Gå til innhold

Eponas drøm om å bli mamma...

Gjest Epona

Anbefalte innlegg

Vi har ju det mesta sedan förr, det ligger fint sorterat i uppmärkta lådor nere i förrådet. Jag tror att shoppingen till lillasyster kommer bestå i små blöjor och kanske några nya klutar...

... har köpt två set med kläder till henne men sen tror jag vi har täckt det mesta. Kanske får vi ett eller två babyset med (rosa) kläder också :ler:

men visst är det härligt att shoppa och förbereda sig!

Endret av Furstina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pi@: Jeg sluttet også med den øvingen når jeg fikk sjansen til å bestemme selv.. Men det var nok like greit å stå opp tidlig i går, for i dag var det blytungt å komme seg ut av sengen kl 7... Frysehistorien er kjip ja.. Desverre lønner det seg ikke å bruke forsikringen.. Bare fryseren er vår, og vi har så høy egenandel på innboforsikringen.. Kjøpte frysen på tilbud i mai, så den er helt ny, men har nå skikkelig ulekre flekker i bunnen og vond lukt.. Trodde lukten var borte allerede, men da vi skulle fylle i den i går, kjente vi lukten igjen.. Så vi skrudde den av igjen og nå står den til lufting på nytt. Matvarene ligger i den bittelille kjøleskapfrysen, for den er heldigvis helt luktfri.

Bustetroll: Takk for hilsen, kjekt at du stakk innom til! :klem:

Miiip: Ja tenk så fort tiden går! Er 29+0 i dag, og bare 11 uker igjen til termin! :overrasket:

Shatika: Ja, kjedelige greier med frysen.. :sur: Blir egentlig bare mer og mer irritert over det for hver dag som går, tok det så easy da vi fikk vite det hin dagen, men nå er det irriterende.. Særlig siden lukten ikke vil ut av frysen.. Lukter IKKE godt... :hoppe: for kanskje tur til byen-midt-imellom! Håper det blir noe av da, jeg er med vettu!! :hoppe: Skal på jobb på torsdag, men bare halv dag.

Furstina: Er sikkert veldig greit å ha litt i hus etter storebror da, det meste blir jo ikke akkurat utslitt.. Noen rosa plagg synes jeg nok at lillesøster må få! :Nikke:

29+0 i dag! Og jeg er herved over i tredje trimester! :danse: I følge babyverden.no har babyen nå disse målene:

29 uker

Fra 29 uker og 0 dager til 29 uker og 6 dager av svangerskapet.

Vekt: 1350 g

CRL: 25,5 cm

Full lengde: 35 cm

Hadde fin sverigetur i går. :) Fikk handlet både kjøtt og andre matvarer og godis og bittelitt polvarer (ikke til meg da..). Ble en hel dagstur, og det var veldig kos. :) Var skikkelig trøtt i går kveld etter turen og etter jeg stod opp så tidlig, så jeg la meg vel rundt kl ti tror jeg. Og det var nok lurt...

Var hardt å stå opp i dag morges, og jeg er i dårlig form i dag. Ryggen er vond og har plaget meg mye i natt (som vanlig egentlig). Sovet dårlig, og føler meg sliten. Uvant å stå opp tidlig også, men det blir jeg vel vant til. Har tatt det veldig med ro på jobb, gjort nesten ingenting. Skjønner ærlig talt snart ikke hva jeg gjør der.. Hverdagen hjemme er hard nok for kroppen min føler jeg. Arg, klage klage..

Er en del plaget med kvalme og uvelhet for tiden. Tror jeg har mye magesyre, for jeg føler jeg vil gulpe magesyre støtt og stadig. Er også plaget med svimmelhetsanfall kombinert med akutt kvalme. Lurer meg på om ikke det er blodtrykksfall egentlig.. Ble skikkelig dårlig inni en butikk i går, ble plutselig skikkelig svimmel og kvalm, hadde veldig behaov for å kaste opp. Fikk satt meg på en stol, og kom meg ut i bilen og fikk drukket vann. Kom meg litt etter en stund, og så var det liksom over.

Har det ellers vedlig bra! Er plaget med kroppen, men jeg føler likevel jeg har det bra. Er sliten og sånn, men ikke deppa og tung liksom. Føler meg glad, gleder meg til babyen kommer. Koser meg med sambo, vi har det veldig fint. :hjerte:

Jeg har begynt å tenke litt på fødselen og hvordan jeg kan forberede meg til den. Har vært så langt framme, men nå begynenr det å komme nærmere, så jeg har begynt å tenke litt på den. Er ikke redd, gruer meg ikke, jeg bare føler meg litt hjelpesløs, vet ikke hvordan det blir liksom. Men det vet jo ingen. Tar det liksom for gitt at alt skal gå helt greit, men det blir jo ike alltid sånn. Skal lese litt om fødsler fremover tenkte jeg, for jeg har ikke hatt lyst å gjøre det før. Kan litt i fra utdanningen min, og har absolutt lest og lært, men ikke nå i svangerskapet. Har ikke lest med utgangspunkt i at det gjelder meg, at jeg skal gjøre det snart. Men det gikk jo opp for meg for noen uker siden at jeg skal det, og nå har jeg liksom vent meg litt til det og begynt å snakke om det..

Nei, nå tror jeg jeg må legge meg nedpå og hvile litt. Er sliten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at du er i 3. trimester allerede! :hoppe:

Dumt med ryggen, svimmelhet og kvalme. :tristbla: Men saa lenge du foeler deg bra ellers, og humoeret er positivt, saa er det jo flott. Ikke lenge til du faar kroppen for deg selv naa! ;)

Lykke til med foedselslesning, jeg synes det er litt skummelt selv, men det er sikkert lurt aa vaere mentalt forberedt!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Furstina: Er sikkert veldig greit å ha litt i hus etter storebror da, det meste blir jo ikke akkurat utslitt.. Noen rosa plagg synes jeg nok at lillesøster må få! :Nikke:

Vi är ju lite "udda", mannen och jag. Särskilt mannen då :ler:

Så sonen hade faktiskt flera rosa bodys, röda byxor, tröjor och annat. Dock inte med glitter, volanger och sånt på. När vi tittade igenom babysockarna tror jag det var dött lopp mellan blå sockar och rosa, och så några gröna.

Jag räknar också med att de kläder vi (eventuellt) kommer att få kommer vara rosa eller tjejiga i alla fall. Jag är inte SÅÅÅ förtjust i rosa så jag tänker be de närmaste att undvika rosa och försöka hitta andra färger på babykläderna. Så ska jag terrorisera butikspersonalen med frågor om flickkläder i andra färger än rosa :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arg, har ikke klart å gjøre noenting fornuftig etter jobb idag... Handlet og spist middag, sett på TV, daffet, fått ryggmassasje, vært en liten tur og vasset der vi pleier å bade (litt kjølig for bading idag..), og sett på TV. Sliten i hele kroppen, og så føler jeg meg så varm.. Puh.. Hadde mye kynnere tidligere i ettermiddag, og i hele kveld har Knøttet vært superaktiv inni magen! :legrine:

Nå er det leggetid, jeg er helt surrete.. Men ikke kommet meg i seng enda..

Takk for hilsen, Holly H! :klem: Formen svinger, men det må man vel bare regne med.. De dagene jeg tar alt med ro, er ganske bra egentlig. :) Veldig greit å være mentalt forberedt på fødselen ja. Heldigvis har jeg enda tid å gjøre det på.. Håper alt er vel med deg! Skal ta en tur innom dagboken din i morgen. Tenk at du er ti uker på vei allerede!!

Xavia: Takk for hopping! Trodde aldri jeg skulle oppleve dette da jeg testet positivt i februar. Men heldigvis tok jeg feil - nå er jeg her! Og det er ikke mange ukene igjen av svangerskapet egentlig! :overrasket: Håper alt er vel med deg! :klem:

Furstina: Vi vet ikke kjønnet på Knøttet, men har kjøpt noen pysjer og bodyer med rosa mønster, og har noen pysjer og bodyer som er blå. Alt er ikke bare nøytralt, men ingenting er utpreget gutt/jente. Men det gjør ingenting om en liten guttebaby har noe rosa, og heller ingenting om en liten jentebaby har blått! :) Men vi har prøvd å handle så nøytralt som mulig, og kjøpt både søte, kule og tøffe ting. :)

Nei, sengen kaller.. I morgen har jeg fri og kan ta meg en ordentlig KGrunde. :) Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:overrasket: Tenk at du allerede er i siste trimester! :hoppe:

Det går utrolig fort den siste tiden, så det er sikkert greit å lese litt om ulike alternativer i forholdt til fødsel, osv... Det er jo spennende lesing også! :Nikke:

Ha en fin dag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmen du opplever, er den slik som kvalmen i begynnelsen av svangerskapet? Håpet liksom at man ble ferdig med den jeg da...

Så snill nabo dere har! Jeg har kommet hjem til en tint fryser en gang, og det var IKKE hyggelig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en stor :klem:

Føler jeg har levd litt i vakum mellom svangerskap, fødsel, baby og smårolling litt for lenge nå. Så jeg har tatt et lite skritt ut i den store verden hvor jeg kan skravle om ting som opptar meg, og bare meg.

Kommer nok til å droppe innom jevnlig, men føler at litt avstand er det jeg trenger for å komme sterkere tilbake senere.

For jeg tenker jo på en vår 2008baby, og tiden går raskt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Magebilde 29+1!

post-9529-1155153729_thumb.jpg

Iss: Natten har ikke vært så verst, har i hvertfall sovet bra. Dagen har også vært bra, men jeg har vært så trøtt i dag at jøye meg...

Cr@sh: Visst er det spennende lesning å lese om fødselen! Mer spennende nå enn det har vært, heldigvis!

Pi@: :klem:

Prada: Nei, ikke slik kvalme, ikke i nærheten en gang. Har bare hatt noen episoder i det siste der jeg føler meg uvel og kvalm. Svangerskapskvalmen gav seg i uke 13 (var det vel) for min del, og nå har jeg nesten glemt hvordan det var. Heldigvis! Den kvalmen jeg har nå er bare sporadisk, og har litt sammenheng med magesyremengder, litt med sultfølelse, litt med uvelhet fordi jeg har vært varm og sliten og litt med akutte blodtrykksfall. Har bare vært litt kvalm nå i det siste, og det har ikke vært noe kjekt, for jeg hater å være kvalm.. :(

Magnhild: :vinke: Hei, vordende tvillingmamma! Håper du og alle guttene dine har det bra! :klem:

Shatika: Takk! God :klem: tilbake!

Pondusa: Skjønner deg godt! Vil bare ikke du skal bli borte for alltid! :klem:

Nå er det leggetid for meg, og Knøttet har allerede begynt på sin kveldsromstering inni magen. :ler: I morgen er det tidlig opp igjen..

Skulle egentlig bare innom med ferskt bilde av magen! :)

Natta!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammenligningsbilder:

17+0

post-9529-1155154720_thumb.jpg

22+6:

post-9529-1155154596_thumb.jpg

Og idag, 29+1:

post-9529-1155154878_thumb.jpg

Da jeg var 17+0 syntes jeg magen var stoooor og synlig! :ler:

Endret av Epona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som forresten har formening om kjønn ut i fra magen..? :sjenert: Mange kjerringråd ute og går, og nå er jeg litt nysgjerrig på hva folk synes! :ler:

NÅ går jeg og legger meg... En god halvtime etter skjema, fy meg - det straffer seg i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:legrine: : Blir så rørt av magebildene dine vennen!!!!! Skulle så veldig gjerne ha sett den live altså!!!!!!!!!!!

Jeg stemmer forresten for jente, ikke fordi jeg har noen formening ut i fra magen, men det hadde jo passet perfekt med en liten kjæreste til Jørgen :sjenert:

Syns formen på magen din ligner veldig på magen søsteren min hadde da hun ventet jenten sin, min mage var lavere og mer spiss... Men som sagt tør ikke tro noe.. Har litt guttefølelse, men det har jeg hatt hele tiden, og det kan jo være fordi jeg har jørgen :klø: Ja dette var det jo virkelig masse hjelp i :roll:

Kjempeglad i deg vennen og savner deg!!!!

Tenk nå er du snart fullgått!!! Tiden har flydd! Gleder meg sånn til du blir mamma, og har allerede kjøpt en liten ting til knøttet fra Jørgen! Klarte bare ikke å gå forbi :ler:

God helg til deg, magen og mannen!!!!!!

:vinke:

Endret av bizzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen min :klem:

Jeg tipper på :babyjente: for det er en følelse jeg har hatt lenge. Og magen din ligner på min når jeg skulle ha jenta mi.Den var liksom litt rundere enn med Henrik.

Oj tenk at du er i 3 trimester allerede, synes ikke det er lenge siden jeg hoppet av glede for at du var gravid jeg vennen.

ha en kjempefin kveld. Tenker masse på deg, og er bare såååå spent på hva du får :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...