AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #41 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, burde jeg flyttet lenger? Anonymkode: 679bb...9b4 35 km er ikke lite! Anonymkode: dd1f7...e32 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #42 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 35 km er ikke lite! Anonymkode: dd1f7...e32 Det er ikke mye, en liten halvtimes kjøretur. Alle bor ikke i byen. Anonymkode: 679bb...9b4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #43 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 29.5.2023 den 0.07): Her tenker du mest på deg selv og ikke på barnet. Barnet mister vennene sine, og barnet har rett på samvær med far. Regner med det blir vanskeligere med større avstand mellom foreldrene. Anonymkode: e206e...704 Ungen er 3 år herre fred. Dama flytter som så mange andre med både yngre og eldre barn. Går nok strålende for barnet. Anonymkode: d69a4...a1c 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #44 Skrevet 30. mai 2023 WhisperingWind skrev (17 timer siden): At far har gått med på at barnet bor fast hos mor pga alder gjør ikke automatisk mor til en bedre omsorgsperson. Om far har stabil inntekt, familie og nettverk pluss at barnet går i bhg der det trives og far har mulighet til 100 % samvær stiller ikke mor noe som helst sterkere med plan om å åpne et bakeri i et annet fylke. Våkne. Det handler ikke om omsorgsevne, som vi bør anta er likt fordelt, men om hvilken omsorgssituasjon barnet er vant med. Uavhengig av fars omsorgsevne er det sannsynlig at det vil være traumatisk for et så lite barn å flytte fra sin primære omsorgsperson. Anonymkode: 66147...786 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #45 Skrevet 30. mai 2023 Ikke gjør det om du ønsker at barnet ditt skal vokse opp og ha et godt forhold til pappaen sin. En jeg kjenner godt opplevde dette. Moren flyttet ett stykke unna på grunn av at hun hadde fått seg kjæreste som bodde der. Moren tok med seg datteren, flyttet fra all familie og venner. Pappaen hadde et sterkt ønske om at de ikke skulle flytte. Nå flere år senere har pappaen og datteren nesten ikke kontakt. Anonymkode: a2895...421
Gjest WhisperingWind Skrevet 30. mai 2023 #46 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det handler ikke om omsorgsevne, som vi bør anta er likt fordelt, men om hvilken omsorgssituasjon barnet er vant med. Uavhengig av fars omsorgsevne er det sannsynlig at det vil være traumatisk for et så lite barn å flytte fra sin primære omsorgsperson. Anonymkode: 66147...786 Fordi mor har barnet 4 dager og far 3🤔 Uansett er barnet godt kjent med far og han er en trygg og stabil omsorgsperson. Eneste som risikerer å traumatisere ungen er mor som vil rive ungen bort fra hjem, far, familie og alt som er kjent.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #47 Skrevet 30. mai 2023 WhisperingWind skrev (1 time siden): Fordi mor har barnet 4 dager og far 3🤔 Uansett er barnet godt kjent med far og han er en trygg og stabil omsorgsperson. Eneste som risikerer å traumatisere ungen er mor som vil rive ungen bort fra hjem, far, familie og alt som er kjent. Det er absolutt relevant hvorvidt det er snakk om 3 netter i uken hos far og 4 netter hos mor, eller om det er alle netter hos mor og dagssamvær med far. Jeg mener at dette ikke går tilstrekkelig frem i HI. Jeg mener likevel at omsorgsevnen hos primærforelder i vesentlig grad bør være svekket før det vil være mer gunstig for et så lite barn å flytte fra sin primære omsorgsperson. Det mener jeg uavhengig av om primær omsorgsperson er mor eller far. Anonymkode: 66147...786 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 30. mai 2023 #48 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Det er absolutt relevant hvorvidt det er snakk om 3 netter i uken hos far og 4 netter hos mor, eller om det er alle netter hos mor og dagssamvær med far. Jeg mener at dette ikke går tilstrekkelig frem i HI. Jeg mener likevel at omsorgsevnen hos primærforelder i vesentlig grad bør være svekket før det vil være mer gunstig for et så lite barn å flytte fra sin primære omsorgsperson. Det mener jeg uavhengig av om primær omsorgsperson er mor eller far. Anonymkode: 66147...786 Du må gjerne mene det. Men det er mor som velger å flytte og far har all rett å motstride det. Barnet har rett på begge foreldrene. Og det er mor her om tar et valg som vil skade barnet om far er god omsorgsperson. Mor har ikke mer rett til barnet. Barnet er ingen eiendom og fortjener å ha BEGGE foreldrene i livet sitt.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #49 Skrevet 30. mai 2023 WhisperingWind skrev (39 minutter siden): Du må gjerne mene det. Men det er mor som velger å flytte og far har all rett å motstride det. Barnet har rett på begge foreldrene. Og det er mor her om tar et valg som vil skade barnet om far er god omsorgsperson. Mor har ikke mer rett til barnet. Barnet er ingen eiendom og fortjener å ha BEGGE foreldrene i livet sitt. Jeg har forståelse for at du blir sterkt følelsesmessig påvirket av denne saken. Subjektivt vil likevel samværsforelder ha lave sjanser til å overta omsorgen om bostedsforelder flytter. Selv om samværsforelder har gode omsorgsevner og selv om barnet har rett til kontakt med begge sine foreldre. Både juss, fag og praksis peker mot at et barn under tre år vil flytte med sin bostedsforelder, heller enn å bli flyttet til samværsforelder. Jeg er på ingen måte uenig med deg i at barnet har godt av å ha kontakt med begge foreldre. Anonymkode: 66147...786 2
Gjest WhisperingWind Skrevet 30. mai 2023 #50 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg har forståelse for at du blir sterkt følelsesmessig påvirket av denne saken. Subjektivt vil likevel samværsforelder ha lave sjanser til å overta omsorgen om bostedsforelder flytter. Selv om samværsforelder har gode omsorgsevner og selv om barnet har rett til kontakt med begge sine foreldre. Både juss, fag og praksis peker mot at et barn under tre år vil flytte med sin bostedsforelder, heller enn å bli flyttet til samværsforelder. Jeg er på ingen måte uenig med deg i at barnet har godt av å ha kontakt med begge foreldre. Anonymkode: 66147...786 Jeg er ikke følelsesmessig investert. Blir alenemor der far har lite samvær. Det er kun én ting som holder meg igjen fra å flytte. Det er faren. Men han hadde ikke kjempet imot da han vet at det er økonomisk tøft for meg å bli. Og han har ikke mulighet til å ha særlig samvær pga jobb. Heldigvis har han godtatt å bidra økonomisk så jeg kan bli her og ha noen timer samvær. Men ut ifra det jeg leser er dette snakk om at mor ønsker å starte et bakeri i et annet fylke der far faktisk er involvert i barnet og ønsker samvær. Og er villig til å kjempe. Så det blir for dumt å si at far ikke har en sjanse i 2023. For det har han. Her er det mor som er egoistisk og ikke tenker på barnet når faren ønsker å ha mest mulig kontakt. Mor kan starte bakeri der hun er.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #51 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det er ikke mye, en liten halvtimes kjøretur. Alle bor ikke i byen. Anonymkode: 679bb...9b4 Det er mye om man vi se barna like mye. jøss sier du det, jeg bor på landet så det vet jeg Anonymkode: dd1f7...e32
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #52 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er mye om man vi se barna like mye. jøss sier du det, jeg bor på landet så det vet jeg Anonymkode: dd1f7...e32 Vi så barna like mye, vi hadde jo 50/50? Anonymkode: 679bb...9b4 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå