Gå til innhold

Kommunelegen som er siktet for utallige overgrep og filming av dem

Supermennesket

Anbefalte innlegg

KallePils skrev (3 minutter siden):

Har du dokumentasjon på at kvinnelige leger i mindre grad blir beskyttet enn mannlige?

Eller synes du bare det er litt gøy å lage kjønnskrig av enhver forbrytelse som blir begått av en mann?

Menn er overrepresentert i overgrepsstatistikken. En av grunnene er at menn har enormt fysisk overtak på kvinner.

• Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rosalilje84 skrev (3 timer siden):

Menn er overrepresentert i overgrepsstatistikken. En av grunnene er at menn har enormt fysisk overtak på kvinner.

Spørsmålet gjaldt beskyttelse av leger, og da spesifikt mot velfundert etterforskning og straffeforfølgelse.

Er kvinnelige leger mindre vernet mot dette?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KallePils skrev (4 minutter siden):

Spørsmålet gjaldt beskyttelse av leger, og da spesifikt mot velfundert etterforskning og straffeforfølgelse.

Er kvinnelige leger mindre vernet mot dette?

Kan du nevne noen saker der kvinnelig lege har forgrepet seg på mange pasienter over flere år, og filmet overgrepene sine?

• Liker 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (På 26.10.2024 den 13.13):

Kan du nevne noen saker der kvinnelig lege har forgrepet seg på mange pasienter over flere år, og filmet overgrepene sine?

Ikke min jobb å dokumentere en annens påstand.

Tvert imot etterspør jeg dokumentasjon for påstanden om at mannlige leger spesifikt blir beskyttet, og ikke leger generelt.

… og jeg registrerer at jeg selvsagt ikke får det. Hvilket stort sett også er nettopp poenget. 😄

Endret av KallePils
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KallePils skrev (14 timer siden):

Har du dokumentasjon på at kvinnelige leger i mindre grad blir beskyttet enn mannlige?

Eller synes du bare det er litt gøy å lage kjønnskrig av enhver forbrytelse som blir begått av en mann?

Jeg har ikke «laget kjønnskrig av enhver forbrytelse begått av en mann». Men om du har vokst opp under en stein så finnes det rikelig dokumentasjon på at maktpersoner blir beskyttet og at majoriteten av maktpersoner er menn. Også i helsevesenet. 

Har du ikke andre måter å få utløp for din indre incel på? 

• Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er sjokkerende, at det må vurderes om han skal fratas autorisasasjon- og at det ikke er sikkert den blir tatt bort for alltid. Det burde være en veldig lett avgjørelse, og han bør uansett få fengselsstraff frem til pensjonsalder (han er 55 nå). Noe annet synes jeg er hinsides fornuft.

• Liker 14
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tilbudstøs skrev (På 30.5.2023 den 22.18):

Syns saken har vært drøy fra starten. Jeg forstår ikke hvordan vi kan leve i et så sløvt samfunn at ting av en sånn størrelsesorden går under radaren.

Ja det er sprøtt. Men han hadde et godt rykte og var godt likt. Det var nok ingen som trodde han var i stand til dette. Han fikk til og med en PRIS. Helt sprøtt...

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym482 skrev (17 timer siden):

Ja det er sprøtt. Men han hadde et godt rykte og var godt likt. Det var nok ingen som trodde han var i stand til dette. Han fikk til og med en PRIS. Helt sprøtt...

Godt han var så dum at han filma det da. Bevis rett der 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Nå har rettsaken startet i Steinkjer Tinghus.

Tiltalt for 87 voldtekter, han har nå innrømmet 3 av dem. Felles for disse at det ble brukt gjenstander, og at de fornærmede kvinnene var i rettslig forstand ute av stand til å motsette seg handlingen. 

Spent på hvilken straff han får. Noen sier at de tror mellom 10-20 års fengsel.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren, jeg blir så kvalm av detaljene vi har hørt hittil. Og det er sikkert bare toppen av isfjellet. Kjenner jeg blir fysisk uvel bare jeg ser bilde av den mannen der. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salmonella skrev (2 timer siden):

Fy søren, jeg blir så kvalm av detaljene vi har hørt hittil. Og det er sikkert bare toppen av isfjellet. Kjenner jeg blir fysisk uvel bare jeg ser bilde av den mannen der. 

Jeg kjenner at jeg syns utrolig synd på ofrene med tanke på alle detaljene som kommer ut, flasker i anus og hva nå enn. Det må være fryktelig ubehagelig.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han slipper sikkert straff som de fleste andre overgripere og voldtektsmenn. 

Eller saken blir henlagt

Endret av Granitta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17.11 skrev (55 minutter siden):

Jeg kjenner at jeg syns utrolig synd på ofrene med tanke på alle detaljene som kommer ut, flasker i anus og hva nå enn. Det må være fryktelig ubehagelig.

Ja...På ett sted hvor alle kjenner alle. Mange av ofrene er jo sikkert i slekt også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Granitta skrev (48 minutter siden):

Eller saken blir henlagt

Jeg tror han får en skikkelig streng straff, det er for stort til at de ikke kan gjøre noe. 

• Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Granitta skrev (51 minutter siden):

Eller saken blir henlagt

Saken er jo i retten nå. Da er den selvsagt ikke henlagt!

• Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne saken illustrerer "fint" hvor komplekst dette er. At kvinner som melder fra blir ofte avfeid (som i denne saken der kvinnene fikk beskjed om å løse utfordringene ved samtale med overgriperen), at kvinner ikke vil melde fra fordi man ofte uansett ikke blir trodd (som offer skal man gjerne først måtte bevise sin egen uskyld før det i det hele tatt vil vurderes at andre kan være / er skyldig), at gjerningsperson kan fortsette i årevis pga. skam og skyld hos ofret (det tar gjennomsnittlig over 10 år før et offer vil fortelle om vold og overgrep), at nesten et helt samfunn "heier frem" og dyrker en lege som det går rykter om pga. klagene fra de få kvinnene som har turt å melde fra mm.

Håper denne saken nå vil føre til både evaluering og oppgjør som har ført til at dette kan ha pågått i årevis. At ofre for vold og overgrep, både kvinner OG menn, blir tatt på alvor, blir møtt med respekt og at alle vi i samfunnet rundt kan slutte å spre skam ved å skylde på ofret. Det er oftere lettere å skylde på ofret fordi om ofret har gjort noe galt så kan vi andre gå fri fordi vi vil aldri gjøre den feilen de gjorde og da slipper vi å være redd for å oppleve det samme. 

Dette er en så stygg sak at jeg har ikke ord. All min medfølelse til alle de som sa i fra, de som nå sier fra og de som står opp for seg selv. 

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

!! Så nettop gjenstander han har brukt. For en sinnsyk mann, han er til å med verre enn jeg allerede trodde han var. Håper han får høyeste dom. Noe ser jo rett og slett vondt ut 😥 Stakkars stakkars kvinner. 

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste om en lege som ble dømt for misbruk av pasienter,  som fikk 14 års fengsel.  Denne saken er mye verre,  så blir ikke overrasket om han får 20 års fengsel. 

Endret av tirben
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Granitta skrev (3 timer siden):

Eller saken blir henlagt

Det tror jeg ikke. Han har jo filma det. De har det på video

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosakatt skrev (1 time siden):

!! Så nettop gjenstander han har brukt. For en sinnsyk mann, han er til å med verre enn jeg allerede trodde han var. Håper han får høyeste dom. Noe ser jo rett og slett vondt ut 😥 Stakkars stakkars kvinner. 

Helt forferdelig. 

Men samtidig skjønner jeg ikke helt at ikke kvinnene reagerte når de lå der, på at legen prøvde å presse inn en flaske, egg osv inn endetarmsåpningen. Altså, hallo? Det er vel ingenting som tilsier at noe slikt skal inn i stumpen, ikke engang endoskopi har noe i nærheten av en slik størrelse. 

Jeg hadde reagert om jeg lå der og kjente noe slikt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...