Gå til innhold

Langt hår over 40 - burde jeg klippe meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er 44, har krøller og hår som vokser fort. 

Klipte meg sist i januar, da rakk det til korsyggen, klipte opp til bh ca.

Tenker å klippe det igjen i juni - da til rett under skuldrene - synes det har blitt for tidkrevende å stelle aka føne med diffuser i 45 min før det er tørt - så vil ha det litt mer lettstelt. 

Behold det lange håret om det er det du liker best.

Anonymkode: cba98...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har langt hår til ca midt på ryggen. Liker det sånn fordi jeg trives best med å ha håret opp i strikk, og få det unna vei. Samtidig kan jeg en sjelden gang ha det ned.

Jeg er over 40 år og holder meg ikke spesielt godt for alderen. Burde jeg klippe håret? Mener i så fall feks skulderlengde eller under ørene, tenker ikke på sånn mannesveis som gamle damer får seg.

Anonymkode: 4aad1...3c0

du kan klippe det i en kledelig frisyre som er fin også når du har håret nede men ikke klipp det kort og få konesveis. Du er alt for ung for konesveis. Du kan klippe bob om du vil ha det kort men ikke konete bob. Men ønsker du langt, hold det langt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er 40 og har langt hår, men måtte klippe det en del nå i vår. Blir raskere slitt nå synes jeg. Ikke klipp. ☺️ Mange 40+ damer her som ser ti år eldre ut fordi de har kort kommunebrunt hår

Anonymkode: 8e0b2...c73

hun bør iallefall klippe vekk slitte tupper og ha mer frisyre på det, men ikke kort nei med mindre hun vil det selv da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at du er ei dame...?

Nei, du burde ikke klippe det kort. Men om du vil, må du jo bare gjøre det.

Anonymkode: 191ac...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør klippe det til en lengde og frisyre som passer deg. 
Alderen er ikke relevant. 

Langt hår krever ofte litt mer stell for å holde seg sunt og friskt, men har man tid og ork til det så kan vi voksne damer absolutt ha langt hår. 
Jeg har hår til midjen, og får ofte skryt for at det er fint. For min del var det først etter jeg ble 35 at jeg begynte få fart på hårveksten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den såkalte konesveisen er vel egentlig bare en sveis som var veldig populær for mange år siden blant middelaldrende kvinner. Gjerne kvinner som var unge på 60-, 70- og tildels 80-tallet. Nå er det en ny generasjon med kvinner som kommer i 40-årene og de har andre preferanser for hvilken sveis de vil ha. Dette er samme fenomen som at min bestemor og hennes medsøstre gjerne tok hjemmepermanent og gikk i blomstrete polyesterkjoler, mens dette er totalt uinteressant for dagens pensjonister.

At middelaldrende kvinner bør klippe håret kort er bare tull, det er en utdatert trend. Konehår er for dem over 50 eller kanskje til og med over 60 år nå. Moten skifter for alle aldersgrupper, og konehår er ikke lenger populært blant 40-åringer. Jeg er 45 år og kan til nød klippe en lang bob, men kort konehår skjer ikke på dette hodet, og kommer nok ikke til å skje noensinne da jeg ville sett helt Gerd-Else Kjerringstad ut med en sånn sveis.

Anonymkode: e38e3...ef0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, hvis håret ditt er fortsatt flott, behold det selvsagt. Jeg hadde langt hår men etter 40, så har håret blitt tynnslit på tuppene, jeg måte klippe fordi det var så slitt og tørt. DET tror jeg er virkelige grunnen at mange klipper seg kort når de blir eldre. Har det ikke skjedd med deg og ditt hår, er jo ikke vits for deg å se hva andre gjør. 

Anonymkode: af076...57f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har passert 50 og trivdes i grunnen godt med min "konesveis" som jeg fant på unge modeller på Pinterest og Instagram. Man skulle tro at jeg som voksen dame hadde god nok selvtillit til å ikke bry meg om hva anonyme på et internettforum mener, men alle de stygge tilnavnene på kort hår og kvinner med kort hår gjorde meg faktisk lei meg og fikk meg til å føle meg stygg,  så nå holder jeg på å spare håret mitt ut igjen selv om jeg vet at det betyr mye tid på hårstyling og mye penger på hårprodukter. Håret mitt er dessverre slik at det ikke blir lengre enn skulderlengde, og da får det ikke nok tyngde til å legge seg pent, ettersom det verken er glatt eller krøllete, men en helt umulig mellomting med fall som går alle veier, slik at jeg er avhengig av daglig varmestyling for å se velstelt ut. Men jeg har forstått det slik at til og med halvlangt, slitt hår er penere enn kort, så da så. Hestehale kler jeg ikke, og oppsatt hår synes jeg fort blir veldig tantete på en kvinne på min alder, spesielt hvis håret også er grått. Men jeg orker ikke mer farging. 

Anonymkode: a3eb4...ca1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har passert 50 og trivdes i grunnen godt med min "konesveis" som jeg fant på unge modeller på Pinterest og Instagram. Man skulle tro at jeg som voksen dame hadde god nok selvtillit til å ikke bry meg om hva anonyme på et internettforum mener, men alle de stygge tilnavnene på kort hår og kvinner med kort hår gjorde meg faktisk lei meg og fikk meg til å føle meg stygg,  så nå holder jeg på å spare håret mitt ut igjen selv om jeg vet at det betyr mye tid på hårstyling og mye penger på hårprodukter. Håret mitt er dessverre slik at det ikke blir lengre enn skulderlengde, og da får det ikke nok tyngde til å legge seg pent, ettersom det verken er glatt eller krøllete, men en helt umulig mellomting med fall som går alle veier, slik at jeg er avhengig av daglig varmestyling for å se velstelt ut. Men jeg har forstått det slik at til og med halvlangt, slitt hår er penere enn kort, så da så. Hestehale kler jeg ikke, og oppsatt hår synes jeg fort blir veldig tantete på en kvinne på min alder, spesielt hvis håret også er grått. Men jeg orker ikke mer farging. 

Anonymkode: a3eb4...ca1

Det er jo stor forskjell på en kul kort klipp og en kjedelig «konesveis».

Tiril Sjåstad Christiansen har fått det jeg definerer som «konesveis»

https://plan-b.no/profiler/tiril-sjastad-christiansen/

Mens Michelle Williams i bildet øverst i denne artikkelen har en fin klipp:

https://www.minmote.no/nyheter/a/0K3zW0/kort-og-trendy

Anonymkode: cba98...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvor står det at håret er grått? 

Anonymkode: 3a963...48b

Hvilken del av spørsmålet: "om du farger bort gråe hår?" var det du ikke forstod? 

Anonymkode: 64367...e2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg har langt hår til ca midt på ryggen. Liker det sånn fordi jeg trives best med å ha håret opp i strikk, og få det unna vei. Samtidig kan jeg en sjelden gang ha det ned.

Jeg er over 40 år og holder meg ikke spesielt godt for alderen. Burde jeg klippe håret? Mener i så fall feks skulderlengde eller under ørene, tenker ikke på sånn mannesveis som gamle damer får seg.

Anonymkode: 4aad1...3c0

Hvis du vil klippe deg så så gjør du jo det, men hvis du kun gjør det fordi du er over 40 og egentlig har lyst å ha langt hår skal du ikke gjøre det.

Det er ingen max alder for langt hår 🙂

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis håret ikke har blitt veldig tynt så synes jeg det ikke er noe problem å beholde lengden.

Anonymkode: 0d93a...df1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs hva du liker og kler. Ikke bry deg om alder. 

Vi liker og kler forskjellige hårfasonger, så det er viktig å velge noe du er fornøyd med. 

Selv er jeg 42 og har langt hår, men jeg kler det og liker det. 

Jeg har tanter over 60 som har langt hår, og de også kler det veldig godt. Har også en tante med kort hår og hun kler det veldig godt. 

Anonymkode: 3b31d...1d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg nærmer meg 40, og kommer ikke til å klippe meg samme hva. Det er en del av min tro å ha uklippet hår. I min omgangskrets er det da mange i alle aldre med langt hår. Noen får veldig tynt hår og har det alltid opp, mens andre holder på tykkelsen med årene også. 

Jeg har selv hår ned til hoftene. Ingen grå hår. Det har begynt å bli litt tykkere igjen etter år med sykdom, men jeg har klassisk nordisk hår, med en del fall i det. Jeg har også mye hår, som i veldig mange hårstrå. 
 

Jeg vasker det ikke for ofte, og er nøye med hvordan jeg setter det opp (ikke en messy bun som gir mer floker, men mer tvinner det for så å sette på en myk hårstrikk i fløyel. Det skjer jeg bruker vanlig hårstrikk også, og har hestehale, men normalt ikke). 
Jeg grer det om kvelden og setter det pent opp for natten. Jeg er veldig heldig med håret mitt, og det ser da pent ut uten så mye ekstra neste dag. 
 

Når jeg vasker det så bruker jeg alltid en blanding av hårkur og balsam i lengdene, og jeg bruker hårolje når det er vått. Hender jeg tar i litt ellers også, men der må jeg innrømme at jeg ikke er så god å følge opp. Har en sprayflaske med vann og balsamen som jeg har blandet som jeg bruker mer i det daglige. Bruker normalt ikke varme på håret. 
 

Om du føler deg vel med lengden din så synes ikke jeg du skal klippe deg, men heller prøve å ta mer vare på det. Om du velger å klippe det til skuldrene så kan du jo fremdeles ha det i hestehale, som jo er praktisk. Når du er glad i å ha det i hestehale hadde jeg ihvertfall ikke klippet det til rett under ørene, men heller begynt med skulderlengde for å se hvordan du liker det.  
 

En kan ha langt hår samme hvilken alder en har. 

Anonymkode: c9611...fb6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i 40-årene, og synes langt hår er nydelig. Jeg synes alle bør ha slik frisyre de ønsker, og gi f*** i om andre ikke liker den.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hårfrisyre dikteres ikke av alder, men hva som kler ansiktet ditt, stilen din og hvor sunt håret er i forhold til hvilken lengde det har. Langt, velpleid hår er vakkert! Trist om alle over 40 skal ha samme frisyre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.5.2023 den 13.05):

Det er jo stor forskjell på en kul kort klipp og en kjedelig «konesveis».

Tiril Sjåstad Christiansen har fått det jeg definerer som «konesveis»

https://plan-b.no/profiler/tiril-sjastad-christiansen/

Mens Michelle Williams i bildet øverst i denne artikkelen har en fin klipp:

https://www.minmote.no/nyheter/a/0K3zW0/kort-og-trendy

Anonymkode: cba98...829

Michelle Williams er så vakker, at hun hadde kledd hva som helst💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.5.2023 den 16.20):

Jeg nærmer meg 40, og kommer ikke til å klippe meg samme hva. Det er en del av min tro å ha uklippet hår. I min omgangskrets er det da mange i alle aldre med langt hår. Noen får veldig tynt hår og har det alltid opp, mens andre holder på tykkelsen med årene også. 

Jeg har selv hår ned til hoftene. Ingen grå hår. Det har begynt å bli litt tykkere igjen etter år med sykdom, men jeg har klassisk nordisk hår, med en del fall i det. Jeg har også mye hår, som i veldig mange hårstrå. 
 

Jeg vasker det ikke for ofte, og er nøye med hvordan jeg setter det opp (ikke en messy bun som gir mer floker, men mer tvinner det for så å sette på en myk hårstrikk i fløyel. Det skjer jeg bruker vanlig hårstrikk også, og har hestehale, men normalt ikke). 
Jeg grer det om kvelden og setter det pent opp for natten. Jeg er veldig heldig med håret mitt, og det ser da pent ut uten så mye ekstra neste dag. 
 

Når jeg vasker det så bruker jeg alltid en blanding av hårkur og balsam i lengdene, og jeg bruker hårolje når det er vått. Hender jeg tar i litt ellers også, men der må jeg innrømme at jeg ikke er så god å følge opp. Har en sprayflaske med vann og balsamen som jeg har blandet som jeg bruker mer i det daglige. Bruker normalt ikke varme på håret. 
 

Om du føler deg vel med lengden din så synes ikke jeg du skal klippe deg, men heller prøve å ta mer vare på det. Om du velger å klippe det til skuldrene så kan du jo fremdeles ha det i hestehale, som jo er praktisk. Når du er glad i å ha det i hestehale hadde jeg ihvertfall ikke klippet det til rett under ørene, men heller begynt med skulderlengde for å se hvordan du liker det.  
 

En kan ha langt hår samme hvilken alder en har. 

Anonymkode: c9611...fb6

hår til hoftene er jo alt for langt må jo allgid passe på å ha det i strikk eller holde det oppe npr du skal på do

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner med langt hår er den mest naturlige forskjell på dem og oss menn med hensyn til hva de lett kan gjøre.

  Jeg får ALDRI nok av kvinner med langt hår og de er vakre enten de er 17 eller 70.. 

   🥰🥰🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...