Anonym3005 Skrevet 30. mai 2023 Forfatter #41 Skrevet 30. mai 2023 Jeg var hos legen, hun sa at det 99% sikkert er herpes men jeg får svar iløpet av noen dager.. så sa hun at jeg må ha fått det av min partner, enten at han har fått det for lenge siden og hatt et utbrudd nå nylig hvor jeg har blitt smittet eller at han har blitt smittet selv nå nylig, det er vanskelig å si men hun sa at det er veldig liten sjanse for at jeg har fått det for mange år tilbake og fått kraftige utbrudd først nå ... jeg vet ikke helt hva jeg skal tenke 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #42 Skrevet 30. mai 2023 Marie.O skrev (2 minutter siden): Jeg var hos legen, hun sa at det 99% sikkert er herpes men jeg får svar iløpet av noen dager.. så sa hun at jeg må ha fått det av min partner, enten at han har fått det for lenge siden og hatt et utbrudd nå nylig hvor jeg har blitt smittet eller at han har blitt smittet selv nå nylig, det er vanskelig å si men hun sa at det er veldig liten sjanse for at jeg har fått det for mange år tilbake og fått kraftige utbrudd først nå ... jeg vet ikke helt hva jeg skal tenke Du skal ikke tenke, du kan snakke - med samboeren din. Ikke sitt og lag deg egne forestillinger, det kan ha en naturlig forklaring. Anonymkode: 1b3eb...bd3 2
Anonym3005 Skrevet 30. mai 2023 Forfatter #43 Skrevet 30. mai 2023 Hva skulle den naturlige forklaringen vært ? jeg blir bare skremt og veldig lei meg.. derfor jeg skriver her inne .. føler meg ekkel også ovenfor han hvis det ikke kommer fra han
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #44 Skrevet 30. mai 2023 Marie.O skrev (16 minutter siden): Hva skulle den naturlige forklaringen vært ? jeg blir bare skremt og veldig lei meg.. derfor jeg skriver her inne .. føler meg ekkel også ovenfor han hvis det ikke kommer fra han Har du snakket med samboeren din? Anonymkode: 82949...f78
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #46 Skrevet 30. mai 2023 Jeg fikk plutselig herpesutbrudd, det var 4 år etter at samboer og jeg ble sammen. Gikk til legen som tok prøve, og det viste seg å være herpes. Jeg har hatt små sår tidligere som kan ha vært herpesutbrudd, men ikke så ille at jeg har reagert, trodde jeg bare hadde en liten sprekk i huden innimellom. Legen syns det var rart jeg ikke hadde funnet ut dette før, for hun sa at det første utbruddet man får er ille, og det jeg hadde da jeg tok test så ikke ut som førstegangsutbrudd… Så jeg vet ikke. Må ha blitt smittet en gang for lenge siden og ikke hatt så ille utbrudd da. Er ikke redd for at samboer har vært utro, var vel heller litt redd han skulle tro at jeg hadde det🙈 Anonymkode: 705a9...852 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #47 Skrevet 30. mai 2023 Marie.O skrev (11 timer siden): men hvis førstegangsutbruddet kom først nå ? kan jeg da ha blitt smittet for lenge siden da? Nei. Men den som smittet deg kan ha fått det for lenge siden. Hvis feks mannen din har hatt dette uten merkbare utbrudd, uten å vite om det, siden før dere var sammen, og nå hatt et nytt et kan du være nysmittet av hans gamle herpes, for å si det enkelt. Svake utbrudd er lett å forveksle med skrammer, kviser osv. Anonymkode: 9ea79...b47 5
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #48 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei. Men den som smittet deg kan ha fått det for lenge siden. Hvis feks mannen din har hatt dette uten merkbare utbrudd, uten å vite om det, siden før dere var sammen, og nå hatt et nytt et kan du være nysmittet av hans gamle herpes, for å si det enkelt. Svake utbrudd er lett å forveksle med skrammer, kviser osv. Anonymkode: 9ea79...b47 Dette! Anonymkode: 705a9...852
Anonym3005 Skrevet 30. mai 2023 Forfatter #49 Skrevet 30. mai 2023 27 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg fikk plutselig herpesutbrudd, det var 4 år etter at samboer og jeg ble sammen. Gikk til legen som tok prøve, og det viste seg å være herpes. Jeg har hatt små sår tidligere som kan ha vært herpesutbrudd, men ikke så ille at jeg har reagert, trodde jeg bare hadde en liten sprekk i huden innimellom. Legen syns det var rart jeg ikke hadde funnet ut dette før, for hun sa at det første utbruddet man får er ille, og det jeg hadde da jeg tok test så ikke ut som førstegangsutbrudd… Så jeg vet ikke. Må ha blitt smittet en gang for lenge siden og ikke hatt så ille utbrudd da. Er ikke redd for at samboer har vært utro, var vel heller litt redd han skulle tro at jeg hadde det🙈 Anonymkode: 705a9...852 Oi ja det var rart da men bra at du ikke har hatt noen ekstreme utbrudd hvert fall! det er ikke godt
Anonym3005 Skrevet 30. mai 2023 Forfatter #50 Skrevet 30. mai 2023 17 minutter siden, AnonymBruker said: Nei. Men den som smittet deg kan ha fått det for lenge siden. Hvis feks mannen din har hatt dette uten merkbare utbrudd, uten å vite om det, siden før dere var sammen, og nå hatt et nytt et kan du være nysmittet av hans gamle herpes, for å si det enkelt. Svake utbrudd er lett å forveksle med skrammer, kviser osv. Anonymkode: 9ea79...b47 Takk for forklaring så jeg må vel ha blitt smittet av han nå siden jeg fikk utbrudd og aldri har hatt det før? men det kan være at det er gammelt fra han sin side Er det ikke rart etter så mange år at jeg først blir smittet av han nå tror du? og ikke i løpet av alle disse årene sammen. vet ikke hvor vanlig det er jeg .. ikke lett å bli klok på dette
Anonym3005 Skrevet 30. mai 2023 Forfatter #51 Skrevet 30. mai 2023 Jeg skjønner ikke hvorfor noen kan si at man kan ha blitt smittet for mange mange år tilbake 😕 legen sa at det ekstremt lav sannsynlighet for det da utbruddet kom nå .. så jeg må nok ha blitt smittet nå nylig
Mann1977 Skrevet 30. mai 2023 #52 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jo, derfor jeg skrev privat lege. Dette er ikke legevakt-mat uansett. Anonymkode: 82949...f78 Stemmer. Dette er ikke akutt og skal ikke til legevakta. Husk legen har taushetsplikt og skal ikke sladre til familie eller andre uten ditt samtykke. Er det legene du ikke vil at skal vite om din helse?
