Gå til innhold

Blitt smittet.. har han vært utro ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sammen med samboeren min i 4 år.. for 1 mnd siden fikk jeg små blemmer på den ene rumpeballen.. det er tydeligvis herpes slik jeg forstår det.. det gikk veldig raskt vekk. Og nå igjen for et par dager siden fikk jeg et utbrudd til som er større på andre siden av rumpeballen.. Er så frustrert og har ikke sagt noe til han.. har han vært utro? har jeg fått dette for lenge siden ? kan man finne ut når man har fått det? burde jeg få tabletter eller kan jeg bare bruke en krem på apoteket? jeg vil ikke fortelle det til han siden jeg er redd han synes jeg er ekkel.. han må jo ha det selv? bare uten symptomer? er så lei meg :( håper på svar .. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ha blitt smittet før, ikke sikkert han hat det om du er smittet av noen andre. 

Anonymkode: 2c962...592

• Liker 1
Skrevet

kan man finne ut av når man har fått det? og burde man behandle? kan man bare få noe på apoteket i steden for å gå til lege? 

Skrevet

Slik jeg har forstått det er det ulike steder å få herpes, mange har det i ansiktet, munn og munnsår, man kan få det på et sår. Og så er det kjønnsherpes hvor en blir smittet ved samleie eller oralsex. 

Du skriver at du har fått det på rumpeballen, da tenker jeg det ikke kan være smittet ved seksuell aktivitet, men oppstått ved for eksempel et sår? 

Åpenhet til din samboer er viktig. Si det er vanskelig for deg og du trenger hans støtte. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har du gitt deg selv en diagnose eller har en lege sagt at utslettet er herpes?

Anonymkode: d6078...aca

• Liker 16
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Les deg opp på herpes......

Har du tiltro til samboeren din i det hele tatt? Eller er det greit å slenge ut påstander om utroskap bare fordi du ikke har lest deg opp på herpes? Og hvordan vet du at det er herpes?? Herregud....

Nei, man må ikke være utro for å bli smittet med herpes.

Google it.

Anonymkode: a48aa...de2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Før trodde jeg at herpes var noe man fikk på leppene eller i underlivet. Så fikk det ene barnet mitt (3år) blemmer på et felt på ryggen. Var til legen, og det var herpes. Dette er mange år siden, og barnet er tenåring nå. Ingen flere tilfeller, men regner med det er i dvale i kroppen på et vis. Aner ikke hvor det kom fra heller. Legen var mest opptatt av at jeg ikke skulle bli smittet, da det var like før termin. Det jeg vil fram til er at det ikke nødvendigvis er utroskap. Etter det du skriver er det heller ikke i underlivet du har hatt det?

Anonymkode: fe6c2...4a6

Skrevet

Jeg anklager han ikke for det men jeg blir jo bare redd.. vet ikke helt hvordan jeg skal reagere.. det er vel herpes i underlivet, denne gangen er det rett ved rumpehullet.. vagina er rød og sår.. merker at noe ikke stemmer, så regner med at det er det? :( 

Er det noen som vet om bare krem fra apoteket vil fungere ? 

AnonymBruker
Skrevet

For å begrense anfall, må du til lege. Må ha resept. 

Anonymkode: 44e26...2b9

Skrevet (endret)

Finn enten en fastlege eller lege eller en nettlege, istedet for å spørre folk her inne. For all del, mange kunnskapsrike folk her inne, men den hjelpen du trenger får du gjennom forhåpentligvis en lege. 

Ryddet for brukerdebatt og latterliggjøring. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 7
Skrevet

jeg vil ikke ha det i journalen min :(

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Før trodde jeg at herpes var noe man fikk på leppene eller i underlivet. Så fikk det ene barnet mitt (3år) blemmer på et felt på ryggen. Var til legen, og det var herpes. Dette er mange år siden, og barnet er tenåring nå. Ingen flere tilfeller, men regner med det er i dvale i kroppen på et vis. Aner ikke hvor det kom fra heller. Legen var mest opptatt av at jeg ikke skulle bli smittet, da det var like før termin. Det jeg vil fram til er at det ikke nødvendigvis er utroskap. Etter det du skriver er det heller ikke i underlivet du har hatt det?

Anonymkode: fe6c2...4a6

Da hadde barnet sikkert helvetesild? Det er det samme som herpes zoster, altså en type herpes men som mange folk ikke kjenner som annet enn helvetesild.

Anonymkode: b53d3...04e

• Liker 2
Skrevet

Noen som vet om nettlegen skriver ut tabletter uten konsultasjon da ? hvis man beskriver plagene sine

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være mollusker, ikke herpes. Google mollusker og sjekk. Dette har mitt datter også, særlig på rumpeballene faktisk. 

Anonymkode: 71718...29c

AnonymBruker
Skrevet
Marie.O skrev (50 minutter siden):

jeg vil ikke ha det i journalen min :(

Hvorfor vil du ikke få hjelp til å bli bedre? Du MÅ til lege. Bruk privat lege om du ikke ønsker noe om det i journalen din his fastlegen.

Anonymkode: 82949...f78

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor vil du ikke få hjelp til å bli bedre? Du MÅ til lege. Bruk privat lege om du ikke ønsker noe om det i journalen din his fastlegen.

legevakten f eks ? kommer det ikke i journalen min da ? 

AnonymBruker
Skrevet

Hva er problemet? 70-80 % av alle i Norge har blitt smittet og har herpesvirus i kroppen. Hva i allverden tenker du er problematisk med å «ha det i journalen»? Hvis journalen er et argument mot å få helsehjelp, bør du alvorlig revurdere tankegangen din. 

Anonymkode: 05cfd...d53

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Marie.O skrev (31 minutter siden):

legevakten f eks ? kommer det ikke i journalen min da ? 

Jo, derfor jeg skrev privat lege. Dette er ikke legevakt-mat uansett. 

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Jo, derfor jeg skrev privat lege. Dette er ikke legevakt-mat uansett. 

:) kommer det ikke i journalen min med privat lege? 

Skrevet

Noen som vet om jeg kan få tabletter over nettlege bare ved forespørsel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...