Maleficenta Skrevet 5. november #81 Del Skrevet 5. november Hatsumomo skrev (Akkurat nå): Helt forferdelig. Men samtidig skjønner jeg ikke helt at ikke kvinnene reagerte når de lå der, på at legen prøvde å presse inn en flaske, egg osv inn endetarmsåpningen. Altså, hallo? Det er vel ingenting som tilsier at noe slikt skal inn i stumpen, ikke engang endoskopi har noe i nærheten av en slik størrelse. Jeg hadde reagert om jeg lå der og kjente noe slikt. Lurer jeg og på.. men kan han ha sedert de? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hatsumomo Skrevet 5. november #82 Del Skrevet 5. november Maleficenta skrev (Akkurat nå): Lurer jeg og på.. men kan han ha sedert de? Det er det eneste jeg kan se for meg må være forklaringen. Man er jo ikke akkurat komfortabel der man ligger bare med vanlig gyn undersøkelse med spekulum osv, så at noe skal inn i stumpen - da skal man være bra avslappet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosakatt Skrevet 5. november #83 Del Skrevet 5. november Hatsumomo skrev (6 minutter siden): Helt forferdelig. Men samtidig skjønner jeg ikke helt at ikke kvinnene reagerte når de lå der, på at legen prøvde å presse inn en flaske, egg osv inn endetarmsåpningen. Altså, hallo? Det er vel ingenting som tilsier at noe slikt skal inn i stumpen, ikke engang endoskopi har noe i nærheten av en slik størrelse. Jeg hadde reagert om jeg lå der og kjente noe slikt. Ja det er helt fryktelig, kan ikke se for meg det være gjørbart. Samtidig er det en så sår psykologi rundt både overgrep, leger og personer med stor troverdighet i omgivelsene. Må jo nesten vært sedert som dere nevner. Håper det for deres del. Sjokkerende. Forstår ikke at det er mulig. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg issoras Skrevet 6. november Populært innlegg #84 Del Skrevet 6. november Hatsumomo skrev (15 timer siden): Helt forferdelig. Men samtidig skjønner jeg ikke helt at ikke kvinnene reagerte når de lå der, på at legen prøvde å presse inn en flaske, egg osv inn endetarmsåpningen. Altså, hallo? Det er vel ingenting som tilsier at noe slikt skal inn i stumpen, ikke engang endoskopi har noe i nærheten av en slik størrelse. Jeg hadde reagert om jeg lå der og kjente noe slikt. Det er lett å si at man selv hadde reagert, når man har helt andre erfaringer med hva en lege pleier å gjøre. Men hvis du vokser opp med en lege som gjør slike undersøkelser, og din mor har samme lege og bekrefter at joda, dette er helt normalt, så er det jammen ikke lett å vite at dette er noe du skal reagere på! Dette er en lege som har manipulert pasientene sine og lurt de til å tro at denne behandlingen er dokumentert å ha effekt. Når hele bygda snakker varmt om legen og ingen forteller deg at dette er galt, hvordan skal du vite det da? Og de få som reagerer og melder fra blir avspist med at neida, ta en prat med legen du! Pasientene har jo ikke hatt full visuell oversikt over hva legen gjør. For eksempel har de måttet ligge på en flat benk med ryggen vendt mot legen, da er det ikke lett å vite hva legen fører opp der bak, når legen hevder at dette gjør han for å massere et punkt som skal behandle X og Y. Og ikke er han bare lege, han er kommunelege! Veldig enkelt å si at dere hadde reagert og stanset det når det dere har erfaring med er en lege som tar ansvaret og yrket på alvor. 18 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 6. november #85 Del Skrevet 6. november issoras skrev (6 minutter siden): Det er lett å si at man selv hadde reagert, når man har helt andre erfaringer med hva en lege pleier å gjøre. Men hvis du vokser opp med en lege som gjør slike undersøkelser, og din mor har samme lege og bekrefter at joda, dette er helt normalt, så er det jammen ikke lett å vite at dette er noe du skal reagere på! Dette er en lege som har manipulert pasientene sine og lurt de til å tro at denne behandlingen er dokumentert å ha effekt. Når hele bygda snakker varmt om legen og ingen forteller deg at dette er galt, hvordan skal du vite det da? Og de få som reagerer og melder fra blir avspist med at neida, ta en prat med legen du! Pasientene har jo ikke hatt full visuell oversikt over hva legen gjør. For eksempel har de måttet ligge på en flat benk med ryggen vendt mot legen, da er det ikke lett å vite hva legen fører opp der bak, når legen hevder at dette gjør han for å massere et punkt som skal behandle X og Y. Og ikke er han bare lege, han er kommunelege! Veldig enkelt å si at dere hadde reagert og stanset det når det dere har erfaring med er en lege som tar ansvaret og yrket på alvor. Fy faen for en jævel 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liljerød Skrevet 6. november #86 Del Skrevet 6. november Hatsumomo skrev (15 timer siden): Helt forferdelig. Men samtidig skjønner jeg ikke helt at ikke kvinnene reagerte når de lå der, på at legen prøvde å presse inn en flaske, egg osv inn endetarmsåpningen. Altså, hallo? Det er vel ingenting som tilsier at noe slikt skal inn i stumpen, ikke engang endoskopi har noe i nærheten av en slik størrelse. Jeg hadde reagert om jeg lå der og kjente noe slikt. Det er flere mulige svar her. 1. han kan ha lurt og gaslightet dem til å tro at dette var helt nødvendig for å oppnå en eller annen type behandling 2. han kan ha dopet dem ned så de ikke merket det der og da (men hadde smerter etterpå) 3. de kan ha reagert og sagt nei, men han hørte ikke og gjorde det likevel. For et svin. 9 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 6. november #87 Del Skrevet 6. november Liljerød skrev (37 minutter siden): Det er flere mulige svar her. 1. han kan ha lurt og gaslightet dem til å tro at dette var helt nødvendig for å oppnå en eller annen type behandling 2. han kan ha dopet dem ned så de ikke merket det der og da (men hadde smerter etterpå) 3. de kan ha reagert og sagt nei, men han hørte ikke og gjorde det likevel. For et svin. Han skulle vært tvangskastrert som straff 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liljerød Skrevet 6. november #88 Del Skrevet 6. november Maleficenta skrev (15 minutter siden): Han skulle vært tvangskastrert som straff Jeg kjenner folk på Frosta og kan ikke si så mye fordi det er informasjon som ikke er kommet ut offentlig ennå. Men det er enda mer alvorlig enn det som fremkommer i mediene. Det kan jeg si. Kanskje det kommer frem etterhvert. 6 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainstorm2.0 Skrevet 6. november #89 Del Skrevet 6. november Denne saken er så grusom. Jeg er for straff som rehabilitering, men med denne mannen unner jeg ham all STRAFFEN han kan få. Og det vi har i Norge er ikke nok. Å gjøre noe sånt i sitt yrke, i sitt embet som hjelper og helsepersonell, mot kvinner i en sårbar posisjon hos sin lege, det er så sykt at jeg har ikke ord. Det er ikke sykt egentlig, det er pur ondskap. All omsorg og omtanke sendes til ofrene, og til alle som har vært rundt dette mennesket. Jeg vet ikke hva som får dere til å spekulere i at disse kvinnene ikke har "reagert" når de har blitt voldtatt med de ulike objektene. Og for meg minner det om en form for klandring av ofrene. Det er mange psykologiske mekanismer i sving når en blir utsatt for noe slikt av en autoritetsfigur, av en person som er aktet i lokalmiljøet. Jeg mener at disse kvinnene har vært utsatt for nok, så jeg håper at flere tenker seg om før de skriver noe som kan likne på klandring eller å gi skam til ofrene i denne saken. 11 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleppmelk Skrevet 6. november #90 Del Skrevet 6. november Det er så grusomt at jeg har ikke ord. Og jeg kan på en måte forstå hvorfor det ikke ble varslet. Du sitter i en GU-stol til din fastlege gjennom flere år som du liker godt og opplever som veldig dyktig. Ryggen blir lagt tilbake slik at du ikke ser hva som skjer. Han forteller et eller annet medisinsk som vi vanlige dødelige ikke forstår og at han må inn endetarmen for å få bedre innsyn/sjekke fremfall osv. Så forteller han videre at det kan bli litt ubehagelig men at du må bare må prøve å slappe av. Du ser fortsatt ikke at det er ei flaske han har tredd oppi endetarmen din. Så er undersøkelsen over. Hva sier du til nabokjerringa da? Jeg var hos legen og han måtte gå bakveien for å sjekke framfallet mitt og at det var vondt? En lege er autoritær og du betviler jo sjeldent deres tilnærming og kunnskap. Sier legen at musklene i klitoris er sammenkoblet med musklene i livmorhalsen, så tror du jo på det! Så derfor måtte han bruke vibrator på klitoris samtidig som han tok celleprøve. Så tenker du kanskje i ettertid at det ikke var helt normalen, men at du stoler på legen og dette er jo ikke noe du forteller om i det vide og brede. Er det noen som ikke skal klandres her er det i allefall ofrene. Dette er en syk og ondskapsfull mann som bør tilbringe resten av livet i fengsel. 14 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 6. november #91 Del Skrevet 6. november Liljerød skrev (28 minutter siden): Jeg kjenner folk på Frosta og kan ikke si så mye fordi det er informasjon som ikke er kommet ut offentlig ennå. Men det er enda mer alvorlig enn det som fremkommer i mediene. Det kan jeg si. Kanskje det kommer frem etterhvert. Vet ikke om jeg vil vite mer. Men han bør holdes bak lås og slår på livstid... Eller 22 år da som det er her. Og han kan aldri noensinne få tilbake legelisensen Det ville vært helt sykt om han fikk det. Da kan man ikke ha tillit til helsevesenet lengre 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmuleSMitt Skrevet 6. november #92 Del Skrevet 6. november Tenker at dette ikke er så uvanlig at skjer. Det finnes nok et stort mørketall av mannlige leger som har forgrepet seg på kvinnelige pasienter. Tross alt ligger overgrep i mange menns sanne natur. Popper jo stadig vekk opp saker hvor menn forgriper seg på barn og kvinner, handicappede, eldre osv. Mannlige leger er vel neppe frakoblet sin sanne mannlige seksualitet, så ja, mørketallene er nok store. Når kvinner ikke tør anmelde voldtekter ellers, hvordan stiller det seg mht. anmeldelse av å bli antastet/voldtatt av mannlige leger? En autoritetsperson som man i utgangspunktet skal ha all tillit til, som kanskje kjenner til historikken din mht. eventuelle tidligere overgrep, psykiske vansker osv.. Om overgrepene ikke settes i system på samme måte som hos denne psykopaten Arne Bye, så foregår det nok garantert i mye større grad enn hva vi orker forholde oss til. 2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 6. november #93 Del Skrevet 6. november Rainstorm2.0 skrev (24 minutter siden): Jeg vet ikke hva som får dere til å spekulere i at disse kvinnene ikke har "reagert" når de har blitt voldtatt med de ulike objektene. Og for meg minner det om en form for klandring av ofrene. Det er mange psykologiske mekanismer i sving når en blir utsatt for noe slikt av en autoritetsfigur, av en person som er aktet i lokalmiljøet. Jeg mener at disse kvinnene har vært utsatt for nok, så jeg håper at flere tenker seg om før de skriver noe som kan likne på klandring eller å gi skam til ofrene i denne saken. Helt enig. Ofrene trenger virkelig ikke den slags omtale på et offentlig forum. 13 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laraa Skrevet 6. november #94 Del Skrevet 6. november Han var en av de aller første i landet til å sørge for innføring av strenge smittetiltak, nedstenging og restriksjoner i Norge, i første omgang Frosta. Noe som sparte bygda og Norge forøvrig for masse smitte. Frosta ble et prakteksemplar på hvordan det skal gjøres og denne legen fikk all ære og jubel! Legen fikk jo heltestatus og tipper det er noe som gjorde det ytterligere vanskelig å stå fram med sine opplevelser og erfaringer og likevel bli trodd. 4 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet 6. november #95 Del Skrevet 6. november Forferdelig sak. Jo mer jeg leser, jo verre blir det. 6000 timer med film av overgrep! Klitorismassasjer og gjenstander i anus. Er det ikke gynokeloger i Frosta? 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet 6. november #96 Del Skrevet 6. november Sefanja skrev (5 minutter siden): Forferdelig sak. Jo mer jeg leser, jo verre blir det. 6000 timer med film av overgrep! Klitorismassasjer og gjenstander i anus. Er det ikke gynokeloger i Frosta? Nei. Pleier ikke være gynekologer i små kommuner nei. 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 6. november #97 Del Skrevet 6. november Jeg følger rettssaken på nettavisa til NRK, men det er overraskende tungt. Han gjør meg skikkelig kvalm. Genierklærer seg selv og viser tilsynelatende ingen selvinnsikt. Jeg har slitt med jernmangel store deler av livet, uten at det noen gang har resultert i en underlivsundersøkelse. Men man må vel ha «diagnostisk tankegang» for å forstå dette. Fy faen. 11 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 6. november #98 Del Skrevet 6. november Han er jo en veldig manipulerende mann som har lurt disse kvinnene til å tro at dette var viktig behandling, og så sitter dere her og sier at dere hadde gjennomskuet han fordi dere blå bla bla (les: er så mye bedre). Nei, dere er ikke bedre, hovmodig er dere! 11 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dåsen Skrevet 6. november #99 Del Skrevet 6. november Sefanja skrev (20 minutter siden): Forferdelig sak. Jo mer jeg leser, jo verre blir det. 6000 timer med film av overgrep! Klitorismassasjer og gjenstander i anus. Er det ikke gynokeloger i Frosta? Frosta er en kommune med 2600 innbyggere, det finnes ikke hverken offentlig eller privat gynekolog i bygda nei. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SVK Skrevet 6. november #100 Del Skrevet 6. november (endret) Fy f*en, jeg håper han aldri slipper ut av fengsel. Endret 6. november av SVK 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå