Gå til innhold

Eponas drøm om å bli mamma...

Gjest Epona

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Epona

Takk for feriehilsener og for at dere holder liv i boken min! :klem::blomst::kyss:

Er bare innom en snartur her. Ferieturen ble ikke helt som planlagt, er hjemme igjen nå, men bare midlertidig.

I dag er jeg 26+1! :danse: Og det er bare 14 uker til termin! Det vil si at om bare 11 uker er jeg innenfor "termingrensen" på tre uker før og to uker etter, og babyen har "lov" å komme. :overrasket: Føles plutselig som vi har litt dårlig tid! Men vi har jo enda tid å ordne alt.. Kroppen ordner i hvertfall saker og ting - jeg har nemlig fått råmelk (eller noe) i puppene!! I helgen kjente jeg det rant noe nedover armen min en gang jeg våknet om natten, og brystknoppen var våt. Og senere på natten akkurat samme fra andre pupp.. Jeg visste dette begynner tidligere enn man skulle tro, men så tidlig liksom! Ganske sprøtt! Når jeg tenker meg om, har jeg sett små gulaktige flekker på lakenet et par ganger før, sånn i puppehøyde, men ikke tenkt over det. Men nå vet jeg hva det er ja.. ;)

Har mange rare tanker for tiden.. I går var vi på kino, og midt inni filmen, som lyn fra klar himmel, slo det ned i meg som et lyn at JEG SKAL FØDE TIL HØSTEN!!! Ble et lite sekund grepet av nesten panikk, men jeg var samtidig helt oppslukt av filmen og ble distrahert av babyen som styrte på inni magen. Tanken forsvant igjen, men fortalte det til sambo etter filmen, og vi snakket litt om det. Han minet meg på hvor mange som fødte og ble født hver dag i verden, og at jeg kommer til å klare det jeg også. Sant nok..

Føles så naturlig å ha babyen inni magen, er blitt så vant til romstering og spark, og selv om jeg vet at babyen skal ut en dag, så gikk det liksom litt opp for meg i går. Og jeg føler meg så utrolig lite forberedt.. Både på det å ha baby, men det som plager mest akkurat nå er selve fødselen. Er egentlig ikke redd, men den lyn-tanken i går gjorde at jeg følte meg utrolig lite mentalt forberedt på selve fødselen. Har skjøvet det foran meg og ikke tenkt på det, det har vært så lenge til. Men 11 uker til "lovlig" fødsel er jo ikke fryktellig lenge.. Ikke når man tenker på hvor fort de siste 26 ukene av livet mitt har gått i hvertfall.. :sjenert:

Og nå har jeg et voldsomt behov for å få ting på plass.. Sånn praktisk, med utstyr og sånn. Må finne fram utstyrslisten og gå litt mer aktivt til verks nå. Hentet en pakke med søte knøtteklær på posten i går, med bodyer og pysjamaser og sparkebukser og litt av hvert. :hjerte: Må samle sammen det tøyet vi har kjøpt og skrive en liten oversikt tror jeg, så vi vet hva vi har, og hva vi trenger. Og få malt sengen vi skal overta, den malte jeg i tankene i går mens vi var på en bensinstasjon. Tankene surrer og går kontinuerlig, som dere skjønner! :ler:

Klem fra en småstresset Epona med mange rare tanker og ideer :ler:

Til meg selv fra meg selv - alt ordner seg i tide..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redebygging er helt normalt det... Det er jo moro å tusle med sånne små babyklær og utstyret også... :Nikke: Gleder meg til jeg skal begynne å vaske litt av det aller minste tøyet... *sukk*

Tida går fort fram mot termin :Nikke: Kan lure på hvor den tida egentlig blir av noen ganger.. :klø:

En onsdags- :klem: fra meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zenta

Hei vennen :klem:

Så synd at ferieturen ikke ble helt som planlagt. Håper du slapper av og nyter dagene likevel.

Bare 14 uker til termin ja.. :overrasket: Syns ikke det er lenge siden du testet positivt jeg. Tida har flydd fort... Tenker at tida vil gå kjempe fort for deg frem til termin. Gleder meg allerede til å hilse på den lille i magen din jeg :)

En god klem til deg vennen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte på noe... Jeg fikk et skjema som må returneres til Rikshospitalet etter fødsel pga noe lovpålagt statistikk etter behandling. Må dere også fylle ut det siden dere var til utredning, eller gjelder det kun behandling som resulterer i befruktning tro? Leste gjennom skjemaet forrige dagen, og undret meg litt over spørmålet om kjønn. Greit nok sprøsmål egentlig, men blir det flere av et kjønn enn av det andre ved behandling...? :klø:

*noterer meg at kjøpetrangen tiltar rundt uke 26*

Fortsatt god sommer! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Epona

HANDLELISTE:

Må ha i hus før babyen kommer:

7-8 bomullsbodyer Har 2 i str 56, 4 i str 62

3-4 ullbodyer sparkjøp Har 1 i str 62

4 lange sparkebukser Har 1 i str 56, 2 i str 62

1-2 ulluer har 1

1 vindtett kjeledress

1 sett ulljakke og ullbukse Har 1 jakke, strikker en til + bukse

votter uten tommel

2-3 babytepper i bomull

sokker

strømpebukser dårlig utvalg rundtom.. sjekk sparkjøp

bleier

3-4 myke frottehåndklær som bare er babyen sine Har 1 stellehåndkle

frottekluter har 10 tyne, fine myke + 3 litt tykkere

vognpose ønsker meg helst skinnpose m glidelås hvis det finnes

seng har sprinkelseng, må males

madrass m trekk har, men trekket må vaskes

dyne

overmadrass/tisselaken jysk?

2 sett laken og dynetrekk har fine på ikea

stellematte jysk

vogn har som skal hentes i sommer, må ha nye hjul

stelleutstyr kjøpe av merket Babyline. NB: trenger minimalt..

bleiebøtte

gulpekluter sparkjøp

flanellsbleier sparkjøp

"sprinkelbeskytter" ikea?

bilsete

Må også ha:

lekegrind

babycall

myke leker

badebalje

bæresele m ryggstøtte

saueskinn har nydelig villsauskinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Epona

Sånn! :ler: Laget en liste hin dagen med det aller nødvendigste som må være i hus før babyen kommer, men jammen ble det litt likevel! Brukte en "standardliste" jeg fant som utgangspunkt. Nå har jeg en oversikt for meg selv i hvertfall, som vi kan handle ut i fra.

Cr@sh: Ja det er vel normalt det jeg opplever for tiden! :Nikke: Godt å bli beroliget av erfarne mødre! :klem:

Zenta: Hei venenn! :klem: Tiden går fort ja... :overrasket: Nå gleder jeg meg ordentlig til høsten!! :hoppe: Men prøver å nyyyyte sommeren nå mens den er her :briller2:

Prada: Det er nok kun de som har fått assistert befruktning av noe slag og blitt gravide, som skal sende inn slikt skjema. De skal vite noe om hvor mange som blir gravide, hvor mange som føder levende barn, osv. Vi har ikke fått behandling fra det offentlige, kun utredning. Håper alt er bra med deg og din voksende spire! :klem:

MrsP: Jeg har det veldig bra! Riktig god helg til deg og! :klem:

Missbumblebee: :klem: tilbake!

Pi@: Har det bra, det håper jeg den ferske prøver også har!! :klem:

Er litt fraværende for tiden. Er rett og slett litt KG-lei.. Og så er det så fin sommer ute, at man kan da ikke sitte her hele dagen! Men jeg må innrømme jeg er mye inne forran min elskede vifte i stuen, for ute er det drepende varmt for tiden.. Levelig om kvelden, da våkner vi til liv her i huset, og døgnet begynner å bli snudd litt oppned.. Om noen dager drar vi vestover, det skal bli deilig! Og da skal vi hente vognen og greier :hoppe:

Babyen begynner å ta stor plass inni magen, og jeg kjenner bevegelser både "oppe" og "nede" samtidig. Kjenenr armer og bein som beveger seg, men vet ikke alltid hva som er hva. Lite spark for tiden synes jeg, men babyen kan jo sparke mot ryggen også? :klø: Men veldig mye bevegelser, så det er definitivt liv i leiren. Knøttet sparket som svar da sambo drev og trykket lett utenpå magen hin kvelden! :hjerte: Utrolig morsomt!

Gleder meg stort til babyen kommer! Har begynt å gå opp for meg at vi skal bli tre til høsten, og jeg gleder meg så utrolig! :legrine: Har gledet meg lenge, i mange år faktisk til dette skal skje. Men i begynnelsen av svangerskapet turde jeg ikke glede meg, og senere skjønte jeg liksom ikke hva som holdt på å skje. Men nå begynner tankene å forandre seg, merker jeg, og den gleden som jeg fra før hadde forestilt meg kom fra dag 1 (haha..) er virkelig på vei til å komme. :hjerte:

God helg alle sammen! Stikker innom en annen dag, er som sagt ikke så aktiv for tiden... God klem til alle supergirlsene! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsener den siste tiden, vennen :klem:

Jeg følger med på deg også...

Så flott at det har begynt å gå opp for deg at familieforøkelse er et faktum :hjertesmil:

3-4 ullbodyer sparkjøp

Her er tynne billige. Du slipper toll og norsk moms, for de kan skrive "under NOK200" på pakken for deg.

2-3 babytepper i bomull

Det er helt topp å ha noen i ull også. Selv kjøpte jeg et lite fra Libero, som ble flittig brukt til å tulle inn Hokus med. Denne gangen skal jeg strikke ull-helseteppe. Det har kanskje du?

vognpose ønsker meg helst skinnpose m glidelås hvis det finnes

Jeg har skinnpose med glidelås (men er ikke cord altså) fra BabyDan.

2 sett laken og dynetrekk har fine på ikea

NB: passer best til Ikea-dyner.

"sprinkelbeskytter" ikea?

NB: passer best til Ikea-seng (litt mindre enn andre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Epona

Lillen: Takk for veldig gode tips!!! :bukke: Den nettbutikken så bra ut, skal bestille noen små ullplagg derfra tenker jeg!

Pi@: Klem:

Sittet her forran PCen for lenge nå - er kvalm... :kvalm:

Får si som i actionfilmer - I'll be back...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...jeg har tydeligvis ikke postet innlegget mitt her på fredag...Men jeg vetjeg var her for jeg hadde lest det lange du hadde skrevet og skjønte ikke hvor helgehilsningen min var blitt av! Eeehh...litt sånn preammetåketettipappentendenser på meg........... :sjenert:

Sånn liste er kjempesmart ja! Syns stadig jeg skrev nye og oppdaterte versjoner :ler: Men fint å ha litt oversikt så man ikke plutselig har ørten sorter av en ting og null av en annen!

Håper du koser deg og har en riktig så fin søndag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Epona

:kyss: til Skytte, MissS og Cr@sh!

Fikk et kick i formiddag, og vasket hele kjøkkenet. Alt sammen, unntatt tak og golv og inni skap. Ellers skrubbet jeg alt sammen, og nå er det så rent og pent atte! :) Etterpå var jeg utslitt, og har igrunnen ikke gjort noe særlig mer idag! ;)

Idag har jeg og sambo opplevd noe vi aldri har opplevd før (takk og pris), bare hørt om.. Vi skulle ut og spise pizza, og spiste oss gode og mette. Var to stykker igjen, og jeg satt og vurderte å ta det ene helt til slutt da jeg plutselig la merke til en grønn LARVE på pizzastykket!!!!!!!!!!!!!!!!! :kvalm: Vi hadde jo spist av pizzaen begge to, og det var bare flaks at vi ikke begynte i en annen ende og spiste det ekle vesenet... Var vanskelig å se, for den hadde samme farge som noen krydder/salatblader på pizzaen.. Fyttirakkern det var ekkelt!!! :frustrert::sur::frustrert: Vi fikk maten gratis (skulle bare mangle) og ble tilbudt kaffe og dessert som plaster på såret, men vi hadde ikke mye matlyst igjen etter den opplevelsen... Fysjom - det var motbydelig!! :frustrert::kvalm:

Bortsett fra det, har dagen vært grei... :sjenert: Men føttene verker, ryggen verker... Sov elendig i natt, fant ingen gode stillinger, ryggen og bekkenet var like vondt uansett.. Og jeg er så VARM.. Går skikkelige varmebølger igjennom meg, og jeg bøtter nedpå med vann. Varmere inne enn ute akkurat nå, så jeg tror jeg skal svale meg litt på terassen før jeg skal legge meg.. Har klaget til sambo i hele dag, tror han er lei av å høre! Da må jeg klage litt mer her! :ler:

I morgen drar vi vestover, hurra! Så snart leggetid for meg nå! :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Potter

Å fysj! :forvirret: Bra at dere ikke spiste larven iallefall,men uansett så er det jo utrolig kvalmt å oppleve sånn da!

Fant en flue i jordbærsyltetøyet en gang jeg. Kvaaalmt! :kvalm:

GOD TUR i morgen da vennen!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...