Pi@ Skrevet 7. juli 2006 #1281 Del Skrevet 7. juli 2006 Det høres ut som om du har det kjempefint om dagen . Riktig godt å lese. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 7. juli 2006 #1282 Del Skrevet 7. juli 2006 Herlig å høre at du og sambo har det så bra sammen om dagen! :danse Jeg kan faktisk ligge på magen fortsatt... Ikke lenge av gangen, men litt for å lese og sånn går greit. Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 7. juli 2006 #1283 Del Skrevet 7. juli 2006 Ser for meg båtseansen ja!! Jeg digger bading og gummibåter selv så! Herlig at dere har det så godt sammen! Deilig følelse å være forelske og gravid,nesten som man føler seg skrekkelig klisjèaktige,men det bare blir sånn inni mellom! Hmmm...ikke bra at det gjør vondt nei...Det gjorde det her også sist gang så etter det har det ikke blitt til at vi har prøvd heller..Men så tenker vi ikke stort på den saken noen av oss for tiden! Er glidemiddel et alternativ? Vet ikke hvordan det er mtp gravide? Kan vel ikke ha noe å si?Men lurt å spørre JM ja! Håper dere får ei herlig helg nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prada Skrevet 7. juli 2006 #1284 Del Skrevet 7. juli 2006 Så bra at dere koser dere sammen! Jeg lo litt forrige dagen, og da kommenterte mannen at det var deilig å høre meg le igjen. Litt labert humør på fruen for tiden visst... Ha en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 8. juli 2006 #1285 Del Skrevet 8. juli 2006 Nå er jeg oppdatert på livet ditt igjen. Men tom jeg er daglig ute i gummibåt - så det så! Kjempegøy. Andreas synes mamma er kjempesterk som klarer å ro... Ang sex: Hva med bare masse kos og stryking så er det jo ikke umulig at det kan bli noe mer uten auau... Sidelengs funket best for oss da jeg gikk høygravid. Lysten ble ikke mindre - men evnen var det verre med... Jada - snakker rett fra leveren jeg... Kos deg i sommervarmen, vennen. Klem fra Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 8. juli 2006 #1286 Del Skrevet 8. juli 2006 Pi@: Har det veldig bra ja! Og det har du også har jeg skjønt!! Grattis med prøvestert!! MissS: Heldiggris! Jeg har ikke kunnet ligge på magen siden jeg ble gravid, først pga ekstremt vonde pupper som overhodet ikke tålte press, og så da magen begynte å vokse - for det føltes som jeg lå på en ball! Nå er det temmelig mange uker siden jeg i det hele tatt har prøvd, det går liksom bare ikke! Skytte: "Bra" det ikke bare er meg da.. Har prøvd med glidemiddel også, men det hjelper ikke. Jeg er ikke tørr i utgangspunktet heller, det er ikke det som er problemet, det bare brenner og svir.. Men svien forsvinner i samme øyeblikk som slimhinenne får være i fred igjen. Fryktelig kjedelig synes jeg.. Prada: I begynnelsen er man ikke akkurat sprudlende nei, i alle fall ikke hvis man er uggen og kvalm, og når man i tillegg har gått igjennom litt av hvert for å bli gravid, så er man faktisk ikke så overstadig lykkelig som man kanskje hadde forestilt seg fra før. Mitt humør var veldig labert i begynnelsen, gråt mer enn jeg smilte for å si det sånn, for jeg var så redd for at det skulle gå galt igjen. Men godt at du ler litt innimellom da! Ting blir lettere etter hvert! I dag har venninne S reist hjem igjen, har vært kjempekos å ha henne på besøk disse dagene! Og i dag har jeg også vært på cafe med Fjellrypa, det var veldig koselig! Sprudlende og koselig jente, og med en riktig så søt, begynnende babybul. :-D Har forresten bestilt babytøy på salg fra Ellos - en startpakke i blått og hvitt med diverse bodyer og sparkebukse og litt sånn, og en trepakning med pyamaser i rosa og hvit. De hadde i rosa/hvitt, blått/hvitt og grått/hvitt, men det grå så ut som fengseltøy, så vi fant ut i går kveld at om det blir en liten gutt kan han godt sove i rosa pysj når han er to måneder, og blir det en jente kan hun meget godt ha på seg blå body eller blå sparkebukse til andre klær. Er det så farlig liksom? Når alternativet er å se ut som en liten straffange, så er det ikke det synes jeg! Fikk i hvertfall mye tøy for få kroner, og de blir nok fort vokst ut av likevel. Kjøpte alt i str 62. Skikkelig trykkende og varmt idag, vært både overskyet og byger med styrtregn, men nå i ettermiddag klarnet det opp og solen skinner igjen. Vært veldig rolig i magen idag, men har kjent liv flere ganger. Bare litt stillere enn de siste dagene. Har alenekveld i kveld, og har kjøpt meg et blad jeg skal kose meg med, og i tilegg fikk jeg Gravid i posten hin dagen som jeg ikke har lest ordenlig i enda. Nå først skal jeg spise litt, og så skal det slappes av etterpå! Ryggen er ganske fin om dagen. Belaster meg lite, og beveger meg kontrollert. Men har en stramhet ned i venstre skinken, tror jeg har pådratt meg en muskelknute eller noe.. Føttene mine er vonde for tiden i stedet for ryggen, er så sårbent at det er helt sprøtt! Man skal da alltid plages med noe! Nå er det liv i magen igjen! Noen sparker meg et stykke nedenfor navlen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 8. juli 2006 #1287 Del Skrevet 8. juli 2006 Å, Mayamor! Så kjekt å se deg!!! Takk for rett fra levra tips! Som sagt er det ikke lysten det står på, verken fysisk eller psykisk, det gjør rett og slett bare vondt.. Så vi gjør alt det andre gode, og har det veldig fint Å nå gleder jeg meg til å stikke innom dagboken din og høre hvordan du har det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 8. juli 2006 #1288 Del Skrevet 8. juli 2006 Gleder meg til å se en Epona med mage! Klem fra Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 8. juli 2006 #1289 Del Skrevet 8. juli 2006 Gøy å shoppe litt! Alenekveld på meg også.. Selskapssyk!! Kjipt å ikke kunne drikke.. Savner å kjenne MER liv.. Gleder meg til mer, og til spark! Jeg kjenner bobler.. Hva med deg? God helg videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zenta Skrevet 8. juli 2006 #1290 Del Skrevet 8. juli 2006 Hei hei vennen Så gøy med babytøy shopping Det er jo så mye fint i babytøy så man kan jo bli helt babysyk av det. Jeg elsker å se på babytøy og denne mnd skal to av venninnene mine ha babyer så da har jeg virkelig en unnskyldning til å gå litt amok i barnebutikker og kjøpe babytøy.. og bare vent for i oktober er det din tur til å føde så da har jeg enda en god unnskyldning til å shoppe babytøy.. Gleder meg allerede til å besøke deg og den lille Håper du får en fortsatt koselig helg vennen, nå skal jeg finne senga mi for nå er jeg trøtt ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 9. juli 2006 #1291 Del Skrevet 9. juli 2006 Mayamor: Gleder meg til å se deg igjen også! Epica: Jeg kjenner også "bobler", store bobler og noen små bobler. Og jeg kjenner tydelige spark som noen ganger kan være nesten ubehagelig skarpe, alt etter hvor de treffer. Noen ganger er sparkene sånn som når en katt setter potene sine på magen din og skal til å gå over deg. Akkurat samme følelsen, bare at det kommer fra innsiden liksom! Noen ganger kjenner jeg press helt nederst i bekkenbunnen, og føler ungen prøve rå presse seg ut, og noen ganger en skarp smertefølelse i blæren hvis jeg får spark/romstering/press på den. Ganske rart å tenke på at et bittelite menneske driver og romsterer rundt inni livmoren!! Zenta: Ja, det er veldig mye fint babytøy! Skal snart begynne med litt større innkjøp også, skal snart til Sverige, og da får vi se om det er noen gode tilbud der! Så kjekt at du gleder deg til å besøke oss da! Du er mer enn velkommen hit før den lille kommer også! Ha en riktig fin søndag du og, håper du klarer å slappe av litt i dag! På ordentlig! Gleder meg til torsdag forresten! Har sovet som en stein i natt, ikke vært på do en gang! Føler meg ikke akkurat uthvilt, men sånn passe liksom. Lurer meg på om jeg skulle begynt med jerntilskudd.. Har hatt kick på leverpostei de siste dagene, spiser bare skiver med leverpostei og agurk, ingenting annet frister (av brødmat), så jeg tror jeg har litt mangel på noe.. Leste nylig i ene gravideboken min at det er anbefalt (fra Statens ernæringsråd eller hva det heter) jerntilskudd fra uke 20, og det har jo ikke jeg gjort... Vondt i føttene idag og.. Pleier å bedre seg i løpet av natten, men i dag våknet jeg med de samme "kluene" under "tåballene" eller hva det heter. Det området man går på hvis man lister ssg på tå, hva heter det..? Det er i hvertfall der det er vondt, føles som jeg har fått noe puttet inn der som er vondt å gå på liskom, akkurat som jeg går på noe hardt som henger fast. Vanskelig å forklare.. Korsryggen er ikke så verst akkurat nå. Veldig vondt om morgenen etter å ha ligget en hel natt, men det detter liksom litt på plass etter hvert. Merkelig det der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 9. juli 2006 #1292 Del Skrevet 9. juli 2006 Åå, jeg gleder meg til å kjenne spark.. Har ikke kjent bobler idag.. Venter utålmodig Som du skrev i dagboken min, ingenting er som å gå gravid, men likevel.. Hadde gjerne latt mannen gått gravid noen mnd så jeg fikk drikke og kost meg litt jeg også,... Pils om sommeren... ahhhh.. savner det! Deilig å sove natten ut! Håper føttene blir bedre snart! God søndag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 9. juli 2006 #1293 Del Skrevet 9. juli 2006 (endret) Ref. at jeg sikkert startet dette i boka til Epica... Ville ikke byttet bort det å være gravid mot alt i verden jeg heller, det er bare herlig å kjenne at det er noen der inne! Men, jeg skulle gjerne delt det mer med mannen! Han er liksom ikke helt gravid ennå, og klarer ikke tenke på å handle inn ting. (Og så er det litt urettferdig at han slipper å tenke på hva man bør og ikke bør spise, for babyens skyld. ) Han er jo ganske flink til å forsøke å huske alle disse forskjellige dillene mine, men han har ofte ting i hus som jeg har fryktelig lyst på, men ikke kan tillate meg... Derfor hadde det liksom føltes litt bedre hvis vi fysisk sett var gravide SAMMEN.. At han også fikk sin del av dette. (Hadde delt kosen også jeg, og det bare hadde vært mulig.) Endret 9. juli 2006 av Sensommerbruden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 9. juli 2006 #1294 Del Skrevet 9. juli 2006 (endret) Skjønner ikke det der jeg, Epica og Sensommerbruden.. Tar poengene deres, men jeg skjønner ikke helt det dere sier likevel! Her i huset er vi gravide sammen vi! Og det er ikke så fryktelig mye å ofre bort når det gjelder mat for min del i hvertfall. Ikke synes jeg det er noe tap å "ofre" alkohol heller, drikker så sjelden allikevel. Klart det er kos å dele en flaske vin, og det har jeg hatt lyst til noen ganger, men det er jo over på to sekunder. Ser ikke på det som noe problem! Sambo får kose seg med det han vil, jeg krever ikke noe sympatiavhold fra hans side, ikke drikker han særlig ofte heller. Mulig jeg og vi er rare, men jeg synes det er helt topp sånn som det er! Føler vi er gravide sammen, jeg deler alle små og store magehendelser med han, han spør og graver, han koser med magen og snakker om at vi er tre. Vi planlegger innkjøp og har sett på babyklær sammen, og det jeg kjøper alene, viser jeg alltid til ham. Og vi snakker om det som skjer og det som skal skje og hvordan vi vil ha det. Han har overhodet ingen interesse av å gå gravid, jeg har overhodet ingen behov for å få "fri", så om det gikk an å dele svangerskapet 50-50 så hadde ikke vi gjort det hvertfall! Men så kan det hende vi er litt rare da! Irriterende trykkleifer - måtte rette opp i de... Endret 9. juli 2006 av Epona Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 9. juli 2006 #1295 Del Skrevet 9. juli 2006 Det er så godt å lese at alt er bra med deg og samboeren, og for å ikke snakke om den lille i magen din. Jeg er så utrolig glad på dine vegner. Jeg tenker ofte på deg og håper du trives bedre for hver uke som går. Vi er nok litt forskjellig. Jeg og samboeren stortrives her. Angrer oss ikke for valge vi tok. Lengter ikke tilbake. får du av meg, fordi du er den du er. Ha en kjempe fin søndag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 9. juli 2006 #1296 Del Skrevet 9. juli 2006 Hmmm... Forstår jo godt hva du mener også. Jeg savner ikke alkoholen, og går like mye/lite ut med venner som jeg gjorde før. Men hos oss har jeg nærmest vært baby og handlegal siden jeg kom ut av sove/kvalmetåka. Mens min kjære mener vi burde vente litt. Derfor føler jeg at jeg ofte føler meg mer gravid enn han. (Men han er egentlig veldig innvolvert, og snakker masse om og til babyen. Vet han gleder seg fryktelig!) Men jeg tror det blir mye mer virkelig for han når vi kommer oss på UL i morgen. Da vil han virkelig møte babyen, og få vite at alt er i skjønneste orden. (Håper vi hvertfall!) Når det gjelder mat, så har jeg hatt lange perioder hvor jeg nesten ikke har orket å se ost, eller kjøttpålegg eller sjokolade. I tillegg har jeg sluttet helt å spise/drikke produkter med aspartam i. (Og da er det av og til litt frustrerende når jeg har lyst på brus, og det eneste vi har er light brus. Skulle ønske han også gikk over til sukkerholdig brus, så vi kunne dele det vi hadde i hus. ) For vår del tror jeg av og til han føler seg litt utenfor ennå, spesielt når jeg kjenner spark, og han bare får høre om det. Han ØNSKER jo egentlig å være en like stor del av alt som det jeg er. Må jo si at normalt har jeg ikke noe problem med at han går ut og drikker med venner av og til. Men det ble nok litt for mye for hormonene mine da en av disse sjeldne turene sammenfallt med at jeg hadde magevondt og lå hjemme og var bekymret for babyen! (Da hadde jeg virkelig trengt at vi var mer fysisk innvolvert begge to.) Tror at for oss blir det hele lettere når babyen kommer ut. Da blir det enklere å dele alt, og det kan være like naturlig at han ordner ting med baby som at jeg gjør det. Og så får vi heller dele på å gå ut med venner. Jeg tror at vi også er dere dere er nå om ikke så lenge, det er bare et par små hendelser som mangler ennå, og den første av disse skjer i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 9. juli 2006 #1297 Del Skrevet 9. juli 2006 Ååå du er heldig som ikke savner hverken øl eller vin!! Misunnelig'' Jeg fikk nesten abstinenser igår,... Savna det sååårt! Liker å kose meg med alkohol, bli brisen og fjollete.. Som sensommerbruden sier, tror det blir enklere når babyen er HER, UTE.. For da er det like mye begge sitt ansvar, og det skal ikke være noe selfølge at han skal drikke og jeg sitte hjemme feks.. Håper du har en fin helg!! Liker å gå gravid, men slet denne lørdagen.. Da må jeg få det uuuut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 9. juli 2006 #1298 Del Skrevet 9. juli 2006 Å så fint å komme inn her og oppdatere seg i boka di igjen. Litt liten KG tid akkurat nå når vi har ferie hele familien. Det er bare så kos å lese om magen din som vokser vennen, jeg blir like røret hver gang jeg. Synes det er så vidunderlig at du er gravid vet du. Ha en fin uke så kommer jeg snart innom igjen. Ser ut som regnet er kommet tilbake så da blir det litt mere inne tid her. DIGER klem fra Charmisen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 9. juli 2006 #1299 Del Skrevet 9. juli 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 9. juli 2006 #1300 Del Skrevet 9. juli 2006 (endret) Såååå trøtt nå... Skulle egentlig bare skru av PCen nå, men MÅTTE innom og titte.. Avhengig, jeg..? Og så fant jeg koselige hilsener da! Sommerberta: Takk for at du tenker på meg! Og for at du er glad på mine vegne, det er godt å høre! Trives bedre og bedre her, og vi angrer ikke på å ha flyttet hit. Veldig kjekt å prøve noe nytt, men for vår del er det kun midlertidig. Vi skal flytte tilbake til Bergen igjen om to år. Men uansett er det viktig å trives når man bor et sted, og ting er i hvertfall på god vei til å bli bedre nå. Han trives kjempegodt, det er jeg som er "problemet". Vinteren var tung, men det er det mange grunner til. Sommeren er lettere, og jeg ser for meg at det blir en langt bedre vinter som kommer enn den vi har bak oss. Sensommerbruden: Du sier noe med det du sier at dere sikkert snart kommer dit vi er nå - min graviditet har ikke heller vært som dette hele tiden. Håper ikke du oppfattet det som kritikk eller noe annet negativt det jeg skrev lenger oppe, for det var overhodet ikke meningen! Skjønner hva du mener med at du føler deg mer gravid enn han, men det forandrer seg nok etter hvert! Og med UL i morgen blir nok det hele mer virkelig for han også!! Her i huset var det veldig omvent helt i starten, da var det min sambo som var mest gravid. Jeg turde ikke håpe på noe som helst, og mens han snakket om babyen som skulle komme så klarte jeg ikke en gang ta inn over meg at jeg var gravid, jeg bare eksisterte fra dag til dag til dag og var livredd for å miste på nytt. Så ting endrer seg jo! Epica: Klart det er gøy å være brisen! Og det har vært mang en anledning, særlig nå i sommer med grillfester og sånn, der jeg gjerne skulle tatt meg litt rødvin eller øl med de andre. Men det er ikke noe must for min del, og føles ikke som noe tap på noe vis å stå over. Må si til deg og at jeg ikke mente noe kritisk med det jeg skrev, håper ikke du oppfattet det sånn. Klart du må få ting ut - har man det kjipt og må stå over fest en lørdag, så er det godt å blåse ut om det! Er lov å synes litt synd på seg selv da! Charmina: Så kos at du tok deg tid å stikke innom! Nyt ferien din!! Iss: Takk for fin blomst og for at du tittet innom! Skal som sagt skru av her, og lalle. Knøttet er som vanlig veldig kveldsaktiv, og jeg har sittet litt i sofaen og strikket på ullbuksen (går tregt for tiden), og blitt sparket helt nederst i bekkenbunnen, det er faktisk veldig ubehagelig! Som om noen dytter noe skarpt nedover mot bunenn av mitt indre! Helt speis følelse!! Måtte reise meg opp og gå, for å se om jeg kunne få Knøttet til å forandre stilling, hjalp litt, men nå når jeg satte meg ned med PCen begynte h*n igjen! Litt tidlig å prøve å komme seg ut, ellers er det greit! Spark i veg du! Ja det må jeg fortelle - før i dag da jeg stod og stekte noe til middag, kjente jeg plutselig at jeg ble helt fylt opp på venstre side av livmoren, og det ble litt hardt der i motsetning til på høyre siden. Det var babyen jeg kjente! Vet ikke om det var hode elelr rygg eller bein eller hva, men kroppen som presset seg mot livmorveggen og ut mot min mage var det i hvertfall! Ropte på sambo og han og fikk kjenne. Var sånn bare et par minutter, og så flytett h*n seg igjen og presset forsvant. Jeg slutter ikke å undre meg over dette rare som skjer - tenk at jeg har en baby inni magen! Helt sprøtt, og samtidig helt naturlig! Føles som det alltid har vært sånn og alltid vil være sånn! Nei, nå er kl blitt over halv tolv, og leggetid er passert for lengst! Natta! Endret 9. juli 2006 av Epona Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg