AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #1 Del Skrevet 30. mai 2023 Ja gjerne svømme også. Har forsøkt meg litt smått, men den vil ikke touche vannkanten på stranda engang. Hadde en hund før som elsket å svømme om kapp med store bølger, helt tullerusk. Men disse dyrene er jo vidt forskjellige så.. Men hadde vært moro, derfor jeg spør. Anonymkode: 8b8e4...dde 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 30. mai 2023 #2 Del Skrevet 30. mai 2023 Forsøk med redningsvest til hund, da er det lettere for den å føle at den flyter. Start i det små og vær med den ut i vannet. Kast noen godbiter eller ta med en leke hunden liker. Gradvis lenger uti, men så fort tilbake igjen. Hold gjerne i redningsvesten også, slik at du hjelper hunden å flyte. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 30. mai 2023 #3 Del Skrevet 30. mai 2023 Hunden min gikk i utgangspunktet ikke ut med potene i vannet en gang ved mindre hun var skikkelig overopphetet. Nå kan hun svømme en 15-20 meter ut for å apportere en leke. Her lekte vi entusiatisk med pinne (obs obs, pinner er livfarlig..) ved vannkanten, vasset litt ut selv, kastet pinnen så langt (eller kort) ut som hun var villig til å først strekke seg, så vasse, så svømme. Når hun gikk ut i vannet hoiet og applauderte jeg som en "Fra bølle til bestevenn" deltaker på lykkepiller. Aldri presset på noe vis. Nå forbinder hun bading med så oppgira stemning at jeg en del ganger føler jeg må avslutte tidlig fordi hun blir så oppspilt 😅 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #4 Del Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja gjerne svømme også. Har forsøkt meg litt smått, men den vil ikke touche vannkanten på stranda engang. Hadde en hund før som elsket å svømme om kapp med store bølger, helt tullerusk. Men disse dyrene er jo vidt forskjellige så.. Men hadde vært moro, derfor jeg spør. Anonymkode: 8b8e4...dde Arvet en labrador med vannskrekk brukte lang tid var tålmodig men lekte i vannkanten og sakte men sikkert var vi litt mer og mer utover på dypere vann Anonymkode: d17d8...48f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #5 Del Skrevet 30. mai 2023 Jeg har 2 hunder som var skeptiske til vann som valper. Begge ble utsatt for litt «tvang» i starten. Vi tok dem uti både grunt og dypere vann med oss som holdt og støttet dem til de oppdaget at de kunne svømme og at det gikk greit. Vi brukte også mye lek og ball i vannet. Begge hundene elsker vann nå og svømmer nesten hele året. Det er ikke sikkert vår fremgangsmåte funker på alle hunder. Jeg har gjeterhunder, de elsker ball og vil ha en jobb så det var ikke vanskelig for dem å bli komfortabel i vann fordi de tenker på det som lek/jobb/oppgave. Anonymkode: 811e6...c79 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #6 Del Skrevet 1. juni 2023 Takk for tips, og historier. Jeg skal prøve med ny giv. Tror jeg skal gå til en stemme-pedagog slik at jeg kan få meg en skikkelig lykke-stemme.(motivator.) Anonymkode: 8b8e4...dde 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #7 Del Skrevet 4. juni 2023 Men hvorfor? Skulle du hatt vannapportør og den ikke virka til det, hadde jeg forstått. Men jeg har en som er gal etter vann og det er i grunnen bare tungvindt Anonymkode: 17e89...0e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
soulma Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden Min gikk i vannkanten, men trakk innover om potene ikke lengre berørte bunnen. Jeg gikk selv ut i vannet sammen med henne, og støttet opp under kroppen hennes. Nå kan hun svømme ut for å hente leker, og syns det er stor stas. På VARME dager gjør dette at hun får kjølt seg ned og vi kan være ute lengre. Win win Uten leke svømmer hun aldri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå