Gå til innhold

Til alle pinsevenner!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er jo 1.pinsedag imorgen og mange av dere skal sikkert komme på dørene til folk. Jeg lurer på når ca dere kommer? Skjønner at dere ikke kan gi noe nøyaktig tidspunkt, men tidsrom fra-til sånn ca? 

Anonymkode: 131a0...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blandar du pinsevenner og Jehovas vitne? :klo:

Anonymkode: 6d0d3...4de

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Blandar du pinsevenner og Jehovas vitne? :klo:

Anonymkode: 6d0d3...4de

Tror ikke det? Har hatt besøk av «jesusfolk» på 1.pinsedag før for endel år siden og de kom ikke fra jehovas vitner. De var noe slags misjonærer som skulle fortelle om Jesus. Trodde de var pinsevenner jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duff skrev (57 minutter siden):

Det er ikke vanlig for pinsevenner å gå fra dør til dør.

Hva heter de som går fra dør til dør og forteller om Jesus da og hvilken menighet tilhører de? Egentlig er det det samme, jeg lurer bare på når på døgnet disse misjonærene pleier å komme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eneste jeg vet om som driver oppsøkende er Jehovas vitner og mormonere. Aldri pinsevenner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hva heter de som går fra dør til dør og forteller om Jesus da og hvilken menighet tilhører de? Egentlig er det det samme, jeg lurer bare på når på døgnet disse misjonærene pleier å komme. 

Det er bare Jehovas vitner som går fra dør til dør.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (44 minutter siden):

Er det ikke mellom 12 og 12.30? Tror det var ca 12.20 for noen år siden.

1220, det var litt vel nøyaktig, hehe. Kan jo ikke være på den tiden hos alle i området sitt på en gang. De som kom til meg for mange år siden kom før den tid, mener jeg. 

Lawyam skrev (42 minutter siden):

Eneste jeg vet om som driver oppsøkende er Jehovas vitner og mormonere. Aldri pinsevenner.

Da var sikkert de som kom til meg mormonere. For jeg spurte om de kom fra Jehovas vitner og de sa nei. Jeg trodde sikkert de var pinsevenner siden de kom på pinsedagen, hehe. Har alltid trodd pinsevenner går fra dør til dør på pinsedagen. Vet ikke så mye om menigheter og sånt. 

Duff skrev (33 minutter siden):

Det er bare Jehovas vitner som går fra dør til dør.

Må nok ha vært mormonere som lawyam skrev. For de var ikke jehovaer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nok tilfeldig at det var pinse. JKKASDH har ikke noen faste tider de misjonerer på. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kommer nok rundt 08-tiden, så bare å stå opp tidlig.

Anonymkode: d4b27...5cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

De kommer nok rundt 08-tiden, så bare å stå opp tidlig.

Anonymkode: d4b27...5cc

Hahah, sæææærlig :skratte: er det noen som respekterer helligdagens fred er det vel nettopp dem. Hadde ikke åpna døra kl 8 på en søndag uansett hvem som kom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg er pinsevenn, vi går ikke på dørene til folk! Det hender man kan møte pinsevenner i gatene, da kan du komme bort og snakke med oss om tro, eller bli bedt for, eller du kan bare gå videre. 

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Har hatt besøk av «jesusfolk» på 1.pinsedag før for endel år siden og de kom ikke fra jehovas vitner. De var noe slags misjonærer som skulle fortelle om Jesus. Trodde de var pinsevenner jeg. 

Disse var nok mormonere, ja. Du kjenner de gjerne igjen på at de går med dress, og sier de kommer fra "Jesu Kristu kirke av siste dagers hellige".

Hvis du vil møte pinsevenner er du velkommen i kirka! 😊

God pinse! ☀️

Anonymkode: 4e9d2...784

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei,

Jeg er pinsevenn, vi går ikke på dørene til folk! Det hender man kan møte pinsevenner i gatene, da kan du komme bort og snakke med oss om tro, eller bli bedt for, eller du kan bare gå videre. 

Disse var nok mormonere, ja. Du kjenner de gjerne igjen på at de går med dress, og sier de kommer fra "Jesu Kristu kirke av siste dagers hellige".

Hvis du vil møte pinsevenner er du velkommen i kirka! 😊

God pinse! ☀️

Anonymkode: 4e9d2...784

Ja, må ha vært det. De var veldig pent kledd, ja, i dress og langt skjørt. Og så kom de til fots, men de må ha parkert bilen litt unna, for jeg bor ikke supersentralt til og det går svært få eller ingen busser på helligdager. Er et par km til nærmeste holdeplass også. Er vel litt tungvint med buss når man går dør til dør uansett, hehe  

Tusen takk, riktig god pinse du og! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...