Gå til innhold

Eponas drøm om å bli mamma...

Gjest Epona

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bustetroll: Jeg har ingen følelse for kjønn jeg! Har drømt begge deler i veldig livaktige drømmer, men har ingen feeling liksom. Føler jeg "burde" ha det, for alle spør meg om magefølelsen min - som jeg altså ikke har... :sjenert:

Pi@: Vi får se om du treffer eller bommer nå da, det er jo 50-50! :ler:

Bizzy: Blir det jente, så er hun allerede lovet bort til Jørgen! :ler: Han er så skjønn at skjønnere svigersønn kan man vel ikke ha! :ler: Takk for sms'er og mms'er! Er så kos å få bilder av sjarmøren din! :klem: Tiden har flydd ja! Gleder meg til neste gang vi treffes! Da er jeg sikkert mamma!! :overrasket:

Charmina: Er veldig spent på om magebedømmelsen din stemmer - det er flere som er enige med deg i hvertfall! Takk for koselig hilsen som alltid! :klem:

Tre av tre gjetninger her sier jente! Jeg spør bare for moro skyld, men også for å se om det er noe i disse kjerringrådene som det vrimler av.. På jobb i dag var det en som spurte om jeg ventet gutt eller jente, jeg sa at vi ikke hadde villet vite det. Hun ville gjettet jente, sa hun, og i følge flere andre kolleager har jeg visst en typisk jentemage. :) Vi får nett sjå! Blir jublende glad om det stemmer, men også jublende glad om det blir gutt! :smilorange:

Tror jeg må begynne å sove med BH eller annen topp på, for jeg lager så masse melkeflekker på sengetøyet.. :rodme: Men jeg ORKER ikke sove med stramme ting på, jeg bare klarer det ikke.. :sur: Hva gjør dere andre, om jeg får spørre? Er jo min dagbok, men kanskje noen vil dele erfaringer likevel?

Idag kom naboen med en liten presang - en body og en pysj i str nyfødt! Skikkelig søte! Hun hadde sett de på salg og ikke klart å gå forbi! :ler: Snille naboen! :)

Nei, nå har visst nyhetene begynt!

Snakkes i morgen! Får ikke tatt noen runde i kveld, men deler ut klememr til alle som er innom! :klem:

Klem fra Epona og Knøttet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cr@sh: :klem: Takk for hilsen, så deg først nå! Og der kom første guttestemme! :)

Skal jeg gjette selv, tror også jeg gutt! For det vrimler av gutter på sambos side. Y-kromosomet virker å være veldig sterkt på farssiden hans... Så jeg føler sannsynligheten er høyere for gutt en jente, og tror egentlig gutt selv. Uten at jeg har noe magefølelse som sier det, bare "statistisk gjetning"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ville gjettet jente, sa hun, og i følge flere andre kolleager har jeg visst en typisk jentemage. :) Vi får nett sjå! Blir jublende glad om det stemmer, men også jublende glad om det blir gutt! :smilorange:

Så dere blir nok jublende glade uansett da :ler:

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en flott mage Epona!! Den vokser og vokser! :)

Følger med deg selv om jeg ikke legger igjen så mange spor for tiden!!! ;) Holder på å prøve å komme i gjenge igjen etter ferien..det ender ofte i aaaltfor lange middagshviler, og så sitter jeg oppe til langt på natt.... :sjenert::ler:

Ser dere gjetter vilt på kjønn her nå..jeg hiver meg på og gjetter gutt jeg også...det blir veldig spennende å se!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Är det inte jobbigt när "alla" ska gissa kön? Jag tror jag hade blivit galen på alla som "visste" eftersom magen var si eller så, eller för något annat säkert tecken.

Jag läcker inte mjölk (ännu) men det kommer nog snart. Dock är jag lite mer öm och stor så jag sover ofta med en liten topp eller linne. Vanligtvis sover jag helt naken.

När jag ammade sonen var jag tvungen att sova med BH med amningsinlägg för att inte ligga i en BLÖT säng, inte bara fläckad utan riktigt blöt. Jag sov i mjuka Sloggi sport-BHar då.

Det gjorde det nästan omöjligt att få till den där smidiga sängamningen som så många tycker om - men å andra sidan hade hela sängen också blivit blöt av det. Jag satt på sängkanten med sonen på en kudde, det gick bra tyckte jag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg må begynne å sove med BH eller annen topp på,

Det har jeg gjort siden rett etter jeg fant ut at jeg var gravid. Har så skrekkelig ømme bryster, og jeg våkna hver gang jeg snudde meg når jeg ikke brukte noen ting. Har kjøpt meg to greie sports bh'er som faktisk er behagelige å sove med, så det har ikke vært noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iss: Klart vi blir jublende glade uansett! Spiller egentlig ikke noen rolle om vi får gutt eller jente, men jeg begynner bare å bli litt nysgjerrig selv! Og litt utålmodig! Får jo svaret når babyen blir født, og vi har tross alt ønsket oss å ikke vite kjønnet før det skjer. :)

Madden: Hei! :klem: Kjekt du følger med! Grattis med godkjenningen!!!! :legrine: Det er jammen et stort skritt nærmere å få baby det!!! Kjenner forresten til etter-ferie-døgnrytmen din jeg også... :sjenert:

Furstina: nei, jeg synes ikke det er slitsomt, synes bare det er koselig jeg! Jeg blir ikke akkurat bombardert med formeninger, folk spør hva vi venter og når jeg sier vi ikke vet det så liker de å gjette. Jeg spør aldri folk selv hva de tror, det har jeg bare gjort her inne for nysgjerrighetens skyld. Er bare nysgjerrig på om sånne mage-kjerringråd har noe sannhet i seg! ;) Men hvis alle jeg møtte slengte ut sine meninger tilenhver tid så hadde jeg nok blitt lei ja.. Takk for at du svarte ang melken! Jeg synes flekkene ligner nærmest på blodtilblandete flekker, men har ingen tegn til at jeg blør fra brystvortene.. Er litt småbekymret om det skal være sånn, men skal spørre legen på mandag. Vet jo at vanlig kumelk jo gir brunaktige flekker når det tørker, så det er helt sikkert bare sånn det skal være.. Får vel uansett vurdere å kanskej sove med BH om natten etterhvert.. MED ammeinnlegg i.. :sjenert:

Xavia: Jeg sov med singlet på helt i starten, fra jeg fant ut jeg var gravid og til sikkert uke 15-16, for puppene var så ufattelig ømme og brystvortene tålte ikke noe gnissing mot sengetøyet.. Med en singlet så hadde jeg liksom litt støtte og kontroll på puppene. Men jeg liker best å sove uten noen klær, så etter sårheten gav seg droppet jeg singleten. Men nå ser det ut til at jeg kanskje snart må kjøpe både ammeinnlegg og en "nattBH".. Type treningsBH var gjerne ikke så dumt.. Apropos ømhet - jeg kunne ikke sove på magen en gang i sterten jeg, for puppene var så utrolig ømme. Så jeg har ikke ligget på magen siden midten av februar, for da ømheten gav seg var magen så smått begynt å kome og den er ekkel å ligge på... :sjenert:

Har forresten fått innkalling til UL 30. august (uke 32) for å sjekke hvordan morkaken ligger.

Nå må jeg løpe, for vi skal ut! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for helgeklem, Cr@sh! :klem: tilbake!

Har sittet her siden halv åtte.. Er egentlig veldig trøtt. Våknet halv åtte og måtte på do, og var så sulten at jeg måtte stå opp og spise. Og så våknet jeg litt og havnet her da. Hørt den før..? Ikke rart, for det har skjedd en million ganger før! :ler: Egentlig vil jeg bare sove.. Og jeg skal krype opp i sengen igjen en liten stund tror jeg.

Har så masse stikninger og verk og vondter i symfyse- og lyskeområdet, var veldig mye av det i går, og akkurat nå stikker det veldig. Og i tillegg har jeg brekt meg pga tom mage i dag.. Føler jeg får litt graviditetsstart-reprise... :sjenert: Føler jeg ikke får spist nok, babyen sluker det jeg får i meg! :ler: Blir fort tom i magen liksom. Vekten øker, så det tyder på at babyen har næringsvett da! ;)

Er litt spent på stoffskifiteprøvene.. Ringte i går, men den ene prøven var ikke ferdig analysert, måtte ringe igjen over helgen. Håper de er i orden.. Tror det er det. Føler ikke det har gått oppover, men jeg blir litt nervøs når jeg blir så fort sulten.. Men babyen skal jo vokse med temmelig mange gram i uken, så det er ikke så rart jeg trenger litt mer mat.

Nei, jeg legger meg litt jeg, så jeg kan få en time på puten før det liksom blir for sent å stå opp! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær

God morgen! Synes det er så koselig å lese her inne. :hjerte: Ang. melkeflekker: Hvis du sover ganske rolig, kan du sove med et håndkle over overkroppen! Jeg gjorde det da melkesprengen var på sitt verste, pakket det godt rundt meg og sov i vei. Ikke noe særlig å våkne med klissvåt dyne! :sprettoy: Men topp/trenings-bh hørtes også ut som en god ide, gjerne med ammeinnlegg!

Håper du fikk sove igjen i dag. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg vennen :)

Helt utrolig flott gravidmage du har :) Har nesten litt guttefølelse jeg når jeg ser magen din, men jeg er ærlig talt ikke så god på å tippe sånne ting ;)

Håper du får en strålende dag i dag. Her er det lettere overskyet og egentlig helt grei temperatur.. men sannelig begynner det å bli litt høstaktig om kvelden nå.. Helt mørkt om natta jo.. syns sommeren har gått utrolig fort jeg, men det er jo mye positivt med høsten også da ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg har så uffattelig dårlig samvittighet for at jeg ikke stikker innom deg så ofte.

Jeg lover stadig vekk at jeg skal skjerpe meg, men det har ikke skjedd enda.

Jeg håper du har hatt en fin sommer og du går i mot en fin høst.

Tenker på deg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har hatt en koselig helg vennen :klem: Helger går alltid så superfort syns jeg, men uka går jo fort den også da ;)

Vi må prøve å få til en skravle-lunsj-shoppe-avtale en dag i snarlig fremtid. Er alltid så koselig å møte deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia!

Kjenner meg igjen i at jeg er fryyyktelig nysgjerrig på om det er en liten gutt eller ei lita jente som bor i magen min. Selv om jeg ikke vil vite før fødselen. :ler: Snakk om å få bestemt seg..

Håper du får en kjempefin uke! Stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk for i går! :klem: Er veldig imponert over magen din, føler meg helt liten og puslete ved siden av. Men så leder jo du med noen måneder også, da!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom sånn snarest med en liten hilsen i sommervarmen!

Blir ikke tid til så mye mer enn en liten hei og hadet for nå er det en som venter utålmodig her.....!!

Får bli mer siden! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen som har vært innom med hilsener, takk for hyggelige ord og klemmer! :klem:

Har vært på svangerskapskontroll i dag. Magen vokser fint, ligger helt jevnt i normalområdet på kurven, like over den røde streken. Der har den ligget på alle målingene.

Blodtrykket var litt lavt, og rart spør du meg, med lavt overtrykk og høyt undertrykk - 115/95. Fikk beskjed om å drikke masse, men jeg synes liksom jeg gjør det.. Men kanskje ikke nok de siste dagene. Uansett er det ikke rart jeg får svimmelhets/kvalmeanfall, det er ihvertfall akutte blodtrykksfall jeg opplever da, som jeg trodde. Får bli enda flinkere å drikke.

Fikk også svar på at den generelle kvalmen og brekningene jeg har en del av for tiden også er ganske normalt. Veldig mange får kvalme igjen på slutten sa legen. Ikke unormalt i hvertfall, så det er greit å vite. Har ofte den jeg-er-sulten-men-aner-ikke-hva-jeg-har-lyst-på-følelsen for tiden, hvis noen andre kjenner til den.. I det siste har jeg måttet stå opp om natten for å spise.. :rodme: Får ikke spist nok i løpet av dagen, for jeg har så lite lyst på mat! :forvirret:

Urinprøven var helt fin, og vekten øker. På legekontoret i dag veide jeg 74,5 kg, det er opp 15,5 kg det! :ler: Men jeg var temmelig tynn før graviditet, og ingen kan beskylde meg for å være fet nå heller så..

Ryggen og bekkenet plager meg (noe jeg har klaget myyye over her... :rodme: ), og jeg har snakket med legen om sykmelding og alt dette her. Lang og innviklet historie, men alt etter hva jobben kan tilrettelegge skulle jeg prøve på å jobbe 20% hvis jeg orker, ellers måtte jeg ha full sykmelding. Har ringt sjefen i dag og snakket litt med henne om muligheter, og avtalt et møte om dette. Men etter å ha fordøyd det vi snakket om har jeg bestemt meg for full sykmelding og heller fokusere helt på meg selv. Kanskje jeg klarer å gå en trimmetur på jobbdagene istedet for, tror det er mer nyttig enn å være på jobb bare for å være der.

I dag har jeg hatt migrene for andre dag på rad.. :sur: Da auraen gikk over fikk jeg ganske sterk hodepine og jeg tok en paracet for jeg hadde ikke mulighet til å legge meg nedpå der og da (var ikke hjemme). Hater tanken på å ta medisiner nå, men det er den andre paraceten jeg har tatt gjennom hele svangerskapet, så jeg er ikke akkurat storforbruker. Men jøss så bra Paraceten hjelper meg nå! Er litt uggen nå også, burde lagt meg og hvilt nå når jeg endelig er hjemme, men jeg hadde litt nettabstinenser nå.. :sjenert: Stoffskfitet mitt er forresten helt på normalen, takk og pris. :) Godt noe funker som det skal! ;)

I dag har jeg vasket knøtteklær, synes det er så koselig! :) Har jo god tid, men så kjekt å pusle litt og tenke på at de klærene skal Knøttet ha på seg om ikke altfor mange ukene! I morgen er jeg 30 uker på vei og da er det bare 10 uker til termin, og bare 7 uker til jeg er innenfor terminen og babyen har "lov" å komme! :overrasket:

Nå går det nok fort fremover tenker jeg! :) Har en god del ryddeplaner i huset fremover, må kjøpe noen oppbevaringsbokser og litt sånnt.

Hjelp nå lyner og tordner det, best å poste og sku av! Snakkes!!

Endret av Epona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...