AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #1 Del Skrevet 30. mai 2023 Jeg skal gifte meg veldig snart og vi skal ha et veldig lite bryllup. Foreldre, 2 søsken med følge og 2 forlovere. Så i teorien er vi 10. Liten sermoni i kirken, så til en veldig fin middag på restaurant. Her er problemet: vi booket dette for 2 mnd siden, og da var begge forloverene våres single. Men nå (helt utrolig siden begge har vært single de siste 10 årene!) har begge funnet seg noen😅 er selvsagt super glad på deres vegne, men nå kom den ene og spurte om han kunne ha med seg damen i bryllupet. Og hvis vi sier ja til han, så må jo selvsagt hun andre også få lov til å ha med seg daten sin også. Jeg har egentlig ikke noe i mot at de kommer, selv om det kanskje føles litt rart siden det er et så lite bryllup og vi har bare så vidt møtt de, men det blir også en stor ekstra kostnad. Det er ca 2000 kr per person til middagen, og vi har ikke akurrat så veldig mye penger fortiden. (som er en av grunnene til at vi har et så lite bryllup.) men blir det veldig slemt å si nei til at de kan ha med seg noen? Er veldig usikker på hva vi skal gjøre her 🙈 Anonymkode: a6512...c74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karmaisabitch Skrevet 30. mai 2023 #2 Del Skrevet 30. mai 2023 Nei. Ene og alene fordi dere ikke kjenner de godt nok. Sært å spørre dere om dette! 29 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
La Luna Skrevet 30. mai 2023 #3 Del Skrevet 30. mai 2023 Helt greit å si nei. 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #4 Del Skrevet 30. mai 2023 2mnd siden? Da er dere veldig snille i så fall. De er da ikke skikkelig kjæreste en gang. Anonymkode: d054a...43c 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chroma Skrevet 30. mai 2023 #5 Del Skrevet 30. mai 2023 Min nye kjæreste skal også snart i bryllup, jeg skal selvfølgelig ikke være med. Man lager da ikke ekstra utgifter og styr for brudeparet rett før et bryllup! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #6 Del Skrevet 30. mai 2023 1. Man spør ikke brudepar om å få med følge i selskapet. 2. De har ikke engang vært sammen særlig lenge. Det er bare å si som du skriver at det er veldig hyggelig at de har fått kjærester, men at dere føler det blir feil i et så lite selskap når dere tross alt har latt være å invitere resten av slekten 😃 Anonymkode: 97e29...017 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emilie123 Skrevet 30. mai 2023 #7 Del Skrevet 30. mai 2023 Jeg var i samme situasjon da jeg giftet meg og det endte med at hun ble med. Det holdt på å gå helt galt. Hun likte ikke maten og satt å pirket i den. Desserten sa hun høyt og klart at hun ikke likte. Da vi skulle ta bilder av forlovere og brudepar + med foreldrene, så klaget hun på at hun ikke fikk bli med på noen bilder. Hun var generelt misfornøyd med det meste. Ikke morsomt. Det ble ikke helt den dagen jeg hadde forventet. Nå regner jeg med at det ikke blir sånn for dere, fåtall er vel slik. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #8 Del Skrevet 30. mai 2023 emilie123 skrev (1 minutt siden): Jeg var i samme situasjon da jeg giftet meg og det endte med at hun ble med. Det holdt på å gå helt galt. Hun likte ikke maten og satt å pirket i den. Desserten sa hun høyt og klart at hun ikke likte. Da vi skulle ta bilder av forlovere og brudepar + med foreldrene, så klaget hun på at hun ikke fikk bli med på noen bilder. Hun var generelt misfornøyd med det meste. Ikke morsomt. Det ble ikke helt den dagen jeg hadde forventet. Nå regner jeg med at det ikke blir sånn for dere, fåtall er vel slik. Er de fortsatt sammen? Anonymkode: f9b0c...8c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emilie123 Skrevet 30. mai 2023 #9 Del Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Er de fortsatt sammen? Anonymkode: f9b0c...8c7 Nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #10 Del Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er bare å si som du skriver at det er veldig hyggelig at de har fått kjærester, men at dere føler det blir feil i et så lite selskap når dere tross alt har latt være å invitere resten av slekten 😃 Enig med alle andre her. Helt greit å si nei. Og det som er uthevet her er et veldig godt poeng. Det er MANGE dere sikkert gjerne kunne hatt der, men som ikke er invitert. Da går ikke fremmede mennesker «foran i køen». Det er også et poeng at disse vil utgjøre en stor andel av selskapet denne dagen. Hadde de vært «en i mengden» blant 80 gjester hadde det vært litt annerledes. Anonymkode: 9e8b0...a5a 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #11 Del Skrevet 30. mai 2023 Invitere en to måneders fling til et lite bryllup? Da mangler man en hel del sosiale antenner. Anonymkode: 3d0df...98f 9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #12 Del Skrevet 30. mai 2023 Her ville jeg uten å nøle sagt nei. Syns det er idiotisk av dem å spørre, både fordi det er et lite bryllup, fordi det er så kort tid igjen, og fordi de ikke er mer etablerte par. Bare svar på en hyggelig måte at dere ikke vil ha flere i bryllupet, og at det dessuten er for sent å endre på nå. Herregud, så irriterende folk er🙈 Anonymkode: f5448...4df 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #13 Del Skrevet 30. mai 2023 Ettersom det er forloverene deres, så regner jeg med at de også er deres beste venner? jeg hadde sagt det som det var, at dere har et lite bryllup pga økonomi og at det blir vanskelig økonomisk med å la de ha med følge. Anonymkode: cc312...2d2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #14 Del Skrevet 30. mai 2023 Altså...... jeg som forlover hadde ikke en gang spurt. Det er jævlig puteflaut. Si nei med verdens beste samvittighet 4000kr extra så de kan ha med datene sine? Ja så kort tid så kaller jeg det ikke forhold en gang... Anonymkode: a969d...d65 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #15 Del Skrevet 30. mai 2023 Og når bryllupet er SÅ lite, så merker man 2 fremmede.. Nei, bare nei. Anonymkode: a969d...d65 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #16 Del Skrevet 30. mai 2023 Hva med å tilby at de kommer, men fa må betale for seg selv? Anonymkode: 9e982...10b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #17 Del Skrevet 31. mai 2023 Jeg synes du er gjerrig. Anonymkode: 6446f...b80 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #18 Del Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg skal gifte meg veldig snart og vi skal ha et veldig lite bryllup. Foreldre, 2 søsken med følge og 2 forlovere. Så i teorien er vi 10. Liten sermoni i kirken, så til en veldig fin middag på restaurant. Her er problemet: vi booket dette for 2 mnd siden, og da var begge forloverene våres single. Men nå (helt utrolig siden begge har vært single de siste 10 årene!) har begge funnet seg noen😅 er selvsagt super glad på deres vegne, men nå kom den ene og spurte om han kunne ha med seg damen i bryllupet. Og hvis vi sier ja til han, så må jo selvsagt hun andre også få lov til å ha med seg daten sin også. Jeg har egentlig ikke noe i mot at de kommer, selv om det kanskje føles litt rart siden det er et så lite bryllup og vi har bare så vidt møtt de, men det blir også en stor ekstra kostnad. Det er ca 2000 kr per person til middagen, og vi har ikke akurrat så veldig mye penger fortiden. (som er en av grunnene til at vi har et så lite bryllup.) men blir det veldig slemt å si nei til at de kan ha med seg noen? Er veldig usikker på hva vi skal gjøre her 🙈 Anonymkode: a6512...c74 Bare si at det ikke går å endre bestillingen nå. Anonymkode: 052ad...ad3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MøllersTran Skrevet 31. mai 2023 #19 Del Skrevet 31. mai 2023 (endret) Feil Endret 31. mai 2023 av MøllersTran M Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 31. mai 2023 #20 Del Skrevet 31. mai 2023 Bare si nei, det er helt greit. De har funnet seg noen etter at de blei invitert. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå