Gå til innhold

Eponas drøm om å bli mamma...

Gjest Epona

Anbefalte innlegg

Hipp hurra for 17 uker!!! :hoppe:

Så du sliter med symfysen du også :tristbla:

Første svangerskapet hadde jeg bare vondt i symfysen. Det gikk heldigvis over ett par måneder etter fødselen. I andre svangerskap kom det gradvis fra uke 9. Etterhvert satt det seg både i hoftene og ryggen i tillegg. Og symfysen er enda ikke helt bra, på tross av ett år hos fysio :roll:

Bekkenløsning er noe dritt! Håper virkelig ikke du blir ille plaget! Og husk at du har rett til fysio om du ønsker det.

Siste graviditet kjente jeg masse liv rundt uke 16. Men så gikk det vel ett par uker før jeg kjente det igjen. Det bekymret meg litt ja, men som alle sier, det er helt normalt så tidlig ;)

Ellers så anbefaler også jeg MBT skoene. Jeg vet heller ikke om de er egnet for gravide. Men de har hjulpet meg mye etterpå.

God helg vennen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest miiip
Miiip: Jeg tror og det er kynnere. De kommer når jeg kaver litt. Har kjent det under og etter jobb uten å tenke helt over det, og kjente det veldig da jeg støvsugde og vasket golvene og styrte på her hin dagen.. Etter sex og for den del..  Ikke direkte vondt, men en stramhet i livmoren liksom.. Det er vel normalt med kynnere er det ikke? :klø: Livmoren skal jo øve seg på fødselen på en måte. Men man skal vel kanskje ikke fremprovosere dem? Dette må jeg spørre legen litt mer om.. Elelr kanskje ringe jordmor og spørre henne.

Det er helt normalt med kynnere. Det er livmoren som øver seg på sammentrekninger. Og hvis det kommer når du kaver er det helt sikkert det. Det er ikke noe farlig heller, men hvis det blir veldig mye og veldig ubehagelig er det jo slitsomt... Jeg pleier å stoppe opp og ta det litt med ro når de setter i gang.

Håper det er bra med deg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trulselinemor

Hei!

Jeg er ikke så flink med dagbok besøk. Men i dag vil jeg prøve å være litt flink.

Derfor har jeg kommet innom deg, for å ønske deg en kjempe flott helg.

Kos deg. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Epona

Hei jenter! :vinke:

Iss: Ikke så altfor mye spennende som har skjedd her kanskje :ler:

Skytte: Jeg ligger på rygg, så avslappet som jeg kan, bøyer verken mage eller hode. Jeg tror jeg kjenner livmorkanten, men jeg synes ikke den har vokst så mye i det siste og det nekymrer meg.. Derfor blir jeg så usikekr på om jeg burde kjent den lenger oppe, eller lenger inne på en måte.. Særlig i forhold til det jeg leste om "to fingerbredder nedenfor navlen". Min stopper fire fingerbredder nedenfor navlen. Når sambo kjenner, kjenner han kanten på akkurat samme sted.. Vet det er store variasjoner i livmorens vekst, men jeg er litt bekymret.. Men i går kjente jeg liv igjen, så jeg tror egentlig alt er greit. Håper bare ikke jeg innbiller meg ting.. Så livredd for at babyen skal dø inni der uten at jeg merker det... :grine:

Pi@: Ja tiden går sinnsykt fort!! :overrasket:

Cymbidium: Ser fram til UL ja.. Håper på å få avkreftet fryktene mine.. Og få noen beroligend ord om variasjoner og sånnt.. Er så lett å henge seg opp i saker og ting som man leser.. :sjenert:

Charmis: Hei, vennen! :klem: Tiden fyker unna ja! Ha en riktig god helg du også!

Murmel: :klem: Jeg ville ikke sagt det så sterkt som at jeg sliter med symfysen, men jeg har av og på verk over symfysen. Ikke hver dag, noen dager er det borte, andre dager er det sterkt. Har vondt fra midt over symfysen og til lysken, på enten ene eller andre siden, det varierer litt. Da er det kontinuerlig verk kombinert med stikkende smerter i lysker, og jeg tolker det egentlig som ligamentsmerter. Da jeg var hos jordmor for en tid tilbake, var det deet hun sa også, og at bekkensmerter arter seg anderledes. Håper bare ikke det utvikler seg så jeg arver dine plager! :sur:

Skytte: God helg ja! :rosasmil:

MissS: Ja!! Vosj! :ler:

Miiip: Har lest en del om kynnere, så nå er jeg litt tryggere på hva og hvorfor. :) og har i hvertfall skjønt at det er det det er jeg kjenner når jeg kjenner det!

Cr@sh: Hopp i veg, blir veldig glad når folk hopper litt! :hoppe: God helg!

MrsP: :kyss: God helg vennen!

Zenta: Good helg til deg og! ER spent på hva du skal bake denne helgen! :Hehe:

Trulselinemor: Kjekt å se deg vennen! :klem: Dagbokbesøk er ingen oplikt vet du, det er bare noe man gjør når man vil! Tenker veldig ofte på deg! :klem:

Ja, da var det lørdag og solen skinner her! Får besøk i dag av en kompis av sambo + en kompis av kompisen, de skal overnatte her, og jeg holder egentlig på å ordne til sengeplasser.. Skal ut og handle eterpå, burde gjort det nå så det ikke blir tomt fo brød. Folk handler så tidlig i denne byen, at det er tomt for alt før ett liksom..

I går kjente jeg liv igjen! Kjente små myke bobler, ikke sånne "sprellerykninger" som sist, men enkeltvis bobler på en måte. Og hadde ene gangen en følelse av at noen strøk meg fosiktig på innsiden under symfysen! Det kan jo ikke være noe annet enn den lille?? Samtidig er jeg så bekymret, for som sagt føler jeg livmoren vokser så lite. Føler den vokser nedover på en måte, for jeg får fortere press på blæren igjen.. arg, jeg blir sprø av dette her.. Er så redd jeg bare inbiller meg ting, tør liksom ikke tro på det jeg kjenner.. Jeg begynner å tenke på allverdens skumle ting, og er så livende redd for at den lille skal dø stille og rolig inni der uten at jeg merker noenting. Jeg orker ikke å oppleve det en gang til.. :grine:

Hvordan skal jeg klare å holde ut helt til UL på fredag? Har litt lyst å stikke innom legekontoret og høre hjertelyd over helgen, men har ikke lyst å virke helt hysterisk heller.. Men det har jo sagt jeg kan ta kontakt hvis det er noe.. Får tenke på det.

Vi tok forresten magebilder på torsdag da jeg var 17+0, og sånn så magen ut da:

post-9529-1148723946_thumb.jpg

Å, vær så snill og la alt være greit inni der... Dystre tanker, gå vekk.. :( 6 dager til UL..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miiip

:klem::troest:

Det er lov å oppsøke legekontoret hvis du er ordentlig bekymra. Ikke gøy å gå sånn og ha det fælt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også at du skal oppsøke legekontoret hvis du har det så vondt. 6 dager kan være en hel evighet hvis du er redd og usikker.

Hvilken søt gravid mage du har, Epona.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Epona

Ringte til h*n i familien som er lege idag, og spurte om hvor det var normalt at livmoren sluttet når man er i uke 17. Sa hva jeg hadde lest, og h*n sa det hørtes for langt oppe ut. Sa hvor jeg kjente kanten, og det mente h*n hørtes helt flott ut! :hoppe: H*n spurte om jeg ikke hadde begynt å kjenne litt liv nå, og det jeg beskrev hørtes absolutt liv'ete ut! :grine2:

Så nå er jeg rolig igjen, og tror jeg skal klare å slappe av fram til fredag. Men får jeg hetta igjen, stikker jeg innom og sjekker fosterlyd. Men jeg kjente jo liv i går, så alt er jo i orden! Bare får så mange redde tanker noen ganger, og klarer ikke legge dem fra meg før jeg er beroliget av noen. Og sambo er ikke "noen" nok i denne sammenheng, han er liksom litt inhabil. ;)

Da jeg handlet traff jeg en tidligere kollega, som sa gratulerer i stedet for hei da hun så meg, så kulen på magen min er tydeligvis utvilsom! :smilorange: Og inni er en liten baby som vi skal få se på skjermen igjen om noen dager! :)

Jammen kan hunøret svinge! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjesta

Så deilig at du fikk bekreftet at det var liv du kjente! :hoppe:

Deilig! :-D

UL om noen dager? Så gøy! ;)

Jeg har vert redd for at babyen har vert død der inne..

Men heldigvis fikk jeg høre hjertelyden idag!

God helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin mage!

Synes du skal dra til legen å høre fosterlyden hvis du bekymrer deg i helga, er ikke bra for deg det vet du!

Og de tror helt sikkert ikke at du er hysterisk!!!

Etter hva du har opplevd, skulle det bare mangle om du ikke var litt ekstra engstelig...

Håper du får ei flott helg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Rognebær

Jeg :hoppe: :hoppe: siden du blir glad av det!

Og den strykefølelsen kjenner jeg igjen! Jeg syntes at det i begynnelsen var som om det satt en liten person og malte på meg fra innsiden med pensel! :hjerte:

Håper helgen fortsetter fint! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå så bra at du har fått "konsultasjon" av familiens lege!

Og du har sååå lov til å gå innom legekontoret hvis du blir kjempebekymret vettu,bedre det enn at du og babyen skal bli så stressa!

Ha en goood søndag med fine fine magen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia! Håper du har hatt en fin helg! Godt å ha en lege å spørre til råds ja, kjenner meg igjen der.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...