Gå til innhold

Hvordan er det mulig at posten tar så feil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte en vare til rundt 1000,- kroner.

Etter noen dager får jeg sms fra posten at varen min er klar til henting på 7 eleven i Skien.

Jeg bor i Oslo, hvordan er det mulig å ta så feil?

Jeg tok kontakt med 7 eleven og forklarte at pakken min var sendt feil, at den skulle til Oslo.

Ser at 7 eleven har sendt tilbake varen til Posten/bring. Men har ikke hørt noe mer.

Jeg vil jo gjerne ha pakken min.

 

Anonymkode: 0de41...90b

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke folk på posten som sitter og leser feil. Sortering skjer med maskiner nå til dags, så vidt jeg har skjønt. En liten hick-up et sted i maskineriet og pakken blir sendt ned på feil rullebånd. Fort gjort.

Den blir muligens sortert på nytt manuelt når den kommer i retur som feilsendt, det vet jeg ikke. Men det pleier å ordne seg. Har vært et par ganger at pakker til meg har havnet på helt andre kanten av Oslo enn der jeg bor, og da har jeg bare ringt posten og sagt i fra, og bedt dem videresende den til riktig utleveringssted. Det gjør de selvfølgelig med en gang.

Det tar noen dager ekstra bare, men den kommer frem. Posten er i alle fall mer pålitelige enn PostNordHelvetet eller HeltHjem (der pakker stjeles nesten like ofte som de leveres til mottaker...).

Anonymkode: 115d9...a28

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De håndterer jo noen millioner pakker i uka, så $hit happens. Kanskje det er ett nummer i postnummeret ditt som gjør at den har endt opp feil. Men er pakken sendt i retur fra utleveringssted, så har du den nok mot slutten av neste uke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke folk på posten som sitter og leser feil. Sortering skjer med maskiner nå til dags, så vidt jeg har skjønt. En liten hick-up et sted i maskineriet og pakken blir sendt ned på feil rullebånd. Fort gjort.

Den blir muligens sortert på nytt manuelt når den kommer i retur som feilsendt, det vet jeg ikke. Men det pleier å ordne seg. Har vært et par ganger at pakker til meg har havnet på helt andre kanten av Oslo enn der jeg bor, og da har jeg bare ringt posten og sagt i fra, og bedt dem videresende den til riktig utleveringssted. Det gjør de selvfølgelig med en gang.

Det tar noen dager ekstra bare, men den kommer frem. Posten er i alle fall mer pålitelige enn PostNordHelvetet eller HeltHjem (der pakker stjeles nesten like ofte som de leveres til mottaker...).

Anonymkode: 115d9...a28

Ok, tusen takk for svar. Da er det håp :)

Anonymkode: 0de41...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K.B. skrev (2 minutter siden):

De håndterer jo noen millioner pakker i uka, så $hit happens. Kanskje det er ett nummer i postnummeret ditt som gjør at den har endt opp feil. Men er pakken sendt i retur fra utleveringssted, så har du den nok mot slutten av neste uke.

Tusen takk, det ble jeg veldig glad for å høre :)

Anonymkode: 0de41...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser nå at pakken har blitt sendt fra 7 eleven til Posten/Bring i Skien.

Den burde da vært sendt til Oslo.

TS

Anonymkode: 0de41...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ser nå at pakken har blitt sendt fra 7 eleven til Posten/Bring i Skien.

Den burde da vært sendt til Oslo.

TS

Anonymkode: 0de41...90b

Ring posten på tirsdag. Det skjer ikke noe nå før tirsdag pga. pinsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ser nå at pakken har blitt sendt fra 7 eleven til Posten/Bring i Skien.

Den burde da vært sendt til Oslo.

TS

Anonymkode: 0de41...90b

De har nok en sentral i Skien der den blir videresendt fra, eller trodde du den blir plukket opp og nennsomt kjørt i baksetet på en taxi til din post i butikk?? 

Anonymkode: 40951...4ae

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ventet på en Simmering til bilen min som ankom Lørenskog den 23.05.2023 har ikke mottatt den ennå mye rart mer Posten sendt som brev fra skruvat 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (1 time siden):

Har ventet på en Simmering til bilen min som ankom Lørenskog den 23.05.2023 har ikke mottatt den ennå mye rart mer Posten sendt som brev fra skruvat 

Hm, merkelig. Har ikke hatt problemer med posten før, men nå er jeg skuffa :(

Anonymkode: 0de41...90b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

De har nok en sentral i Skien der den blir videresendt fra, eller trodde du den blir plukket opp og nennsomt kjørt i baksetet på en taxi til din post i butikk?? 

Anonymkode: 40951...4ae

Neida, jeg trodde egentlig ingenting. Men har ikke vært borti rot fra posten før, så dette er helt nytt for meg.

TS

Anonymkode: 0de41...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K.B. skrev (3 timer siden):

Ring posten på tirsdag. Det skjer ikke noe nå før tirsdag pga. pinsen.

Ja, jef får visst gjøre det hvis ingenting skjer.

TS

Anonymkode: 0de41...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har skjedd meg også, fikk beskjed om å hente pakken min i en butikk på Sørlandet, jeg bor på Østlandet. Jeg ringte og fikk den sendt til riktig adresse. Dette ordner seg nok.

Anonymkode: 4e6ef...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjedd meg også, ordnet seg. Sendt så mye og fått selv mye pakker, og det har kun skjedd 1 gang. Svikt skjer, du får nok pakken om ikke alt for lenge. Du har jo sporingsnummer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hm, merkelig. Har ikke hatt problemer med posten før, men nå er jeg skuffa :(

Anonymkode: 0de41...90b

Ja det forstå jeg bestilte simmering til differensial bak ble sendt 17 Mai mottatt på Lørenskog 23 Mai det kjipeste nå er at jeg har fått lekkasje på diff så håper den komme den 30 Mai :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en gang beskjed om å hente pakken min på en matbutikk i Stavanger. Jeg bor 8 timer unna Stavanger…

Anonymkode: 008dd...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det har skjedd meg også, fikk beskjed om å hente pakken min i en butikk på Sørlandet, jeg bor på Østlandet. Jeg ringte og fikk den sendt til riktig adresse. Dette ordner seg nok.

Anonymkode: 4e6ef...786

Kan jeg spørre hvor du ringte?

TS

Anonymkode: 0de41...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miaiai skrev (11 timer siden):

Skjedd meg også, ordnet seg. Sendt så mye og fått selv mye pakker, og det har kun skjedd 1 gang. Svikt skjer, du får nok pakken om ikke alt for lenge. Du har jo sporingsnummer

Tusen takk, håper det ❤️

TS

Anonymkode: 0de41...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (10 timer siden):

Ja det forstå jeg bestilte simmering til differensial bak ble sendt 17 Mai mottatt på Lørenskog 23 Mai det kjipeste nå er at jeg har fått lekkasje på diff så håper den komme den 30 Mai :D 

:(

TS

Anonymkode: 0de41...90b

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg fikk en gang beskjed om å hente pakken min på en matbutikk i Stavanger. Jeg bor 8 timer unna Stavanger…

Anonymkode: 008dd...360

Er det mulig :(

TS

Anonymkode: 0de41...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...