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #53 Skrevet 31. mai 2023 Anonym3005 skrev (2 timer siden): Jeg skjønner ikke hvorfor noen kan si at man kan ha blitt smittet for mange mange år tilbake 😕 legen sa at det ekstremt lav sannsynlighet for det da utbruddet kom nå .. så jeg må nok ha blitt smittet nå nylig Du har nok blitt smittet nå, men samboer kan ha hatt det i mange år og at det har ligget latent uten at han har hatt utbrudd - før nå. Og så har han smittet deg. Det var det som skjedde med min mann, han hadde vært smittet 2-3 år før jeg kom inn i bildet og vi hadde hatt sex i et halvt års tid før jeg fikk det. Plutselig, hissig utbrudd hos meg, var skikkelig dårlig. Han hadde en liten blemme som han trodde var gnagsår pga mye sex, han hadde ingen plager. Kvinn deg opp og ta praten! Anonymkode: 1b3eb...bd3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #54 Skrevet 31. mai 2023 Herpes er ikke noe som smitter hele tiden. Samboeren din kan ha hatt det i mange år, lenge før han traff deg. Min mann visste ikke at han hadde det, han trodde munnsår ved herpes var gigantiske. Hans var knøttsmå, jeg så dem ikke engang. Han smittet meg etter at vi hadde vært et par i mange, mange år, og først da skjønte han sammenhengen. Ingen av oss var der at vår første konklusjon var at den andre hadde vært utro, heldigvis.... Jeg fikk et kjempeutbrudd, og så et par til ikke så lenge etterpå, men nå har jeg ikke hatt utbrudd på 15 år tror jeg. Men det betyr jo ikke at jeg ikke har herpesviruset, såvidt jeg har skjønt.... Pust med magen! Anonymkode: cd5f8...607
Anonym3005 Skrevet 31. mai 2023 Forfatter #55 Skrevet 31. mai 2023 11 hours ago, AnonymBruker said: Du har nok blitt smittet nå, men samboer kan ha hatt det i mange år og at det har ligget latent uten at han har hatt utbrudd - før nå. Og så har han smittet deg. Det var det som skjedde med min mann, han hadde vært smittet 2-3 år før jeg kom inn i bildet og vi hadde hatt sex i et halvt års tid før jeg fikk det. Plutselig, hissig utbrudd hos meg, var skikkelig dårlig. Han hadde en liten blemme som han trodde var gnagsår pga mye sex, han hadde ingen plager. Kvinn deg opp og ta praten! Anonymkode: 1b3eb...bd3 Tusen takk for svar ❤️ Men det er ikke rart at jeg får det først nå, etter 4 år sammen?
Anonym3005 Skrevet 31. mai 2023 Forfatter #56 Skrevet 31. mai 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Herpes er ikke noe som smitter hele tiden. Samboeren din kan ha hatt det i mange år, lenge før han traff deg. Min mann visste ikke at han hadde det, han trodde munnsår ved herpes var gigantiske. Hans var knøttsmå, jeg så dem ikke engang. Han smittet meg etter at vi hadde vært et par i mange, mange år, og først da skjønte han sammenhengen. Ingen av oss var der at vår første konklusjon var at den andre hadde vært utro, heldigvis.... Jeg fikk et kjempeutbrudd, og så et par til ikke så lenge etterpå, men nå har jeg ikke hatt utbrudd på 15 år tror jeg. Men det betyr jo ikke at jeg ikke har herpesviruset, såvidt jeg har skjønt.... Pust med magen! Anonymkode: cd5f8...607 Tusen takk for svar ❤️ så bra at du ikke har hatt utbrudd på 15 år
Perelandra Skrevet 2. juni 2023 #57 Skrevet 2. juni 2023 Tråden er ryddet for brukerdebatt og latterliggjøring. Perelandra, mod.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #58 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 30.5.2023 den 0.15): Du får ikke herpes på rumpe ballen, kun på slimhinner. Men ja om du ikke har hatt utbrudd før så er det nå du er smittet og ikke før, som betyr at han har vært utro Anonymkode: 6edd0...8c2 Joda, du kan få herpes på hud. Før tannlegene begynte å bruke hansker, var det ikke uvanlig at de kunne få herpes på fingrene, såkalt herpes whitlow. Anonymkode: 263a5...bfe 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #59 Skrevet 2. juni 2023 On 5/30/2023 at 11:11 AM, Anonym3005 said: men hvis førstegangsutbruddet kom først nå ? kan jeg da ha blitt smittet for lenge siden da? Min eks hadde herpes type 1 som liten, han har aldri hatt blemmer siden den ène gangen som barn. Mange år inn i forholdet fikk jeg plutselig herpes type 1 jeg også, og jeg var ikke utro Anonymkode: 34a23...d91
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå