Charmina Skrevet 29. juni 2006 #1241 Del Skrevet 29. juni 2006 Sånne drømmer hadde jeg også husker jeg! Tror gravide drømmer masse slikt jeg bare for at vi i ettertid ikke skal gjøre slikt Og du, det er jo ikke snakk om å kjøpe da vennen, nei blir det ei lita tulle som ser dagens lys og ikke en liten gutt så skal du få endel klær av meg! For du får jo barn på samme tid som da Martine ble født, og da passer det liksom med årstid og størrelse om du skjønner hva jeg mener? Da passer sommer klærne om sommeren og ikke vinteren Håper sola skinner på deg i dag - det gjør den nemmelig her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 30. juni 2006 #1242 Del Skrevet 30. juni 2006 Så gøy med aktivt knøtt! Begynner å le av mitt ofte, for når det først er aktivitet skal det jaggu gjøres ordentlig der inne! Håper du får en fin helg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 30. juni 2006 #1243 Del Skrevet 30. juni 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 30. juni 2006 #1244 Del Skrevet 30. juni 2006 Garnstudio.no er suverent! Takk for link! Haaper alt staar bra til i det Epona'ske hjem og at dere faar en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 30. juni 2006 #1245 Del Skrevet 30. juni 2006 Hei! Det er så godt å lese at det går bra med deg. Håper du har det bra med deg selv også. Jeg tenker mye på deg og håper du trives litt i byen. Synes plassen virker veldig koselig jeg. Vi trives godt her vi bor. Angrer oss ikke på at vi flyttet hit. God helg ønskes deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 30. juni 2006 #1246 Del Skrevet 30. juni 2006 Så koselig at du kjenner så mye liv!! Godt det! Håper du ikke slet deg ut på ryddeprosjektet og at du får ei riktig god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 30. juni 2006 #1247 Del Skrevet 30. juni 2006 Epica: Kjempedeilig!! Er nok ikke lenge til du kjenenr prinsessen din i magen! Charmina: Du er bare fantastisk! Tusen takk for det fine tilbudet der! Det kan jeg ikke si nei til! Men først gjenstår det å se hvem som bor i magen min da! Får vente noen mnd til! Missbumblebee: Ler ofte jeg og, men i går skvatt jeg skikkelig! Pi@: Klem tilbake! Håper du fikk bursdags-smsen fra meg i går! Holly H: Her står det bra til! Litt vel sliten og vondt i ryggen, og skikelig varm, ellers bra! Garnstudio er genialt ja, det er masse bra oppskrifter der! Sommerberta: Har det bedre med meg selv nå enn på lenge.. Hatt en skikkelig opprøsking melom sambo og meg, nå er vi på god vei til dit vi vil og har det bra Går bedre her nå, trivdes overhodet ikke i starten, og jeg har nok slitt litt her borte ja.. Kjenenr så få, folk er vrien å bli kjent med her.. Og så har liksom livet gått i mot meg fra starten av og gjort ting vanskelig, først nå begynner ting å løsne litt. Skytte: Litt husarbeid, og så er jeg ferdig, så i går hadde jeg ganske vondt i ryggen ja.. Takk for helgehilsen, god helg til deg og magen din! Nå er det fredag, og jeg venter mamma og pappa nå i kveld, de skal være her i helgen. Jeg har vært på jobb i dag, full dag, og det var beinhardt. Kl ti var jeg ferdig. Selv om jeg gjorde relativt lette ting. Nå har jeg så vondt i ryggen at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre meg av.. Et par ganger i dag sviktet høyrebeinet også, og sendte smertestråler nedover i foten.. Bizzy har bedt meg ta det med ro og skaffe meg større sykmelding igjen. Og det tror jeg jeg må gjøre. Jeg blir ikke akkurat lettere etetrhvert som ukene går, og tviler på at jeg på mirakuløst vis blir skikkelig sprek liksom og at ryggen tåler mer... Nå er magen min populær gitt! Både blandt de gamle og blant kollegaene! Slipper ikke opp for samtaleemner akkurat! Fått høre at jeg er ganske stor for "alderen", og fått høre det motsatte Bryr meg fint lite, og er bare stolt av magen. Sitter på terassen og slapper av egentlig, måtte bare inn og finne meg noe digg jeg hadde liggende, og så begynte PCen å rope på meg God helg alle sammen, denne helgen blir nok litt travel med fullt besøk og litt farting rundt omkring Stor klem fra Epona og Knøttet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 1. juli 2006 #1248 Del Skrevet 1. juli 2006 Jeg følger med deg fortsatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zenta Skrevet 1. juli 2006 #1249 Del Skrevet 1. juli 2006 Innom for å ønske deg ei koselig helg vennen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Potter Skrevet 1. juli 2006 #1250 Del Skrevet 1. juli 2006 Innom med en lørdags- Kjempefin mage! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 2. juli 2006 #1251 Del Skrevet 2. juli 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 2. juli 2006 #1252 Del Skrevet 2. juli 2006 Murmel: Heisann Murmel!! Så kjekt å se deg!! Kos at du følger med! Zenta: Takk for det vennen! Regner med du nyter din første feriehelg! MrsP: Takk for klem og mageskryt! Pi@: til deg og! Søndag.. Sliten.. Fy for en slitsom helg. Besøk av mamma og pappa, egentlig veldig koselig, men også ufattelig slitsomt.. Mamma og jeg har en del gnisninger for å si det mildt, og det ble et par utbrudd fra min sin side.. Men ingen sure miner etterpå, tror jeg.. De har reist nå i formiddag, det var egentlig godt. Mamam blander seg i det meste, og spurte med bekymret/såret tonefall om jeg virkelig ville føde her. Om jeg ikke heller ville reise hjem til Bergen og føde. Jeg bare hallo?!? Reise høygravid til Bergen, være der på ubestemt tid, føde der, bo hos de, og prøve å få ting til som nybakt familie på tre, og dra på DET flyttelasset fram og tilbake!?!!?? Ikke tale om!! Det er jo her vi bor, her vi har tingene våre, sambo har skolen og alt. Tror hun ble en smule snurt da, så etterpå fortalte jeg at vi har planlagt å holde barnedåp hjemme i Bergen, og da strålte hun opp. Ikke tale om om jeg vil reise hjem til Bergen for å føde, for et latterlig forslag! Fikk SÅ dårlig støtte fra henne da jeg hadde det så sinnsykt vondt etter MAen vi opplevde, og så kommer hun med forslag om å føde barnebarnet hennes i lettvint nærhet, nei fy faen. Det provoserte! Vil de se babyen vår som nyfødt, får de jammen meg dra hit! Ellers har helgen egentlig gått fint, kos å vise dem hvor vi bor og området rundt her. Trasket rundt i byen, og sett i butikker og sett kultur og landskap, så alle fikk dekket sine behov og ble fornøyde. Vi grillet i går ettermiddag, det var deilig. Solen stekte i går, og jeg er ikke vandt til kombinasjonen ekstrem varme&graviditet, og overdrev både trasking og alt, så jeg fikk et vopldsomt migreneanfall tidlig på ettermiddagen... Tredje anfall på veldig kort tid.. Fikk salig vondt i ryggen i går også, etter all tråkking, og etter arbeidsdagen på fredag. Nå har jeg bestemt meg for å ringe legen i morgen og be om full sykmelding, og få time snarest. Jeg klarer ikke mer. Vil ha henvisning til fysio og, for å vurdere om det er bekkenløsning eller "bare" vondt i ryggen. Er blitt mye verre på kort tid, og nå har jeg kontinuerlig vondt i korsryggen, tåler lite bæring og veldig lite bøying. Så i dag er planen minst mulig egentlig - skal holde meg unna solen, bare skygge meg, drikke MASSE vann, holde meg i ro og bare kjenne at det sparker i magen. Og slappe av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 2. juli 2006 #1253 Del Skrevet 2. juli 2006 For et provoserende forslag av moren din! Det er da klart du skal være hjemme hos deg selv fram til fødselen, føde i nærheten, og komme deg hjem til deg selv etterpå. Det er jo du og samboeren din som skal dele denne opplevelsen og finne ut av rutiner etter fødsel. De blivende besteforeldre klarer vel utmerket å flytte litt på seg de også, hvis de ønsker å besøke på sykehuset? Som om det er værre for dem å reise enn for deg i høygravid tilstand? Bra hun ble blid igjen da du sa det med barnedåp da! Vi er utrolig heldige, og har begges foreldre boende nært oss, så noe sånt ville ikke skjedd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zenta Skrevet 2. juli 2006 #1254 Del Skrevet 2. juli 2006 Skjønner godt at du ble provosert av forslaget til mora di. Er ikke særlig praktisk å skulle dra høygravid til Bergen for å føde der når du ikke bor der. Tror det har lett for å være litt gnissninger mellom mødre og døtre jeg, men det ordner seg som regel. Er jo en selvfølgelighet at man vil være hjemme hos seg selv når det nærmer seg fødsel og ordne og stelle i stand i sitt eget hjem til det store som skal skje. Tenker nok foreldrene dine kommer ganske raskt på besøk for å hilse på lille vidunderet når det blir født ja Håper du har hatt en avslappende søndag i det fine været Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iroim Skrevet 3. juli 2006 #1255 Del Skrevet 3. juli 2006 Klart du reiser til Bergen høygravid for å føde......... Mødre altså, de tenker ikke alltid like langt. Synes virkelig du skal få sjekket den ryggen din, det er ikke noe særlig å gå sånn.... Får håpe det bare er vondt i ryggen, og ikke bekkenløsning.. Ønsker deg masse lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 3. juli 2006 #1256 Del Skrevet 3. juli 2006 Godt at du fikk sagt ifra til moren din syns jeg! Høres ut som du trenger en god og lang slappe-av-dag i dag, kos deg i skyggen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 3. juli 2006 #1257 Del Skrevet 3. juli 2006 Håper du får behandling for den vonde ryggen din. Det hørtes fryktelig slitsomt og vondt ut. Godt du fikk sagt ordentlig ifra til mora di, ikke sikkert hun helt tenkte over hvilke konsekvenser og styr noe slikt ville ført med seg (sagt uten at jeg vil forsvare mammaen din på noen måte) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermione Skrevet 3. juli 2006 #1258 Del Skrevet 3. juli 2006 Heisan Epona! Så dumt at du ikkje er i form! Kanskje det er varmen som gjer at du får migrene-anfall? Kanskje du ikkje drikk nok vatn? Sommeren er nok ei ekstra slitsom tid å gå gravid. Og ditt yrke er vel ikkje akkurat det beste å kombinere med graviditet heller, med tanke på løfting og sånt. Kor mange % har du jobba i det siste? Ville det vore mulig å jobbe f.eks 25% stilling og ordne det sånn at du slepp å løfte eller bøye deg? Eg syns 100% sjukemelding høyrest litt ensomt og kjedelig ut. Spesielt når du bur på ein plass der du er relativt ny og ikkje har så stort kontaktnett. Mødre kan forresten seie masse dumt! Det veit eg alt om. Eg skal ha mi buande hos meg ei veke no, og lurar på korleis eg skal klare å unngå å eksplodere. Men det KAN jo tenkast at det ikkje var egoistiske motiv som låg bak det lite gjennomtenkte forslaget hennas. Veit ikkje kva for eit sjukehus du skal føde på, men det kan jo vere at ho (av uvitenhet!) trur at KK i Bergen er ein tryggare plass å føde. Eg er heilt einig med deg i at å reise til Bergen for å føde er ein dårlig idè. For meg var det veldig viktig å komme heim til VÅR leiligheit då vi kom heim frå sjukehuset med Malin og eg ville at det berre var meg og pappaen som skulle vere der då. Det å komme heim frå sjukehuset var liksom starten på ein ny familietilværelse og eg var opptatt av å vise Malin kor ho skulle bu. Eg veit jo at ho ikkje fekk med seg noko som helst av kor ho var, men for meg var det viktig likevel! Eg har ei veninne som reiste til heimplassen for å føde for 3 år sidan. Ho budde i Oslo-området men er frå samme plass som meg her på Vestlandet. Mannen hennas var og student, men terminen hennas var midt på sommeren når han hadde fri, så då var det litt annerledes. Det passa liksom så greit. Før og etter fødselen budde ho litt hos foreldra og litt hos svigerforeldra. Det gjekk greit, men ho er fast bestemt på å ikkje gjere det slik neste gang. Ho følte at bestemødrene (spesielt sviger-bestemor) tok over styringa og at ho ikkje fekk tid til å bli kjent med sin eigen unge. Kvar gang gutten skreik kom svigermor springande og skulle ta han. Og dei blanda seg sjølvsagt opp i alt som hadde med babyen å gjere og meinte at ho skulle gjere slik og slik,for sånn gjorde dei det for 25 år sidan då dei hadde baby sist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 3. juli 2006 #1259 Del Skrevet 3. juli 2006 til deg! Enig i at det ikke var et spesielt godt forslag å reise til Bergen for å føde... Håper at du får deg litt mer sykemelding så du får passa på ryggen og migrenen. Ikke morsomt å plages sånn! Jeg hadde også mange rare drømmer før knøttet blei født, det er helt normalt, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rognebær Skrevet 3. juli 2006 #1260 Del Skrevet 3. juli 2006 Sambo lurte på om det var plass til en babyrompe i dem i det hele tatt! ← Det er det! Noe av det første jeg tenkte da jeg fikk bøtteknotten på magen, var "han har jo nesten ingen rumpe!" Hvor bittesmå de bleiene enn er, så er det faktisk plass... Bøtteknotten var jo nesten 4 kilo også! Veldig bra at du fikk sagt fra til moren din om at det virkelig ikke er aktuelt å dra til Bergen for å føde. Hun mente det nok godt, men jeg er helt enig med deg - akkurat i denne tiden skal dere bli kjent som en liten familie, bare dere tre, og trenger ikke en haug med velmente råd fra kreti og pleti. Dere må få ta ting i deres tempo! Håper formen bedrer seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg