Gå til innhold

Eponas drøm om å bli mamma...

Gjest Epona

Anbefalte innlegg

Hei, hei :vinke: Er innom i sommervarmen for å hilse på. Det er fascinerende å lese om den lille i magen!

:hoppe: for 28 uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ååååå det er så koselig å lese her inne :legrine: tenk at det bare er 12 uker igjen :overrasket: hjelpe meg så fort det har gått.

Har en nabo som har termin samtidig med deg, ja faktisk to, og når jeg ser de så tenker jeg alltid på deg.Du har jo sikkert omtrent samme str på magen.

Så utrolig koselig med babyklær som du har brukt selv da. Jeg har også gjemt noen klær etter begge ungene som jeg tenkte å ta fram igjen om de en gang får barn.

Ha en fin sommerkveld vennen min :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå.. kjempe koselig med babyklær som du har brukt da..Mamman min har også gjemt på babyklær etter meg og der er det noen plagg som jeg kommer til å bruke hvis jeg får en liten baby ja.. baby tøy er så nydelig :legrine:

Håper du har en koselig kveld vennen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cymbidium: Hei, så koselig at du stakk innom! Ja tenk, 28 uker og enda litt til (28+5 i dag), tiden går fort! :overrasket: Håper det snart er din tur! :klem:

Cr@sh: :hoppe:

Charmina: Hei vennen! :klem: Ja, utrolig artig med klær som jeg selv har brukt. Noe så helt vilt ut (jeg er jo 77-modell...), skikkelig oransj velur og sånn, men noe var bare kult! Og noe veldig søtt. Har bare tatt med det jeg likte og som kan brukes enten det blir gutt eller jente. Var jo mye søte jenteklær naturligvis. :) Har bla med meg en buksedrakt som jeg tok mine første skritt i! Og hentesettet som mamma brukte til meg. Og helseteppet mitt! Og masse annet artig av små babyklær. En body som jeg husker fra et babybilde av meg selv også! :) Synes det var en kjempefin ting av mamma å gjøre, og jeg skal jammen meg gjøre det samme til mine små! Kan uansett godt forstå at man ikke klarer å kaste eller gi bort alt av babytøyet, noe blir man nok spesielt glad i... I hvertfall er jeg sånn.. Men alt kan man jo desverre ikke samle på til ettertiden. Koselig å høre at du tenker på meg forresten! :klem:

Shatika: Babytøy er kjempeherlig ja!! Har lenge hatt en sånn "dette må jeg ikke henge meg for mye opp i"-holdning, bla pga den lange prøvetiden og alle håpløse strabaser undervegs, og den følelsen har forfulgt meg langt inn i svangerskapet. Men nå har jeg endelig "lov" å kjøpe babytøy og se på babytøy og være opptatt av babyting, og det er så herlig. Gleder meg masse til du kan dra ut på babyshopping også! :klem:

Pondusa: Jaaaa!! Og snart 29! :overrasket:

Rannva: Heisann!!! Ja hipp hurra som tiden går!!! Nå må jeg inn og opdatere meg hos deg! Kjekt å se deg, er ikke så ofte! Håper du og magen og resten av familien din har det topp! :klem:

Shatika: God helg tilbake, det lille som er igjen av den!

Siste feriedag i dag :grine: Har fri i morgen for så vidt, skal på jobb på tirsdag. Men i dag er likevel siste ekte feriedag.. Skulle gjerne hatt en uke til, men hadde ikke råd til det i år. Har hatt tre uker med full sommer, det skal være sikkert og visst. Og masse bading og grilling og avslaping. Og litt sykdom og mye bekkenlager.. Men en fin (men hektisk) tur til Bergen ble det. Vi har fartet rundt til venner og familie, og enda fikk vi ikke møtt alle vi hadde tenkt.. Kos å være på tur, men jammen var det godt å komme hjem igjen! Pussig det der - Bergen er hjemme, men her er også hjemme. Her er liksom livet vårt nå, og det var virkelig godt å komme hjem. :)

Knøttet har gjort meg litt smånervøs de siste dagene.. Da vi kjørte hjem på fredag var Knøttet så rolig, men var veldig aktiv på formiddagen før vi dro. Men blir vel bysset i søvn i svinger og humper, det gynger jo litt i en bil.. Og tidlig på dagen i går var det veldig rolig inni der, men jeg var jo sliten.. Og det var veldig varmt.. Og Knøttet var aktiv i går kveld som vanlig, så alt er nok ok. I dag våknet jeg kvart på fem og stod opp for å gå på do, og etterpå spiste jeg yoghurt for jeg var så sulten. Og drakk brus (veeeldig sunt, men det fristet sånn), og da var det masse aktivitet inni magen. La meg igjen, var på do igjen i nitiden. La meg etter det også, og sov til kvart over ellve! Så jeg er ganske nyoppstått!

Men det med aktiviteten - jeg er litt nervøs for at ting skal forandre seg.. Er nok litt for obs kanskje.. Men jeg har en venninne som forer meg med skrekkhistorier, og det er sånne som får enhver kvinne til å bli redd, enten de er eller har vært eller aldri har vært gravide.. Kan bli litt mye av de historiene noen ganger.. Men jeg har egentlig bare tegn på at Knøttet har det bra. Og mandag om en uke skal jeg på svangerskapskontroll igjen og da blir magen målt og alt dette her, så jeg kan få vite at alt går som det skal. :)

Igår bygget vi IKEA-kommoden. Selve prosesen er ingenting å fortelle om (stikkord: :frustrert: og :ler: og :sur: og :klappe: ), men resultatet ble bra. Og oppi der skal babyklærene flytte inn, så jeg tenkte å begynne så smått å vaske og få på plass. Ikke at det haster, men ikke vits å ha pose på pose med ting og tang og samtidig ha en tom kommode.

Av utstyr har vi jo som kjent fått masse på plass. Lynoversikt over det viktigste som gjenstår som jeg kommer på akkurat nå:

Nye hjul til vognen

Stellematte og noe antiskli til å ha under

Male sengen

Kjøpe madrass, dyne og sengetøy

Kjeledress/varme uteklær

Bilstol

Ammepute

Håndklær

Nå skal jeg ha meg en liten oppdateringsrunde her inne. Får ikke tid til alle, men noen. :) God søndag!

Endret av Epona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Ser at tickeren min er en dag forsinket.. Den står på 28+4 nå, men er innstilt på 28+5, burde ihvertfall vist det. Jaja, ikke så viktig egentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sette sammen Ikeamøbler kan være en selvsom afferære ja... :ler2: Vi får 21 kjøkkenskap levert i morgen... Lurer på hvordan det kommer til å bli underveis i uka når mannen skal sette sammen alle de... :ler: Neida... Når man først har satt sammen noen - så går det jo bra etter hvert...

Moro å begynne å forberede det som skal være klart til babyen kommer. Utrolig herlig å vaske det lille tøyet og se det henge til tørk blant "digre" box'ere og t-skjorter... ;)

Fortsatt god søndag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei på deg vennen :)

Så gøy med forberedelsene til babyen kommer da... det begynner jo å nærme seg.. August er vi jo snart halvveis i og så er det bare hele september og nesten hele oktober og så har du termin... Tror de ukene bare kommer til å fly jeg :) Må være kjempe koselig å forberede, og kjøpe ting til den lille :hjerte:

Håper du koser deg og nyter den siste feriedagen din.. Her er det kokvarmt iallefall.. har rømt innendørs jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann du!!

:grine: For at ferien er over....Men godt du har fått kosa deg max da!

Og snart er du jammen meg 30 uker :overrasket: Jeg skal slutte å forundre meg over hvor fort tiden går for det blir jeg ikke klok på :ler:

Lykke til på jobben! Snart får du langfri ;)

:klem::klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cr@sh: IKEA-møbelskruing er en kilde til krangel her i huset i hvetfall! :ler: Veldig kos med babyforberedelser ja! :hjerte:

Shatika: Halvveis uti august, nå tar du litt hardt i må jeg si! :tunge1: Men jeg tar poenget ditt - det er ikke lenge igjen! Tiden flyr! Det er både hjelp og hurra.. Begynner permisjonen 5. oktober, og det er akkurat to mnd til! :sjenert: Varmt ja - fysjom, nå lengter jeg nesten etter høst.. Elsker sommer, men denne varmen er slitsom.. Men kveldene og nettene er svalere nå, det er deilig!

Skytte: Buhu, liker ikke når ferien er over nei.. :grine:

Idag var det altså siste feriedag.. Har slappet av, vært sliten og surrete både av varmen og ettervirkninger etter turen hin dagen. Vi skulle dra og bade tidligere idag, og kjørte fra badeplass til badeplass, men det var så overfylt at vi orket ikke gå ut av bilen en gang.. Så det ble ikke bading i dag, men utsatte det til i morgen. På mandager er det nok ikke så mange på stranden..

Har pakket ut og sett på alt babytøyet i dag og lagt i kommoden. Vi har igrunnen det aller meste som vi trenger av klær i starten, og får sikkert mer når babyen kommer regner jeg med. Har så mye fint! Tenk at Knøttet inni magen skal ha på seg de klærene når h*n kommer ut! :hjerter: Ikke begynt å vaske enda, får ta det litt pø om pø. Må ut og kjøpe ny tøymykner først - skal ha en uten parfyme og andre allergistoffer..

Har fri i morgen, og da er det planlagt blodprøve for min del (stoffskifteprøve igjen) og dagstur til Sverige. Vi kom nemlig hjem til strømløst hus, og alt i frys og kjøl var ødelagt for å si det mildt.. En tilfeldighet gjorde at naboen (husverten) oppdaget det på fredag, og ringte oss og sa hva som hadde skjedd.. De var så greie og tømte tilogmed svineriet for oss før vi kom. Jeg er dem evig takknemlig, jeg hadde ikke orket å plukke ut råtten mat...... :kvalm: Så vi er temmelig skrapet for alt, vi som hadde så mye godt på lur i fryseren.. :sur: Så i morgen blir det harrytur for å fylle frysen med kjøtt og godsaker igjen ;)

Og i morgen skal det BADES. :Nikke: Og lades opp til tirsdag når jeg skal på jobb. Jeg føler meg verken klar fysisk eller mentalt. I hvertfall ikke fysisk.. Er veldig plaget med rygg og bekken nå, men det er jo sånn uansett. Så lenge jeg gjør lette ting på jobbså går det vel greit. Får prøve de avtalte dagene denne uken, så får jeg se.

Nei, på tide å legge seg. Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*innom og legger igjen spor*

Kjedelig når ferien er over og hverdagen med jobb begynner igjen.. :sjenert:

Skikkelig kjipt med all maten som ble ødelagt av strømbruddet da. Men er jo en god anledning å fylle opp med fersk mat ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello Epona!

Trist med strömlöst och ödelagd mat men skönt med goda och snälla grannar!

Jag tror att IKEA-möbelmontering ingår i de flesta gravida familjers förberedelser :ler: Vi monterade en ny hylla till sonen i går (köpte den före semestern men hade aldrig tid att ordna då). Saker till lillasyster i magen ligger vi fortfarande lugnt med. Vi har mest förberett plats och tittat på vad vi har. Jag gläder mig åt att börja det riktiga ordnandet.

Äsch, nu skriver jag ju mer i din bok än i min egen :ler:

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capricorn: Ja, kjipt var det virkelig. Var jordfeilsbryteren som hadde slått seg ut under tordnevær en ukes tid før det ble oppdaget, og innholdet i kjøl og frys hadde visst virkelig fått godgjort seg.. Snille naboene tømte og vasket med salmiakk og klorin, og det er ikke fnugg av lukt igjen i fryseren. Heldigvis.. Utrolig irriterende, men det er sånn som skjer..

Furstina: Hei, kos med hilsen! Skriv i veg du! :klem: Ja, de fleste trenger vel mer plass når det kommer et nytt familiemedlem! Vet vi er litt tidlig ute med klær og utstyr, men her i huset er det ingenting fra før.. Og så er det veldig greit å fordele utgiftene litt, for vi har ikke råd å kjøpe alt på en gang desverre.. Og så er vi jo litt utålmodige og synes det er kjempestas å bare kjøpe inn gulpekluter liksom! :ler:

Idag har jeg stått opp tidlig for å øve meg til jeg skal opp enda tidligere i morgen når jeg skal på jobb. Husker jeg alltid ble "tvunget" av mamma å øve på å stå op tidlig før skolen begynte igjen da jeg var liten. :ler: Men det er ikke så dumt, da kommer man fortere i rutinene igjen.

Nå skal jeg vekke sambo, og så skal jeg en kjapp tur i butikken og kjøpe ferkst brød. Etter frokost kjører vi til Sverige. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg måtte også øve meg på å stå opp tidlig da jeg var lita :ler:, men slutta med det da jeg kunne begynne å bestemme sjøl når jeg ville stå opp :sjenert: (dvs da jeg flytta hjemmefra :ler:).

Håper dere får dekt frysertapet på forsikringa, slik at dere slipper å ruinere dere i Sverige.

God tur :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Hei. :)

Tusen takk for så fine ord i dagboka mi. Jeg har ikke fått lest så mye her enda, men litt har jeg da fått tatt inn.

Såå spennende med en liten baby på vei. Jeg gleder meg så masse til jeg er på det stadiet i livet. :)

Kjipt med strømløst hus, og masse ødelagt mat. Håper dere koser dere på harry-tur. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Epona! Innom og oppdaterer meg! :)

Håper at du koser deg på Sverigetur (selv om det var kjipt med all den ødelagte maten!) og at du får bada i dag!

Og tenk at du er 30 uker nå!!! :overrasket: Tida går bare så UTROLIG fort!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg vennen :klem:

Så trist med all maten som ble ødelagt da, sånt er ikke noe kjekt nei. Men dere har tydeligvis noen kjempe greie naboer da som har ordnet opp. Godt å slippe å komme hjem til masse vask og råtten mat.

Håper dere har hatt en koselig svenske tur i dag.. Antar dere har vært der jeg og mannen var for et par uker siden ;)

Hadde vært kjempe koselig å fått til å møtes en dag i nærmeste fremtid.. Muligheten er stor for at jeg må en tur til byen-midtimellom en dag denne uka, skal sende deg ei meldig når jeg veit litt mer :)

Håper du får en koselig kveld vennen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...