Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Få et barn til? Det gjorde jeg. Fikk ei jente etter to gutter. 

Anonymkode: 874c8...599

Eller du kan få enda en gutt. Det gjorde jeg, og statistisk  sett er det mer sannsynlig å få en gutt til enn en jente. IKKE få barn fordi du ønsker deg en jente. Få et barn fordi du ønsker deg et BARN.

Jeg har forøvrig et barn med diagnose - kjønn er så utrolig lite viktig i forhold til veldig mange andre ting her i livet.

Anonymkode: edff4...02f

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du får holde på helt til du får ei datter. :P

Endret av tussi680
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg fikk jente etter to gutter. Tror ikke jeg ville følt at familien var komplett uten henne. 

Anonymkode: 88c00...452

For et sinnsykt ansvar å gi et lite barn 🤮

Anonymkode: 1791b...b94

• Liker 7
  • Nyttig 12
Skrevet (endret)

Har 3 gutter og ei jente. Når de var små betydde det mykje å få jente. Nå som de er unge voksne er det personligheten som er viktig, ikkje kjønn. Men skal seiastat jenta er vel den som er flinkest til å holde kontakten med brødrene og den som ofte sørger for at alle samles. Ho kikker alltid på kle til de på nett og i butikker og sender bilder og ordner med kjøp. Viktigt for ho at de tek seg godt ut i klesveien.Ho er også ei ivrigere tante enn brødrene er onkler.

Endret av Pilleville
  • Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg bare jenter, så egentlig føler jeg ikke at jeg bør uttale meg i denne tråden.

Men noe av det jeg setter pris på er at nå spm jentene er blitt unge voksne har det vokst fram et fellesskap mellom oss som ikke var der tidligere. Vi deler endel erfaringer som kvinner, og har også noen sammenfallende interesser som jeg ser har med kjønn å gjøre. 

Ikke dermed sagt at guttemammaer ikke har nær relasjon til sine sønner, for det ser jeg jo at flere av mine venninner har. Men det er på et noe annet plan kanskje. 

Og mulig er det et slikt kvinnelig fellesskap man ubevisst er på søken etter når man ønsker seg en datter? 

(Nå mener jeg absolutt ikke at dette er en selvfølgeliget, min egen mor har jeg null fellesskap med og ser kanskje et par ganger i året.)

Anonymkode: 609ff...f36

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror mora mi måtte gå mange runder med seg selv da jeg var mindre. Det var bror og meg. Hun prøvde å kle meg i kjoler og ordne hår og sånt men jeg var totalt uinteressert i slike ting. Jeg husker enda i ungdomstiden hvordan hun kjøpte meg kjoler og tok med shoppingturer. Jeg elsket shopping men var ikke interessert i det hun ønsket meg å kjøpe så det var alltid krangler. Jeg har ennå kjoler i skapet som hun har kjøpt meg "just in case" jeg ombestemmer meg men...det har ikke skjedd enda. 

Jeg har 3 gutter. Jeg har alltid ønsket meg 3 barn og innerst inne visste jeg det skulle være 3 gutter. Mannen ønsket seg ei jente og jeg vet han var lei seg et lite øyeblikk. Det verste er vel kommentarer fra folk egentlig. Guttene mine elsker hverandre,leker med hverandre og passer på lillebroren. De viser omsorg for småbarn, vet hvordan en hjelper til i huset og kjøkkenet. Egentlig mye mer enn jeg har gjort.

Anonymkode: 0a8e0...d5a

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsket meg SÅ inderlig en jente første gang. Fikk det. Fått to gutter i ettertid, og jeg ønsket meg gutter da. 

Anonymkode: 90511...d4a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en sønn og en bonusdatter. Begge er voksne nå. Er like glad i begge. Har aldri brydd meg om å gjøre typiske jenteting med bonusdatter. Lite hårfiksing, shopping og dill dall. Men vi er ganske like, og har hatt mange timeslange samtaler om alt mellom himmel og jord, og det er kjempekoselig. Koselig å filosofere litt over noen kopper te fra tenårene og oppover. Sikkert litt feminine tema 🙂. Har et veldig nært forhold til sønn også, så har vært veldig heldig ❤️. Men for meg er det ikke kjønn som teller, men at de er barn/voksne som jeg rett og slett liker å være sammen med 🙂

Anonymkode: 0f10c...e10

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg ønsket meg SÅ inderlig en jente første gang. Fikk det. Fått to gutter i ettertid, og jeg ønsket meg gutter da. 

Og poenget ditt er?

Anonymkode: 47fef...bee

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ingen med 2 døtre ville prøvd å få en gutt. Alle vil ha jenter. Fakta faen.

Anonymkode: ee020...7a4

• Liker 2
Skrevet

Har to døtre, og har alltid ønsket meg en sønn. Vet egentlig ikke helt hvorfor, men husker jeg alltid hadde lyst på en bror da jeg vokste opp, men fikk istedenfor verdens beste lillesøster 🥰 (selv om hun var en plage i perioder av oppveksten 😅).

Venter nå nr 3 innenfor kort tid, og uavhengig om det blir en gutt eller jente (nei, vi vet faktisk ikke kjønnet på barnet 🙂), så blir jeg fornøyd uansett 🥰. Kommet dit henn at det blir bra uansett kjønn på siste barnet.

Dette svangerskapet var faktisk ett lite "arbeidsuhell", da vi var litt usikre på om vi skulle ha flere enn 2 (selv om vi har snakket om å få 5 barn 😳🙈). Så var jeg på god vei til å slå meg til ro med de to døtre jeg har 🥰

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hei! Det har seg slik at jeg har to gutter. Har alltid sett for meg å ha ei datter også, og jeg klarer ikke å slippe tanken om å aldri få dette. Misunnelig på venninner med døtre, og synes dette er vanskelig. 

Her inne på Kg har jeg inntrykk at man nesten blir halshugd for å si dette, men i den virkelige verden har mange guttemammaer spurt meg om jeg også savner ei datter. For det gjør de. 

Så dere med døtre, hvordan er det å ha ei datter? Noen som har kjent på de samme følelsen og har tips til hvordan man skal snu tankegangen? 

Anonymkode: b879c...943

Jeg hadde 2 døtre jeg og ønsket meg også en sønn, så da jeg fikk  3 barnet så ble jeg veldig glad for at jeg også fikk en sønn.

Jeg fikk 2 barn til, disse ble også gutter, så nå har jeg 2 jenter og 3 gutter.

Jeg vet ikke helt hvordan du skal greie å snu tankegangen. Men man skal være glad for de barna man har tenker jeg. Kanskje du kan fokusere på det fremfor hvilket kjønn de har.  Jeg vet om familier som bare har 4 jenter eller bare 4 gutter.

Anonymkode: ed5d9...c7d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ingen med 2 døtre ville prøvd å få en gutt. Alle vil ha jenter. Fakta faen.

Anonymkode: ee020...7a4

Nei.

Anonymkode: d925f...2be

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Eneste som er virkelig forskjellig er at man som jentemamma kan bli mormor etterhvert. Og det er nok gjerne litt forskjell på mormor og farmor iom at jenter som skal ha baby kanskje ber mer om hjelp og støtte fra sin egen mamma. Men her det og forskjeller.

Vi må nesten være glad for det vi får og jeg tenker at forholdet mellom mor og sønn ofte er noe spesielt. Mor og datter forholdet er gjerne mer komplekst. Nå som min egen mor er blitt gammel og skrøpelig ser jeg at hun har store forventninger til meg som datter, noe jeg opplever som litt slitsomt. Jeg tenker at når jeg selv kommer i den situasjonen skal jeg ikke forvente så mye av min egen datter.

Anonymkode: 336b4...c9c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har 0. Mer spenn til meg lever i sus og dus yeah babyyyy 🙋‍♂️

Anonymkode: c1810...2a7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Og poenget ditt er?

Anonymkode: 47fef...bee

At det må være lov å ønske seg kjønn. Om ønsket går i oppfyllelse betyr jo ikke nødvendigvis at man blir skuffet. Viktigste er jo et frisk barn. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå har jeg bare jenter, så egentlig føler jeg ikke at jeg bør uttale meg i denne tråden.

Men noe av det jeg setter pris på er at nå spm jentene er blitt unge voksne har det vokst fram et fellesskap mellom oss som ikke var der tidligere. Vi deler endel erfaringer som kvinner, og har også noen sammenfallende interesser som jeg ser har med kjønn å gjøre. 

Ikke dermed sagt at guttemammaer ikke har nær relasjon til sine sønner, for det ser jeg jo at flere av mine venninner har. Men det er på et noe annet plan kanskje. 

Og mulig er det et slikt kvinnelig fellesskap man ubevisst er på søken etter når man ønsker seg en datter? 

(Nå mener jeg absolutt ikke at dette er en selvfølgeliget, min egen mor har jeg null fellesskap med og ser kanskje et par ganger i året.)

Anonymkode: 609ff...f36

Her tror jeg du peker på noe veldig viktig. Dette kvinnefellesskapet jeg selv har med mamman min og mine søstre, og som jeg ser mannen min og sønnen mine har. Når de diskuterer feks fotball som jeg ikke er så interessert i 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hei! Det har seg slik at jeg har to gutter. Har alltid sett for meg å ha ei datter også, og jeg klarer ikke å slippe tanken om å aldri få dette. Misunnelig på venninner med døtre, og synes dette er vanskelig. 

Her inne på Kg har jeg inntrykk at man nesten blir halshugd for å si dette, men i den virkelige verden har mange guttemammaer spurt meg om jeg også savner ei datter. For det gjør de. 

Så dere med døtre, hvordan er det å ha ei datter? Noen som har kjent på de samme følelsen og har tips til hvordan man skal snu tankegangen? 

Skjønner deg godt. Jeg ønsket meg kun døtre, og har fått det. Elsker de over alt på jord og de gir meg så mye tilbake i livet.

Helt feil å føle sånn, men jeg håper faktisk på at mine døtre også får døtre, om de ønsker seg barn.

Anonymkode: 65a29...f21

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Her tror jeg du peker på noe veldig viktig. Dette kvinnefellesskapet jeg selv har med mamman min og mine søstre, og som jeg ser mannen min og sønnen mine har. Når de diskuterer feks fotball som jeg ikke er så interessert i 

Det finnes all slags varianter,faktisk. Det var jeg som fulgte med på alle fotballkamper sammen med faren min,ikke broren. Verdenskupper,europakupper, champiomsleague. 

Anonymkode: 0a8e0...d5a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har 3 gutter og ei jente. Gutta kom først. Gøy å få oppleve begge kjønn men hadde ikke blitt lei meg om siste barnet også var gutt. Gøy å kunne kjøpe noe annet enn traktorer og biler men ellers er det ikke så stor forskjell da yngste er liten enda. Det som irriterte meg mest var at familien syntes det var såååå stas når jenta kom. De var mere engasjerte da enn når guttene kom. Irriterer meg. Det bør være like stas samme h ilket kjønn det er. Jeg ønsket meg et friskt barn, ikke ett bestemt kjønn. 

Anonymkode: 272af...a84

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...