Dude1996 Skrevet tirsdag kl 07:17 #261 Del Skrevet tirsdag kl 07:17 Baktus2024 skrev (8 timer siden): Det er ganske utrolig at når jeg skriver at vi alle må utvise sunn skepsis og dømmekraft overfor maktpersoner vi er sårbare i forhold til kan blintolket som victim blaming… Det er åpenbart vanskelig for overgrepsofre av helsepersonell ikke våger å,anklage disse, fondet kan ende med diagnose , vrangforestillinger etc…. Det viser jo feks programmet om denne saken på tv2 ikveld, i reprise imorgen, der en jente forteller at hun måtte knipe seg imhånda for ikke å komme da han maserte klitorisen hennes..ene skrekkhistorien etter den andre.. ene måtte kle seg helt naken, ene neddopet i så sterke doser at det kunne medført pustestopp..osv.. for å vise hvilken tillit og makt en lege har så,kunne han fortsette , med kommunens tillit, overgrepene sine i over 16 år.. det viser hvor viktig det er med å varsle og ha sunn skepsis til den bransjen.. Overgrepene foregikk mellom 1998 og 2021* Altså i 23 år. 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dåsen Skrevet tirsdag kl 09:21 #262 Del Skrevet tirsdag kl 09:21 (endret) Han var inne i skoleklasser på ungdomsskolen og formante jentene om at de måtte til årlig GU fra de var 15 år. Han "faket" at de hadde soppinfeksjoner, masserte dem inn med krem, og formante dem at de måtte komme tilbake for å sjekke at det hadde blitt bra osv. Forkledt som omsorg. Endret tirsdag kl 09:23 av Dåsen 7 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet tirsdag kl 12:21 #263 Del Skrevet tirsdag kl 12:21 (endret) Dåsen skrev (På 6.11.2024 den 14.33): Frosta er en kommune med 2600 innbyggere, det finnes ikke hverken offentlig eller privat gynekolog i bygda nei. Skjønner ikke hvorfor de lo av det revynummeret i 2003? Norge bak fasaden snakker jo med flere. Det har vært kjent i over 20 år uten at fylkesmannen tok fra han legelisensen. Endret tirsdag kl 12:23 av Sefanja 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet tirsdag kl 12:23 #264 Del Skrevet tirsdag kl 12:23 Dåsen skrev (3 timer siden): Han var inne i skoleklasser på ungdomsskolen og formante jentene om at de måtte til årlig GU fra de var 15 år. Han "faket" at de hadde soppinfeksjoner, masserte dem inn med krem, og formante dem at de måtte komme tilbake for å sjekke at det hadde blitt bra osv. Forkledt som omsorg. Det er så grusomt 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet tirsdag kl 12:34 #265 Del Skrevet tirsdag kl 12:34 Sefanja skrev (10 minutter siden): Det er så grusomt Å fytti hælvete. 15 åringer? Åååhhh for en ekkel gris. Jeg blir så syykt kvalm. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet tirsdag kl 12:34 #266 Del Skrevet tirsdag kl 12:34 Sefanja skrev (12 minutter siden): Skjønner ikke hvorfor de lo av det revynummeret i 2003? Norge bak fasaden snakker jo med flere. Det har vært kjent i over 20 år uten at fylkesmannen tok fra han legelisensen. Morsomt er det jo ikke 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet tirsdag kl 12:35 #267 Del Skrevet tirsdag kl 12:35 (endret) Dude1996 skrev (5 timer siden): Overgrepene foregikk mellom 1998 og 2021* Altså i 23 år. Egentlig er jeg imot dødsstraff men.... Sykt at det gikk pågå så lenge Endret tirsdag kl 12:35 av Maleficenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dåsen Skrevet tirsdag kl 12:48 #268 Del Skrevet tirsdag kl 12:48 Sefanja skrev (23 minutter siden): Skjønner ikke hvorfor de lo av det revynummeret i 2003? Norge bak fasaden snakker jo med flere. Det har vært kjent i over 20 år uten at fylkesmannen tok fra han legelisensen. Arne Bye har vært en snakkis i bygda i 25 år, jeg har hørt ryktene og snakket siden jeg flyttet til området i 2005. Og samtidig har utrolig mange vært veldig fornøyd med han og skrytt han opp i skyene. De sier han er veldig klønete sosialt, men faglig dyktig. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet tirsdag kl 12:56 #269 Del Skrevet tirsdag kl 12:56 Dåsen skrev (5 minutter siden): Arne Bye har vært en snakkis i bygda i 25 år, jeg har hørt ryktene og snakket siden jeg flyttet til området i 2005. Og samtidig har utrolig mange vært veldig fornøyd med han og skrytt han opp i skyene. De sier han er veldig klønete sosialt, men faglig dyktig. Men det er jo bare en time å kjøre til Trondheim. En dyktig lege utnytter ikke stillingen sin for å misbruke pasienter seksuelt. Håper han får en forvaringsdom 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet tirsdag kl 12:56 #270 Del Skrevet tirsdag kl 12:56 Maleficenta skrev (21 minutter siden): Morsomt er det jo ikke Nei, det er mer grusomt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miniomelett Skrevet tirsdag kl 13:34 #271 Del Skrevet tirsdag kl 13:34 Hatsumomo skrev (På 10.11.2024 den 18.11): Men kjære vene!!!! Ja, jeg ser den at ulike mekanismer kan slå til under overgrep - men om DU DER OG DA opplever det denne legen gjorde som et overgrep ELLER du syntes det han gjorde var MERKELIG og ikke fikk forklaringen til å stemme, så går man ikke tilbake for gjentatte undersøkelser. if you only knew. Men det deler jeg ikke på forumet og ihvertfall ikke med den rabiate hønsegjengen som dukker opp i slike tråder som du selv gjør. Akkurat dette har jeg stusset på litt også. Og la meg være helt klar, denne legen er syk i hodet, farlig, en overgriper, og jeg håper han får ei virkelig hard straff. Disse ofrene må beskyttes, de har ikke gjort noe galt og jeg legger virkelig ikke skyld på de. Man vet aldri hvordan man reagerer i slike situasjoner. Jeg har vært i lignende situasjoner og skammet meg for hva jeg gjorde der og da, så jeg vet. Men i tilfellene hvor man for eksempel sto helt naken på alle fire for å sjekke kreft i stumpen. - At man aldri snakket om det noe sted? Enten med noen man stolte på, eller spørre på internett eller lignende. Hvis noe skurrer så skulle en tro at de fleste, etterpå, begynte å lure på om dette var normalt? Og i hvert fall ikke dro tilbake? Jeg forstår at noen reagerer med å kanskje blokkere hendelsen, eller at de ble manipulert til å tro det var lettere uten klær eller noe slikt. Men hvis noe skurrer, vær så snill å ikke ignorere det. Igjen, ofrene har ikke gjort noe galt her. Men i et debattforum må det være lov å spørre litt om kontekst og situasjonene rundt. Ingen her trenger hisse seg opp for victim blaming og legge sten til byrden osv. Hvis jeg har forstått riktig, så var det vel noen som sa ifra for lenge siden, så noen har jo kjent på skurringen og ikke ignorert det? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dåsen Skrevet tirsdag kl 13:46 #272 Del Skrevet tirsdag kl 13:46 (endret) miniomelett skrev (12 minutter siden): Men i tilfellene hvor man for eksempel sto helt naken på alle fire for å sjekke kreft i stumpen. - At man aldri snakket om det noe sted? Hvis jeg har forstått riktig, så var det vel noen som sa ifra for lenge siden, så noen har jo kjent på skurringen og ikke ignorert det? De snakket jo om det i hele bygda. Det ble jo til og med laget et revynummer om det. Det ble ikke gjort noe i de sakene da de sa fra i 2006 og 2017. I 2006 fikk han en advarsel, og i 2017 ble det anbefalt at legen og offeret satte seg ned og snakket om det som hadde skjedd (offeret var 17 år). Det jeg ikke klarer å begripe - ut fra mitt eget ståsted - er at når når du ufrivillig blir gitt en klitorismassasje, og hele kroppen stritter i mot fordi det er feil, men likevel må du klype deg selv i hånden for ikke å komme? Jeg skjønner at det må være noen kroppslige mekansimer som ufrivillig slår ut her slik at man er på nippet til å få orgasme da eller? Jeg prøver bare å forstå. Og skjønner at det må føles helt forferdelig. Jeg håper fyren får strengeste straff, og ikke klarer å lure seg unna noe som helst pga diagnoser og what not. Endret tirsdag kl 13:47 av Dåsen 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miniomelett Skrevet tirsdag kl 13:49 #273 Del Skrevet tirsdag kl 13:49 Dåsen skrev (1 minutt siden): De snakket jo om det i hele bygda. Det ble jo til og med laget et revynummer om det. Det ble ikke gjort noe i de sakene da de sa fra i 2006 og 2017. I 2006 fikk han en advarsel, og i 2017 ble det anbefalt at legen og offeret satte seg ned og snakket om det som hadde skjedd (offeret var 17 år). Revynummer!!? 😬😬 Uff vil spy av alt det der 😔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet tirsdag kl 13:56 #274 Del Skrevet tirsdag kl 13:56 miniomelett skrev (6 minutter siden): Revynummer!!? 😬😬 Uff vil spy av alt det der 😔 Ja, ble kval av å se Norge bak fasaden 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet tirsdag kl 14:00 #275 Del Skrevet tirsdag kl 14:00 Dåsen skrev (10 minutter siden): De snakket jo om det i hele bygda. Det ble jo til og med laget et revynummer om det. Det ble ikke gjort noe i de sakene da de sa fra i 2006 og 2017. I 2006 fikk han en advarsel, og i 2017 ble det anbefalt at legen og offeret satte seg ned og snakket om det som hadde skjedd (offeret var 17 år). Det jeg ikke klarer å begripe - ut fra mitt eget ståsted - er at når når du ufrivillig blir gitt en klitorismassasje, og hele kroppen stritter i mot fordi det er feil, men likevel må du klype deg selv i hånden for ikke å komme? Jeg skjønner at det må være noen kroppslige mekansimer som ufrivillig slår ut her slik at man er på nippet til å få orgasme da eller? Jeg prøver bare å forstå. Og skjønner at det må føles helt forferdelig. Jeg håper fyren får strengeste straff, og ikke klarer å lure seg unna noe som helst pga diagnoser og what not. Håper også han får forvaring. Han bør ikke få slippe ut pga personlighetsforstyrrelser. De som fikk klitorismassasje fikk muligens en frysreaksjon, men når ofrene er så mange mellom 14 og 60 år kan man begynne å lure på kulturen. Noen må ha visst at dette ikke er en gynokelog. Trist at ikke legen i nabokommunen, kommunnedirektøren eller fylkesmannen reagerte kraftigere 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤flicka¤ Skrevet tirsdag kl 14:03 #276 Del Skrevet tirsdag kl 14:03 Sefanja skrev (2 minutter siden): Håper også han får forvaring. Han bør ikke få slippe ut pga personlighetsforstyrrelser. De som fikk klitorismassasje fikk muligens en frysreaksjon, men når ofrene er så mange mellom 14 og 60 år kan man begynne å lure på kulturen. Noen må ha visst at dette ikke er en gynokelog. Trist at ikke legen i nabokommunen, kommunnedirektøren eller fylkesmannen reagerte kraftigere Kommunesdirektøren fikk munnkurv av ordføreren, og jobber nå et annet sted. Spør du meg bør ordføreren ta hatten sin og gå, han er inhabil i denne saken så det holder. Men han tar vel ansvar ved å bli sittende, tipper jeg 🙄 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet tirsdag kl 14:58 #277 Del Skrevet tirsdag kl 14:58 Måten han sitter og forklarer bort alt gjør at det hele virker enda sykere. Hvordan kan han tro på sine egne løgner? Det er helt vilt 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet tirsdag kl 15:06 #278 Del Skrevet tirsdag kl 15:06 ¤flicka¤ skrev (1 time siden): Kommunesdirektøren fikk munnkurv av ordføreren, og jobber nå et annet sted. Spør du meg bør ordføreren ta hatten sin og gå, han er inhabil i denne saken så det holder. Men han tar vel ansvar ved å bli sittende, tipper jeg 🙄 Det er helt utrolig at han får lov å bli sittende. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet tirsdag kl 15:07 #279 Del Skrevet tirsdag kl 15:07 Dåsen skrev (1 time siden): De snakket jo om det i hele bygda. Det ble jo til og med laget et revynummer om det. Det ble ikke gjort noe i de sakene da de sa fra i 2006 og 2017. I 2006 fikk han en advarsel, og i 2017 ble det anbefalt at legen og offeret satte seg ned og snakket om det som hadde skjedd (offeret var 17 år). Det jeg ikke klarer å begripe - ut fra mitt eget ståsted - er at når når du ufrivillig blir gitt en klitorismassasje, og hele kroppen stritter i mot fordi det er feil, men likevel må du klype deg selv i hånden for ikke å komme? Jeg skjønner at det må være noen kroppslige mekansimer som ufrivillig slår ut her slik at man er på nippet til å få orgasme da eller? Jeg prøver bare å forstå. Og skjønner at det må føles helt forferdelig. Jeg håper fyren får strengeste straff, og ikke klarer å lure seg unna noe som helst pga diagnoser og what not. Ja, man kan få orgasme under en voldtekt. Det betyr IKKE at man nyter det, eller at det ikke er voldtekt. Faktisk kan det føre til sterke (eller enda sterkere, burde jeg si) reaksjoner og skyldfølelse i etterkant. 10 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragna-råkk Skrevet tirsdag kl 16:04 #280 Del Skrevet tirsdag kl 16:04 Jeg gjentar gjerne: det ER sagt fra. Det er de som har mottatt beskjedene som ikke har håndtert dem! Det er beviselig flere som har tatt det opp med andre leger, NETTOPP fordi de har følt at undersøkelsene var feil! Da har man sagt ifra! Det er jo også varslet høyere og mer formelt, men INGEN har tatt tak i det! Hvor mange ganger skal man måtte si ifra?! Selv visste jeg at det var varslet den første gangen, men da det ikke fikk noen konsekvens, var jo det en beskjed om at urett ikke var begått! Så, da fortsatte man å tenke at det var rart, men alikevel måtte være innafor - formelle varsler fikk jo ingen konsekvenser! 10 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå