Gå til innhold

Eponas drøm om å bli mamma...

Gjest Epona

Anbefalte innlegg

Skönt med kontroll och att du blir sjukanmäld när du sliter med bäckenet. Jag har kontroll om 40 minuter - så vi ligger väldigt lika i tid där också ;)

Det ska bli spännande att se hur mina värden ligger - jag tycker allt sånt är väldigt intressant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag er jeg 30 uker på vei! Det er ti uker til termindato, men bare syv uker til jeg er innenfor termin! Og syv uker (og to dager) til permisjonen min starter.

:overrasket::overrasket::overrasket::overrasket::overrasket::overrasket:

Syv uker!! Det er ikke lenge til det!!!

:overrasket::overrasket::overrasket::overrasket::overrasket::overrasket:

Har begynt å føle alt mulig rart i forhold til graviditeten - jeg har lyst å ha babyen inni magen for alltid, for det er så utrolig å kjenne at h*n romsterer rundt, og jeg begynner å le når det sparkes og dultes på to sider av magen samtidig, det er så deilig å ha babyen inni der, deilig og spennende! På samme tid kan jeg noen ganger ha veldig lyst å få ha kroppen min i fred - slippe å ha vondt i ryggen, slippe å gå på do tre ganger i løpet av natten, kunne få ligge på magen, slippe å bli sulten og kvalm rett etter måltid fordi det bor en til inni kroppen min som får all maten først... :ler: Mest av alt nyter jeg det bare - og gleder meg til babyen kommer ut. Når jeg ligger på ryggen og babyen romsterer så magen beveger seg opp og ned og hit og dit, så forestiller jeg meg hvordan det er å ha det lille nurket liggende utenpå magen min, få ta på, snuse på, se på, høre på ham/henne og kjenne den lille kroppen mot min :hjerte: Jeg gleder meg så utrolig!! :legrine:

Sambo gleder seg også enormt, han går hver dag og koser med magen og prater med magen, og sier "kom uuuuut!" for han synes det er så lenge å vente :ler: Samtidig vitser han med at vi godt kan ha babyen inni magen for alltid, for det er veldig praktisk og sikkert og trygt - veldig stille :ler: I går da vi var på handlesenter sa han han må ha meg konstant gravid - for da slipper han å være med meg i klesbutikker - jeg gidder nemlig ikke se på klær lenger.. I stedet ser vi mye på butikker han liker, og sånne "fellesbutikker" til hus og hjem og babyting og sånn. :)

Har bestemt meg for å være flinkere å gå turer nå, i den grad jeg klarer selvfølgelig. Nå når temperaturene er litt mer levelig og solen ikke steker lenger, kan jeg endelig tørre å bevege meg litt. I tillegg har jeg en svømmeavtale om svømming en dag i uken, det skal bli bra. Utrolig godt for rygg og bekken å svømme. Hvis jeg i tillegg klarer å gå litt turer på grus og skogbunn, så skal jeg nok få kroppen litt i sving igjen før fødselen. Og generelt sett.. Det gjør jo godt å bevege seg litt da. Problemet mitt er bare å finne en balansegang - for ryggen tåler så fryktelig lite nå. Og det skal ikke mye gåing til før jeg får smerter nedover høyrebenet og at det svikter når kvelden kommer.. Får ta det helt pent og rolig og ikke overdrive og ikke forvente for mye.

Idag må jeg innom trygdekontoret og hente dette fødseslpenge-kreve-skjemaet, det er kanskje på tide å fylle ut og sende inn.. Og så må jeg ringe lønnskontoret og finne ut i frohold til ferie neste år og litt sånn. Og så må jeg hente sykmeldingen senere idag. Og så har jeg lyst å ta meg et besøk i stallen "min", nå er hestene endelig tilbake etter sommerbeite. Lenge siden jeg tok i en hest sist nå, har litt abstinenser :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver så skjønt :klem:

Ikke lenge igjen nå altså....jeg syns tiden går så utrolig fort, tenk det bittelille knøttet mitt er 2,5 år og meget aktiv. Når man får barn har man plutselig en lys levende målestokk for hvor fort tiden faktisk går og det er av og til nesten skummelt :ler: (men legger jo ikke merke til at man er blitt et eller to eller flere år eldre selv)

Ha en god dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prada: Så koselig at du ble muntret opp litt her da! :klem:

Pi@: :klem:

Ionaa: Så koselig å se deg her! :klem: Håper alt står bra til med deg og guttene dine! :klem: Ikke lenge igjen nei! Idag gikk det opp for meg at det er max 12 uker igjen til vi er en familie på tre, forutsatt at jeg ikke går mer enn to uker over tiden. Og kanskje kommer h*n før det!! :hoppe:

Xavia: Ja tenk på det! Det er ganske utrolig å tenke på! Utrolig, og deilig - jeg gleder meg sånn!!

Fjellrypa: Ja ikke sant! Lurer på hvem som foreslo det! ;) Fant meg forresten badedrakt på salg på Lindex til 49 kr, førpris 229 eller noe, så nå er jeg klar! :sjarmor: Gleder meg :)

MissS: Ja, det suser unna! Ti uker igjen til termin!!

Missbumblebee: :klem:

Idag har jeg hatt storrengjøring på badet.. Badet var helt sarvet etter en lang sommer med mye-kjekkere-å-være-ute, og har bare fått jevnlig overflatevask når det har vært nødvendig liksom. Men i dag har jeg tatt det GRUNDIG og det skinner fra golv til tak. Har kastet gamle kremer og gammel sminke - du verden så mye rot man samler på.. Var litt tungt å drive på, fikk nesten kjeft av sambo, han mente han kunne tatt noe senere, men når jeg først får for meg at jeg skal ta en storrengjøring, så MÅ jeg bare få det gjort NÅ. Brukte noen timer og tok det litt pø om pø for ikke å slite meg helt ut. Er veldig fornøyd nå etterpå, og har ikke tenkt å løfte en finger resten av dagen. :sjarmor:

Neste prosjekt er å rydde på kontoret her og lage til oppbevaringsplass, sånn at gjesterommet kan tømmes for litt ting og brukes til nettopp gjesterom. Vi får nemlig besøk neste uke. Men har altså litt tid enda til det.

I morges våknet jeg av sambo sin vekkerklokke, og da var jeg midt i et migreneanfall - det har jeg aldri opplevd før. Migrene i søvne, hallo! Nå går det for langt! Har notert meg i a-planen min nesten hver gang jeg har hatt migrene i sommer, for det har blitt så ofte at jeg ville overvåke det litt. Og de siste 8 ukene har jeg hatt 11 anfall som jeg har notert ned... Det er MYE. I følge en side jeg fant på nett i dag, var det regnet som hyppig hvis man hadde 3-4 på en måned, og jeg har i snitt hatt enda litt mer enn det de siste månedene.

Det stod også at de som har migrene uten aura ofte ble bedre i svangerskapet, mens de som har migrene med aura ikke blir bedre, tvert i mot. Og det kan jeg skrive under på. Det pleide visst å øke i siste tredel av svangerskapet - jo takk, jeg kan nok skrive under på det også.. Jeg som pleier å ha 2-3 migreneanfall i året liksom.. Og nå har jeg hatt 11 de siste 8 ukene, 3 anfall bare siden søndag.. Det er utrolig slitsomt og utrolig plagsomt, blir satt helt ut av spill. Jeg håper det går tilbake til normal hyppighet (dvs SJELDEN) etter fødselen. :sur: En ting er i hvertfall sikkert - når jeg har født skal jeg ha medisin tilgjengelig i hus. :Nikke:

Idag har vi hatt okser på rømmen her. To av nabooksene kom seg ut fra beitet sitt tidligere i dag og har gått og tråkket rundt i hagen og spist saftig, fint plengress og virkelig kost seg. Jeg tar ikke sjansen på å jage dem, men naboen fant seg en rive og jagde dem bort. Jeg synes nå de er litt søte de der dyrene da, men de skal selvfølgelig ikke gå her i hagen og på tunet vårt og tråkke..

Knøttet er aktiv inni magen som vanlig. Idag har sambo prøvd å lytte på magen med et gammelt elendig stetoskop som vi knapt hører mine hjerteslag med, men han hørte ingenting. Prøvde også med tom dorull, for i følge en bok skulle det være mulig å høre noe gjennom det... Han fikk noen spark i dorullen, men ingen lyd :ler:

Skal lete fram utstyrslisten min, for jeg har noen oppdateringer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UTSTYRSLISTE:

DETTE HAR VI:

bommullsbodyer i str 56 og 62

ullbodyer i str 56, 60/62 og 70

sparkebukser i str 56 og 62

ulluer

1 hjemmestrikket ulljakke, strikker en til + ullbukse

strømpebukser i bomull (er litt store, 62-68)

sokker i str 0-1 mnd

strømpebukser og stilongs i ull, str 50 og 60

2 stelle/badehåndklær m hette

1 stelleteppe

2 helsetepper

1 6-pkn flanellsbleier

2 6-pkn gaskluter gulpekluteer/diverse

1 nydelig villsauskinn

10 myke fine frottekluter, 3 litt tykkere

sprinkelseng (men må males)

duovogn, men skal bytte til lufthjul

stelleveske

vognpose i lammeskinn (vinterpose)

vognpose i dun (litt lettere)

ammepute

DETTE TRENGER VI FØR BABYEN KOMMER I HUS:

1 kjeledress

votter uten tommel

babyteppe i ull

et par klesskift i str 50

bleier

3-4 myke frottehåndklær som bare er babyen sine

dyne

madrass

overmadrass/tisselaken

2 sett laken og dynetrekk

stellematte

stelleutstyr kjøpe av merket Babyline. NB: trenger minimalt..

bleiebøtte

"sprinkelbeskytter"

bilsete

Må også ha (noe av det først etter hvert):

lekegrind

babycall

myke leker

badebalje

bæresele m ryggstøtte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det var det jeg trodde! Jeg har jo et oktoberbarn fra før, og selv om det snart et 10 år siden hun ble født husker jeg det som i går hvordan det var å gå gravid med henne! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:blomst:

Bare vært innom og oppdatert meg etter ferien jeg.

:klem:

Ser det går litt opp og ned for tida.

30 uker! Gratulerer, nå er det ikke lenge igjen.

Begynner å tenke på at tiden går framover selv også. Tror det har noe å gjøre med at jeg kjenner knøttet daglig, og at magen har kommet ordentlig.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumma dumma migränen!

Jag hade migrän med auror och synbortfall i tonåren men som vuxen har jag sluppit det nästan helt.

Oxar? oj... jag ska inte klaga över katter och getingar jag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, nå har jeg oppdatert meg! (Det rima! :Hehe:)

Høres lurt ut å få full sykemelding og heller forsøke å bruke tiden til å gå litt tur og trene. Håper at det lar seg gjøre med vond rygg. :)

Veldig koselig det du skriver om å ha babyen inni/utenpå. Jeg tenkte også endel sånn, men etter at han kom ut har jeg IKKE noen gang ønska ham inn igjen! :ler: (Det er nok mulig jeg hadde gjort det hadde han hatt kolikk, men.) Det er utrolig utrolig utrolig koselig å være mamma og ha en liten menneskeklump som ligger ved brystet og som sovner på magen min i sofaen og som smiler og vifter med armer og bein av glede og lager ukontrollerte lyder når han prøver å snakke. :hjerter::hjerte: SUKK!

Så det er bare å glede seg! Og det går fort nå! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerter_rundt: Så herlig å lese om tankene dine om det vesle mirakelet du går og ruger på! Kan tenke meg at det er UTROLIG spesielt!

Veldig kjipt at du er så plaget med migrene for tiden, kan tenke meg det blir en lettelse å kunne ta migrenemedisin igjen! Har en god venninne som sliter veldig med migrene..og når jeg ser hvor plaget hun er selv med medisin, så kan jeg bare forestille meg hvordan det er for deg! :tristbla::klem:

Håper du får en fin helg da vennen! Og du...ta det med ro nå da! Ikke mer storrengjøring!!! ;)

God :klem: fra Maddie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...