Gå til innhold

Eponas drøm om å bli mamma...

Gjest Epona

Anbefalte innlegg

Gjest Zenta

Så bra at du ble videre sykemeldt :) Og kjempebra at du skal på tidlig UL :hoppe::hoppe::hoppe: Virker som om du har en kjempe bra lege og det er jo flott :)

Håper du får en fortsatt kjempe koselig lørdagskveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra at det ordnet seg hos legen! :tommel:

Så bra at du får tidlig UL! :klappe:

Så bra at du er gravid! :hoppe:

Stor klem fra Murmel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt du har en sånn flink lege, Epona :Nikke:

Håper formen kommer seg snart :klem:

Endret av meta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær

Å, den trøttheten... Den kjenner jeg sånn igjen! Om ikke annet, så er det jo et BRA tegn at du er trøtt og kvalm! :klem: Men du, så utmattende det er mens det står på! Jeg synes det er helt OK at du sover litt om dagen også, så lenge det får deg til å fungere bedre. Det er jo ikke meningen at du skal gå rundt med fyrstikker for å holde øyelokkene åpne akkurat.

Håper du får en KJEMPEFIN søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest miiip

Jeg også kjenner igjen trøttheten. Og litt frustrasjon for å ikke orke så mye... :tristbla:

Men veldig bra at du har en fornuftig lege! :hoppe: HURRA for det.

Og ha en fortsatt fin søndag. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Potter
Så bra at det ordnet seg hos legen!  :tommel:

Så bra at du får tidlig UL!  :klappe:

Så bra at du er gravid!  :hoppe:

Måtte bare sitere denne jeg!

:hoppe:

Ha en flott søndag vennen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Epona

Jeg tror jeg blir gal snart. Orker ikke mer.. :grine: Denne helgen har vært fæl... Særlig i går var det grusomt..

Det er kvalmen sin feil. Og sulten.

Jeg er så sulten at det er helt jævlig. OG JEG HAR INGEN MATLYST. Det er helt grusomt å stappe i seg måltid etter måltid bare fordi kroppen vil ha mat, når jeg ikke har lyst på NOENTING. Men spiser jeg ikke, så blir jeg kvalm.

I går var jeg kvalm hele dagen, fra jeg stod opp. Jeg spiste og spiste for å prøve å holde det unna. Drakk ingefærteen min (hjalp ikke), drakk isvann. Hadde ikke mat i hus som verken fristet eller dempet sulten. :grine: Følte for noe skikkelig FEIT mat, så det endte med at vi kjørte til et burgersted (måtte ha sambo med, turde ikke kjøre alene..) og jeg spiste hamburger. Da var klokken rundt ett... :sjenert: Det ble sulten tilfredsstilt av... ...en hel halvtime! :overrasket: For i bilen på vei hjem kom sulten. :sur:

Sånn holdt det på i hele går! Og i går kveld la jeg meg litt før halv ti, sulten, men prøvde å undertrykke det. Er så trøtt for tiden at jeg sovnet jo på et blunk.. Sambo snakket til meg og jeg sovnet mens han snakket.. :rodme:

I dag var jeg ikke sulten da jeg våknet, men drakk vann og spiste et par kjeks før jeg stod opp likevel. Føles bedre i dag, men sliter jo fortsatt med manglende matlyst.. Har spist et eple nå, og holder på med en yoghurt i skrivende stund.

Hjelp - noen!! Jeg klarer ikke dette! Hva skal jeg gjøre?? Jeg har jo ikke BEHOV for alle de kaloriene som kroppen min ber om å få??? I alle bøker står det at næringsbehovet ikke øker særlig i første trimester, og at selv om man kaster opp og knapt får i seg mat, så får fosteret det det trenger gjennom å tære på mammakroppen. Og at på slutten av svangerskapet så øker næringsbehovet noe. Men at en ekstra skive eller to til dagen er nok, liksom.

Kroppen min har tydeligvis ikke lest disse bøkene..

Dette begynner å plage meg.. Noen som har råd? :grine:

Vet at kvalmen og trøttheten og alt dette er gode tegn, VELDIG gode tegn, og jeg har lovet meg selv fra før at jeg skal være glad for det. Og jeg er jo det, men det er slitsomt. Får jo ikke gjort noenting i løpet av en sånn dag heller.. Har nok dårligsamvittighet over at jeg kommer meg så sjelden på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det sånn som deg i nesten åtte uker - og mitt beste tips er å følge sulten. Det er veldig forskjellig fra person til person hva som fungerer. Jeg blir blant annet fortsatt kvalm av tanken på ingefærte...

Men jeg drakk store mengder eplemost, spiste masse grønne epler og masse lyst brød (gjerne ristet). Jeg hadde også sug etter burgere og milkshake, så bare spis det hvis det er det kroppen din vil ha.

Kvalmen er utrolig kjip, ja. Men den tyder på et meget vitalt foster!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Epona

Takk for svaret ditt, Moonchild! :klem: Litt beroligende å høre at andre er kommet igjennom det samme.. Heldigvis er ikke alle dagene så ekstreme som det har vært i helgen, og i dag har jeg i hvertfall litt matlyst.

Helt i starten, fra før jeg tok testen og de første to ukene etter positiv test, så hadde jeg enorm matlyst. Men da smakte alt vidunderlig, og det var bare positivt. Så kom kvalmen i uke 6, og det er helt nødvendig å spise for å holde den i sjakk, men maten har smakt godt. Men nå har matlysten dabbet av, men sulten er like stor. Og det er skikkelig frustrerende.. Får prøve å følge ditt råd, Moonchild, om å spise det jeg har lyst på. Epler funker fint for meg og, og druer. Og knekkebrød med smør på. Og hamburger var jo veldig godt.. :sjenert:

På toppen av alt gir stoffskfitemedisinen min en skikkelig beisk smak i munnen i flere timer etter jeg har tatt den. Og det gjør ikke akkurat smaksopplevelsen bedre.. :sur: Og den skal helst tas om morgenen, men jeg vurdere å begynne å ta den om kvelden..

Ikke meningen å klage og syte, men jeg måtte få ut dette her.. Og godt å høre at andre også opplever det samme.. Ingefærteen er ikke god nei, men den har hjulpet noen ganger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest:

Dersom det er noen trøst så sove jeg nesten 24/7 i flere uker etter positiv test. Og jeg jobbet i tillegg.

:gape:

Og bare slik at du vet det: Joikakaker på boks hjelper IKKE på kvalmen.

(Forstår fortsatt ikke hvor jeg fikk den ideen fra :klø:)

Endret av marta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei godjenta :klem:

Huff så dumt at du har det slik. Og den kvalmen vet jeg alt om det er bare så ekkelt. Jeg hadde det jo sånn helt til Martine ble født og jeg følte nesten jeg skulle bli gal. Og på toppen av alt gikk alle rundt og sa at jeg så så fantastisk sunn og vakker ut når jeg var gravid......mens jeg selv bare følte meg helt for jævlig! Men jeg tror det er viktig å iallefall prøve å spise noe når kroppen skriker etter mat! Selv gikk jeg dagen lang rundt og gomlet på isbiter! Uten de hadde jeg ikke holdt ut. Så inn kom det en isbitmaskin :ler:

Er det ikke noen mat som frister? Det er jo ofte sånn også at mat og lukt forandrer seg helt når man er gravid. Huff jeg håper det blir bedre snart vennen min!

Tenker masse på deg, og gleder meg så utrolig på dine vegne over den lille inni magen din!

Stor mandags klem fra Charmis :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet hvor plagsomt det er å være sulten absolutt hele tida, samtidig som man ikke har lyst på noen verdens ting. Jeg er akkurat slik for tida jeg også, og jeg aner ikke hvorfor. Det er skikkelig plagsomt :sur:. Sambo tuller med at jeg har fått mark :grine2:.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miiip

Huff, den der kvalmen er KJIP! :sur:

Jeg tror heller ikke det er så mye annet å gjøre enn det Moonchild sier, å spise det du har lyst på. Evt lite hver gang hvis du får det til. Men det er kjedelig når man er sulten også! Jeg spiste hver halvannen time de første ukene, både fordi jeg blei kvalm hvis ikke og fordi jeg var sulten. Heldigvis var lysten på mat ikke så verst.

Gir deg en stor :klem: og håper de verste plagene roer seg ned snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen!

Kan bare gi deg en stor god trøsteklem :klem:

Jeg vet at det akkurat nå ikke er noen trøst å høre at det vil bli bedre.

For min del varierte dagene veldig, og jeg var absolutt ikke ekstremt plaget. Men det er tungt ja :troest: (ingenting hjalp desverre når jeg var kvalm, men husker også at lysten på hamburger og chips var der ;) ))

Du får bare sove og spise som kroppen forlanger.

Takk og pris at du ikke må jobbe også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...