Gå til innhold

Eponas drøm om å bli mamma...

Gjest Epona

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Zenta

god morgen :)

den pizzaopplevelsen deres høres forferdelig ut.. Vil nok tro at den appetitten ikke var på topp etterpå da ja..

God tur vestover i dag vennen, og kjør forsiktig :klem: Nyt feriedagene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur!

Da er vel nesten ikke du hjemme før jeg reiser på ferie da?

Ikke glem meg helt de neste 3 ukene da! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vognpose ønsker meg helst skinnpose m glidelås hvis det finnes Vi kjøpte skinnpose med glidelås på simobutikken i Bergen! Tautonia pose, med glidelås slik at den kan deles i to! Er kjempefornøyd og har brukt den masse, og når det ikke har vært kaldt har jeg brukt den ene delen alene som underlag i vognen ;)

lekegrind - Vi har lekegrind, utrolig kjekt, men absolutt ikke nødvendig med en gang. Fin å f.eks. ønske seg til jul ;)

Lykke til med innkjøp og lister ;) Er kjempemorsomt, og ikke minst koselig å følge med på og drømme tilbake til forberedelsene vi gjorde før Jørgen kom!

Kos deg på ferie!!!!

:klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj, larve på pizzaen! :overrasket: Det hørtes ikke hyggelig ut!

Håper dere koser dere på ferie, i allefall!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...sikkert en delikatesse i enkelte land men... :ler:

:hoho: Morsom du Capri...

Enig med Bizzy forresten; kjempesmart å ha glidelås som går hele veien, slik at overdelen kan taes av. Hokus sitter/ligger på skinnet sitt om sommeren også han... Og ang lekegrind, så angrer jeg litt på at vi ikke skaffet det før Hokus var 9 mnd i korrigert alder, for da var han så vant med å ikke ha det... Hvis babyen ligger der innimellom fra første stund, vil den forhåpentligvis føle seg tilpass der senere også, når foreldrene synes det er mer nødvendig ;) Og med regulerbar bunn, kan babyen også komme litt opp fra gulvet, og få bedre oversikt når h*n f eks ligger på magen og løfter på hodet. Men nå har vi grind, og den vil f eks bli praktisk når Jokus skal få være et sted hvor Hokus (eller andre) lar han være i fred. Sin egen lille grind-verden, med babygym og andre godsaker. Men dere har ikke behov for søsken-løsninger ennå - jeg bare nevner det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Epona

Bergen kaller! :vinke:

Startet på ettermiddagen i går, og kom fram seint på kvelden. Rart og veldig deilig å se gode gamle hjemstedet igjen! Var her sist i påsken, men det føles så lenge siden, samtdigig var det som i går. Husker vi var på UL den morgenen vi dro, og at jeg var 10 uker på vei og vi skulle fortelle besteforeldrene nyheten. Og i dag er jeg 27+0 og har stooor mage! Tiden går jammen fort! :Nikke: Sambo pleier å stryke meg på magen og komme med sånne tullekomentarer som "skulle tro du var gravid, sånn som du ser ut" :ler:

Slitsom tur i går, varmt og langt, og jeg føler meg helt fyllasyk i dag... Stod opp seint i dag. Har spist noen skiver, drukket masse juice, og nå drikker jeg Pepsi max, og føler så smått at kroppens celler tar til seg litt væske igjen.. ;) Skulle sett føttene mine i går - huttetu de hovnet opp.. Tror jeg skal kjøpe meg noen tynne støttestrømper til å bruke til hjemturen jeg.. :sjenert: Ryggen/bekkenet var heller ikke så glad i går, å sitte over 8 timer i bil er ikke behagelig med bekkenløsning.. Var fryktelig stiv hver gang jeg gikk ut av bilen, og har vralet som n gås inn på x antall bensinstasjoner.. :ler: Ikke særlig god i dag heller egentlig.. Sov tungt i natt, og er tung i både kropp og hode. Men skal ikke klage! Godt å være på ferie hjemme på gamle trakter! :Nikke:

Klør i fingrene etter å gjøre alt vi skal gjøre, mens sambo tar alt så veldig med ro. Jeg vil helst lage full plan over hva og når så jeg er sikker på vi rekker alt.. Litt kontrollfreak kanskje.. :sjenert:

Takk for koselige hilsener forresten! Og for flere bra tips. Lekegrinden står på "etter hvert-listen", men vil egentlig ha den i hus relativt tidlig, så Knøttet kan ligge oppi der og bli vant til hva det er for noe. Skal ikke bruke den som "fengsel" liksom, ungen skal ikke tilbringe så mye tid oppi der, skal bare ha den som en trygg plass når potetene koker over eller når man må forferdelig på do eller det ringer på døren når det er 30 minusgrader ute og sånne ting..

Gleder meg til å hente vognen.. Er litt spent på å se den, er en stund siden jeg har sett den, så jeg husker liksom ikke helt hvodan den ser ut.. :rodme: Men den er enten svart eller mørk marineblå, og så er det en Simovogn. Blir rart å skulle ha med seg barnevogn når vi kjører tilbake!

Ha en flott dag dere som titter innom! Blir ingen runde her i dag, men kanskje en annen dag. Men legger igjen en god klem til alle sammen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe,kjenner til den følelsen av å ville planlegge og ha litt styring og en plan for det hele ja...... :sjenert: Men typisk menn å ta det som det kommer!

Får håpe dere rekker alt,inkl å kose dere!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Epona

Takk for hilsener! :bukke:

Er alene hjemme i barndomshjemmet akkurat nå, så nå tok jeg meg en liten nettrunde! :sjarmor:

Har vært i byn med sambo idag, kikket i butikker, lekt turister og kjøpt moreller på Torget. Og spist softis m lakrisstrø :sikle: Og drukket vann og flydd på do! :ler: Nå begynner blæren å få det ganske trangt gitt..

Vi har også shoppet litt småsaker til Knøttet i dag! Ble tre ullbodyer i str 60, en ullbody i str 70, en strømpebukse, to pakker gaskluter (gulpekluter + div), en pakke flanellsbleier, et stellepledd og et helseteppe i lys sjøgrønt. :) Ble litt sånn, hmm, hva skal vi egentlig ha her da.. :ler: Men det meste stod på listen! ;) Var på IKEA i går og skulle ha en kommode, og fant litt annet smått, og gikk til kassen og betalte - og glemte hele kommoden! :klaske: Får gå tilbake en annen dag og kjøpe den.. Trenger litt mer skapplass hjemme, først og fremst til klær til den lille.

Har forresten funnet en nettbutikk som selger Babylineprodukter Her er siden hvis noen andre vil ha link. Skulle kjøpe på sparkjøp idag tenkte jeg, for der har de, men var utsolgt for det meste. Men det haster ikke akkurat... Er sånn ca 13 uker til termin så vi har vel god tid.. :sjenert: Men det føles bra å være litt i gang synes jeg. Begge to på babyshopping, ikke bare jeg liksom.

Ellers koser jeg meg, kjekt å treffe folk igjen! :) Og så er det deilig med sommer og sol! Ja takk til godvær! :Nikke: Selv om det er ganske varmt og jeg må passe på å drikke hele tiden omtrent.. Blir matt og sliten i varmen, men da er det bare om å gjøre å hvile. Og det er jo ferie, så jeg stresser ikke :)

Oppdatert handleliste:

HANDLELISTE:

DETTE HAR VI:

2 stk bommullsbodyer i str 56, 4 stk i str 62

4 stk ullbodyer i str 60/62, 1 stk i str 70

1 sparkebukse i str 56, 2 i str 62

1 ullue

1 hjemmestrikket ulljakke, strikker en til + ullbukse

1 strømpebukse i bomull

2 stellehåndklær

1stelleteppe

1 helseteppe

1 6-pkn flanellsbleier

2 6-pkn gaskluter gulpekluteer/diverse

1 nydelig villsauskinn

10 myke fine frottekluter, 3 litt tykkere

sprinkelseng (men må males)

madrass til sprinkelseng - vaske trekk - kanskje helle kjøpe ny madrass??

vogn som skal hentes, trenger nye hjul

DETTE TRENGER VI FØR BABYEN KOMMER I HUS:

3-4 bomullsbodyer

2-3 lange sparkebukser

1 ullue

1 vindtett kjeledress

votter uten tommel

2-3 babytepper i bomull

sokker

strømpebukser/stilongs i ull

bleier

3-4 myke frottehåndklær som bare er babyen sine

vognpose ønsker meg helst skinnpose m glidelås

dyne

overmadrass/tisselaken jysk?

2 sett laken og dynetrekk har fine på ikea

stellematte jysk

stelleutstyr kjøpe av merket Babyline. NB: trenger minimalt..

bleiebøtte

"sprinkelbeskytter"

bilsete

Må også ha (noe av det først etter hvert):

lekegrind

babycall

myke leker

badebalje

bæresele m ryggstøtte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei vennen :)

Høres ut som om du koser deg masse om dagen og det er jo kjempe bra :) Nyt dagene nå og slapp skikkelig av :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyshopping er veldig koselig når begge er med ja! Litt greit å diskutere og spekulere med noen! Selv om det bare er gulpekluter liksom...... :sjenert: Jeg syns i allefall deter morsomt når sambo er med uansett hva vi skal ha!

Bra dere har det koselig på ferie!Ha ei kjempefin helg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...