviditet).

SF-målet er helt øverst på den grønne streken, så magen er ikke liten i hvertfall. Derimot er den veldig lav, noe jordmor kommenterte. Jeg har jo aldri kjent noe vonde ribbeinsspark som alle klager over, og ikke har jeg halsbrann eller er plaget med sure oppstøt heller, og det er jo fordi magen er såpass lavt nede. Frisøren i dag kommenterte det også faktisk, hun spurte hvor lenge jeg hadde igjen, og jeg svarte syv uker, og da spurte hun om magen hadde sunket. Men den har jo ikek det, har alltid vært sånn. Hun hadde hatt sånn mage selv også, i det ene svangerskapet sa hun. Men det er en annen sak :ler: Babyen er i hvertfall langt nede, og jordmor regnet med at hodet ville feste seg i god tid før fødselen.

Fosterlyden var på 145, og svingte litt, for Knøttet kavet med ting og tang mens hun målte. Ikke gøy å få noe dings trykket mot sin trygge hule! :ler: Babyen lå med ryggen på min venstre side, og det merker jeg h*n gjør ofte. Jeg får nemlig lov å ligge mer over på siden på høyre siden enn på venstre siden, legger jeg meg over på venstre side så skal jeg ikke lene meg langt ned mot madrassen før det blir protester!

Var fryktelig, fryktelig sliten og dårlig form i går. Og sambo bjeffet på meg for en filleting i går kveld (for han og var fryktelig sliten) og jeg begynte å skikkelig stortute. Grein og grein og det utløste utrolig mye følelser.. Tror jeg går med en del inni meg som jeg ikke helt lar slippe ut. Pleier faktisk å bli litt sånn når jeg har vært hos jordmoren min, for hun har noe ved seg som gjør at jeg bare har lyst å grine og få trøst. Helt sprøtt egentlig, men. Alt er liksom greit helt til jeg får høre hjerteslagene til Knøttet - da klarer jeg ikke la være å grine, men det er rørte tårer, ikek triste. Men etter det kan jeg få tårer i øynene av hva som helst. Uff, ikek bare greit å være gravid og hormonell.. Var uansett godt å få ut litt i går kveld, og vi hadde en veldig fin samtale sambo og jeg. :hjerte:

I natt sov jeg fryktelig dårlig. I natt også.. Dette "armtunellsyndromet" som jeg er plaget med er plagsomt om dagen, når hender og fingrer visner bort og jeg ikke har kraft. Men om natten er det i tillegg direkte smertefullt, for det varer så lenge før jeg våkner og kan endre stilling. Og kroppen og ryggen er stiv, og jeg ligger på den ene siden til jeg omtrent føler jeg utvikler trykksår før jeg våkner og snur meg. I natt fikk jeg ikke sove igjen etter jeg var på do. Etter en stund våknet Knøttet til liv og herjet inni magen og lekte prikkedøden på meg, og holdt på ganske lenge. Så roet h*n seg igjen og sovnet tydeligvis. Men jeg var like våken... :sur: Så jeg stod opp med sambo kl 6 og spiste frokost med ham før han for, og satt oppe til 7 før jeg la meg igjen. Da sov jeg til halv ti, det var deilig.

Stod opp, følte meg fin, men nei - der kom migreneauraen... :frustrert: Men det ble med det, og gav seg faktisk før det var helt ferdig. Noen av anfallene har faktisk vært sånn i det siste, pussig nok. Uansett er jeg så sliten og lei av dette, at i dag tok jeg turen innom en soneterapidame, etter tips fra Fjellrypa. Desverre kunne hun ikke ta soneterapi på gravide, for det kunne gi for tidlig fødsel. Men en annen terapitype som gikk på muskler og sener, kunne hjelpe, og hun gav meg navn og nr til en annen terapeut. Men det føler jeg ikke helt for, så da får det heller være..

Ble langt innlegg idag, gitt. Har fått gjort mye i dag, og skal slappe av resten av dagen. Og se sci-fi-serien på nrk2 i kveld. Har blitt hektet på den :)

Blir ingen runde i dag, må snart begynne på middagen. Klemmer kan hentes her av alle som er innom! ----> :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...