AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #1 Skrevet 27. mai 2023 Hei! vurderer å flytte neste år da beste venninnen min og jeg skal åpne opp et liten bakkeri. Dette ligger da i et annet fylke. Jeg har barnet på snart 3 år fast boende hos meg og far har samvær 2 til 3 ganger i uken. Han vil ikke at jeg skal flytte men da barnet bor fast hos meg så kan han vel ikke lekte meg? Selv om bar iblant har samvær så er jeg 100% omsorgen for barnet. Noen som vet om jeg da kan flytte uten å må ta det rettslig med barnefaren.? Anonymkode: 95ab5...562
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #2 Skrevet 27. mai 2023 Hvis barnet har fast bosted hos deg så har du rett til å flytte innenlands, ja. Anonymkode: ac783...995 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #3 Skrevet 27. mai 2023 Jeg tror faktisk ikke du kan flytte uten at han er enig om det ødelegger dagens samværsordning. Pr i dag har han noe og det kan du ikke ta fra han. Tror jeg. Anonymkode: 34409...1a7
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #4 Skrevet 27. mai 2023 Har barnet bostedsadresse hos deg kan du flytte fritt innenlands. Anonymkode: 812c0...0cd
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #5 Skrevet 28. mai 2023 Her tenker du mest på deg selv og ikke på barnet. Barnet mister vennene sine, og barnet har rett på samvær med far. Regner med det blir vanskeligere med større avstand mellom foreldrene. Anonymkode: e206e...704 10 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #6 Skrevet 28. mai 2023 Sett igjen barnet hos far å flytt selv. Høres ut som han er litt mer fornuftig 🙄 Har du overhode tenkt på barnet oppi der her, eller tenker du kun på dine egne interesser? Rive et lite barn bort fra far, barnehage, venner, bolig og trygghet bare fordi DU skal … Anonymkode: 80ac9...96a 5 5
Friluftsmann70 Skrevet 28. mai 2023 #7 Skrevet 28. mai 2023 Mener å tro at mødre kan gjøre hva de vil. Så bare å flytte. Helt seriøst, kjenner flere menn som har delt omsorg, enten frivillig eller via megling. Men når mor bryter samværet for barna med far, har det ingen konsekvenser.
Andro Skrevet 28. mai 2023 #8 Skrevet 28. mai 2023 Han som bare har samvær har ingenting med hvor du bor, og må planlegge samvær med reising. Barneloven er helt klar på at dette er ditt valg. § 37.Avgjerder som kan takast av den som barnet bur fast saman med. Har foreldra sams foreldreansvar, men barnet bur fast saman med berre den eine, kan den andre ikkje setje seg mot at den barnet bur saman med, tek avgjerder som gjeld vesentlege sider av omsuta for barnet, m.a. spørsmålet om barnet skal vere i barnehage, kor i landet barnet skal bu og andre større avgjerder om dagleglivet. Flytt dit du har sjanse til å etablere deg, starte virksomhet, og klare deg selv. Nettverk har dere også 🙂 Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #9 Skrevet 28. mai 2023 Egoistisk av deg å velge ny jobb fremfor jevnlig kontakt med far for ditt barn. Forstår ikke tankegangen din her for å være helt ærlig. Jeg setter barna mine først, i alle viktige valg som påvirker vårt liv. Jeg har hatt hovedomsorgen for barnet helt siden vi skilte lag når hun var ett år. Er med far annen hver helg. Har aldri tenkt muligheten for å flytte vekk med henne, som et valg. Far og datter har rett på jevn og stabilt samvær, og bo i nærheten av hverandre gjør også det mulig for far å være med på foreldresamtaler/møter/viktige milepæler i hverdagen. Kunne aldri tenkt meg å frarøve min datter å ha sin far i nærheten. Anonymkode: 69b97...12e 12 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #10 Skrevet 28. mai 2023 Andro skrev (4 minutter siden): Han som bare har samvær har ingenting med hvor du bor, og må planlegge samvær med reising. Barneloven er helt klar på at dette er ditt valg. § 37.Avgjerder som kan takast av den som barnet bur fast saman med. Har foreldra sams foreldreansvar, men barnet bur fast saman med berre den eine, kan den andre ikkje setje seg mot at den barnet bur saman med, tek avgjerder som gjeld vesentlege sider av omsuta for barnet, m.a. spørsmålet om barnet skal vere i barnehage, kor i landet barnet skal bu og andre større avgjerder om dagleglivet. Flytt dit du har sjanse til å etablere deg, starte virksomhet, og klare deg selv. Nettverk har dere også 🙂 Lykke til! Å frarøve barnet god og jevnlig kontakt med far er så lett? Hadde aldri kunne gjort det mot mine barn. Barnas rettigheter og behov burde gå fremfor mors ønske om å skifte jobb og flytte spør du meg, når det ikke er noe her som tilsier at hun ikke har/får jobb der hun bor nå. Anonymkode: 69b97...12e 7
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #11 Skrevet 28. mai 2023 TS spør ikke om moralsk rådgivning, kun om jussen. Og den er allerede redegjort for i tråden. Anonymkode: 66147...786 9 3
Andro Skrevet 28. mai 2023 #12 Skrevet 28. mai 2023 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Å frarøve barnet god og jevnlig kontakt med far er så lett? Hadde aldri kunne gjort det mot mine barn. Barnas rettigheter og behov burde gå fremfor mors ønske om å skifte jobb og flytte spør du meg, når det ikke er noe her som tilsier at hun ikke har/får jobb der hun bor nå. Anonymkode: 69b97...12e Barnets rettigheter er ivaretatt. Du vet ingenting om mors arbeidssituasjon eller relasjonen til far. Å påstå at barnet blir frarøvet kontakt med far er bare tull. Samværsavtalen er ventelig den samme. Det er helt normalt å flytte. Endret 28. mai 2023 av Andro 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #13 Skrevet 28. mai 2023 Andro skrev (4 minutter siden): Barnets rettigheter er ivaretatt. Du vet ingenting om mors arbeidssituasjon eller relasjonen til far. Å påstå at barnet blir frarøvet kontakt med far er bare tull. Samværsavtalen er ventelig den samme. Det er helt normalt å flytte. Står at far har samvær 2-3 ganger i uken, hvordan skal det fortsette mener du? Anonymkode: 69b97...12e 4
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #14 Skrevet 28. mai 2023 Ja, du kan flytte innenlands. Far kan også ta deg til retten for å få daglig omsorg for barnet. Anonymkode: dcddd...da4 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #15 Skrevet 28. mai 2023 Du kan flytte , men det er sabla egoistisk Anonymkode: dd1f7...e32 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #16 Skrevet 28. mai 2023 Andro skrev (6 minutter siden): Barnets rettigheter er ivaretatt. Du vet ingenting om mors arbeidssituasjon eller relasjonen til far. Å påstå at barnet blir frarøvet kontakt med far er bare tull. Samværsavtalen er ventelig den samme. Det er helt normalt å flytte. Eh far har samvær 2-3 ganger i uken! Da flytter man ikke Anonymkode: dd1f7...e32 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #17 Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 27.5.2023 den 21.15): Jeg tror faktisk ikke du kan flytte uten at han er enig om det ødelegger dagens samværsordning. Pr i dag har han noe og det kan du ikke ta fra han. Tror jeg. Anonymkode: 34409...1a7 Da tror du feil. Hva er så vitsen med å svare. Anonymkode: 7af53...121 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #18 Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Sett igjen barnet hos far å flytt selv. Høres ut som han er litt mer fornuftig 🙄 Har du overhode tenkt på barnet oppi der her, eller tenker du kun på dine egne interesser? Rive et lite barn bort fra far, barnehage, venner, bolig og trygghet bare fordi DU skal … Anonymkode: 80ac9...96a 👏 Anonymkode: dd1f7...e32 2
Andro Skrevet 28. mai 2023 #19 Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Sett igjen barnet hos far å flytt selv. Høres ut som han er litt mer fornuftig 🙄 Han er jo ikke såpass at han greier å ha barnet hele døgn engang. Tilknytningen er sterkest til mor. 2
Hannah80 Skrevet 28. mai 2023 #20 Skrevet 28. mai 2023 Andro skrev (6 minutter siden): Han er jo ikke såpass at han greier å ha barnet hele døgn engang. Tilknytningen er sterkest til mor. Men det kan det jo være tusen årsaker til:) Og man blir jo knyttet til en far man ser flere ganger i uken. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå