pondusa Skrevet 20. juni 2006 #1161 Del Skrevet 20. juni 2006 for 22 uker! Godt å høre at du føler at Lille Filleby er hjemme nå. Er litt nysgjerrig på hvor det er hen. PM?? Ha en fortsatt god tirsdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 20. juni 2006 #1162 Del Skrevet 20. juni 2006 Har lurt leeeenge på denne fillebyen jeg og...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 20. juni 2006 #1163 Del Skrevet 20. juni 2006 Heia vennen! Endelig får jeg tid til å oppdatere meg og skrive litt igjen. Grattis med 22 uker! Moro når tida flyr! Morsomt at du kjenner hikking alt da! Jeg er 22+2 i dag, og kan ikke si jeg har merket noe til det ennå... Men det kommer vel det også! Håper du får en finfin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 21. juni 2006 #1164 Del Skrevet 21. juni 2006 I dag har jeg blitt jaget opp en og en halv time før jeg hadde planer om å våkne... Og det av en MYGG! Har hørt på den summingen i hele natt, våknet ørti ganger og har slått etter den myggen, og har våknet av at sambo har gjort det samme. Og så våknet jeg da han stod opp for å dra på jobb, og siden har den (eller de) myggen(e) bare hatt meg tilgjengelig, da.. OG summet seg nærmere og næremere.. Til slutt lå jeg UNDER dynen, likevel hørte jeg jævelen, og orket ikke mer, og stod opp.. Nå er jeg lei! I natt har myggene spist to steder på venstre overarm, på undersiden av høyre underarm, og to steder i pannen min!! Og det KLØR! Nå er det nok. Fra nå er det KRIG!!! Bare vente, drittmygg!!!! Skjønner ikke at ikke sambo har gått til krig for lenge siden, men han er vel blitt vant til det. Ham forsyner de seg enda grovere av, døgnet rundt, når som helst, bare han er innen rekkevidde. Men hva hjelper tro..? Vi MÅ ha vinduet åpent, vi må ha luft! Har snakket om å sette myggnetting foran vinduet. I dag skal jeg ut og kjøpe myggmidler, ingen tvil om det! Hvis noen har gode tips så kom med de.. Er ikke vant til å bo med skogen tett på, og i alle fall ikke vant til dise monstermyggene, så jeg trenger HJELP! Så nå sitter jeg her da, og har spist frokost og drukket iskaffe. Får ta meg en lur senere på dagen, for i dag kommer jeg til å bli trøtt, det kjenner jeg.. Sommerberta: Det var fint sagt... Zenta: MissS: Iss: Vet hvordan det er.. Har det sånn selv.. Selv om jeg nå er godt over halvvegs og lykkelig gravid, så har jeg hele veien fulgt med junijentene litt på sidelinjen, og særlig Rognebæret som har nesten samme termindato som jeg ville hatt. Det var veldig rart å bikke 15. juni som var menstermindatoen min dersom jeg ikke hadde mistet. Men heldigvis passerte dagen fint, jeg tenkte en del på det, men følte ingen sorg egentlig. Jeg er så glad for at jeg har Knøttet i magen, og gleder meg til oktober/november når vi blir tre. Men sånne ting er i tankene likevel.. Og tenker jeg tilbake på det som skjedde, kommer panikken fortsatt, og sorgen. Uansett håper jeg at du snart får en ny spire på plass! Og nå er det IKM-tider, er det ikke? *krysser* Magnhild: Hei igjen! Kjekt å "se" deg! Tenker ofte på deg og tvillingene du venter! Madden: 120 mil hver vei!! Det landstedet passer ikke for en helgetur, det skal være sikkert! Men det er garantert verd turen, siden dere drar dit! Langturer er herlig ja! Men slitsomt også, og man blir liksom mettet, i hvertfall hvis man reiser rundt i en uke eller to. Er veldig glad i campingferier i Danmark og Sverige jeg Rognis: Ja, nemlig - dunk som kommer fra samme sted! Hihi, tenk at Knøttet hikker inni meg! Tenker på deg og, og følger spent med på det som skejr nå om dagen! Håper du får hilse på Bøtteknotten snart!! Pondusa: Skal sende en PM jeg! Iss: Skal få PM du og! Missbumblebee: Tror jeg har kjent den hikkingen et par uker kanskje, men ikke skjønt det helt. Det er svakere enn spark, og er liksom i "hikketakt".. Du har gjerne kjent det uten å vite det! Oi! Elg utenfor! Han var her i går kveld også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 21. juni 2006 #1165 Del Skrevet 21. juni 2006 Han er her fortsatt, elgen. Står bak vedskjulet, akkurat for langt unna til at digitalkameraet mitt klarer å ta gode bilder av den. Har ørten dårlige elgbilder med samme motiv fra før For dårlig zoom nemlig.. Men det er bare seks-syv meter unna huset, kanskje ikke det en gang. Der står elgen og spiser frokost, og frokosten ser ut til å bestå av rognebærtreblader. Synes det er så artig å se de på så nært hold, digger elgene jeg! Det er den samme som var her i går. Tenk at disse digre dyrene tusler rundt i skogene her og lever sine hemmlige elgliv helt på egenhånd! Ja, det var et par PMer jeg har lovt å sende! Og nå er det bare en halvime igjen til jeg hadde tenkt å stå opp! (Drittmygg) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Potter Skrevet 21. juni 2006 #1166 Del Skrevet 21. juni 2006 Oi,elg utenfor vinduet! Nå ble jammen meg jeg nysgjerrig på hvor du bor også? Uti skauen eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 21. juni 2006 #1167 Del Skrevet 21. juni 2006 Uti skauen, ja, det kan du trygt si! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Potter Skrevet 21. juni 2006 #1168 Del Skrevet 21. juni 2006 Takk for pm! Har elgen dratt? Ha en fortsatt fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 21. juni 2006 #1169 Del Skrevet 21. juni 2006 Jepp, nå har den tuslet videre! De har en rute forbi her tydeligvis, for de passerer på samme sted hver gang. Enten den ene veien, eller den andre veien. En gang var det tydeligvis en som var på helgetur, for fredagen gikk han/hun en vei, og søndagen kom den tilbake fra andre veien Nå kan jeg straks skru av vekkerklokken På tide å hoppe i dusjen kanskje.. Har kontrolltime hos endokrinologen idag. Spent på de siste prøvene jeg har tatt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 21. juni 2006 #1170 Del Skrevet 21. juni 2006 Håper det går greitt på timen idag! En elg?! Stilig! Æsj.. mygg, så plagsomt! Hvor lang var din lille baby på UL? Min var 12 cm hvis jeg ikke husker feil. Litt lite, kanskje derfor terminen ble flyttet frem..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 21. juni 2006 #1171 Del Skrevet 21. juni 2006 Kjipt med mygg, men litt morro med elg! Når var det du begynte å kjenne knøttet i magen litt sånn jevnlig. (Ikke hver dag kanskje, men annenhver/tredjehver...?) Jada, jeg kan lese meg til det bakover her sikkert, men det er så mye lettere å spørre. (Jeg har jo hatt et ganske likt svangerskap som deg så langt, så jeg lurte på hva jeg har i vente framover.. ) Synes nemlig knøttet begynner å sparke litt mer jevnt nå. Lykke til med timen idag! Håper alt er som det skal! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 21. juni 2006 #1172 Del Skrevet 21. juni 2006 Elger er flotte dyr! Heldig du som får dem på beøk. Her har vi endel rådyr tuslende rundt, de er utrolig søte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rognebær Skrevet 21. juni 2006 #1173 Del Skrevet 21. juni 2006 Der står elgen og spiser frokost, og frokosten ser ut til å bestå av rognebærtreblader. ← Oi. Så stas med elg innpå! Det mest dyreaktige vi har her, er ekorn og rotter i parken. Trivelig... Setter stor pris på at du følger med på hvordan det går med meg og bøtteknotten! Jeg vet jeg ville synes det var veldig tøft hvis situasjonen var omvendt, og derfor er jeg så UTROLIG glad for at du ble gravid igjen såpass snart og at du skal bli mamma, du også! Og hver uke som går, er en uke nærmere... Er det ikke rart? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 21. juni 2006 #1174 Del Skrevet 21. juni 2006 Hvis du har rognebærtrær rundt der du bor er det ikke så rart at du har elg på besøk. Rognebær er nemlig den absolutte favorittmaten til elg, og så kommer osp og selje (Så vet du det ). Litt morsomt at du føler deg plaga av myggen. Det er nemlig ingen mygg i Lille Filleby i forhold til det er her oppe . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rognebær Skrevet 21. juni 2006 #1175 Del Skrevet 21. juni 2006 Når vi er inne på trær... Visste dere at einer kan bli NITTEN meter høy? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 21. juni 2006 #1176 Del Skrevet 21. juni 2006 Takk for pm. Nå vet jeg det også. Håper elgen ikke ble for innpåsliten da. Spent på om timen din gikk bra, og at du fikk fine resultater. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 21. juni 2006 #1177 Del Skrevet 21. juni 2006 Når vi er inne på trær... Visste dere at einer kan bli NITTEN meter høy? ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 21. juni 2006 #1178 Del Skrevet 21. juni 2006 Epica: Jeg vet faktisk ikke hvor lang babyen var på UL jeg! :klø: Legen foretok terminberegning på grunnlag av diameteren på hodet. Husker et tall som var 4,8, og ser UL-legen skrev et BPD (?)-tall på 48, så det må være snittet på hodet i mm det da? :klø: Altså 4,8 cm? Aner ikke. Synes ikke det er noe viktig å huske på, så jeg har ikke festet meg ved det! Sensommerbruden: Spør i veg du! Jeg var 16+4 første gang jeg var bombesikker på det var liv, hadde kjent det før det også, men sporadisk og bare svakt. Og har kjent liv hver dag siden 17+2 har jeg notert meg i gravideboken min. Men disse uketallene er fra før jeg fikk ny termin, så etter ny terminberegning kan du legge til 9 dager, og vips så kjente jeg altså liv jevnlig litt senere enn det jeg nettop har sagt! Har sånn sett kjent liv daglig siden 18+4, blir det da. Husker at "bombesikkerdagen" var dagen før sambo sin bursdag, og det er en mnd siden ganske straks, så det stemmer godt ja. Mellom de to dagene der, kjente jeg faktisk ikke liv i det hele tatt, men fra og med 17+2/18+4 så har jeg altså kjent liv hver dag. Og gradvis mer og mer. I starten bare på kvelden når jeg hadde lagt meg, mens nå kjenner jeg det døgnet rundt! Innviklet, men jeg håper du skjønte mine omstendelige forklaringer! Xavia: Rådyr er kjempesøte!! Elgene er flotte ja, synes det er så artig å se dem! Gøy med ville dyr synes jeg! Rognebær: Veldig rart å tenke på at vi skal bli mammaer ja! Da har jeg vært på kontroll. Det hele ble litt anderledes enn jeg hadde tenkt meg, for da jeg kom ut av dusjen og kledde på meg, begynte jeg å få synsforstyrrelser... Det ble bare mer og mer, og jeg så nesten ikke! Kunne ikke liksom sette meg bak rattet og kjøre da! Ikke kunne jeg avbestille timen, det var altfor sent og de åpner ikke tlf før kl tolv, min time var jo halv ellve.. Og sambo er på jobb. What to do!! Det jeg gjorde, var å løpe ut til naboen som drev og klippet plenen, og spurte om han hadde det travelt. Forklarte ham om migreneanfallet og timen, og før jeg var ferdig tilbød han seg å kjøre meg! Så jeg kom fram i tide, kunne se igjen da, men hodepinen hadde startet og jeg var kvalm og dårlig. Men kom meg igjennom det, og gikk rett og la meg da jeg kom hjem igjen. Sov en drøy time og følte meg bedre, men jeg kjenenr det murrer litt igjen nå.. Dritt-migrene - det er så utgjort!! Kommer alltid på upassende tider! Men naboen er en knupp da, og reddet dagen for meg. Er så lang ventetid på poliklinikken og, at det hadde blitt høst før jeg hadde fått ny time.. Prøvene jeg tok sist var veldig fine, og etetr nøye overvegninger var legen og jeg enige om å seponere medisinen, og følge opp hyppig med blodprøver fremover. Ved minste antydning til økning, skal jeg begynne igjen med medisin. Legen mente det var små sjanser for det. Så fra i morgen blir det ingen medisin, hurra! Utslettet mitt mente hun var enten pga medisinen, eller en ufarlig hudsykdom som jeg fikk navnet på. Hun menste mest den siste, pga plasseringen av og utseendet på utslettene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 21. juni 2006 #1179 Del Skrevet 21. juni 2006 Og der var det flere innom mens jeg skrev! Stilig, Pi@! Det står flere små og mellomstore rogner her ja! Og det var det jeg så elgen gumle i seg i dag! Kult! Man lærer så lenge man lever! God klem til elgeksperten min! I følge naboen min (hun er elgjeger) liker de veldig godt gulrøtter også! Vet myggene der oppe er verre ja.. Men her er de verre enn på vestlandet, og jeg har aldri vært plaget med mygg før, får maks to stikk på en hel sommer liksom, mens her får jeg to stikk i halvtimen og hovner opp og blir rød.. Rognebær: Nitten meter! Einerbusker?? Du hjelpeste! Pondusa: Nei, elgen var ike innpåsliten! Tuslet i skogkanten her, og mumset i seg mens han holdt øye med huset. I gårkveld åpnet jeg nemlig vinduet for å ta bilde av den, og da så den storøyd på meg gitt! "Hva er det du tror du driver med?" liksom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 21. juni 2006 #1180 Del Skrevet 21. juni 2006 Sensommerbruden: Spør i veg du! Jeg var 16+4 første gang jeg var bombesikker på det var liv, hadde kjent det før det også, men sporadisk og bare svakt. Og har kjent liv hver dag siden 17+2 har jeg notert meg i gravideboken min. Men disse uketallene er fra før jeg fikk ny termin, så etter ny terminberegning kan du legge til 9 dager, og vips så kjente jeg altså liv jevnlig litt senere enn det jeg nettop har sagt! Har sånn sett kjent liv daglig siden 18+4, blir det da. Husker at "bombesikkerdagen" var dagen før sambo sin bursdag, og det er en mnd siden ganske straks, så det stemmer godt ja. Mellom de to dagene der, kjente jeg faktisk ikke liv i det hele tatt, men fra og med 17+2/18+4 så har jeg altså kjent liv hver dag. Og gradvis mer og mer. I starten bare på kvelden når jeg hadde lagt meg, mens nå kjenner jeg det døgnet rundt! Innviklet, men jeg håper du skjønte mine omstendelige forklaringer! ← Takker for glimrende forklaring! Knøttet mitt pleier å dulte til meg av og til på kveldstid, men jeg har jo også ment at jeg kunne kjenne noe allerede rundt uke 12. Men de siste dagene kan det virke som jeg kjenner noe nesten hver dag. En liten svak dult som regel. (Og gjerne der baby ligger når de sjekker hjertelyden.) Men tidligere idag virket det som knøttet ble hyperaktivt da jeg spiste kirsebær.. Da ble det mange dult i samme området etter hverandre. Jeg lurer jo på om jeg blir flyttet på UL jeg også, og om det i så fall blir framover eller bakover. (Men nå opererer ikke jeg med menstermin her inne, men EL-termin, som er noen dager senere.) Blir spennende å se! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg