Gjest Epona Skrevet 28. mars 2006 #481 Del Skrevet 28. mars 2006 Takk for dagbokbesøk, jenter! Vi gleder oss til påske av mange grunner ja! Akkurat spist frokost. Spiser litt før jeg står opp, men det er bare for å klare å stå opp og forebygge å bli dårlig. Føler meg fyllasyk hver morgen - tung i hodet, dehydrert, stiv og støl og litt småuggen (ikke dirkete kvalm). Men har vann og frukt/kjeks/et eller annet lett ved sengen som jeg spiser av før jeg står opp. Sover så tungt om natten, så jeg blir støl i kroppen. Sovner enten på den ene siden eller den andre siden, og det føles som jeg blir liggende sånn hele natten. Kommer til å få trykksår! Har vært så dårlig om kvelden de siste dagene, og etetr middag.. Tarmene føles dobbelt så store, og maten føles så sinnsykt tung i magen liksom.. I følge bøker og broskyrer så er det fordi magesekken tømmer seg langsommere og tarmen beveger seg langsommere. Så det er tydeligvis normalt. Men ubehagelig! 8+5 i dag. Litt nervøs i dag, ikke sånn dyptstikkende nervøs med god grunn, for jeg har absolutt ingen grunn. Er bare nervøs. Har vært så glad i det siste, og begynt å tenke så langt frem. Vi har snakket om når babyen vår kommer, ikke hvis. Og jeg tror det er det som gjør meg så nervøs. At vi har vært så skråsikre i det siste, tatt det som en selvfølge at ting vil gå bra. Vi var så sikre sist også, men da mistet vi jo. Nå er det akkurat som jeg ikke tror det går denne gangen heller. Vi vet jo ikke om hjertet slo sist, det hadde det sikkert gjort siden det var tilsvarende 8-9 uker i størrelse. Vi så hjertet slå på fredag, men det kan jo ha stoppet i dag. Kanskje er det ikke liv neste torsdag når vi skal på UL. Jeg er så livende redd for å miste dette barnet også.. Jeg har sett i dagboken min fra sist (burde kanskje brenne den..) i dag, og dagen idag skrev jeg ikke, men 8+6 var jeg kjempegravid med alle symptomene på plass, selv om spiren vår antagelig var død allerede da. Skremmende... Tenk om det skjer igjen?? Jeg orker det ikke.. Disse tankene er så forbanna slitsomme! Ser veldig fram til neste UL.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 28. mars 2006 #482 Del Skrevet 28. mars 2006 (endret) Det skjer ikke igjen, Epona! Dette skal gå kjempebra! Håper du slipper inn noen positive tanker, så denne dagen blir bra! Endret 28. mars 2006 av *MissS* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 28. mars 2006 #483 Del Skrevet 28. mars 2006 (endret) Bare for å roe meg selv ned: Symptomliste pr i dag: * Ømme pupper, fortsatt like store * Føler at livmoren tar plass nedi der * Må opp for å tisse om natten * Ingen blødning av noe slag * Hvitgulaktig utflod fortsatt * Sulten - men det svinger en del fra dag til dag * Kvalme/uvelhet - det svinger i takt med sulten * Trøtt som fy, må sove i løpet av dagen, ellers blir jeg veldig dårlig om kvelden * Stikninger i/rundt livmoren og lysken - varierer litt i intensitet og hyppighet * Tregt mage/tarmsystem - uvel etter større måltid * Humørsvigninger, mange rare tanker.. Å som jeg ser fram til å kunne kjenne spark.. Det er så slitsomt å bekymre seg sånn... Endret 28. mars 2006 av Epona Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 28. mars 2006 #484 Del Skrevet 28. mars 2006 Takk MissS... Uff, har bare lyst å grine.. Sambo er ikke hjemme, nå er jeg vant til at vi har vært hjemme begge to mens han har skrevet oppgave, så jeg blir sikkert lit satt ut av å våkne aleine også.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 28. mars 2006 #485 Del Skrevet 28. mars 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zenta Skrevet 28. mars 2006 #486 Del Skrevet 28. mars 2006 God morgen Jeg skjønner såå godt at du er engstelig for at det skal gåå galt denne gangen også, man tenker automatisk sånn når man har mistet før. MEN jeg er HELT sikker på at denne gangen kommer alt til å gå kjempe bra Epona og i November så kommer du til å føde et velskapt lite menneske. Jeg syns det er kjempe bra at du får så tett oppfølging og at du skal ha UL igjen snart, da kommer du igjen til å se det lille hjerte banke fast og fint. Dette kommer til å gå kjempe fint Du finner meg nok endel på MSN i dag siden jeg er hjemme så hvis du trenger å prate så vet du hvor jeg er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 28. mars 2006 #487 Del Skrevet 28. mars 2006 Kjære deg da!! Utrolig leit at du har det sånn.. Kjenner godt igjen følelsen av at det sikkert ikke går bra.. Jeg mistet jo ikke sånn som deg, så din angst er jo mer forståelig, men... Du har jo som du sier selv masse symtomer og det er jo veldig bra (selv om det er usannsynlig slitsomt å være kvalm hele tiden.. Eneste gangen jeg har spydd med et smil selv om jeg spydde mange ganger om dagen ja ) Og symptomene vil svinge. Det er jo ikke sånn at det er konstant gjennom hele svangerskapet. Det kommer og går. Og heldigvis forsvinner som oftest kvalmen etterhvert. Når det gjelder treg mage.. Jeg måtte ty til Duphalac etterhvert.. Magen min virket rett og slett IKKE og det var ikke så kjekt nei. Så først oppkast, så full stopp på alle fronter.. Joda, det er jammen kjekt å være gravid :-) Kjære Epona! Denne gangen SKAL det gå bra! Du må tillate deg selv å tenke litt positivt og tenke framover på det nydelige lille barnet som du og mannen har skapt. Jeg er sikker på at du blir verdens beste mamma til et veldig veldig velkomment lite knøtt. Og jeg GLEDER meg med dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rognebær Skrevet 28. mars 2006 #488 Del Skrevet 28. mars 2006 Først av alt: :hoppe: for at dere har sett det lille hjertet slå på UL! Og så syntes jeg det var veldig treffende sagt av legen - at det er jo MYE større sjanse for at dere blir foreldre i november, enn det ville vært om du IKKE var gravid! Men jeg skjønner godt at disse dagene er vonde og usikre, siden det var på disse tider du mistet sist. Jeg ville bare si at jeg tenker på deg og håper at alt fortsatt står bra til på neste ultralyd den 6. april. For vet du hva? Det tror jeg virkelig at det gjør! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MammaSarius Skrevet 28. mars 2006 #489 Del Skrevet 28. mars 2006 Kjenner tankene dine så alt for godt! Men vet du hva? Denne gangen skal det gå bra for oss begge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zenta Skrevet 28. mars 2006 #490 Del Skrevet 28. mars 2006 Håper du klarer å slappe av litt i dag og kose deg med graviditeten til tross for bekymringene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 28. mars 2006 #491 Del Skrevet 28. mars 2006 Er enig med de andre: dette skal gaa bra!! Men jeg skjoenner godt at du bekymrer deg - har inntrykk av at nesten alle gravide gaar rundt og tror de skal miste, saerlig i begynnelsen av svangerskapet. Ikke at det er noen troest, men det er hvertfall vanlig! Etterhvert som ukene gaar, og ul er unnagjort, saa kommer du sikkert til aa tillate deg aa nyte graviditeten mer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 28. mars 2006 #492 Del Skrevet 28. mars 2006 Har det bedre nå i kveld enn før i dag. Fikk snakket m sambo når han kom hjem, han sa bare "har du en sånn dag i dag" og trøstet meg med at alt går bra. Og nå i kveld har jeg vært hos naboen og fortalt at jeg er gravid. Hun hadde mistenkt det sa hun, og jeg for min del har mistenkt at hun har mistenkt det. Luftet også de tankene jeg har hatt i dag, og hun også virket helt avslappet i forhold til det. Hun syntes jeg virker mye sunnere i kroppen og sånn nå enn sist, og virket veldig sikker på at det går bra. Helt sikker kan man jo aldri være, men alt er som det pleier i kroppen. Er skikkelig trøtt i dag, har ikke hvilt i dag. Men har gått tur, og har støvsugd og ryddet her hjemme. Nå er jeg snart soveklar. I morgen skal jeg på kontroll hos endokrinologen, med stoffskiftet mitt. Og så må jeg huske å bestille ny legekontroll til uken etter påske. Da skal jeg ha 12-uker kontrollen og sykmeldingen min går også ut. Håper jeg er i form til å begynne igjen i gradert sykmelding etter det. Iss: Zenta: Grattis med nytt nick! Takk for trøstende ord, du er skjønn! Meta: Takk for trøstende ord Heldigvis virker magen som den skal, men det går treeegt igjennom systemet liksom.. Og heldigvis driver jeg ikke og kaster opp, har bare kastet opp en gang.. Det er jeg glad for, for jeg HATER å kaste opp.. Men har vært mindre kvalm i det siste, og mer i retning uvelhet liksom. Men noen dager er helt ekstreme, og jeg er utrolig kvalm. Går litt i rykk og napp det der.. Godt å høre at det er "lov" at formen svinger.. Bekymrer meg for alt mulig, og smmenligner med sist.. Men prøver å minne meg selv på at disse svigningene har vært der hele tiden denne gangen, og på UL var likevel alt perfekt. Så noen dagers fravær av kvalme er tydeligvis ikke farlig.. Er glad så lenge puppene er vonde, jeg. Husker det var det første tegnet gynekologen spurte etter da jeg hadde MAen i høst.. *nok om det, IKKE skremme meg selv nå* Rognebær: Takk for at du er så optimisitisk.. Mammasarius: Vet at du vet. Synes det er godt å ha deg en måned forran meg jeg! Du blir liksom min prøveklut! Og ja, vi skal bli mammaer til høsten! Holly Hobbie: Håper du har rett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 28. mars 2006 #493 Del Skrevet 28. mars 2006 Et lite *sukk* for samboern din som høres ut som en veldig bra kar! Jeg synes dere virker tøffe og klarer å oppmuntre hverandre litt på tur etter hvem som trenger det. Skjønner at det går opp og ned, men forutsetningene er jo mye bedre nå med bedre oppfølging og som du sier at kroppen din var i litt bedre lage i utgangspunktet denne gangen. (Det krever sin kvinne å være rugekasse! ) Håper alt er bra på kontrollen i morgen! Og tiden kommer til å gå fort videre. I sommer sitter du og smiler for deg selv når du kjenner lille knøtt sparke viltert i magen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 28. mars 2006 #494 Del Skrevet 28. mars 2006 Natta tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 29. mars 2006 #495 Del Skrevet 29. mars 2006 Miiip: Ja han er en god kar! Og siden han var så rolig og avslappet i går når jeg fortalte mine fortvilte tanker, så ble jeg roligere også. Du har nok rett i at vi trøster hverandre vekselvis, han har også sine stressete eller tunge stunder av ulike slag, og da er det jeg som er rolig og avslappet. Så vi har en fin "ordning"! Han er verdens beste! Pi@: Takk! Her er en god formiddag-klem! I dag våknet jeg og var KVALM. Og i hele natt har jeg våknet jevnt og trutt av såre brystvorter. Og de er helt ekstreme nå også. Og jeg kjenner murring i livmoren, eller ikke så mye i, men rundt liksom.. Så i dag er hormonene på høygir igjen. art hvor det svinger... Håper ikke det er noe farlig.. Må huske å spørre på gyn.pol neste gang vi skal dit. Har bestilt legetime til etter påske, fått samme dag som sykmeldingen går ut. Den dagen er jeg 11+6 og skal ta allverdens blodprøver. I dag er jeg 8+6 og føler meg supergravid og trygg. Tenk, jeg har en bitteliten inni meg!! :hjerter2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 29. mars 2006 #496 Del Skrevet 29. mars 2006 Han er verdens beste! Du er heldig! Min er også verdens beste! I dag er jeg 8+6 og føler meg supergravid og trygg. Tenk, jeg har en bitteliten inni meg!! SUKK! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 29. mars 2006 #497 Del Skrevet 29. mars 2006 :grine2: Ååååå så glad jeg er for at dere har fått se et lite hjerte som banker. Det er jo bare en fantastisk følelse ikke sant?Jeg er så utrolig glad på deres vegne vennen min!Jeg unner dere det så inderlig Men jeg skjønner jo godt at du bekymrer deg masse også da - og jeg er så glad for at dere blir tatt vare på med god oppfølging nå framover! Tenker på meg selv som gikk med blødninger hele tiden de tre første mnd av gravisiteten min-uten å ane at jeg var gravid. Tenk hvordan det hadde vært om jeg da hadde visst det - da hadde jeg vært helt ødelagt av angst tror jeg!Men det ble jo ei nydelig lita jente på meg da! Så koselig med tur hjem til påske da - og det blir jo litt av en flott nyhet dere har med dere også. Håper du får en fin dag i dag vennen, og at du slipper å være kvalm. Tenker masse på deg. Stor diger klem fra Charmina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 29. mars 2006 #498 Del Skrevet 29. mars 2006 ÅÅåå så deilig følelse... Må vel være helt rart å vite at det er en liten baby i magen? Det må være deilig å føle seg gravid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 29. mars 2006 #499 Del Skrevet 29. mars 2006 Du høres veldig gravid ut . Godt du har bra dager, hvor du klare å slappe av og nyte at det vokser en liten spire inni deg, og godt du har samboeren din til å trøste deg når det er dumme dager. Jeg er så glad på dine veiene for at dere får så god oppfølging, det er ikke mange dagene til dere skal se "dunk dunk" igjen nå. og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 29. mars 2006 #500 Del Skrevet 29. mars 2006 Miip, Charmina, Epica og Pi@: Gooode klemmer til dere! Har vært på kontroll hos endokrinologen i dag. Skal halvvere medisindosen så stoffskiftet kan øke bittelitt. Fikk svar på en del spørsmål, bla angående svigningene i symptomene mine. Det er ikke hormonene som svinger i verdi, men kroppens reaksjoner på hormonene. Og rundt uke 10-12 overtar morkaken hormonproduksjonen, og da synker HcG og HcG-relaterte symptomer roer seg veldig. Greit å vite, sånn i klartekst! Får videre kontrolltimer jevnt og trutt, neste gang i mai, og skal ta nye blodprøver om 4 uker. Skal visst også ha en UL i uke 28-30 (synes jeg hun sa) for å sjekke at babyen okser som den skal, og for å se nærmere på skjoldskjertelen til babyen. Medisinen min påvirker jo også fosteret.. Så det er mange planlagte UL'er på gang! Allerede hatt en, og skal ha to ekstraordinære til i nærmeste framtid, og den ordinære i ca uke 18, og så denne i forhold til stoffskiftet i uke 28-30. Vi får mange smugtitter fremover!! Deilig å vite at jeg blir så godt passet på! Har hatt et inntrykk av at graviditet er en vær-så-god-klar-deg-selv-ting fra helsevesenets side, men jeg må si jeg føler meg godt oppfulgt og trygg! Det er liksom bare naturen selv jeg ikke har noen kontroll over, ellers er alt ivaretatt liksom! Håper bare spiren fortsetter å utvikle seg perfekt og blir med oss hele veien fram ti den er helt ferdig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg