Gå til innhold

Eponas drøm om å bli mamma...

Gjest Epona

Anbefalte innlegg

Moro med klær i posten... :hoppe:

Men ikke like moro når de kommer uventet med postmannen på døra når man ikke ser ut... :ler2:

Men, men... Håper dagen har vært bra.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så gøy med klær!! Jeg kjenner meg godt igjen i å tasse rundt her hjemme i det som passer meg uten å tenke på om noen skulle se meg... Hehe, har fått noen overraskende nabo-besøk en gang eller to jeg ja.. :ler:

Håper kvelden din er fin! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Vet du... Jeg er så "dillete" at jeg alltid går i "fine" klær.. Tenk om noen skulle ringe på liksom. Så jeg eier faktisk kun en joggebukse. Den ble kjøpt inn og brukt for første gang når jeg skulle føde :flau:

Poenget er jo bare at det ALDRI ringer på noen her.. Eller.. Sist det ringte på noen (en nabo) var mannen og jeg igang med babylaging. Også gikk jo aldri naboen, så jeg måtte bare ligge i sengen jeg :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Epona

Sånn, da var dagen over.. Denne jenten er sliten og har fått vondt i ryggen.. VAr skikelig tungt å støvsuge og vaske hele huset.. :sur: Kjente det i magen også da jeg holdt på, ble stramt nederst liksom. Er det kynnere..? Kan bare ha vært disse symfysesmertene egentlig, men det føltes som svak mensmurring i tillegg.. :klø: Fikk aldri tid å sove i dag jeg, grrr.. :sur: Skal legge meg ganske snart tror jeg..

Veldig koselig og vellykket besøk da! :) Serverte gul mandelkake, twist og jodbær&is. :) Tror folket koste seg! Og sambo, som jo er viktigst! Det er jo hans dag!

Pi@: Ja, finn er genialt! Kan finne utrolig mye der! Har kikket en stund og fulgt med på brukte mammaklær. Jeg har ikke råd til å kjøpe allverdens antrekk hele tiden, det er jo svindyrt! Og så lenge ting er pent brukt gjør det meg ingenting at de er brukte. Men det er faktisk første gang jeg har kjøpt second hand klær. Har innvidd ene buksen, gått med i dag. :)

Sensommerbruden: Man må følge litt med ja, for å få tak i godbitene, de går fort unna! ;) Jeg var heldig og handlet på 16. mai da alle var opptatt med å feste :ler:

Prada: Takk, bursdagsbarnet koste seg!

MrsP: Ikke lett å late som jeg ikke var hjemme når postmannen gikk rett inn, gitt... :sjenert:

Zenta: Ja, masse supre klær! Og det ble en fin bursdagsfeiring :)

Skytte: Postmannen har nok sett mye rart ja, med den utålmodigheten hans!

Cr@sh: :Nikke::klem:

Missbumblebee: Jeg pleier ikke gå sånn, men i dag gadd jeg ikke dusje og ordne meg FØR jeg begynte med storvask av huset liksom. Skulle bare ønske postmanenn kunne sett meg etterpå også, da jeg var fint påkledd og ordnet på vei til byn for å handle. Så han ikke tror jeg alltid er sånn, mener jeg..

Meta: Du er nå søt da, "jåledokka" :kyss::klem: Før kunne jeg ikke gå ut med bosset uten å være nysminket, men det er jeg avvent med nå! Heldigvis.. Men jeg liker best å se representativ ut, derfor var det så forbaska pinlig i formiddag.. Kl var nesten ellve, og jeg svinset rundt med magen bar og håret til alle kanter. Synes jeg hører de "..og hun er SYKEPLEIER.." :ler: Den uventet-besøk-historien din tok kaken da.. Vi hadde en lignende historie for kort tid siden, men da var det kompisen til sambo som kom. Han og bare går rett inn og roper hallo. Heldigvis var vi på soverommet da.. :rodme: Sambo hoppet i klærene med en gang, men jeg lå litt og latet som jeg hadde sovet, trøtt og gravid som jeg er :ler:

Har ikke kjent noe liv i magen i dag, men det er vel vanlig å ikke kjenne noe hver dag sånn i starten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta
S

Har ikke kjent noe liv i magen i dag, men det er vel vanlig å ikke kjenne noe hver dag sånn i starten?

Det tror jeg er helt vanlig! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den uventet-besøk-historien din tok kaken da.. Vi hadde en lignende historie for kort tid siden, men da var det kompisen til sambo som kom. Han og bare går rett inn og roper hallo. Heldigvis var vi på soverommet da.. :rodme: Sambo hoppet i klærene med en gang, men jeg lå litt og latet som jeg hadde sovet, trøtt og gravid som jeg er :ler:

Har en sånn en også jeg.. Mannen bodde i kollektiv. Og plutselig kom en av kameratene hans INN på soverommet til mannen. Så oss.. "Ååå. Jeg skal bare slå på datamaskinen din." Tuslet inn i rommet og slo på maskina til mannen :overrasket: Flaut?? Neida :sjenert:

Det er VELDIG vanlig å ikke kjenne liv hver dag når du er så "kort". I uke 20-22 er det vel vanlig å kjenne bevegelser nesten daglig.

Endret av meta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som dere hadde en koselig dag i går, men jeg håper jammen du får slappet av bedre i dag. Kan ikke slite deg helt ut, vet du!

Finn er et godt tips, forstår jeg. Jeg hadde jo håpet å arve en masse etter søstern, men siden hun har termin to dager før meg kan det vel bli litt vanskelig.... :)

Jeg har forresten også en sånn historie, men den gangen var det hos meg. Jeg og ei god venninne bodde rett over gangen for hverandre. Vi hadde separate hybler men felles bad og gikk ut og inn hos hverandre som det passet. Og så var typen og jeg i gang på soverommet en ettermiddag, da... Ops!

Ha en herlig langhelg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uventede besøk er bare ikke lov! Jeg innrømmer gjerne at jeg rett og slett ikke åpner når det ringer på og jeg ikke venter besøk :sjenert: Det er jo stort sett selgere, og de beste av vennene mine VET at man ringer først. Sikkert ikke så bra å være slik, men jeg liker ikke besøk når jeg ikke er forberedt..

Ha en fabelaktig himmelsprett da :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Epona

Når i først er inne på sånne historier, så har jeg en jeg egentlig har fortrengt, men den dukket opp nå.. Jeg og min kjære sambo var ganske ferske kjærester, jeg bodde enda hjemme, og MAMMA tok oss på fersken... Vi hørte ikke at hun kom hjem, og hun gikk rett inn på rommet mitt.. :rodme: Det er jo mange år siden nå, og vi har stort sett glemt det, det håper jeg hun har og.. :rodme: Min kjære turde ikke komme på besøk på en stund etter det, heller ikke ringe :ler:

I dag har jeg gått meg en tur, det gjorde godt. men jeg får så vondt under føttene av å gå! Både inne og ute, føttene verker hvis jeg går for mye, akkurat som om jeg skulle gått en hel dag i vonde sko.. Kjennes ut som jeg går rett på beinet liksom.. Sambo påstår det er den ekstra vekten som gjør det.. :tunge1:

Tenk i morgen er jeg 17 uker på vei.. Tiden flyr nå! Men den kan likevel ikke gå fort nok.. :sjenert:

Tror jeg skal legge meg på sofaen jeg.. Ble så søvnig.. :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Her var det jammen meg mange gode historier!!

Bra det ble en vellykke bursdag,men håper du har fått hvilt deg idag sånn at den ikke tappet deg helt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miiip

Det kan høres ut som kynnere de magesmertene dine, ja. Bra at du tar det med ro i dag etter vellykka selskap. Og jeg er helt sikker på at du ikke skremte postmannen. Han har nok sett litt av hvert... :ler:

Siden jeg ikke er sikker på om jeg kommer hit i morra :hoppe: jeg litt for 17 uker i dag, jeg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

:klem: Gojenta...tenk at du snart er 17 uker da.... Helt utrolig!

Jeg har en heeeel del sånn litt kjipe 'busted' historier jeg altså..det er ikke heeelt uvanlig! :ler: Pinlig, men litt morsomt i etterkant da!

Håper du får en fin kveld vennen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg gått meg en tur, det gjorde godt. men jeg får så vondt under føttene av å gå! Både inne og ute, føttene verker hvis jeg går for mye, akkurat som om jeg skulle gått en hel dag i vonde sko.. Kjennes ut som jeg går rett på beinet liksom.. Sambo påstår det er den ekstra vekten som gjør det.. :tunge1:

Apropos vondt i foettene - mamma fortalte meg at da hun var gravid med meg, saa gikk hun med noen sko som minner veldig om de MBT (Masai Barefoot Technology)-skoene som er paa markedet i dag! De avlastet visst veldig fint, og gjorde det lettere aa staa/gaa uten aa faa vondt. Vet ikke om de skoene er anbefal til gravide, men kanskje verdt aa sjekke ut dersom smertene vedvarer? De er ganske dyre, men kan jo brukes etter graviditeten ogsaa, selvsagt. Tenker selv paa aa skaffe meg et par.

Ha en fin Kristi Himmelfart!

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Epona

Skytte: Ja, det tok litt av her! :ler: Mye morsomt å lese her gitt!

Miiip: Jeg tror og det er kynnere. De kommer når jeg kaver litt. Har kjent det under og etter jobb uten å tenke helt over det, og kjente det veldig da jeg støvsugde og vasket golvene og styrte på her hin dagen.. Etter sex og for den del.. Ikke direkte vondt, men en stramhet i livmoren liksom.. Det er vel normalt med kynnere er det ikke? :klø: Livmoren skal jo øve seg på fødselen på en måte. Men man skal vel kanskje ikke fremprovosere dem? Dette må jeg spørre legen litt mer om.. Elelr kanskje ringe jordmor og spørre henne.

Madden: Hei vennen! :klem: Ja, nå er jeg 17 uker på vei! Kan nesten ikke tro det!

Iroim: Takk! :klem:

HH: Har aldri hørt om den typen sko jeg, men skal definitivt sjekke dem ut! Takk fro bra tips! :tommelsmil:

17+0 i dag! :overrasket: :grine2:

I går kveld klarte jeg liksom ikke kjenne så tydelig hvor livmoren stoppet henne. Hang meg opp i noe jeg leste om at "nå er livmoren vanligvis" så og så langt under navnlen. Men den var jo myye lenger nede enn det så vidt jeg kunne kjenne.. :( Ble litt nervøs, fikk det for meg at alt har stoppet opp.. Ikke har jeg kjent noe mer liv heller, kanskje var det ikke det jeg kjente en gang?

Men som sambo sa, jeg hørte jo hjertelyden og alt var OK forrige torsdag. Og jeg har hatt både symfysesmerter og ligamentsmerter etter det, og det skjer vel ikke med mindre det er hormonpåvirkning og ikke minst mekanisk påvirkning når livmoren vokser.. Og vekten min går jo oppover, på helt vanlig mengde mat.. Så nå ser jeg egentlig bare fram til å få avkreftet mine bekymrete tanker på UL neste uke. Vi skal på ordinær UL neste fredag, den 2. juni. Gleder meg til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er noen dager siden jeg var innom her, men rekker ikke alt når jeg plutselig jobber!!!

Men nå har jeg fått oppdatert meg på livet ditt!!!

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mornings snupa!!

Hvordan sjekker du livmora di? Du skjønner jeg hadde akkurat samme dillemmaet som deg,fant ut at jeg omtr ikke hadde livmor til slutt :ler:

Så jeg var såå trist hos JM en gang og viste henne at når jeg gjør sånn(lå på ryggen og løftet opp hodet for å se nedover magen)så kjenner jeg ingen ting...

Det gjør ikke jeg heller sa JM :overrasket: Men forklarte raskt at det var pga jeg holdt hodet oppe og da strammes så mange muskler.Hun sa jeg måtte ligge rett ut med hodet og slappe av og bare føle meg frem til livmorkanten!

Er nok helt sikker på at du ikke har stoppet opp vennen! Prøv en gan til,eller ring JM imorgen hvis du fortsatt bekymrer deg!

Og gratulerer så mye med 17 uker!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he, må le litt av postmannen deres. Livet på landet, gitt!

Det blir godt med UL snart, skjønner jeg. Selv om alt sikkert er i skjønneste orden! Som du skriver; du har jo voksesmerter/strekksmerter og du legger på deg selv om du bare spiser normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert med så masse fine klær da vennen. Smart å se på Finn ja :)

Jeg solgte den gamle bunaden til henrik der rett før 17 mai.

Så koselig det er å lese her inne om deg og den voksende magen.Jeg er så glad så glad for at det går så fint. Og ikke minst så går det jo så utrolig fort. Før man vet ordet av det så er du jo halvveis :)

Ønsker deg en kjempefin helg vennen :klem:

Ps: Lo godt av postmannen ja. Men de har sikkert sett litt av hvert tenker jeg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...