Gå til innhold

Spørsmål om Google nest Protect

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har koblet opp og seriekoblet tre Google nest protect røykvarslere. Det fungerte fint. Men jeg får dem ikke inn i Google Home appen. Appen sier bare at jeg må konfigurere i nest-appen (som jeg vel har gjort siden de er koblet opp?!), og importerer ikke. Hva kan jeg gjøre for å fikse det?

Jeg lurer også på om det er slik at røykvarslerne har lydsjekk hver dag. Er det mulig å skru av i så fall? Det blir jo et voldsomt mas. 

Anonymkode: 816f9...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg lurer også på om det er slik at røykvarslerne har lydsjekk hver dag. Er det mulig å skru av i så fall? Det blir jo et voldsomt mas. 

Nei det har de ikke (så sant du ikke ønsker det)

Anonymkode: 9296f...4d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei det har de ikke (så sant du ikke ønsker det)

Så den sjekken som skal utføres hver dag er lydløs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, AnonymBruker said:

Så den sjekken som skal utføres hver dag er lydløs?

Hvilken sjekk da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvilken sjekk da?

IMG_1688.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/28/2023 at 1:05 PM, AnonymBruker said:

Jeg har koblet opp og seriekoblet tre Google nest protect røykvarslere. Det fungerte fint. Men jeg får dem ikke inn i Google Home appen. Appen sier bare at jeg må konfigurere i nest-appen (som jeg vel har gjort siden de er koblet opp?!), og importerer ikke. Hva kan jeg gjøre for å fikse det?

Har du knyttet din nest-konto opp mot google home? 

Dette kan gjøres i google home appen. 

Den daglige testen skal visst bare være lys ifølge internett (googlet dette) 

Anonymkode: 86db7...840

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tre slike. De lager en lyd én gang i måneden. Du kan velge selv tidspunkt. Den andre daglige testen er lydløs. 

Koble dem til Home har jeg ikke prøvd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har du knyttet din nest-konto opp mot google home? 

Dette kan gjøres i google home appen. 

Den daglige testen skal visst bare være lys ifølge internett (googlet dette) 

Nei, jeg får det ikke til. Vet du hvordan man gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, AnonymBruker said:

IMG_1688.jpeg

Det der månedlig sjekk ikke daglig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, jeg får det ikke til. Vet du hvordan man gjør det?

Legg til ny enhet i google home appen - Link en av dine eksisterende enheter eller tjenester - finn Nest - skriv inn brukernavn og passord til Nest appen din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Legg til ny enhet i google home appen - Link en av dine eksisterende enheter eller tjenester - finn Nest - skriv inn brukernavn og passord til Nest appen din. 

Kan du forklare med litt mer teskje?

Dette har jeg gjort: 

Gått inn i Google Home appen. Trykket på legge til ny enhet — Google Home søker etter enhet — hva konfigurer du — røyk/monoksidalarm — du må konfigurere i nest appen — nest appen åpner seg, enhetene mine ligger allerede inne — og hva gjør jeg da videre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner ikke noe sted i Google Home hvor jeg kan legge til brukernavn og passord til nest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du kommer innpå igjen og kan svare :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sliter også med å finne Nest i tilgjengelige tjenester som er kompatibel med Google Home. Den dukker ikke opp i listen. 

How to Add Nest Protect to Google Home? (showmethegreen.ca)

Step1: Open the Google Home app on your phone or tablet– The first step is to open the Google Home app on your phone or tablet. If you don’t have it installed, you can download it from the App Store or Google Play.

Step 2: Make sure your Nest account is linked– The next step is to make sure your Nest account is linked. If you haven’t already done so, you can follow the instructions below to link your Nest account to Google Home:

• Open the Google Home app.
  • In the top right corner of the main screen, tap the Menu.
  • Tap “More Settings”
  • Under “Services,” tap “Nest.”
  • Tap “Link Account” and follow the instructions

Den i kursiv og understrek finner ikke jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/31/2023 at 1:45 PM, AnonymBruker said:

Kan du forklare med litt mer teskje?

Dette har jeg gjort: 

Gått inn i Google Home appen. Trykket på legge til ny enhet — Google Home søker etter enhet — hva konfigurer du — røyk/monoksidalarm — du må konfigurere i nest appen — nest appen åpner seg, enhetene mine ligger allerede inne — og hva gjør jeg da videre? 

6 minutter siden, newman01 said:

Jeg sliter også med å finne Nest i tilgjengelige tjenester som er kompatibel med Google Home. Den dukker ikke opp i listen. 

How to Add Nest Protect to Google Home? (showmethegreen.ca)

Step1: Open the Google Home app on your phone or tablet– The first step is to open the Google Home app on your phone or tablet. If you don’t have it installed, you can download it from the App Store or Google Play.

Step 2: Make sure your Nest account is linked– The next step is to make sure your Nest account is linked. If you haven’t already done so, you can follow the instructions below to link your Nest account to Google Home:

• Open the Google Home app.
  • In the top right corner of the main screen, tap the Menu.
  • Tap “More Settings”
  • Under “Services,” tap “Nest.”
  • Tap “Link Account” and follow the instructions

Den i kursiv og understrek finner ikke jeg. 

Så når dere skal legge til ny enhet, så er det ingen som heter "works with google"?
image.png.11ec815eed2e810030e85ce3c25126e5.png

Og dere finner ikke 

image.png.3719fd403cf806725e71b57c3bd9adb7.png

???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det ene bildet er av hvilke tjenester jeg har koblet opp, den andre er filtrert etter "nest"

Screenshot_2023-06-02-10-01-37-03_680d03679600f7af0b4c700c6b270fe7.jpg

Screenshot_2023-06-02-10-01-41-10_680d03679600f7af0b4c700c6b270fe7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Etter mye googling, ser det ut til at Google Nest Protect ikke vil komme inn i Google Home app. Dette er en etterlengt feature som google ikke har tatt hensyn til, enda. 

Uten at jeg har all informasjonen om hvilke generasjon av både nest protect og google home app, så vil jeg tro dette gjelder dere også. 

https://www.googlenestcommunity.com/t5/Apps-Account/Unable-to-see-Nest-Protect-Smoke-CO-detectors-in-Google-Home/m-p/337490

https://www.googlenestcommunity.com/t5/Apps-Account/Nest-and-Google-Home/m-p/299847

https://www.googlenestcommunity.com/t5/Apps-Account/Can-t-link-nest-to-google-home-app/m-p/188306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Etter mye googling, ser det ut til at Google Nest Protect ikke vil komme inn i Google Home app. Dette er en etterlengt feature som google ikke har tatt hensyn til, enda. 

Takk, det samme fant jeg ut etter omfattende googling. Veldig irriterende, siden jeg gjerne vil ha alt samme sted, og jeg forstår heller ikke hvorfor. Hele poenget med å ha smarthus-installasjoner er jo at det skal være lett, oversiktlig og kompatibelt, om man må bruke masse ulike apper er det mindre poeng. 

Fortsatt fornøyd med varslerne, men tror jeg hadde lett etter et annet system om jeg visste at de ikke kunne samkjøres. Jeg har også plejd på noe av belysning, som heller ikke funker i Google Home, store minus for min del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...