Gå til innhold

Eponas drøm om å bli mamma...

Gjest Epona

Anbefalte innlegg

Gjest Epona

Puh - så varmt! I går tok jeg alt SÅ veldig med ro, likevel fikk jeg et voldsomt migreneanfall i halv ni tiden på kvelden, og da var det bare å legge seg. Sov en time, og våknet igjen, og hodepinen var i full gang, enda auraen ikke var gått over igjen. Var så dårlig, lå bare og stønnet i sengen. :tristbla: La meg for kvelden, men brukte lang tid på å sovne. Sovnet til slutt, og sov til kl ni i dag.. Det var tolv timer etter jeg la meg det.. :sjenert:

Så i dag har jeg drukket flere liter med vann, og for det meste sittet i stuen foran viften og nesten ikke løftet en finger... Orker ikke flere migreneanfall... Ser med gru på værmeldingen at det skal bli 28 grader i morgen, eller var det onsdag..

Har roet meg litt i forhold til det mamma sa i går, det var nok ubetenksomhet fra hennes side. Hun kan umulig ha tenkt igjennom konsekvensene sånn i praksis, og som vennine S sa - det har nok vært ren, ugjennomtenkt egoisme fra hennes side, med ønske om å ha meg litt nærmere og få delta.. Så jeg er ikke sint på henne i dag. Tvert i mot har jeg vært litt nedfor i dag, og tenkt mye på mamma. Kanskje er jeg rett og slett for hard med henne, kanskje har jeg ikke rett å bli så sint inni meg som jeg blir.. Ikke alltid hun får vite hva jeg synes om henne, men bare jeg har tenkt tanken så er det liksom det samme, og jeg får dårlig samvittighet i ettertid.. :(

Mamma sa forresten i går at vi skal få en del babyutstyr av de når det nærmer seg! De er nå snille da! Hun ville spandere vogn, men siden vi mest sannsynlig overtar vogn etter min bror sine barn, så kunne de heller spandere noe annet. Jeg sa ja takk og takk til det tidlbudet der :)

Har fått legetime i morgen, og har ringt jobben og sagt jeg ikke kommer på jobb i morgen. Er nå sykmeldt 60 % og har avtale om å jobbe to hele dager i uken, men det er altfor mye for meg med hele dager. Planen var å prøve det ut, og nå har jeg prøvd - det går ikke.. Har avtale om å gjøre det arbeidet jeg er i stand til alt etter dagsform, men dagen på fredag viser at det ikke går. Vil enten tilbake til sånn jeg hadde det før, eller full sykmelding. Før hadde jeg to halve dager i uken, det fungerte noenlunde. Men også det var hardt for ryggen min. Skal snakke med legen og høre hva hun synes. Det er ikke oppgaver til meg på jobb til å gå en hel dag og gjøre ting som ikke innebærer bøying og vonde arbeidsstillinger, så enten må jeg har full sykmelding, eller evt aktiv sykmelding der jeg gjør noe helt annet - men da må jeg ut av avdelingen, og det spørs.. Det jeg ønsker er å kunne fungere i det daglige, ha muligheten til å bevege meg rundt og kunne gå tur og holde meg litt i form, ikke gå på jobb for så å ha vondt i to dager etterpå.. Arg - helst vil jeg ikke ha vondt i det hele tatt, hadde jeg bare kunne fjernet smerten så hadde alt vært greit.. :sur:

I kveld har vi tenkt oss å dra og bade, nå når solen ikke er så intens lenger. Skal bli godt å kjøle seg ned litt..

I dag har vi sett det utenpå magen når babyen sparker!! Kommer små synlige bump, og magen disser litt! :legrine::legrine:

Orker desverre ingen KG-runde i kveld heller, dere får alle stikke innom her og hente hver deres gode klem! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:klem: til deg også!

Hørtes herlig ut med spark som synes utenpå magen! Gleder meg til å oppleve det!

Enn så lenge får jeg vel kose meg med de små sparkene bare jeg kjenner! OG håpe at mannnen får dele denne opplevelsen med meg snart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Epona

:blomst: til Iss, Pi@, Furstina, Sensommerbruden, MrsP og Missbumblebee!

Ja, idag har jeg vært hos legen og nå står det svart på hvitt at jeg har bekkenløsnming og lumbosakralsmerter. Har økt opp sykmedlingen til 80 %, skal forsøke å gå to halve dager på jobb. Skal avtale med sjefen hva jeg skal gjøre, helt konkret. Håper dette fungerer bedre. Og så må jeg være flinkere å begrense meg - jeg har nok gjort for mye når jeg har vært på jobb. Når jeg får vondt av å ta ut av oppvaskmaskinen eller henge opp klær, så sier det seg selv at jeg ikke tåler så fryktelig mye belastning. Er under to uker igjen til ferien, og da får jeg jo en total pause fra jobb i hvertfall. Resten får jeg lære meg å gjøre i rolig tempo og uten å overvurdere meg selv. Blir vanskelig... :sjenert:

Vi tok sommerens første bad i går kveld - det var deilig!! Deilig å svømme på magen, har ikke vært i den kroppsstillingen siden jeg ble gravid!! Dvs har ikke ligget på magen siden februar! :overrasket: Savner veldig å ligge på magen, er en god liggestilling synes jeg. Så det var deilig å svømme og ha magen nederst liksom! :ler: Gikk et lite stykke på skogsstier for å finne den perfekte plassen også, det gjorde også veldig godt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkeig det hjelper deg å jobbe 20 % kun. Men lytt til kroppen din, går det ikke så går det ikke. Du har jo holdt ut lenge med vondtene dine også.

Nå fikk jeg lyst til å bade!!!!! :ler: Jeg og vil duppe rundt i vannet med magen under meg... Skal ikke klage jeg da, for klarer jo fint å ligge på magen ennå.

Ha en strålende dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, å ligge på magen er det beste i verden. Det var tøft når jeg var gravid og ikke klarte ligge på den lengre. Da sover jeg så mye dårligere.

Leit at du har fått bekkenløsning vennen, det er jo så vondt. Krysser bare fingrene for at du ikke blir værre. Jeg sliter ennå litt på den ene siden jeg, men skal ikke klage. Har jo en søster som sitter i rullestol pga av bekkenet så jeg vet alt om det der.Og da er jo ikke mine plager mye å prate om nei. Men uansett så er det jo ille for den som får de hersens smertene da. Kanskje du kan få behandling hos en fysioterapaut som har litt peil? Jeg gikk hos ei her i byen og det hjalp masse iallefall for hun kunne virkelig alt om slikt og hadde gode øvelser å komme med.

Ellers er det rene syden her i Bergen nå, og jeg flyr inn og ut på terassen for jeg har bare ikke tålmodighet til sånn solgrilling lengre.

Håper du får en fin dag vennen.

Kos deg med den fine magen din.

Stor klem fra Charmisen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååå det hørtes så sinnsykelig deilig ut å bade!!! Og ha magen nederst ja..*drømme* Herremin det skal bli deilig å flate ut igjen ja! Men da blir vel det neste at puppene sprenges :ler:

Huff..dumme ord fra mammaen din ja..Men godt du føler det er på avstand nå! Og kjekt at de vil spandere litt! Besteforeldre skal det!

Huff som du plages med vondter...Får håpe det funker med sykemelding i 80% eller at du får full.Er liksom meningen vi skal fungere ellers i livet også ja!

God bedring! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miiip

Det var skikkelig digg å ligge på magen igjen etter fødsel, ja!

Bra at du har fått mer sykemelding, håper du finner en ordning hvor du ikke blir helt utslitt av de to halve dagene. :)

Jeg gleder meg til å bade... Får ikke lov før etter seks uker etter fødsel. Da satser jeg på at badevannet er herlig temperert! ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zenta

Hei Vennen :klem:

Så bra at du fikk litt mer sykemelding. Håper det hjelper på ryggen din, og hvis ikke det hjelper så syns jeg du skal kreve å få full sykemelding, for du har virkelig prøvd å jobbe, så hvis det ikke fungerer så syns jeg du skal ta det med ro og slappe av og kose deg med det lille underet som vokser i magen din. Det hjelper ingen at du sliter deg ut :klem:

Håper du får en fin dag i dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes du er toeff som staar paa og ikke sykemelder deg 100%, men ikke tving deg paa jobb om du ikke orker da.

Haaper du har det saa fint du kan ha det i varmen!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitter inne i skyggen med en våt klut i nakken, et glass vann og KG.. Hadde jeg orket hadde jeg garanter ligget ute å grillet meg, men har ikke sjans...

Håper du holder ut i varmen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du klarer deg i varmen! Det var godt du fikk utvidet sykemeldingen din, høres virkelig ut som du sliter med ryggen. Og den migrenen misunner jeg deg i alle fall ikke! :frustrert: Nok nå!

Gleder meg til søndag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Epona

Hei supergirls! :klem:

Har besøk for tiden, og kanonvær, så KG er litt nedprioritert! ;) Men ikke glemt! :klem: Takk for koselige hilsener!

Har tatt ting veldig rolig de siste dagene, beveget meg langsomt (men ikke sånn sneile, har bare vært bevisst på å ikke gå superfort og ikke gjøre noe brått i forhold til bøying og løftning), og da går ting veldig fint. Selv om legen sa jeg har bekkenløsning, så føler jeg liksom ikke det - det er liksom ryggen som er vond.. Helt nederst i korsryggen. Men smertene forplanter seg jo også nedover beina, noen ganger for hvert skritt jeg tar, noen ganger er det borte hele dagen, så det er vel på en måte bekkenet. Jeg skal vel egentlig ikke klage, mange har det mye mye verre enn meg. Men jeg må ta det med ro for å fungere best mulig, både hjemme og på jobb, så jeg er glad for jeg fikk økt opp sykmeldingen.

Denne uken har vi vært og badet hver dag, og det har egentlig vært deilig for både ryggen og bekkenet å svømme. Og så er det så deilig i vannet! Liker egentlig ikke så godt sånne vann, jeg er vant til å bade i sjøen og synes ferskvann er litt "skumle", men det er jo så varmt og godt!! Blir liksom aldri sånn i sjøen. :) I går slo vi til og brukte 150 kr på en liten oppblåsbar gummibåt med årer og det hele, som vi hadde med oss da vi badet. Vi må jo ha sett helt tullete ut, og holdt på å le oss ihjel! En litt for liten gummibåt som sambo såvidt klarte å kravle oppi, og jeg og venninne S holdt på å le oss skakk ihjel. For ikke å snakke om da jeg skulle oppi den båten, og ikke minst ut av! Tror vi underholdt de andre på badeplassen også :sjenert: Veldig mye moro i en sånn båt gitt!

Har hatt det så utrolig gøy sammen med sambo i det siste! Vi har vært mye ute og gjort ting, hatt det virkelig gøy sammen. Har ikke ledd så mye på lenge, og jeg føler meg rett og slett forelsket! :hjerte: Vi har også pratet så lett synes jeg, om alt og ingenting, og om alvorlige ting. Det er som om noe har løsnet litt nå, det er så deilig! Bare en ting som er et skikkelig skår i gleden ( Okei: ADVARSEL: Dette er en gravidedagbok, så alle vet hva vi har gjort for å komme dithen :Hehe: , så dette får dere tåle, men nå er dere advart.. :sjenert: )- og det er at det gjør så vondt å ha sex... De siste fire ukene har det ikke blitt noe samleie, for det brenner inni meg hvis det kommer noe inn... Det er skikkelig smertefullt.. Bare en liten finger såvidt inni, og jeg får brennenede svie. :sur: Så vi har sex, men savner jo det aller deiligste da.. :sjenert: Er det noen som tør gi meg et tips om hva som hjelper..? Skal til jordmor på tirsdga, og da tenkte jeg faktisk å spørre henne om råd.. For det er ikke noe i veien med lysten, det er bare som om kroppen sier "adgang forbudt, her er det opptatt". Og det er det vi har funnet ut at det må være, så vi prøver å kose oss på andre måter :kline:

I natt hadde jeg en ny drøm om babyen vår, men i natt var det en liten gutt! Han hadde verdens nydeligste smil, og han strålte opp da han så meg. Og jeg fikk gledestårer i øynene da jeg bøyde meg over ham for å ta ham opp, for jeg visste at dette var min egen sønn. Så nå har jeg sluttet å tro på drømmene jeg har hatt før, for nå har jeg drømt begge kjønn!

Babyen er i hvertfall aktiv inni magen, men kraften i sparkene varierer litt, men det har neppe noe å si. H*n er i hvertfall aktiv døgnet igjennom, med stille perioder i mellom aktivitetsrundene. :) Når jeg legger meg om kvelden, pleier jeg å flate ut på rygg, men det er Knøttet ikke så glad i! :ler: Da er det skikkelig romstering og sparking og herjing, så hvis jeg har tenkt å sove, må jeg legge meg på siden, og da roer h*n seg. :hjerte:

Formen på magen har forandret seg litt også! Mye av fettet utenpå er forsvunnet, for nå har vekten min vært stabil i flere uker, og likevel vokser magen og babyen. Så jeg har begynt å tære litt på lagrene jeg fikk i begynnelsen av svangerskapet. Har en skikkelig struttende mage, og den ser ganske spiss ut nå, ikke så rundt som den var før. Sambo kommenterte det hin dagen, at nå forandret jeg form igjen! :ler:

Nei, nå avslutter jeg her. Nå er besøket mitt også våken :)

God klem til dere alle, kommer sterkere tilbake om noen dager! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...