Gå til innhold

Blitt smittet.. har han vært utro ?


Anonym3005

Anbefalte innlegg

Hvorfor vil du ikke ha det i journalen? Kan være ganske lurt hvis du blir gravid. Du kan ikke ha utbrudd når du skal i fødsel. 

Anonymkode: 0c4ec...3ee

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor i all verden vil du ikke ha det i journalen din.

Anonymkode: d6078...aca

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke herpes på rumpe ballen, kun på slimhinner. 

Men ja om du ikke har hatt utbrudd før så er det nå du er smittet og ikke før, som betyr at han har vært utro 

Anonymkode: 6edd0...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marie.O skrev (7 minutter siden):

Noen som vet om jeg kan få tabletter over nettlege bare ved forespørsel?

Nei du må undersøkes av gynekolog og ta prøver. Det er best å ta prøver av selve blemmene mens de er der, og ikke kun blodprøve 

Anonymkode: 6edd0...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marie.O skrev (4 timer siden):

:) kommer det ikke i journalen min med privat lege? 

Det kommer i journalen din hos den legen, men fastlegen får ikke beskjed eller journalfører det. 
 

hva er så galt med å få det journalført? Virker som historien er en annen enn du skriver her.

Anonymkode: 82949...f78

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Du får ikke herpes på rumpe ballen, kun på slimhinner. 

Men ja om du ikke har hatt utbrudd før så er det nå du er smittet og ikke før, som betyr at han har vært utro 

Anonymkode: 6edd0...8c2

Så det betyr da at han har vært utro ? siden utbruddet kom først nå ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Marie.O said:

Så det betyr da at han har vært utro ? siden utbruddet kom først nå ? 

Nei.

Anonymkode: a48aa...de2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Nei det er ikke automatisk tegn på utroskap og at du har fått det fra han. Ingen grunn til å tenke utroskap med en gang. Stol på mannen din. 

Så må du ikke gi deg selv diagnose. Gå til lege for å høre hva det virkelig er først og fremst. Om det er herpes eller noe helt annet som jeg tror det er, men jeg er ingen lege og du får ikke svar på et forum hva det er. Kun lege kan gi deg skikkelig svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marie.O skrev (12 timer siden):

Noen som vet om nettlegen skriver ut tabletter uten konsultasjon da ? hvis man beskriver plagene sine

Med mindre du har fått medisinen tidligere, så vil de mest sannsynlig be om bilder. 
 

Marie.O skrev (11 timer siden):

legevakten f eks ? kommer det ikke i journalen min da ? 

Det kommer uansett i oversikten over forskrevne legemidler. 
Jeg har vært borti at både legevakt og nett-lege har unnlatt journalføre mine konsultasjoner. 
Dette skjedde blant annet når jeg fikk utbrudd av helvetesild (herpes), noe som gjorde at jeg måtte igjennom full konsultasjon for å få ny resept. 

Anonymkode: ebef4...254

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Du kan ha blitt smittet før, ikke sikkert han hat det om du er smittet av noen andre. 

Anonymkode: 2c962...592

men hvis førstegangsutbruddet kom først nå ? kan jeg da ha blitt smittet for lenge siden da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Warrior said:

Nei det er ikke automatisk tegn på utroskap og at du har fått det fra han. Ingen grunn til å tenke utroskap med en gang. Stol på mannen din. 

Så må du ikke gi deg selv diagnose. Gå til lege for å høre hva det virkelig er først og fremst. Om det er herpes eller noe helt annet som jeg tror det er, men jeg er ingen lege og du får ikke svar på et forum hva det er. Kun lege kan gi deg skikkelig svar. 

Men det er jo førstegangsutbrudd.. har jeg ikke mest sannsynlig blitt smittet nå da siden blemmene kom først nå ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Marie.O said:

Men det er jo førstegangsutbrudd.. har jeg ikke mest sannsynlig blitt smittet nå da siden blemmene kom først nå ? 

Siden du på død og liv IKKE leser deg opp på herpes gjør jeg det for deg.......

Det finnes 2 typer herpes. 

"De fleste som er smittet får aldri utbrudd med sår og vet derfor ikke at de er bærer av viruset. Noen får utbrudd én gang i livet, mens andre kan få utbrudd flere ganger"

https://nhi.no/animasjoner/hud/herpes/

Selv om en person med herpes ikke opplever utvendige tegn på viruset, så er viruset inne i kroppen. Virus kan reaktiveres av stress eller sykdom, og det kan spre seg via hud-til-hud kontakt. Smitte er mulig selv om det ikke finnes synlige tegn til sykdommen. Herpes kan overføres til spedbarn under fødselen hvis barnet kommer i direkte kontakt med viruset. Det finnes ingen helbredende behandling, men medisiner kan dempe plagene ved utbrudd.

Anonymkode: a48aa...de2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du ønsker å bli gravid i fremtiden er det faktis kjempeviktig at du får loggført dette i journalen din. Herpes kan være farlig/skadelig for baby om du har utbrudd ved fødsel!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herpes er et potensielt livstruende virus. Det rammer noen hardere enn andre. De med apoe4 er mer utsatt for større utbrudd. Antivirale legemidler kan beskytte mot utbrudd og de alvorlige konsekvensene herpesviruset kan ha.

Om du har blitt smittet av samboer eller andre vites ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marie.O skrev (31 minutter siden):

men hvis førstegangsutbruddet kom først nå ? kan jeg da ha blitt smittet for lenge siden da?

Men du vet jo ikke engang om det er Herpes Zooster eller Genital Herpes. 
Er det Herpes Zooster, så kan det være du ble smittet allerede som barn, eller så har du vært i kontakt med noen med aktivt utbrudd. Herpes Zooster er vannkoppeviruset, og mange av oss har dette liggende latent i kroppen igjennom store deler av livet før det gir utbrudd. 

Anonymkode: ebef4...254

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gå til legen og jeg skal få det i journalen......

Men jeg er livredd for at han har vært utro :( ringte en privat legevakt nå og spurte i chatten på apoteket.no og begge sa at hvis førstegangsutbruddet kom nå så har jeg mest sannsynlig blitt smittet i løpet av den siste tiden .. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Warrior
Marie.O skrev (3 timer siden):

Men det er jo førstegangsutbrudd.. har jeg ikke mest sannsynlig blitt smittet nå da siden blemmene kom først nå ? 

Nei du kan ha vært bærer av viruset lenge. Men nå må du først og fremst gå til lege å høre hva blemmene faktisk er. Folk skal aldri sette diagnoser på seg selv eller la andre som ikke er lege gjøre det. Folk bør ta sin egen helse alvorlig og gå til lege. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på det ikke er fuglelopper?

Anonymkode: 6d4df...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marie.O skrev (3 timer siden):

Jeg skal gå til legen og jeg skal få det i journalen......

Men jeg er livredd for at han har vært utro :( ringte en privat legevakt nå og spurte i chatten på apoteket.no og begge sa at hvis førstegangsutbruddet kom nå så har jeg mest sannsynlig blitt smittet i løpet av den siste tiden .. 

 

Men han kan ha hatt smitten i mange år, og så fått et utbrudd nå som så har smittet deg. Ikke sikkert han har vært utro, og ikke sikkert at han oppfatter at han har herpes.

Jeg ble smittet av min mann fordi han hadde herpes som han ikke visste om. Etter å ha sporet litt, fant vi ut at hans ex hadde blitt smittet av sin ex, som var sjømann og hadde vært utro. Min mann trodde han hadde gnagsår av for mye sex.... VI hadde vært par lenge før jeg fikk det.

Herpes er vanligvis på slimhinner og ikke på rumpeballene, så dette kan være mye annet. Kom deg til lege, og ikke minst, snakk med din samboer.

Anonymkode: 1b3eb...bd3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marie.O skrev (4 timer siden):

Jeg skal gå til legen og jeg skal få det i journalen......

Men jeg er livredd for at han har vært utro :( ringte en privat legevakt nå og spurte i chatten på apoteket.no og begge sa at hvis førstegangsutbruddet kom nå så har jeg mest sannsynlig blitt smittet i løpet av den siste tiden .. 

 

Det har du nok mest sannsynlig. Dra til lege og få medisin som reduserer smitte og demper smerte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...