Gå til innhold

hunden hater selen...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, Tabris said:

Da kan du starte med å plukke den opp i stedet for at den ligger på gulvet. :) 

🙄

Anonymkode: 2830a...808

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har samme issue med to av mine tre hunder, det har hjulpet å gjøre rommet mindre først, så de ikke får løpt, men samtidig ikke presse. Står stille med kroppen vendt vekk, og demper dem. Han ene har da begynt å komme og ta den på seg selv, men det tok laaang tid, og han liker det ikke. Han bare vet at det betyr tur til slutt. Han andre klarer det med den ene selen, men med trekkselen blir han helt febrilsk, sikkert fordi den er trang å få over hodet. Prøvde "alle triksa i boka", men endte med å rett og slett bare gjøre det umulig å løpe rundt i hele huset og hause seg mer og mer opp, og å dempe ham veldig med eget kroppsspråk når jeg tar den på + masse belønning når den er på. Det er fortsatt ikke noe de vil, men det har blitt bedre.

Kan forøvrig ikke legge det fram, for han yngste stjeler alt som ikke er bolta fast! :P

Anonymkode: 38aa4...479

Det er jo egentlig ganske komisk å ha en hund som løper bare den ser at jeg har sela i hånda. 😂 Jeg har ikke inntrykk av at hun egentlig er redd, jeg tror det har blitt en slags vane og lek for henne og jeg vet ikke hvordan vi skal bryte mønsteret. Hadde vel vært en morsom case for Hundemaren. 🤣

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er jo egentlig ganske komisk å ha en hund som løper bare den ser at jeg har sela i hånda. 😂 Jeg har ikke inntrykk av at hun egentlig er redd, jeg tror det har blitt en slags vane og lek for henne og jeg vet ikke hvordan vi skal bryte mønsteret. Hadde vel vært en morsom case for Hundemaren. 🤣

Jeg har hunder som løper rundt i huset når været er dårlig 😅 Forstår deg godt. Jeg nekter å løpe opp trappen etter de, så jeg kaster heller noen godbiter på gulvet i gangen så de kommer av seg selv. 

Har du forsøkt å endre rutinen? Ha selen på kjøkkenet. Når det er tid for tur, så kaster du et par godbiter på kjøkkengulvet, og mens hunden samler opp godbitene, henter du frem selen og trer den på kjapt.

Prøv også en annen sele. Det er mulig selen gnæger en plass på kroppen. 

Anonymkode: 2f432...8e6

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ha på henne et band/tau/retriverkobbel når hun er inne så blir det iallefall lettere å få tak i henne når dere skal ut? For jeg forstår det som at det er det som er "problemet" deres,at du må "jakte" på henne før tur. 

Jeg hadde samme problem med min forrige hund og han gikk alltid me retriverkobbel hengende på seg inne.

Anonymkode: 56d4c...6df

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har hunder som løper rundt i huset når været er dårlig 😅 Forstår deg godt. Jeg nekter å løpe opp trappen etter de, så jeg kaster heller noen godbiter på gulvet i gangen så de kommer av seg selv. 

Har du forsøkt å endre rutinen? Ha selen på kjøkkenet. Når det er tid for tur, så kaster du et par godbiter på kjøkkengulvet, og mens hunden samler opp godbitene, henter du frem selen og trer den på kjapt.

Prøv også en annen sele. Det er mulig selen gnæger en plass på kroppen. 

Ja, har forsøkt litt forskjellig, men hun er en smart hund og skjønner tegninga. Da nytter ikke godbiter altså. Har også prøvd å skjule selen, ha den andre steder etc. Og det å ta på selen utenfor, men jeg er redd hun da begynner å overføre oppførselen dit også. Nå er det rett før hun sjekker veska mi før hun går ut døra... 

Har sjekket selen mange ganger og det er helt ok med sele når den først er på. Ingen irritasjon eller tegn på at hun mistrives med den.  Det er derfor jeg ikke helt skjønner greia, men hun har vel sine grunner... 

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan du ha på henne et band/tau/retriverkobbel når hun er inne så blir det iallefall lettere å få tak i henne når dere skal ut? For jeg forstår det som at det er det som er "problemet" deres,at du må "jakte" på henne før tur. 

Jeg hadde samme problem med min forrige hund og han gikk alltid me retriverkobbel hengende på seg inne.

I såfall kan jeg jo like gjerne bare bruke halsbånd for da løper hun ingen steder... ;)  

Det er tydelig det er noe som skjer når vi kommer med selen som trigger henne. Kanskje løsningen er at jeg bare må bære rundt på den selen hele dagen til hun blir lei... 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

I såfall kan jeg jo like gjerne bare bruke halsbånd for da løper hun ingen steder... ;)  

Det er tydelig det er noe som skjer når vi kommer med selen som trigger henne. Kanskje løsningen er at jeg bare må bære rundt på den selen hele dagen til hun blir lei... 

Det er ikke en basenji du har? 😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Hvorfor gjør du ikke det da? Hvis jeg ikke misforsto deg da? Hun løper ikke unna deg når du skal ha på selen om hun har på halsbånd inne? Da kan hun vel bare ha halsbåndet på hele tiden. 

Skrevet

Ha på selen hele tiden, er tross alt en hund vel?

AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Det er ikke en basenji du har? 😅

Nei... Lagotto... 🙈

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...