Gå til innhold

Redd for fotobokser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er så redd for å kjøre på nye veier, eller strekninger jeg ikke kjenner så godt i tilfelle det er fotobokser der.

Jeg har ikke for vane å kjøre fort, men vet hvor fort gjort det er å havne litt over fartsgrensa innimellom, og man skal ikke kjøre mye over fartsgrensa nå før det blir svindyrt. Når jeg kjører på nye veier så fører det til at jeg alltid blir å følge med på farten, og det er slitsomt. Har rett og slett angst, og det gjør at jeg unngår strekninger jeg ikke kjenner så godt. Og gruer meg lang tid i forveien hvis det ikke er noe valg.

Flere som har det sånn?

Anonymkode: d412d...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, synes ikke det er så vanskelig å følge med på hvor fort jeg kjører.

Anonymkode: e4e28...7bc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, synes ikke det er så vanskelig å følge med på hvor fort jeg kjører.

Anonymkode: e4e28...7bc

Det er ikke vanskelig, men har så angst at farten er det eneste som da sitter i hodet mitt.

Anonymkode: d412d...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke vanskelig, men har så angst at farten er det eneste som da sitter i hodet mitt.

Anonymkode: d412d...8e8

Da må du jobbe med det. 

Anonymkode: e4e28...7bc

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da må du jobbe med det. 

Anonymkode: e4e28...7bc

Ja, men hvordan?

Anonymkode: d412d...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, men hvordan?

Anonymkode: d412d...8e8

Må legge til at jeg heller kjører for sakte, og til og med da er jeg redd for disse fotoboksene. Skikkelig fotoboksangst.

Anonymkode: d412d...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Er så redd for å kjøre på nye veier, eller strekninger jeg ikke kjenner så godt i tilfelle det er fotobokser der.

Jeg har ikke for vane å kjøre fort, men vet hvor fort gjort det er å havne litt over fartsgrensa innimellom, og man skal ikke kjøre mye over fartsgrensa nå før det blir svindyrt. Når jeg kjører på nye veier så fører det til at jeg alltid blir å følge med på farten, og det er slitsomt. Har rett og slett angst, og det gjør at jeg unngår strekninger jeg ikke kjenner så godt. Og gruer meg lang tid i forveien hvis det ikke er noe valg.

Flere som har det sånn?

Anonymkode: d412d...8e8

Har du ikke cruise kontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Må legge til at jeg heller kjører for sakte, og til og med da er jeg redd for disse fotoboksene. Skikkelig fotoboksangst.

Anonymkode: d412d...8e8

Det er ikke bra, du kan skape farlige situasjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei, synes ikke det er så vanskelig å følge med på hvor fort jeg kjører.

Anonymkode: e4e28...7bc

Ikke jeg heller, og er flittig bruker av cruisekontroll 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (Akkurat nå):

Har du ikke cruise kontroll?

Jo, men fartsgrensene kan variere mye på en strekning

 

Fru Uperfekt skrev (1 minutt siden):

Det er ikke bra, du kan skape farlige situasjoner. 

Ja nettopp. Derfor jeg prøver å unngå nye veier, og det er hemmende. Har jo hatt lappen i over 20 år, kjørt mye og er erfaren bak rattet. Så denne tankegangen ødelegger mye.

Anonymkode: d412d...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jo, men fartsgrensene kan variere mye på en strekning

 

Ja nettopp. Derfor jeg prøver å unngå nye veier, og det er hemmende. Har jo hatt lappen i over 20 år, kjørt mye og er erfaren bak rattet. Så denne tankegangen ødelegger mye.

Anonymkode: d412d...8e8

Ja fartsgrenser kan variere og da endrer du på farten cruisekontrollen settes til, ikke vanskelig.

Om du har 20 år bak rattet så er det merkelig at du ikke klarer det, tror du trenger eksponerings terapi. Jeg var redd store biler (les:lastebiler og busser) samt broer når jeg fikk lappen. 
Kjørte masse over bla Nordhordalandsbroen samt tok lappen på buss nettopp for å bli tryggere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (3 minutter siden):

Ja fartsgrenser kan variere og da endrer du på farten cruisekontrollen settes til, ikke vanskelig.

Om du har 20 år bak rattet så er det merkelig at du ikke klarer det, tror du trenger eksponerings terapi. Jeg var redd store biler (les:lastebiler og busser) samt broer når jeg fikk lappen. 
Kjørte masse over bla Nordhordalandsbroen samt tok lappen på buss nettopp for å bli tryggere.

Dette er noe som har kommet mer og mer med årene. Var ikke sånn før. Skal vi på lange ferieturer f eks, så tør jeg ikke å kjøre selv lenger. Og jeg som pendlet 20 mil hver dag i forbindelse med jobb før i tiden. Har kjørt mye bil.

Mulig eksponeringsterapi hadde vært noe.

Anonymkode: d412d...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er ikke vanskelig, men har så angst at farten er det eneste som da sitter i hodet mitt.

Anonymkode: d412d...8e8

Nei, du har neppe "angst". Slutt å selvdiagnostisere alt som er litt vanskelig.

Endret av Reign
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men… jeg skjønner ikke. Det er jo bare å se etter fotoboks-advarslen? Det er jo skiltet i forkant? 

Anonymkode: 7c8e1...934

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk cruisekontrollen!! Det er jo skiltet at det er fotobokser så det er da ingenting å stresse med.

Anonymkode: 8e2fa...310

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er så redd for å kjøre på nye veier, eller strekninger jeg ikke kjenner så godt i tilfelle det er fotobokser der.

Jeg har ikke for vane å kjøre fort, men vet hvor fort gjort det er å havne litt over fartsgrensa innimellom, og man skal ikke kjøre mye over fartsgrensa nå før det blir svindyrt. Når jeg kjører på nye veier så fører det til at jeg alltid blir å følge med på farten, og det er slitsomt. Har rett og slett angst, og det gjør at jeg unngår strekninger jeg ikke kjenner så godt. Og gruer meg lang tid i forveien hvis det ikke er noe valg.

Flere som har det sånn?

Anonymkode: d412d...8e8

Jeg også, jeg vet hvor utrolig raskt du blir kriminell i Norge, selv på øde rettstrekninger hvor kun et ekorn kan sprette ut. Det er en terror myndighetene påfører oss. Som vi bare må finne oss i. Mange politiske korrekte og integrerte hjernevaskede mennesker mener at det bare er å kjøre etter fartsgrensen. Selv om det beste er å kjøre etter forholdene. 80 på en lang bred rettstrekning er latterlig for tenkende mennesker. Spesielt når fartsgrensen er det samme når det kommer en sving. Angst og offentlig terror er usunt og skadelig for helsa. Føler med deg ts.

Anonymkode: bf5a2...1b1

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Reign skrev (1 time siden):

Nei, du har neppe "angst". Slutt å selvdiagnostisere alt som er litt vanskelig.

Hehe, jo det er angst😂 Vet godt hva det er gitt. Har slitt med det med flere ting siden jeg var liten.

Så slutt og snakk om ting du ikke har peiling på, er du snill.

Anonymkode: d412d...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Er så redd for å kjøre på nye veier, eller strekninger jeg ikke kjenner så godt i tilfelle det er fotobokser der.

Jeg har ikke for vane å kjøre fort, men vet hvor fort gjort det er å havne litt over fartsgrensa innimellom, og man skal ikke kjøre mye over fartsgrensa nå før det blir svindyrt. Når jeg kjører på nye veier så fører det til at jeg alltid blir å følge med på farten, og det er slitsomt. Har rett og slett angst, og det gjør at jeg unngår strekninger jeg ikke kjenner så godt. Og gruer meg lang tid i forveien hvis det ikke er noe valg.

Flere som har det sånn?

Anonymkode: d412d...8e8

Jeg kan ikke si jeg har det sånn, men noe jeg synes er slitsomt, er gjennomsnittsmåling. Da føler jeg at jeg følger mer med på farta enn veien. Den slags måling langs veien, skulle ikke vært lov. 

Ellers er det jo en liten feilmargin på både bil og fotoboks. Det viktigste er å finne ut hvor fort bilen din egentlig går, og hva speedometeret viser. Det er veldig sjeldent bilen viser helt riktig fart. 

Anonymkode: f40fa...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cruise control! Det fikser biffen for meg. Ellers ligger jeg intuitivt 20 over.

Anonymkode: dfe65...27a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hehe, jo det er angst😂 Vet godt hva det er gitt. Har slitt med det med flere ting siden jeg var liten.

Så slutt og snakk om ting du ikke har peiling på, er du snill.

Anonymkode: d412d...8e8

Nei, det er ikke "angst" at du sliter med en stabil høyrefot.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...