Gå til innhold

Eponas drøm om å bli mamma...

Gjest Epona

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Epona

Shatika x 2, Skytte, Mrs.P og Pi@: :kyss::blomst::klem:

Klager og plager for tiden:

Jeg har vondt i føttene

Jeg har vondt i bekkenet, fremme (symfysen og lyskene)

Jeg har vondt i korsryggen

Jeg har vondt nedover høyrbeinet, fra skinken og nedover (kommer plutselig når jeg er ute og går)

Jeg klør i/inni brystvortene (arrrg)

Jeg er trøtt og uopplagt (har forskjøvet døgnet)

Jeg har MYE luftsmerter/mageknip for tiden

Jeg må tisse både titt og ofte, er oppe to til tre ganger om natten...

Jeg gjør for mye om dagen og det straffer seg om ettermiddagen og ikke minst kvelden - da kommer bekkenplagene til det fulle..

Jeg sover dårlig - det er varmt og jeg har vondt i rygg/bekken

Jeg er så VARM i kroppen, særlig om kvelden, det damper av meg og jeg må omtrent sitte i undertøyet og drikke vann for å ha det sånn nesten behagelig

Jeg har lyst på :humpe: men har vondt og blir dessuten forstyrret av Knøttet i magen (egentlig litt morsomt! :ler: )

Jeg lager melkefelekker på sengetøyet..

Gleder for tiden:

Sambo - jeg bare elsker ham :hjerte::kline:

Babyen i magen som virker å ha det helt topp, gjør så mye morsomt inni der, og jeg gleder meg så sinnsykt til h*n kommer ut!

At sambo, jeg og magen er en liten familie, sambo og jeg verker etter å få treffe den som bor inni magen og som vi allerede har kontakt med (får reaksjoner fra Knøttet på det vi gjør på utsiden!) :hjerte:

Koser meg med venner og familie, er så kjekt å treffe igjen de jeg er så glad i og som vi har flyttet så langt vekk fra

Sommer og sol! (Overskyet i dag da..)

Føler meg faktisk litt fresh for tiden, og har fått så masse komplimenter fra venninnene mine som synes jeg ser så flott ut med magen og det hele, og det er godt å høre!

Ble visst litt mye klaging, men må få det UT! :frustrert: Men hver eneste plage er verd alt sammen! :Nikke:

God helg!

Klem fra Epona på snarvisitt :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Epona

Takk for klemmer og hilsener, MissS og Martha! :klem:

Er såå ufattelig trøtt her jeg sitter.. Våknet kl 9 og måtte på do, ville egentlig bare legge meg igjen, men var så sulten at jeg bare måtte stå opp og spise.. Sover så elendig for tiden, nå begynner det virkelig å plage.. :sur: Hadde migreneanfall i går igjen.. :( I dag har jeg ingen planer på dagen, ganske deilig for nå har det vært veldig intenst de siste dagene synes jeg.. Men i kveld skal vi til min bror og de, det blir kos! Og så får vi med oss vogn hjem, er så spent!!

Hver natt lekker det ut når det kommer press på puppene når jeg ligger. Har begynt å lekke litt fra puppene på dagen også nå visst, har en liten våt flekk på t-skjorten her jeg sitter.. Ikke heeelt fortrolig med at det kommer ting ut av puppene mine enda, men det blir vel mer naturlig når babyen kommer regner jeg med.. Sambo er helt facinert, klemte forsiktig på brystvortene her om kvelden og fikk øyner som tinntallerkner når det kom en hvit dråpe ut! :ler: Jeg må innrømme at jeg ikke er fullt så facinert.. :sjenert: Det klør veldig inni og rundt og på og under brystvortene også, jeg antar det har med alt som skjer inni der å gjøre.. Vet så lite, det er utrolig lite info å hente om melk/puppeutvikling i svangerskapet i hvertfall i gravidebøkene mine, og også på nett.. Det eneste jeg vet om det er det jeg har fått vite fra venninner som har født.. Er det noen av dere kloke supergirls som er innom her og som er lenger på vei enn meg/har født som har hatt sånn kløe også..?

Sulten igjen.. Og ingenting frister. Føler meg helt matt... :tristbla: Bare lyst å sove idag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg hadde vært litt fasinert hvis det hadde kommet ut noe fra puppen min, men det er kanskje bare en gang slike ting er spennende og etterpå er det bare irriterende med lekasje :).

Kan du ikke bare slappe av og sove litt i dag? Ta en skikkelig være "lat og ikke gjøre noe som helst"-dag

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som du har det fint på ferie, selv med diverse "vondter". Kos deg med gamle venner og familie! :klem:

Når kommer du hjem hit igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Furstina: Alt er ikke fullt så ille som det kan høres ut heldigvis.. Når jeg først begynner å klage så høres det ensidig fælt ut alt sammen, men det er det ikke! ;) Jeg har det egentlig veldig bra! Nyter magen min, nyter alt som skjer inni den, og nyter egentlig alt som skjer med kroppen min. :smilorange: Men det er lov å klage litt over alle sine vondter likevel, jeg må bare få det ut, og det kan som sagt bli litt ensidig det jeg skriver om! *skjerpe meg* Håper du har det bra, min "termintvilling" :)

Fjellrypa: Ja, jeg har det veldig fint! I natt har jeg endelig fått sove bedre, så i dag har jeg vært litt mer opplagt. Har kost meg veldig de siste dagene, gjort masse kjekt og truffet gode venner. :) Vi planlegger å vende nesen hjem på torsdag eller fredag. Ser ærlig talt fram til det, for det er litt slitsomt å være på tur. Gøy men slitsomt..

Sommerberta: Grattis m jubileet vårt, og ikke minst GRATULERER MED DAGEN!!!! :bursdag:

Skytte: Takk for klemmer! Skal snike inn i dagboken din og se om du har fått hilse på Skyttebbabyen enda! Er litt dårlig oppdatert på alle KGdamene for tiden.. :rodme:

Pi@: Jo det er egentlig helt utrolig hva som skjer med kropppen, det var liksom bare så uventet tidlig å begynne å få melk! Er utrolig små mengder, men hver natt renner det! ;)

I dag er jeg 28+0 og det er 12 uker til termin! :overrasket: Knøttet tar merkbart større plass, kjenner så godt hver bevegelse h*n gjør, det er utrolig gøy! Begynner virkelig å føle at det er en baby inni magen, og jeg gleder meg sånn til h*n kan ligge på utsiden av magen å kose!! :hjerte: I følge babyverden er babyen va 33 cam lang, og skal veie ca 1100 g! Og h*n kan se, og kan visst også puste om h*n skulle vært i friluft.

Knøttet pleier å romstere litt i løpet av natten, og de gangene jeg drister meg til å legge meg så laaaangt over på siden at jeg nesten ligger på magen, kommer det tydlige spark som sier at "hallo, du kan ikke ligge oppå meg hvis det er det du tror"! :legrine: I dag var det helt rolig i magen da jeg stod opp og dusjet, men h*n våknet etter jeg hadde spist frokost. Pleier å være aktiv på formiddagen, og jevnlig utover dagen, alt etter hva jeg driver med. Kjempeaktiv om kvelden, i fra 22tidn og utover, så om kvelden når vi har lagt oss har sambo og jeg og KNøttet skikkelig familiestund i sengen. :ler: Sambo blir sparket i øret hvis han legger øret inntil magen, og får svar hvis han klemmer eller trykker forsiktig.

Det er egentlig helt utrolig det som skjer! Tenk at man kan bære fram et barn, et nytt menneske inni livmoren i magen!! :legrine: Tenk at JEG er gravid, jeg skal bli mamma!! Min og min kjæres lille baby som vi har laget sammen!! :legrine:

Har forresten vært på babyshopping med den vordende mormor, hun har spandert flott dyr vognpose, litt klær og stelleveske. Her er oppdatert utstyrsliste, så jeg fremdeles har litt oversikt:

UTSTYRSLISTE:

DETTE HAR VI:

4 stk bommullsbodyer i str 56, 6 stk i str 62

4 stk ullbodyer i str 60/62, 1 stk i str 70

2 sparkebukse i str 56, 3 i str 62

1 ullue

1 hjemmestrikket ulljakke, strikker en til + ullbukse

2 strømpebukser i bomull

1 par sokker

2 stellehåndklær

1stelleteppe

1 helseteppe

1 6-pkn flanellsbleier

2 6-pkn gaskluter gulpekluteer/diverse

1 nydelig villsauskinn

10 myke fine frottekluter, 3 litt tykkere

sprinkelseng (men må males)

madrass til sprinkelseng - vaske trekk - kanskje helle kjøpe ny madrass??

vogn, men vil bytte til lufthjul hvis mulig

stelleveske

vognpose i lammeskinn

DETTE TRENGER VI FØR BABYEN KOMMER I HUS:

1 ullue

1 vindtett kjeledress

votter uten tommel

2-3 babytepper i bomull og ull

flere sokker

strømpebukser/stilongs i ull

bleier

3-4 myke frottehåndklær som bare er babyen sine

dyne

overmadrass/tisselaken jysk?

2 sett laken og dynetrekk har fine på ikea

stellematte jysk

stelleutstyr kjøpe av merket Babyline. NB: trenger minimalt..

bleiebøtte

"sprinkelbeskytter"

bilsete

Må også ha (noe av det først etter hvert):

lekegrind

babycall

myke leker

badebalje

bæresele m ryggstøtte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Tusen takk for gratulasjonen!

I dag er det 1 år siden du besøkte dagboka mi på ei annen nettside.

Det var da du oppdaget at jeg var to plasser.

Jeg er glad for at jeg har blitt kjent med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fint å lese at du har det så fint. Det må være helt fantiastisk det du opplever inne i magen din. Du beskriver det på en veldig fin måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerter:

Gleder meg til jeg og, forhåpentligvis, får oppleve det du beskriver på en så fin måte :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid så koselig å lese inne hos deg - bare innom for en liten oppdatering egentlig.

Gratulerer med 28 uker! :hoppe: Tiden begynner å gå fort nå, synes jeg! (ikke for meg selv da... :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hej hej termintvilling :)

Visst är det viktigt att få skriva av sig alla frustrationer - jag känner själv det i bland men försöker lägga band på mig. Känslorna är ganska starka åt alla håll när man är gravid. Riktigt ledsen, arg, besviken, glad, lycklig, kär och känslig - gärna på samma dag :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg vennen min :klem:

Endelig er jeg på nett igjen så jeg får oppdatert meg litt igjen.. Heldigvis er det vel ikke torden når terminen din nærmer seg for da hadde jeg fått dilla hvis jeg ikke hadde fått med meg innspurten på svangerskapet ditt.. :ler:

Leit at du har så mange plager for tiden , og de migreneanfallene dine syns jeg bør gi seg for veit hvordan det er med migrene og det er IKKE godt nei. Håper du blir bedre av det når den verste varmen snart er over, for det kan jo bli forverret når det er veldig varmt også da..

Håper du har en koselig kveld vennen, og kjør forsiktig hjemover :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blomst: til MissS, Sommerberta, Pi@, Capricorn, Holly H, Furstina, Missbumblebee, Shatika :klem:

Siste Bergensdag i dag, i morgen drar vi hjem. Med fullastet bil.. :sjenert: Skal ha med oss komplett barnevogn (understell + bagdel + sånn sitte-del, er det det som kalles sportsvogn..?), flatpakket (men diger) kommode, masse poser med babyutstyr, sykkel, og alt vi hadde med oss da vi kom.. Og oss selv..

I går kveld krøp pappa på loftet og fant babyklær som jeg brukte som baby! Har fått plukke ut det jeg kan bruke uansett kjønn, og mamma var ganske rørt da vi så på alle de klærene ja! Noe hadde hun heklet selv, mesteparten var kjøpt. Jeg var et skikkelig barn av 70-tallet ja! :ler: Men jeg fant masse fint som jeg har fått med til Knøttet, og måtte love å ikke gi det bort etterpå. Klart jeg ikke gjør det!!

Nei, jeg har det egentlig litt travelt! Skulle bare sjekke bussruter på nett, nå skal jeg til byn. :)

Stikker nok ikke innom før vi er vel hjemme i Lille(Fille)by igjen! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...