Cymbidium Skrevet 21. juni 2006 #1181 Del Skrevet 21. juni 2006 Heisan! Så hyggelig at du var innom dagboka mi med litt oppmuntring. Det virker som du har fine dager for tida - bortsett fra myggangrep, da! Og migrene... uff, det har jeg aldri hatt, men det høres ikke noe godt ut. Så bra du har snille naboer, da. Og fine blodprøver, også! Jeg har vokst opp i nærkontakt med elg! Vi bodde rett ved en stor skog, så det var ofte elg i hagen om vinteren. En periode hadde vi en elgfamilie som helst ville sove der fast. Det ville ikke vi, da. Det er artig med elg, men ikke helt innpå dørstokken, synes nå jeg. En gang stod det en elg rett utenfor døra når moren min slapp ut hunden vår, og stakkar lille tassen løp rett inn i bena på elgen. Jeg vet ikke hvem som ble mest forvirret, egentlig! Moren min hylte og slang igjen døra, og jeg spurtet ut av stua og ut og jagde elgen. Stakkar lille vofsen var besvimt, og blødde fra munnen. Men det gikk fint til slutt, altså! Når vi kome til veterinærlegevakta, så viste det seg at hun bare hadde hjenerystelse og en liten rift i leppa. Uff, når jeg leser gjennom nå, så høres det jo ut som om det er livsfarlig å bo nær elg. Det er det ikke altså! Det var bare den ene gangen det skjedde noe, ellers luntet de vekk når vi kom ut eller når vi møtte på noen i skogen. Og den som "angrep" hunden vår var vel mer forvirra over å plutselig få en hund mellom bena enn sint. Det er bare når de har med seg kalv, at man må være litt forsiktig og holde god avstand. Ja, ja, det får være nok om mine "elgmemoarer"! God bedring med migrenen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 21. juni 2006 #1182 Del Skrevet 21. juni 2006 Man kan kjenne liv fra rundt uke 12 hvis man er veldig var på det, så du har nok kjent det du tror du har kjent ja! Men tror ikke det er så vanlig å kjenne det så tidlig, elelr dvs legge merke til det så tidlig. Man kjenenr jo så mye rart i fra mage og tarm, og det er lett å forveksle i starten. Mange jeg har snakket med har kjent liv sikkert fra ca uke 16, selv om bøker/tekster for gravide ofte operere med uke 18-20 og enda senere for å kjenne liv første gang, men det er nok mest for å roe ned nervøse gravide som ikke føler de kjenner noenting. Babyen beveger seg jo fra veldig tidlig i svangerskapet, men man kjenenr det ikke før det er en viss størrelse på barnet, og dermed en viss kraft i bevegelsene. Og så kommer det an på hvor morkaken ligegr og sånne ting. Og så kjenenr man babyen bare i front - det er mer aktivitet enn vi kjenner, noen ganger sparker babyen mot ryggen, men det blir ikke oppfattet av oss! Vertfall veldig herlig å kjenne liv!! Jeg er også veldig spent på UL din!! Ikke lenge igjen nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 21. juni 2006 #1183 Del Skrevet 21. juni 2006 Hei Cymbidium! Og takk for elghistorien! Tror ikke jeg ville hatt en hel elgfamilie på trappen jeg heller... Nei, det holder at de tusler forbi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 21. juni 2006 #1184 Del Skrevet 21. juni 2006 Migrene er jeg jammen glad jeg aldri har opplevd, det høres virkelig guffent ut. Håper det bedrer seg! Nå har jeg sovet prinsessesøvn i to deilige timer! Det var skjønt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 21. juni 2006 #1185 Del Skrevet 21. juni 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iroim Skrevet 21. juni 2006 #1186 Del Skrevet 21. juni 2006 Bare innom for å si at det er legen min som er en dust! Han sankket om den første ULen.... Takk for støtten!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zenta Skrevet 21. juni 2006 #1187 Del Skrevet 21. juni 2006 Hei Hei Så bra at prøvene dine var fine Migrene er noe herk ja det er sikkert og visst. Bra du hadde en nabo som kunne kjøre deg. Håper du føler deg bedre av migrenen nå og at du får en fortsatt koselig kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 21. juni 2006 #1188 Del Skrevet 21. juni 2006 Så bra at du kan slippe medisiner fremover da! Det er jo supert! Og ELG?? Det er ikke helt hverdagskost her hjemme i alle fall... Vet ikke helt hva jeg hadde gjort!! Og ang myggnetting. De skal visst selge noen nettinger til vindu som festes med borrelås rundt vinduet. På den måten blir det helt tett og man kan lett åpne og lukke vinduet likevel. Jeg har planer om å skaffe meg noen slike, men det er fordi veps er så glad i vinduet vårt. De er heller ikke spesielt artige å ha inn midt på natten. De bråker noe villt og blir fort sinte om vi jager de ut... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 21. juni 2006 #1189 Del Skrevet 21. juni 2006 Elg ja Husker da jeg bodde i nordnorge og jeg hørte noen lyder ute på trappa. Åpnet døra og der sto det 2 elger Den døra ble fort lukket igjen gitt Er så kos å lese her inne vennen. Og om noen mnd er du mamma tenk på det Jeg blir i strålende humør jeg hver gang jeg tenker på det.Jeg unner deg det så veldig. Hvilken dato er det egentlig du har termin? Ha en fin kveld snuppa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iroim Skrevet 22. juni 2006 #1190 Del Skrevet 22. juni 2006 Ha en riktig så fin dag!!!! Så artig med elg i hagen, her kan de dukke opp i sentrum Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 22. juni 2006 #1191 Del Skrevet 22. juni 2006 Mornings! I natt har jeg endelig fått sove ut! Kjøpte myggnetting i går, som vi hengte opp i går kveld, og vi har hatt en myggfri natt! Hurra! Var skikkelig trøtt etter igår natt og i går, så jeg har sovet ganske lenge i dag. Har en del jeg skal gjøre i dag, så jeg må bare henge i nå.. Kjøpte en sparkebukse til Knøttet i går, som skal brukes sammen med settet jeg har strikket. Og så kjøpte jeg et kjempefint hådkle og kluter til på HM. Knøttet var ganske rolig i går, kjente liv, både spark og veldig mye hikking, men ikke så mye utover kvelden som jeg pleier. Kanskje fordi jeg var sliten? :klø: Håper ikke det er noe galt i hvertfall.. Kjenner jeg er litt smånervøs idag.. Og så er jeg litt skeptisk til å ikke skulle ta medisinen lenger.. Det er den som har gjort graviditeten mulig de første tre mnd og vel så det, og det føles litt feil å slutte med dem.. Men jeg har sett prøvesvarene selv, og får stole på at endokrinologen har rett i at stoffskiftet ikke øker særlig. Det vil i hvertfall ikke øke fort, har hun forsikret meg om. Og ved minste tegn til økning (enten klinisk eller vist i blodprøver), skal jeg kontakte poliklinikken og starte opp igjen. Har altfor dyrebar last inni magen, og jeg vil ikke ta noen sjanser.. Xavia: Migrene er ikke godt i det hele tatt.. Heldigvis får jeg det sjelden. Det er som regel stressutløst hos meg. Tror det er den lange turen i helgen, kombinert med nesten ingen søvn natt til i går som trigget det. Iss: Tittei! Klem til deg! Zenta: Ja, kjipe greier! Hadde flaks i går egentlig, hadde ikke naboen vært hjemme, måtte jeg bare latt være å møte til timen... Magnhild: Elg er ikke hverdagskost hjemme nei, er vel knapt en elg på vestlandet? Her derimot bor vi midt i elgenes rike! Takk for myggnettingtips, laget en tråd på hus hage og hobby i går, og myggnetting var det heteste tipset, så det kjøpte vi i går. Veldig godt fornøyd! Ikke en eneste summende sak kom seg inn til oss i natt! Charmina: Ja tenk at jeg er mamma om noen mnd! Nesten helt sprøtt å tenke på! Gleder meg enormt, og har begynt så smått å skjønne det, men samtidig ikke! Kjekt at du er så glad på mine vegne, venne! Har termin 26. oktober, men menstermin er 4. november, og jeg tror nok det riktigste vil være et sted i mellom de der datoene. Månedsskiftet okt/nov. Iroim: Elgene dukker opp over alt her de! Veldig ofte i bilvegen, der har jeg møtt dem mang en gang.. Ekkelt.. Er en del ulykker her desverre, men stort sett er det bare elgene det går ut over.. Tenker på deg som skal til UL i dag! Håper det blir en fin opplevelse! Nå må jeg begynne på dagen! Skriver sikekrt mer senere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 22. juni 2006 #1192 Del Skrevet 22. juni 2006 Håper du får en fin dag! Godt å få sovet ut litt ordentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 22. juni 2006 #1193 Del Skrevet 22. juni 2006 Drikk noe kaldt vann så skal du se den spreller i magen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 22. juni 2006 #1194 Del Skrevet 22. juni 2006 Kjedelig med migreneanfall . Håper du er bra i dag. Så fint alle prøvene var fine og du kan slutte på medisinen, men jeg skjønner at du synes det er skummelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 22. juni 2006 #1195 Del Skrevet 22. juni 2006 Bare innom for å ønske deg ei riktig så fin StHansfeiring!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 22. juni 2006 #1196 Del Skrevet 22. juni 2006 Pi@ sa akkurat det jeg hadde tenkt å si, så jeg bare gjør sånn: Kjedelig med migreneanfall . Håper du er bra i dag. Så fint alle prøvene var fine og du kan slutte på medisinen, men jeg skjønner at du synes det er skummelt. Stor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 22. juni 2006 #1197 Del Skrevet 22. juni 2006 Enig med Pi@ og miiip over her. :enig_anim: Og så synes jeg elger er ordentlig kule dyr! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Valentine Skrevet 22. juni 2006 #1198 Del Skrevet 22. juni 2006 Viktig med god søvn, så det er fint å lese at du sov god sist natt Jeg krysser fingrene for at du får en god natt i natt også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Capricorn~ Skrevet 22. juni 2006 #1199 Del Skrevet 22. juni 2006 Innom med en God Helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Potter Skrevet 23. juni 2006 #1200 Del Skrevet 23. juni 2006 Innom med en god til deg! Håper du får ei fin St.Hans-feiring! Har du noen planer for kvelden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg