AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #121 Del Skrevet 2. desember 2024 Det kan skyldes omsorgssvikt, psykisk og fysisk vold, rusproblemer, men også negative og sårende kommentarer gjennom hele oppveksten og forskjellsbehandling. Slikt blir ikke alltid oppdaget av utenforstående. Familien kan nemlig fremstå som ressurssterk og vellykket utad. De fleste har gode grunner når de velger å kutte kontakten med familie Anonymkode: 8e2b4...48d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #122 Del Skrevet 2. desember 2024 Jeg har kuttet all kontakt med min familie. Ikke bare foreldre, men også søsken og andre familiemedlemmer. Vi vokste opp med grusomme overgrep av alle slag. Og søskene mine tok etter foreldrene våre i atferd, så jeg har ingen i dag. Jeg tenker etter sånn jeg kjenner de at de vil late som ovenfor andre at ingenting er galt og at vi fremdeles er i kontakt. Men hvis noen finner ut at jeg har kuttet de ut så vil de fortelle at det er meg det er noe galt med. De er alltid perfekte i deres hode. De er så utspekulerte og onde. Jeg har det bedre uten dem. Anonymkode: 41fee...e2c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #123 Del Skrevet 2. desember 2024 Min sønn har brutt med meg og hele min del av familien. Han har til og med endret navnet sitt. Jrg aner virkelig ikke hva som skjedde og når. Jeg bare vet at det er utrolig sårt. Jeg har alltid gjort for den ungen og strukket meg langt utover hva man normalt kan forvente. Det har alltid vært meg og ham, og jeg forstår virkelig ikke. Faren hans har vært mye syk og dermed ikke vært så mye med oss. Kanskje jeg får vite en dag. Anonymkode: 84fd2...41c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 2. desember 2024 #124 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 29.5.2023 den 13.36): Hvis det er to eller flere voksne barn i familien og ALLE velger å ikke ha kontakt med foreldrene, er det noe galt med foreldrene? Anonymkode: 14b38...a56 Jeg kjenner noen. Rusmidler involvert dessverre 😔. Så vet jeg om noen som har minimalt eller sporadisk kontakt med foreldrene sine, pga ulikt verdisyn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #125 Del Skrevet 2. desember 2024 Min mann har ikke kontakt med mora si. Hun er narsissist. Heldigvis så kom faren seg unna. Så han har vi god kontakt med. Har å ei venninne som ikke har kontakt med noen av foreldrene. Hun sier dem aldri har skulla hatt barn. Omsorgs svikt. Anonymkode: 1270f...3b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #126 Del Skrevet 2. desember 2024 Min veninne og ett av hennes søsken har kuttet kontakt med begge foreldrene. Foreldrene aner ikke hva de har gjort galt, men det er vel en del av problemet, tipper jeg. Der handler det ikke om store hendelser eller alvorlige traumer, men en jevn mangel på rolleforståelse, manipulerende adferd, selvopptatthet og mye emosjonelt kaos som over tid ble for mye å stå i. Anonymkode: d0e50...bf9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #127 Del Skrevet 2. desember 2024 Ingen kontakt med mor. Diagnosert pga barnefordeling i min «voksne» alder og jeg valgte å kutte helt ut etter mange vanskelige år hvor jeg forsøkte en liten relasjon. Vanskelig og vond barndom, traume som har måtte bli bearbeidet og sliter som voksen med mye som følger av dette. Mine yngre søsken har klart seg veldig bra , en havnet i fosterhjem hos nærmeste familie med fars velsignelse da yngstemann hadde 100% behov. Begge står sin far tett. Jeg har liten tol ingen kontakt med han (min stefar) Jeg var allerede 18 på tidspunktet og har ikke hatt oppfølging eller behandling for traumene dette er over 11 år siden og hun er ikke velkommen inn i livet mitt. Står min far og stemor over mange år veldig nærme. ingen av vi barna har kontakt med mor. Anonymkode: 289d2...3d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #128 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 29.5.2023 den 20.47): Dere som ikke har kontakt med foreldrene, hvordan er det på juleaften eller når det er foreldrenes bursdag, blir dere triste? Anonymkode: 14b38...a56 Helt ærlig så husker jeg ikke en gang når de har bursdag lenger. Det er så lenge siden jeg kutta kontakten med de. Mine foreldre har aldri vært sammen. Samvær var av og på fra jeg var 7 år til 15 år. Han gifta seg med ei anna og fikk to barn. Alt fikk jeg vite om i ettertid. Min mor har narsistiske tendenser. Jeg fikk mat og klær av henne, men thats it. Har ikke snakka med noen av de på over 10 år og har et bedre liv uten de. Julaften er faktisk ufattelig mye bedre, for er det noe jeg husker julaften med min mor, så er det som den falskeste dagen av de alle gjennom hele året. Å slippe å være med henne på denne dagen er en stor glede. Har vært med min far og hans familie en gang. Anonymkode: 3fb4d...883 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #129 Del Skrevet 2. desember 2024 Minimalt Har jeg et problem føler jeg meg enda dårligere etter å ha konferert med de Anonymkode: 147e9...da6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå