Gå til innhold

Eponas drøm om å bli mamma...

Gjest Epona

Anbefalte innlegg

Så spennende med ul snart!!

Det er godt at man kan bli beroliget når man blir engstelig, det er nemlig ikke noe greit å være redd.

Lykke til med resten av svangerskapet! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fiiiin mage du har fått :grine2:

Håpe du får kjenne masse liv fremover da, sånn at du slipper å gå og bekymre deg så mye.

Blir spennende med UL da :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke sagt det så sterkt som at jeg sliter med symfysen, men jeg har av og på verk over symfysen.

:sjenert: Eh, hvor og hva er symfysen? :sjenert:

Skal ut og handle eterpå, burde gjort det nå så det ikke blir tomt fo brød. Folk handler så tidlig i denne byen, at det er tomt for alt før ett liksom..

Ja! Det er utrolig frustrerende og merkelig! Og så pakker de ned hele fiskedisken over en time før stengetid, selv om de fortsatt har fisk! :overrasket:

Sa hvor jeg kjente kanten, og det mente h*n hørtes helt flott ut! :hoppe: H*n spurte om jeg ikke hadde begynt å kjenne litt liv nå, og det jeg beskrev hørtes absolutt liv'ete ut!  :grine2:

Så herlig! Godt å lese at du føler deg tryggere igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å for en søt mage :grine2: :grine2: :grine2:

Og du vennen min, ikke nøl med å gå til lege om du er bekymret. Det har man lov til, særlig etter det du har opplevd.Det er bedre å gå noen ganger for mye enn å sitte og være så redd. det er jo bare vondt.

Tenker masse på deg og magen vennen.

Dette går så fint.Og det blir spennende å høre om ultralyden.

Stor klem fra Charmisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Epona

Trøtt i kroppen og surrete i hodet nå. Sov skikkelig dårlig i natt, mange oppvkninger av typen "hjelp jeg har forsovet meg".. Har vært på jobb i dag, og har nok gjort litt for mye fysisk.. Eller kanskje ikke for mye, men mer enn jeg er vant til ;) Men har vært en fin dag på jobb. Har sett så mange blide fjes i dag, og jeg har vært i superhumør selv. Solen skinner og alle er glade! :)

Takk for koselige hilsener, alle supergirlsene! :blomst: og :klem: til dere alle! :)

Fjellrypa: Symfysen er det anatomiske og "pene" ordet for det som i dagligtale så stygt kalles skambeinet. ;) Liker ikke å bruke ordet skambein. Like stygt som brystvorte. Liker bedre brystknopp jeg.. Men meg om det :ler: Ja, fiskedisken pakkes også fort ned!! Men sånn generelt virker det som alle handler kollektivt her, og at butikkene tar inn litt for lite av det det går mye av. Da jeg på 16. mai skulle ha mandler til min (etter hvert mye omtalte) 17.maistang, så var det EN pose igjen med mandler i butikken!!!! EN pose!! Og på fredag skulle vi ha to-for-en-tilbudet på grandis på rimi, da var det tomt.. :sur: Sånn er det alltid synes jeg!

Er helt avslappet nå, kjente nye bump i magen i går. Så det er liv inni der! Håper bare jeg ikke kjenenr feil.. Er så vanskelig å stole på seg selv av og til!

Hatt mye symfyse/lyskevondt i dag, og får fort vondt i korsryggen. Jeg beveger meg på en litt pussig måte merker jeg, kroppen har forandret form så fort og blitt tyngre, og jeg merker jeg er støl i øverste del av magen (!) og blir veldig fort trøtt oppover på bestemte steder i ryggen. Merkelige greier..

En gutt vi kjenner her, som er 4 år, sa til sambo i helgen at jeg var blitt feit :ler: Egentlig litt morsomt, for det er jo det han ser - mye større mage enn jeg har hatt før liksom! Stor mage = feit, gravditet er ikke noe han har noe forhold til. Vet ikke om det var det, eller bare generelt, men i går kveld fikk jeg skikkelig nedsig over vekten.. Den har jo gått så fort opp på meg! :overrasket: Jeg har gått opp 10 kg på 17 uker, og nå er vekten økt enda bittelitt.. Jeg ser diger ut, særlig om kvelden. Har en bok med bilde av en gravid gjennom hele svangerskapet, og jeg har jo like stor mage som hun har når hun er 28 uker på vei!! Og jeg er 17+4 Hvor skal dette ende?? Jeg kommer til å bli diger.. :tristbla:

Er veldig glad i magen min, men jeg føler kroppen er ute av kontroll nå.. Og det til tross for at jeg spiser helt vanlig! Det går kanskje en brødskive mer til hvert brødmåltid, men ellers spiser jeg akkurat som før både i mengde og innhold. Spiser helt vanlig sunn mat. Må ha en supereffektiv kropp som sluker absolutt alle næringssstoffer og lagrer dem til siden. Kroppen gjør jo det når man er gravid.. Må være enda flinkere til å gå tur kanskje.. Som svigerinnen min sa, fødselen blir også lettere om man er i god fysisk form.

Fire dager igjen til UL :)

(Hørtes nesten ut som en adventskalender :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Epona

Mireya: Nei, for all del! :ler: Den er laaang! :ler:

Epica: Nei, jeg har ingen følelse på kjønn jeg. :klø: Sambo spør nesten hver dag om det samme :ler: Men uansett vil vi ikke vite det før babyen kommer ut :) Men jeg tror egentlig gutt, for det er så himla med hankjønn på sambo sin side, alle damene er inngiftet :ler: Så jeg tror y-cellene er sterke i den slekten ;) Eller det er faktisk kommet en jente i samme generasjon som vår baby tilhører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Ah, du vil ikke vite nei? ;)

På mannens side er det 50%-50% så jeg er veldig spent!

Klarer nok ikke holde meg til fødselen nei......... :sjenert:

Er formen fin idag? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Epona

Nei, vi vil ikke vite verken han eller jeg :)

Formen er ganske bra, bortsett fra at jeg er svinaktig trøtt, susete i hodet og sliten.. Og har hatt masse lyske/symfysesmerter. Ellers så har jeg det strålende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Blir spennende å se resultat på ultralyd. :klem:

Men klarer du å vente... :sjenert::ler:

Det går litt i rykk og napp med vektøkning, men det skal bli gøy å se hvordan du ser ut med babymage.

Klem fra Mayamor, som gleder seg til cafètur med deg en dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest miiip

Fint å lese at du har hatt det bra på jobb i dag og at bekymringene er borte (i alle fall mye mindre)! Du får legge deg nedpå og sove litt middag når du kommer hjem, kanskje?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikkert du legger på deg jevnt utover hele tiden,kanskje flater det ut og sakker ned etterhvert?Enn stoffskiftet,kan det ha noe med saken å gjøre kanskje?

Uansett så syns jeg bare du så fin ut på bildet,ikke noe diger i hele tatt!Bare gravid og lekker!

:ler: Er ikke barna søte?! Vi hadde besøk av en gutt på 8 år for noen dager siden og han ble sååå flau da fadderungen min sa;neeei herreguuud hun skal jo ha baby!!! Vet ikke helt hva de hadde snakket om,men flau ble han i allefall stakkars!

Må være forsiktig så du ikke overanstrenger deg..vil ikke du skal bli plaget av noe bekkenløsning.Håper det "bare" er livmoren som river og sliter!

Og snart er det UL!!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zenta

Hei vennen :)

Må nesten le litt av 4-åringen som syntes du var blitt fet :ler: Vær stolt av magen din du, du har en kjempe fin gravid-mage. Det er vanlig at på den som er tynn så vises det myyye fortere og man skal legge relativt mer på seg enn om man har litt fler kilo å ta av. Og du er jo i utgangspunktet veldig tynn så det er nok derfor du har fått en fin mage allerede. Muligheten er stor for at det kommer til å roe seg med kg fremover nå tenker jeg og heller ta seg opp igjen litt på slutten av svangerskapet. Og når babyen er født så kommer de kg til å rase av deg igjen fortere enn du aner. Det er som regel sånn når man er tynn i utgangspunktet. Ei venninne av meg er lita og tynn i utgangspunktet og da jeg var å besøkte henne dagen etter fødselen så var hun rimelig så flat igjen allerede og etter et par uker så satt det ikke igjen et gram mer enn det hun hadde før hun var gravid. ;)

Håper du får en koselig kveld vennen :klem: Gleder meg stort til lunsj på onsdag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Epona

Innom en snartur. :)

Mayamor: Ja, jeg klarer fint å vente! Men ser vi det tyyydelig selv på UL'en, så er det selvfølgelig greit! Men vi er ikke ute etter å finne ut kjønn, det har vi lyst å spare til fødselen! Til sommeren skal vi hjem på ferie, da skal jeg gi deg en lyd på forhånd, og så vi kan sette av tid og planlegge en kafetur! :smilblaa: Hadde vært kos! :Nikke: De andre gangene jeg har vært hjemme har tiden vært så altfor knapp..

MissS: Klem tilbake! :klem:

Miiip: Jeg gikk nok og la meg i dag ja, og tror jeg må gjøre det til en fast vane egentlig.. Godt å sove litt, men bruker så lang tid på å våkne i hodet når jeg står opp igjen :ler:

Skytte: Ikke sikkert jeg fortsetter å legge på meg i samme tempo nei. Håper ikke det.. :sjenert: Kan hende det stabiliserer seg litt og jevner seg ut. Uansett så er jeg ikke fet nå, jeg bare synes det går så altfor fort.. Har aldri opplevd å veie så mye før som jeg gjør nå.. Det meste jeg noengang har veid før er 65 kg, og det er faktisk ti år siden.. Og nå har jeg liksom passert den vekten på 1-2-3, og enda veier babyen nesten ingenting :ler: Jeg vet det er mye som veier mer, det er ikke 10 kg fett liksom, men litt fett er det jo.. :sjenert: Jaja, skal ikke mase så fælt om vekten, det er ikke noe galt med den i det hele tatt. Det bare er så uvant, og har skjedd så fort... Unger er vittige ja, de ser verden på sin måte! :ler: Herlig!

Zenta: Det er vel sånn at det vises fortere på en som er tynn, og dessuten legger man lettere merke til litt ekstra her og der selv også da.. Som sagt, så er det objektivt sett ikke noe galt med vekten min eller magen min heller, men selv om jeg er stolt over min gravide mage så føler jeg innimellom at den er litt for stor og jeg har nesten lyst å skjule den.. Føler jeg ikke er kommet langt nok på vei til å bli så stor liksom.. Men kanskje andre ikke oppfatter meg sånn som jeg gjør det? Sambo liker vertfall magen min han.. :sjenert: Og han liker det som er inni, og det gjør jeg og! :hjerte: Gleder meg forresten til onsdag!!

Kanskej er det ikke en gang kroppen min jeg ikke føler meg fortrolig med, kanskej synes jeg tiden går for fort? Etter jeg begynte å jobbe litt igjen, synes jeg tiden begynte å rase avgårde. Jeg synes jeg nettop var helt nygravid, og ingen visste det, mens nå er jeg plutselig snart 18 uker på vei! Et par uker igjen så er jeg halvvegs!! :overrasket:

Kanskje jeg bare ikek klarer å følge med i svingene sånn mentalt? :klø: Og så har det skjedd så mye på så kort tid, det året jeg har bak meg er mer intensivt enn ti år til sammen føler jeg. Har vært omstilling på omstilling, på absolutt alle områder i livet. Så vidt blitt vant til en ting, så er det slutt på den tingen og en ny omstilling. Tenker på for et år tilbake, hvor nedkjørt jeg var da, psyskisk sett. Slet med depresjon, var helt utslitt og frynsete. Sykmeldt hele våren og sommeren. Fikk såvidt karret meg opp igjen, og så la vi Hjemme bak oss og flyttet femti mil unna. Og begynte på nytt... Ny plass, ingen kjente, ny jobb. Og jeg ble endelig gravid! Det var også noe nytt, jeg var i himmelen. Og så mistet jeg. Og ble tilsvarende knust. Midt oppi det leitete jeg etter ny jobb, og fikk det. Og jobbet en drøy mnd før jeg igjen ble gravid - og sykmeldt ;) Omstiling på omstilling. I over et år.. Og nå er hver dag en omstilling synes jeg! :ler: I mer positiv forstand, men det er også en del ryddearbeid å gjøre, og ting å få på plass. Har ikke 100 % kapasitet av krefter, det merker jeg.. Og sliter med ting jeg føler jeg ikke får til, og bekymrer meg for en del ting..

Dette ble veldig personlig og ærlig, men.. Var litt godt å tenke tankene også, og skrive dem ned. Alt dette, men hovedsaklig alt det jeg ikke har skrevet her, svirrer rundt i hodet mitt for tiden, og gjør ting tungt. Og jeg føler meg så dum og utakknelig som ikke klarer å løpe rundt og være Lykkelig Gravid hele tiden.. Jeg er lykkelig gravid, og dette har vi ønsket oss lenge begge to, men jeg føler meg ikke 100 % lykkelig, sånn på generelt grunnlag. Arg, alt er så komplisert..

Ble visst litt mer enn en snartur dette her... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...