Gå til innhold

Noen som har sett "Den lille havfruen"?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 28.5.2023 den 11.20):

Alt er ikke woke bare fordi noen er mørkhudet.

Anonymkode: 2d8ce...a9a

Nei, men her er hun bare mørkhudet fordi Disney ønsker å bli sett på som inkluderende. Ikke fordi de faktisk bryr seg om hudfarge. Istedenfor kunne de ha laget en ny historie, med en med mørk hud. 

Anonymkode: c5df1...0da

• Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nei, men her er hun bare mørkhudet fordi Disney ønsker å bli sett på som inkluderende. Ikke fordi de faktisk bryr seg om hudfarge. Istedenfor kunne de ha laget en ny historie, med en med mørk hud. 

Anonymkode: c5df1...0da

Link?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere om den nye teksten? I neste versjon av Snehvit og Tornerose må de være våkne før det kan bli snakk om kyssing, det foreligger jo ikke samtykke. 

Anonymkode: cccf2...2b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva synes dere om den nye teksten? I neste versjon av Snehvit og Tornerose må de være våkne før det kan bli snakk om kyssing, det foreligger jo ikke samtykke. 

De har sikkert munnbind da. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo bare tragisk, høres ut som typisk gangster-rap blandet med karibisk musikk men det passer vel til målgruppen.

Anonymkode: bfcf3...1b5

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående å kjenne seg igjen i filmen. Datteren min har rødt hår (og er hvit i huden), og hun elsker å bade. 😅
Så da jeg så en av havfruene på skjermen, sa jeg til henne: Det er vel deg, det der? Nei, jeg er Ariel, for hun har samme farge på håret som meg, sa hun. Nevnte ikke hudfargen med et ord.

Anonymkode: e5aa1...ae7

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dette er jo bare tragisk, høres ut som typisk gangster-rap blandet med karibisk musikk men det passer vel til målgruppen.

Så ikke se på da.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne filmen er blitt en massiv suksess allerede. En av de sterkeste åpningene for noen filmer, uavhengig av sjanger. Inntjent $185,800,000 på tre dager. Så målgruppen bryr seg ikke om mas om "woke" fra ytre marginer. 

Anonymkode: 2c99d...16f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.andersenstories.com/da/andersen_fortaellinger/den_lille_havfrue

«De var 6 dejlige børn, men den yngste var den smukkeste af dem alle sammen, hendes hud var så klar og skær som et rosenblad, hendes øjne så blå, som den dybeste sø, men ligesom alle de andre havde hun ingen fødder, kroppen endte i en fiskehale.»

(Personlig er jeg av den oppfatning av at man skal holde seg til karakteren. Hva blir neste – Onkel Toms hytte med hvite skuespillere? 

Anonymkode: d973a...cbf

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Denne filmen er blitt en massiv suksess allerede. En av de sterkeste åpningene for noen filmer, uavhengig av sjanger. Inntjent $185,800,000 på tre dager. Så målgruppen bryr seg ikke om mas om "woke" fra ytre marginer. 

😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/28/2023 at 6:43 PM, AnonymBruker said:

Jeg kommer ikke til å se Den lille havfrue, ei heller Snøhvit når den kommer, nettopp pga valg av hovedrolleinnehaver 

Hva er galt med hun som skal spille Snøhvit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Du kan slappe helt av, det var 1 liten sang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så filmen på søndag, sønnen min på 8 likte den, men vi var enige om at vi foretrekker tegnefilmen. Det som trakk ned, for min del, hadde ingenting å gjøre med Ariels hudfarge. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, AnonymBruker said:

(Personlig er jeg av den oppfatning av at man skal holde seg til karakteren. Hva blir neste – Onkel Toms hytte med hvite skuespillere? 

Anonymkode: d973a...cbf

Hva f**n er galt med alle dere som nevner Onkel Toms hytte og Rosa Parks? Hudfargen til hovedpersonen er helt uviktig for handlingen i filmen! Det er selvfølgelig ikke tilfelle i en film om slaveri eller om det er snakk om en person som faktisk har eksistert.

Angelina Jolie spilte forøvrig den virkelige Mariane Pearl. Ropte og skrek folk like mye da som de gjør nå for en fantasifigur?

41AyWCEPgkL._AC_UF1000,1000_QL80_.jpg

Anonymkode: 3e572...00f

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva f**n er galt med alle dere som nevner Onkel Toms hytte og Rosa Parks? Hudfargen til hovedpersonen er helt uviktig for handlingen i filmen! Det er selvfølgelig ikke tilfelle i en film om slaveri eller om det er snakk om en person som faktisk har eksistert.

Men det er jo feks laget en serie om en mørkhudet Anne Boleyn. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Er ikke overrasket over at filmen tjener mye penger. Det er jo derfor Disney lager nyinnspillingene, fordi de er en pengemaskin. Det er også de best populære tegnefilmene som får de mest populære live action-nyinnspillingene. 

MEN det at de tjener mye penger betyr ikke at det ikke er irriterende at filmene blir lagt woke. Kritikken av Disney har jo delvis vært at de lager filmene woke for å tjene penger. Det er jo ingen som tror at Disney hadde lagd woke-filmer om det var tapsprosjekt. 

Anonymkode: 53fe0...5da

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Og det finnes veldig mange eksempler på at hvite skuespillere spiller ekte mennesker som ikke var hvite.

Det forklarer fortsatt ikke hvorfor voksne folk sutrer som småunger når en FANTASIFIGUR har det de oppfatter som feil hudfarge.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Men de selger fortsatt original Stratos, ikke sant? Ariel hadde en mørkhudet venninne i tegnefilm serien, de kunne beholdt det. 

Anonymkode: 9e978...a2c

Javisst, akkurat på samme måte som at tegnefilmen fortsatt er tilgjengelig på Disney+, DVD, Bluray, leiefilm på x antall andre strømmetjenester osv. Hele poenget er at nyinnspillingen ikke ERSTATTER tegnefilmen, vi får begge deler og det er helt valgfritt hvilken en man vil se, eller om man vil se begge.

Anonymkode: 2ec08...4c6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HELT latterlig at de gjorde henne svart.

Så utrolig frustrerende at alt skal være så woke nå. Om man påpeker det er man selvsagt rasist.

Nei, har ikke sett filmen for øvrig, men har fått med meg at hun nå har blitt svart.

Endret av likestilling
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke glem den nye "dokumentaren" om Kleopatra på Netflix som er laget av kona til Will Smith, der sier de rett ut at de ikke bryr seg om historiske fakta og påstår at hun var svart.

Det er ingenting annet enn historieforfalskning, skulle tro at svarte mennesker ikke har egen historie eller historier som det er verdt å lage filmer og serier om. Derfor puttes de inn i andre grupper sin historie.

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...