Gå til innhold

Kommunelegen som er siktet for utallige overgrep og filming av dem

Supermennesket

Anbefalte innlegg

Og hadde det ikke vært så gode tekniske bevis kunne han ha nektet og sluppet unna. I verste fall fått nok en dask på lanken. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

VIrker som alle disse kvinnene har jo kommet til GU flere ganger i mnd, og det er mange kvinner.

Og disse GU har tatt opptil 1 time eller 2. 

Han har jobbet kveld og helger. ALTSÅ, har han egentlig gjort noe annet som lege enn å ha hatt disse GU hele dagen ?

Kan ikke skjønne at han har hatt tid til et familieliv en gang. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

snoren skrev (3 timer siden):

Hvorfor har ikke kollegaer oppdaget noe?

Han var kjent som litt av en raring og jobbet ganske separat fra de andre legene. Fastleger kan fint jobbe mer side ved side enn sammen. Det kan være vanskelig å legge seg borti jobben til en kollega. 
Han var den legen som hadde vært der lengst, og hadde dermed endel autoritet knyttet til det. 
Han hadde ofte andre arbeidstider enn de andre legene - konsultasjoner på kvelden… 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

snoren skrev (3 timer siden):

Hvorfor har ikke kollegaer oppdaget noe?

Om du ikke har lest saken til VG så er den verdt å lese. Det ble sendt inn varsel fra en annen gynekolog i 2006. Bye holdt seg for seg selv og hadde egen dør inn til gynekolog-rommet. Også var han flink til å prate seg ut av anklagene. 

https://www.vg.no/spesial/2024/frosta/

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av de berørte i denne saken, er blant de mest ressurssterke å tøffe jeg vet om, uavhengig av dette. Det er kvinner i alle samfunnslag - om man kan si det, og en av mine beste venner er av de minst naive jeg kan tenke meg! Dette er så spesielt at her synes jeg INGEN burde uttale seg på generelt eller personlig grunnlag, fordi det er helt umulig å forestille seg, tenke seg hvordan man hadde handlet eller reagert selv. Det kan man rett og slett ikke ane, uten at man er godt kjent med saken, stedet, personene - rett og slett absolutt alle omstendigheter. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er det så utrolig mange her inne som mener at man ikke skal få tenke noe om noe, ikke skal få stille seg spørrende til noe, ikke lure på hvordan i alle dager dette kunne skjedd, osv? Det er da vel ingen som belemrer ofrene? Skal det ikke gå å ha en debatt her inne om hva som har ledet opp til at så mange kvinner har blitt manipulert av denne personen? 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant at han mener det ikke skjedde som beskrevet i det tilfellet hvor det ikke er filmet (nr 52). Også påfallende at hun som reagerte med sinne og sa tydelig ifra ikke ble filmet. Skulle tro han profilerte sine ofre. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ragna-råkk skrev (11 minutter siden):

Noen av de berørte i denne saken, er blant de mest ressurssterke å tøffe jeg vet om, uavhengig av dette. Det er kvinner i alle samfunnslag - om man kan si det, og en av mine beste venner er av de minst naive jeg kan tenke meg! Dette er så spesielt at her synes jeg INGEN burde uttale seg på generelt eller personlig grunnlag, fordi det er helt umulig å forestille seg, tenke seg hvordan man hadde handlet eller reagert selv. Det kan man rett og slett ikke ane, uten at man er godt kjent med saken, stedet, personene - rett og slett absolutt alle omstendigheter. 

Dette er så viktig. Saken bærer jo preg av klassisk massesuggesjon og mekanismer man ofte ser i sektmiljøer. Mener ikke at Frosta er en sekt eller noe sånt, bare for å understreke det!  Men at dette er kjente og svært sterke mekanismer som gjør at man tenker, handler og vurderer på en måte som utenfra sett kan være uforståelig, og det handler ikke om å være naiv eller dum, tvert imot… 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

n_97 skrev (2 timer siden):

Interessant at han mener det ikke skjedde som beskrevet i det tilfellet hvor det ikke er filmet (nr 52). Også påfallende at hun som reagerte med sinne og sa tydelig ifra ikke ble filmet. Skulle tro han profilerte sine ofre. 

Helt klart. Kanskje han har filmet det, men øydelagt det etterpå for det ødelegger vel noe for han å ha en film hvor offeret sparket i han for å få han til å stoppe. Var nok ikke så stas å se på i etterkant for han 🙄

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatsumomo skrev (4 timer siden):

Helt klart. Kanskje han har filmet det, men øydelagt det etterpå for det ødelegger vel noe for han å ha en film hvor offeret sparket i han for å få han til å stoppe. Var nok ikke så stas å se på i etterkant for han 🙄

Mulig han ødela det ja. Vi har vel ikke kommet så langt i rettsaken at det tekniske skal diskuteres? Uansett, så kan slettet informasjon rekonstrueres (det vet vel alle nå?) og om lagringsmediet er av ssd typen må hele mediet tømmes og overskrives. Helst overskrives flere ganger for sikkerhets skyld. Om teknikerne ikke klarer å fiske opp det slettede materialet kan de se at her har noe vært slettet eller disken blitt brukt flere ganger. 

Og mens jeg er i gang med å grave meg ned i detaljer så kunne det også vært interessant å høre om videoene har blitt sett i ettertid. Skal ærlig innrømme at "last accessed" i filer ikke er det jeg har satt meg grundigst inn i. Mulig det varierer fra type filtabell og operativsystem. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatsumomo skrev (33 minutter siden):

Hvor lenge skal rettssaken pågå egentlig?

Mener jeg leste at det var til 18. Februar, totalt 16 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nordblomst skrev (4 timer siden):

Mener jeg leste at det var til 18. Februar, totalt 16 uker.

Så hver dag skal altså 3 kvinner vitne og hver dag skal han sitte der og klø seg i hodet til 18 feb? Det er rimelig lenge til .. 🙄

Lurer på hva denne salven han smører med til stadig vekk, er for noe? Bedøvelse? 

Endret av Hatsumomo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatsumomo skrev (1 time siden):

🙄Lurer på hva denne salven han smører med til stadig vekk, er for noe? Bedøvelse? 

Skulle ikke forbause meg om det er Nivea, den blå metallboksen (billig, og forsåvidt bra..). Huden på klitoris er ganske sart, det fant jeg ut på den harde måten da jeg brukte en veldig parfymert sjampo nedentil... Leksjon lært. Såvidt jeg har fått med meg har ingen av ofrene fortalt om sårhet i flere dager etterpå? Siden et offer faktisk fikk orgasme og flere måtte holde igjen kunne det ikke være bedøvelse, i hvertfall ikke alle gangene. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
EvaLi skrev (4 timer siden):

Bra skrevet. Alt dette er legens ansvar. Enten pasienten er naiv eller av ulike grunner ute av stand til å vurdere om behandlingen er adekvat så er det ikke fritt frem for leger og andre å gjøre som de vil.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for krenkende innlegg og svar til dette. Elaine Marley, mod.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså 14 min med smøring i underlivet 🙄

han må ha brukt hele tuben med hva enn han smører på for å holde på så lenge. Fatter ikke hva hvordan han noen gang kan forsvare noe slikt.

Stakkars kvinne som må ligge der og vente uendelige lange 14 minutter mens han styrer i vei 😑

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...