Gå til innhold

Pinlig å være renholder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har godt utdannelse og hadde en go jobb men mentalt var jeg alltid på jobb, på kveldene etter jobb var det alltid papirarbeid, forberedelser osv. Så fikk meg ny jobb som renholder og stortrives med det. Greit arbeidstempo, super arbeidstid er ferdig kl 13.00 og når jeg er ferdig på jobb så ofrer jeg den ikke en tanke. Men rundt meg får jeg støtt høre..  hva vasker du! Men du har jo utdannelse…  huff du så hadde så go jobb… æsj er ikke det ekkelt da? Er det ikke pinlig å vaske??  Virker så folk ikke forstår hvor mye bedre jeg har det ellers i livet. Så hva sier jeg for å få dem til å forstå eller holde kjeft? 

Anonymkode: b5a1f...859

  • Liker 4
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sier folk faktisk det.. eller..? Høres ut som folk med manko på sosiale antenner. Finn deg mennesker som ønsker deg alt godt og ikke kast bort tiden på sånne. 

 

  • Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i våre uunnværlige reinholdere ❤️

Anonymkode: 63692...27a

  • Liker 11
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje du bare må forklare hvorfor du foretrekker å vaske.

Jeg har også høy utdannelse, men jobber i et lavtlønnsyrke innen et annet felt, men jeg har også vurdert å begynne som renholder, tror kanskje jeg hadde trivdes bedre. 

Anonymkode: 7709b...976

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må jo være fullstendig tonedøve😟Jeg har høyere utd men jobbet med renhold i mange år, fordi jeg taklet dårlig stress. I dag har jeg dessverre for store fysiske handikap til å drive med renhold. Men savner jobben jeg hadde. Kanskje jeg hadde flaks, men traff bare hyggelige mennesker når jeg vasket. Noen ble jeg venner med privat og☺️

Anonymkode: 14833...7ef

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et av de viktigste yrkene er jo renholder. Uten renholderen kunne ikke barn gått på skolen. Folk kunne ikke dratt på jobben, eller alle IT-folk, kontorfolk og alle andre som jobber i lokaler osv måtte vaske selv. 

Så. Heia renholderen fordi han og hun holder Norge rent så vi faktisk kan leve i et miljø uten skitt og støv. 

Anonymkode: 656c6...57b

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ned på noen som heller vil nave enn å vaske, jobbe i butikk eller annet som de selv mener de er for gode for😂renhold er en viktig jobb!

Anonymkode: 14833...7ef

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet også som renholder en tid, og det var den mest behagelige jobben jeg noen gang har hatt. Kort arbeidstid, jeg slapp å forholde meg til andre mennesker, jeg trengte ikke å tenke på kommende prosjekter eller deadlines. Jeg gikk på jobb, gjorde jobben og gikk hjem.

"Er det noe galt med renholdere?" kan du si når noen sier slike ting. Eller om du vil være mer krass: "ser du ned på renholdere?" 

Anonymkode: eae75...fee

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innrømmer glatt at jeg synes det er veldig rart å ende opp med å vaske når man har en høy og god utdannelse. Men det er sikkert mest fordi jeg hater å vaske/rengjøre selv, og jeg ville selvsagt aldri sagt dette høyt til vedkommende.

Anonymkode: c01ec...615

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renholdere ❤️ 

 

De som sier sånt, kan ta seg en bolle! Kos deg med jobben din!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør drite i hva andre måtte mene og synse,du trives og det er det viktigste😃

Anonymkode: d3e7c...868

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig viktig jobb! Vær stolt og nyt de gode arbeidstidene 🤗

Min mann møtte veggen i lederstilling. Nå storkoser han seg som butikkansatt. Jeg vil heller ha en lykkelig og tilstedeværende mann, enn status, depresjon og utbrenthet. 

Anonymkode: 18851...691

  • Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å se ned på andres jobber er noe av det minst sjarmerende jeg kan tenke meg. Hvis du trives som renholder, da synes jeg du skal være stolt av det og gå med hodet hevet, og drite loddrett i hva andre måtte mene. 

Anonymkode: 9afb3...f36

  • Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I et land av navere skal alle som utfører ærlig arbeid være veldig stolte. 

Anonymkode: af98c...5e1

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ikke jobben, eller deg det er noe galt med TS. Det er folka du omgås. 

Anonymkode: 723cb...78b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til tross for hva folk sier utad ; det er mange som i praksis ser ned på renholdere. De sier så fint når andre hører de at renholdere er viktig men å legge til rette, forstå de og virkelig ha respekt, der stopper det. Det har jeg sett gang på gang. Folk er falske. Renhold sliter med å få folk og det syns jeg er bra, la folk bli desperate for å få tak i noen som kan renholde. La de gi høyere lønn og bedre forhold, la de komme ovenpå. 

Anonymkode: 4d29a...d66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet her egentlig? :klo:

Du følger det som er best for deg, du innser at jobb ikke er alt, du velger å ta egne valg basert på deg og ikke samfunn og normer. Det er jo du som vinner! De andre, dine venner, gjør jo bare som alle andre!

Du jobber til 13 og da er du fysisk og mentalt ferdig på jobb. Er vennene dine det? Tør vennene dine å gjøre som de vil, uavhengig av grad? Man er ikke graden sin.

Dessverre altfor mange nordmenn som må ha stort og fint hus, ny bil, hytte og alt det der. Hvorfor? Fordi alle andre har det. De vil vise det frem. Slikt blir jeg dårlig av. Du derimot prøver å gå imot det der og det er sånne mennesker jeg liker! De som tenker selv, ikke utifra hva samfunnet og normene vil.

Har du spurt de om det? Hvorfor er jobb så viktig for deg? Tror du at du er jobben din? Mange intr spørsmål du kan stille tilbake..

Anonymkode: fa250...f98

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ikke klart oss uten dere❤️

Anonymkode: 9cb08...2ef

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...