AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #1 Skrevet 28. mai 2023 Hei! Det har seg slik at jeg har to gutter. Har alltid sett for meg å ha ei datter også, og jeg klarer ikke å slippe tanken om å aldri få dette. Misunnelig på venninner med døtre, og synes dette er vanskelig. Her inne på Kg har jeg inntrykk at man nesten blir halshugd for å si dette, men i den virkelige verden har mange guttemammaer spurt meg om jeg også savner ei datter. For det gjør de. Så dere med døtre, hvordan er det å ha ei datter? Noen som har kjent på de samme følelsen og har tips til hvordan man skal snu tankegangen? Anonymkode: b879c...943 20
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #2 Skrevet 28. mai 2023 Jeg har en av hver. Foreløpig har jeg et bedre forhold til sønnen min, for vi er mer like. Elsker de like høyt, men personlighet har mye å si for hvor «på nett» man er. Anonymkode: 12149...15b 6 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #3 Skrevet 28. mai 2023 Det er deilig å ha en datter! Like deilig som å ha en sønn. Anonymkode: 8e52e...8a8 1 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #4 Skrevet 28. mai 2023 Har to jenter med veldig forskjellige personligheter. Og jeg har likere personlighet som en av dem, og mindre lik hun andre. Jeg er like glad i begge to, men har litt vanskligere å kommunisere med hun som har mest ulik personlighet som meg. Jeg har aldri hatt en sønn, men jeg har alltid tenkt at forholdet man har til sine barn er delvis hva man legger innsats i selv, og personlighetene kan gjøre det lettere/vanskligere å ha et nært forhold. Men det klart at som kvinne selv så kjenner jeg igjen noen opplevelser, følelser, reaksjoner som døtrene mine har hatt siden jeg har gått gjennom det selv. Jeg vet jo ikke hvordan det er å ha en sønn og veilede ham gjennom feks pubertet, nye kjærester osv. Anonymkode: 2147e...0f1 1 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #5 Skrevet 28. mai 2023 Jeg kjente litt på det da de var veldig små, litt pga teite kommentarer fra omverdenen som lot meg føle at flokken min ikke var komplett uten en jente. Etterhvert som de ble større, og personlighetene ble forsterket så jeg hvor fint jeg hadde det, og hvor mye jeg satte pris på å diskutere med, og finne på ting med guttene mine. De er flotte personer og vi har hatt mye gøy sammen. Jeg kan ikke helt se hva mer en datter kunne gitt meg. Det er til syvende og sist personligheten og ikke kjønnet som avgjør forholdet mellom oss. Anonymkode: c5348...cb5 13 2 5
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #6 Skrevet 28. mai 2023 Få et barn til? Det gjorde jeg. Fikk ei jente etter to gutter. Anonymkode: 874c8...599 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #7 Skrevet 28. mai 2023 Jeg fikk to jenter etter tre gutter. Jeg var fornøyd med å bare ha gutter. Mannen min hadde derimot lyst på en jente, og jeg hadde ikke noe i mot å få en til. Den fjerde ble jente. Så begynte han å snakke om at det ville vært fint for henne å ha en søster og om vi ikke kunne prøve det. Jeg sa ja på en betingelse, at han steriliserte seg etter at nr fem var født. Det ble en jente og han steriliserte seg da hun var tre uker. Anonymkode: a2756...ea8 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #8 Skrevet 28. mai 2023 Jeg har tre barn. Gutt - jente- gutt. Alle tre er fantastiske! Men det er IKKE sånn at datteren min gir meg noe som sønnene min ikke gir meg fordi hun er jente. Det hadde vært like fint med tre gutter, eller med tre jenter. Hva er det du tenker med bedre med en datter? Anonymkode: 1791b...b94 9 8
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #9 Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Få et barn til? Det gjorde jeg. Fikk ei jente etter to gutter. Anonymkode: 874c8...599 Stod det til forventningene, eller er ønske og tankene om en jente større når man ikke har ei? Eller er det faktisk ganske annerledes enn å ha gutter? Anonymkode: 47fef...bee
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #10 Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Få et barn til? Det gjorde jeg. Fikk ei jente etter to gutter. Anonymkode: 874c8...599 Det gjorde jeg og, nå har jeg fem gutter Anonymkode: 3f1fc...e99 4 1 16
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #11 Skrevet 28. mai 2023 Jeg fikk jente etter to gutter. Tror ikke jeg ville følt at familien var komplett uten henne. Anonymkode: 88c00...452 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #12 Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg fikk jente etter to gutter. Tror ikke jeg ville følt at familien var komplett uten henne. Anonymkode: 88c00...452 Så det er annerledes å ha jente vs gutt? Eller var det personligheten hennes som var avgjørende slik noen skriver? Anonymkode: 47fef...bee
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #13 Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg fikk jente etter to gutter. Tror ikke jeg ville følt at familien var komplett uten henne. Anonymkode: 88c00...452 Åh, på hvilken måte da?:) Anonymkode: b879c...943 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #14 Skrevet 28. mai 2023 Jeg har en gutt og er gravid med ei jente. Føler litt på at jeg ønsket meg en gutt til og at barna hadde hatt mer glede av hverandre da… Anonymkode: c97da...35a 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #15 Skrevet 28. mai 2023 Har en av hver og det var "vanskeligere" med gutten enn jenta, med det er nok tilfeldig! Elsker dem begge to like mye, gutten er nok mer "mark i rompa"- preget enn jenta da.. Nå er dem voksne begge to. Anonymkode: d42b3...cf1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #16 Skrevet 28. mai 2023 Jeg har to tenåringsgutter. Ble minnet på av andre at jeg også måtte få en jente, tross alt. Kunne savnet å ha en jente de første årene. Nå er jeg mer enn fornøyd med mine to gutter. ❤️❤️ Vi har et godt og nært forhold. Anonymkode: f7e27...e62 2 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #17 Skrevet 28. mai 2023 Grunnen til at mange kvinner ønsker døtre tror jeg er at i snitt har døtre gjerne et nærere forhold til foreldre, og mange drønner om det nære mor-barn forholdet som varer også når barnet blir voksen. Men samtidig så må man huske på at barn er veldig forskjellige. Og jeg tror det viktigste for en nær relasjon er personlighet og kjemi. Som eksempel: Jeg er datter og er veldig lik min mor, bla omsorgsfull og pleier familierelasjoner, og mamma og jeg har derfor et nærere forhold enn min bror som ikke er like interessert i mamma. Til sammenligning er min mann også veldig familieorientert og er veldig nær sine foreldre, mye mer enn hans søster som har litt mer gnisninger til foreldrene. Anonymkode: 1c7cb...008 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #18 Skrevet 28. mai 2023 Jeg har tre sønner. Savnet etter en jente var relativt stort i småbarnstiden. Men jeg har via venner sett hvor krevende det kan være med jenter, i fht blikking, mobbing, ufattelig mye skvalder/skravling, mas om SoMe allerede i 7-8 års alder, slanking fra tidlig alder osv. Nå er min yngste gutt 6 og mine eldste gutter 10 og 12, reale gutter som holder på med idrett og som det er null drama med, og jeg hadde aldri byttet ut noen av dem til fordel for en jente. Anonymkode: fc822...dcd 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #19 Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har tre sønner. Savnet etter en jente var relativt stort i småbarnstiden. Men jeg har via venner sett hvor krevende det kan være med jenter, i fht blikking, mobbing, ufattelig mye skvalder/skravling, mas om SoMe allerede i 7-8 års alder, slanking fra tidlig alder osv. Nå er min yngste gutt 6 og mine eldste gutter 10 og 12, reale gutter som holder på med idrett og som det er null drama med, og jeg hadde aldri byttet ut noen av dem til fordel for en jente. Anonymkode: fc822...dcd Lol det er virkelig ikke representativt for hvordan det er å ha døtre😅 mine jenter var ikke involvert i noe drama, i likhet med dine gutter. Bare fordi man selv er fornøyd med egne barn (heldigvis) og ønsker å rasjonalisere egen situasjon så er det ikke noe vits å legge det frem som at det generelt er mye lettere med gutter. For det er masse utfordringer som er hyppigere med gutter og motsatt Anonymkode: 1c7cb...008 12
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #20 Skrevet 28. mai 2023 Jeg tror at mange damer ønsker seg døtre fordi de savner å ordne håret, pynte henne med rosa kjoler, sløyfer og glitter, slik vi gjorde da vi lekte med dukkerlise som barn... Vi ønsker oss en ekte dukke å dille med, kle oss matchende med, få kommentarer om "hvor søt og yndig hun er, og hvor lik på mammaen sin"... Anonymkode: 6f7ce...1e4 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå