Gå til innhold

Risikere en ny graviditet? Svangerskapsforgiftning

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Meg og min mann ønsker oss to tette barn, og har ett barn på 7 mnd. Vi har begynte å snakke om dette med å få en ny senere, men jeg vet ikke om helsen tåler det. Var helt ødelagt i flere måneder etter siste fødselen og inn å ut av sykehus før jeg fødte grunnet høyt blodtrykk - som tilslutt ble svangerskapsforgiftning. 

Blodtrykket var høyt mange måneder etter fødsel, og føyk i været noen dager etter jeg hadde født som resulterte i legevaktbesøk. Jeg mistet nesten 1,5 liter blod og hadde styrtfødsel, noe som gjør meg redd for å blø ihjel før jeg kommer til sykehus om fødsel starter hjemme. 

Oppå alt dette slet jeg enormt med fødselsangst, og lurer på om jeg denne gangen kan få keisersnitt eller om jeg bør velge vanlig fødsel? Hadde dere tatt sjansen? Eventuelt noen i samme situasjon? 

Jeg vet jo at få dør under eller etter fødsel, men at svangerskapsforgiftning og blødning er grunnen til at de som dør faktisk dør - og jeg hadde begge deler. Derfor er jeg redd 

Anonymkode: cf289...d42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dette tilfellet ville jeg tatt en grudig prat med e fødselslege (gynekolog). Tror han kan svare deg mye bedre enn alle vi inne på Kvinneguiden🙃 Leger har masse kunskap og erfaringer på slike områder, og kan svare deg grundig og konkret🙂Jeg hadde ikke hoppet inn i et nytt svangerskap uten å rådføre meg med en lege🙂

Anonymkode: cd3ad...5b2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I dette tilfellet ville jeg tatt en grudig prat med e fødselslege (gynekolog). Tror han kan svare deg mye bedre enn alle vi inne på Kvinneguiden🙃 Leger har masse kunskap og erfaringer på slike områder, og kan svare deg grundig og konkret🙂Jeg hadde ikke hoppet inn i et nytt svangerskap uten å rådføre meg med en lege🙂

Anonymkode: cd3ad...5b2

Ja det var lurt. Hvordan får man snakket med en fødselslege?:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Ja det var lurt. Hvordan får man snakket med en fødselslege?:) 

Du gir beskjed til fastlegen om at du ønsker en henvisning til kvinneklinikken/sykehuset for å diskutere nettopp dette.

Anonymkode: b4967...0a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du gir beskjed til fastlegen om at du ønsker en henvisning til kvinneklinikken/sykehuset for å diskutere nettopp dette.

Anonymkode: b4967...0a6

Okei. Er det flere som har råd bortsett fra å snakke med lege? Eventuelt vært i lignende situasjon? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...