AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #42 Skrevet 26. mai 2023 7 hours ago, AnonymBruker said: Jeg blir generelt veldig glad dersom gjester forsyner seg godt. Det tar jeg som kompliment for maten. Et nært familiemedlem har imidlertid en mann som er ekstremt gniten, og når han får servert gratis mat eller drikke, da hiver han i seg på en sykelig måte. Ikke som i å nyte det som blir servert, men som "Dette er gratis, så må utnytte det til det fulle." Han gafler i seg ,så han knapt kan smake noe før han svelger, og sikrer seg mest av det som er dyrest. Kan lesse på flere biffer på fatet, og følger konstant med på skålen med kjøtt med øynene. Om den nærmer seg tom kan han sikre seg mer kjøtt, selv om han allerede har mye på fatet. Dette er eneste person hvor jeg opplever dette som svært ubehagelig, og det er definitivt langt over normal oppførsel. Det virker sykelig. Nei, det er sykelig, slik som gnitenheten hans også er det. Han har god råd, men unner seg ingenting. Går med klær og sko til de ikke lenger er mulig å gå i, og blir da sur for å måtte kjøpe nytt. Han kommer en dag til å dø med mye penger på konto. Flere i familien har det imidlertid ganske moro med dette. Kjøper inn ekstra kjøtt når han er tilstede, og finner det humoristisk at han da spiser, spiser og spiser, til han blir dårlig. Alkohol må man imidlertid begrense, for når det er gratis drikker han også fort for å sikre seg mest mulig når det er gratis, og blir farlig full. Om det settes et brett med overskudd av cognac eller annet ut på kjøkkenet i bryllup for eksempel, som er igjen etter at alle som ønsket det har forsynt seg, da går han ut og tømmer hele brettet. Kun fordi det er gratis. Anonymkode: 1f877...5ce Ok, bare lurer... hvorfor inviterer man en slik person til middag mer enn én gang? Anonymkode: 10e96...e54 4
AprilLudgate Skrevet 26. mai 2023 #43 Skrevet 26. mai 2023 Her er du vrang. Ikke sett frem ting på bordet som ikke kan spises? Gikk han inn i kjøleskapet og helte i seg en ekstra kasserolle med lapskaus? 2 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #44 Skrevet 26. mai 2023 føler meg truffet. Ikke alle vet hvor mye eller hvor lite som er greit å spise. Anonymkode: 1f72e...83a 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #45 Skrevet 26. mai 2023 Maskinfører skrev (1 time siden): Nei aldri har aldri gjester 🙁🙁 ååååå baby💔 Anonymkode: 1f72e...83a 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #47 Skrevet 26. mai 2023 Du høres noe gnien ut - la være å be noen. Anonymkode: 67312...b24 1 1
Maskinfører Skrevet 26. mai 2023 #48 Skrevet 26. mai 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): ååååå baby💔 Anonymkode: 1f72e...83a Takk Takk ja rett og slett vært i den situasjonen at man ikke har noen og invitere sånn er det og komme hjem etter 18 år Endret 26. mai 2023 av Maskinfører 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #49 Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hæ..? Du setter frem snacks som er til pynt..? Jeg er glad i snacks. Jeg spiser snacks til det er tomt, om det er satt frem. Jeg antar jo at det er satt frem for å spises. Jeg spiser selvsagt ikke så fort at andre ikke får forsyne seg, men kan fint spise en og en bit gjennom hele kvelden, til det er tomt. Og middag..? Altså, hvorfor satte du den andre gryten på bordet, om du ikke ville de skulle spise den..? Da kunne du jo bare satt den vekk, og aldri satt den frem til gjestene? Her er det du som er uhøflig og sær. Jeg er også storspist. Og kvinne. Jeg trener mye, og jeg er en sånn som spiser 2-3 måltider om dagen. Igjen: setter vertskapet frem mat, så antar jeg jo selvsagt at det er fordi det er man skal spise den, ikke fordi man skal sitte og beundre den. Slutt å lage så mye, og slutt å sette frem mer enn du faktisk vil gi. Det er jo helt håpløst for folk å spise hos deg om de må ha i bakhodet at du har en uskreven regel om hvor mye som er akseptabelt å spise, og at når du serverer dem mat, har de ikke lov å forsyne seg av den. Anonymkode: ad449...779 Det er jo ikke greit å spise enorme porsjoner når man er gjest. Trenger man ekstra mye mat, spiser man før man ankommer, spiser en-to normale porsjoner hos vertskapet, og spiser mer hjemme dersom man er sulten igjen. Man får ikke svære porsjoner på restaurant heller, man får en passelig porsjoner og sånn forsyner man seg som gjest privat. Anonymkode: 24fc7...0e3 3
Andro Skrevet 26. mai 2023 #50 Skrevet 26. mai 2023 Tar det som et kompliment at folk eter seg forderva av maten min. Om de spiser opp alt av frukt og godter etterpå så fikk de likevel for lite mat, skulle man tro. 3
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #51 Skrevet 26. mai 2023 mereo skrev (14 timer siden): Da får du servere porsjoner på tallerkner, så er det tomt for han når det er tomt. Dog synes jeg det er merkelig å forvente å ha snacks igjen når du setter fram, da får du porsjonere det ut også. Ikke noe jeg ville gjort, for jeg sparer ikke når det er fest eller gjest. Det kan jeg gjøre ellers i uka. Men når man setter fram litt snaks og har besøk i flere timer er det litt kjipt at en tømmer skålene første 15 minuttene, og resten sitter bare der. Normalt sett er det greit å forsyne seg litt, og tenke på at andre også vil ha. Når jeg er hos andre forsyner jeg meg litt, men er ikke den første som griper i skåla, og tar heller ikke siste av det som står på bordet. Mannen mangler jo antenner så det holder. klart man setter fram ei skål for at folk skal forsyne seg, men slik kose skål er det jo normalt å sette fram for at folk bare skal småplukke over lang tid.. det er ikke et måltid der en av gjestene tar skåla i fanget liksom. ts neste gang du serverer middag, fiks middagen på tallerken på kjøkken og server. Da får han kun det som er på tallerken. Vanlige folk trenger ikke mer enn en porsjon middag. Da får han spise så han sprekker hjemme. Jeg spanderte burger meny på sønnen min og kompisen hans engang. Kompisen er ganske stor. Han fikk big burger meny.. spiste opp på 10 min og satt bare å såg på meg med fortvilte øyne.. han var ikke mett. Jeg sa at det holder med en meny, og hvis han er mer sliten får han spise hjemme. ikke rart folk er overvektig når øynene er større enn kjeften Anonymkode: be658...32e
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #52 Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Vi har laget taco et par ganger. Han kan lett lesse på med halvparten av kjøttet på sin tallerken fordi han synes det er så godt. Han tenker ikke at andre også skal ha kjøtt og faktisk fordeler innholdet i lefsa med grønnsaker i tillegg. Jeg husker jeg måpte en gang og sa: Får ikke vi andre kjøtt til oss selv? Da ble han flau og beklagde. Samme kompis kan sitte med chipsskåla i fanget uten å tenke på andre. Da spør jeg samme spørsmål og han setter flaut tilbake skåla på bordet. Anonymkode: afeb8...97e Dette høres helt sykt ut, har han ikke fått oppdragelse? Er han enebarn? For hans egen del burde en god venn ta en prat med han om det under fire øyne, for dette er ikke bra den dagen han får dame, og skal være med svigerfamilien, eller dersom han skal på hyttetur med jobben o.l. Sånne ting er dessverre sosialt selvmord. 🙈 Anonymkode: 43026...172 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #53 Skrevet 27. mai 2023 Jeg synes du er den merkelige her. Spiser deg ut av huset av å spise popkorn,chips og litt mer lapskaus enn forventet? Du har merkelig holdning,slutt å inviter virkelig. Stakkars mennesker. Anonymkode: a1ce7...3c6 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #54 Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): ts neste gang du serverer middag, fiks middagen på tallerken på kjøkken og server. Da får han kun det som er på tallerken. Vanlige folk trenger ikke mer enn en porsjon middag. Da får han spise så han sprekker hjemme. Jeg spanderte burger meny på sønnen min og kompisen hans engang. Kompisen er ganske stor. Han fikk big burger meny.. spiste opp på 10 min og satt bare å såg på meg med fortvilte øyne.. han var ikke mett. Jeg sa at det holder med en meny, og hvis han er mer sliten får han spise hjemme. ikke rart folk er overvektig når øynene er større enn kjeften Anonymkode: be658...32e Det er veldig normalt at serveringsfatene går to ganger rundt ved middagsbordet. Mange forsyner seg jo heller litt beskjedent første runde, det er kanskje mer vanlig enn å ta halve fater! Nettopp fordi man vet at verten byr to ganger. Til han kompisen kunne du vel servert ei gulrot å knaske på, eller lignende? Og sånn ellers - at øynene er større enn kjeften (eller magen blir mett før øynene) betyr jo at man forsyner seg med mer enn man orker å spise. Ergo man spiser IKKE den ekstra maten. Hvordan mener du man blir overvektig av der? Anonymkode: 08543...82d 1
mereo Skrevet 27. mai 2023 #55 Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Men når man setter fram litt snaks og har besøk i flere timer er det litt kjipt at en tømmer skålene første 15 minuttene, og resten sitter bare der. Normalt sett er det greit å forsyne seg litt, og tenke på at andre også vil ha. Når jeg er hos andre forsyner jeg meg litt, men er ikke den første som griper i skåla, og tar heller ikke siste av det som står på bordet. Mannen mangler jo antenner så det holder. klart man setter fram ei skål for at folk skal forsyne seg, men slik kose skål er det jo normalt å sette fram for at folk bare skal småplukke over lang tid.. det er ikke et måltid der en av gjestene tar skåla i fanget liksom. ts neste gang du serverer middag, fiks middagen på tallerken på kjøkken og server. Da får han kun det som er på tallerken. Vanlige folk trenger ikke mer enn en porsjon middag. Da får han spise så han sprekker hjemme. Jeg spanderte burger meny på sønnen min og kompisen hans engang. Kompisen er ganske stor. Han fikk big burger meny.. spiste opp på 10 min og satt bare å såg på meg med fortvilte øyne.. han var ikke mett. Jeg sa at det holder med en meny, og hvis han er mer sliten får han spise hjemme. ikke rart folk er overvektig når øynene er større enn kjeften Anonymkode: be658...32e Er det tomt så er det tomt, akkurat der bryr jeg meg særdeles lite. Alle ser jo da hvem som har spist alt.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #56 Skrevet 27. mai 2023 Snok1 skrev (10 timer siden): Lapskaus? Tror ts kamuflerer med å skrive lapskaus istedenfor sodd. Anonymkode: 0d130...1bc 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #57 Skrevet 27. mai 2023 Her lages det rause mengder mat, så om gjestene er storspiste så går de ikke fra bordet sultne. Snacks og godis settes ikke fram til pynt, så det er bare fint at det blir spist opp. Anonymkode: e41c4...b60 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #58 Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Dette høres helt sykt ut, har han ikke fått oppdragelse? Er han enebarn? For hans egen del burde en god venn ta en prat med han om det under fire øyne, for dette er ikke bra den dagen han får dame, og skal være med svigerfamilien, eller dersom han skal på hyttetur med jobben o.l. Sånne ting er dessverre sosialt selvmord. 🙈 Anonymkode: 43026...172 Han er enebarn ja 😂 Han er litt sær på flere ting, men han mener ingenting vondt. Han er bare helt sosial død på enkelte områder. Anonymkode: afeb8...97e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå