Gå til innhold

Langt hår over 40 - burde jeg klippe meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har langt hår til ca midt på ryggen. Liker det sånn fordi jeg trives best med å ha håret opp i strikk, og få det unna vei. Samtidig kan jeg en sjelden gang ha det ned.

Jeg er over 40 år og holder meg ikke spesielt godt for alderen. Burde jeg klippe håret? Mener i så fall feks skulderlengde eller under ørene, tenker ikke på sånn mannesveis som gamle damer får seg.

Anonymkode: 4aad1...3c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mannesveis 👨‍🦳😍

Anonymkode: 04079...b2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har langt hår til ca midt på ryggen. Liker det sånn fordi jeg trives best med å ha håret opp i strikk, og få det unna vei. Samtidig kan jeg en sjelden gang ha det ned.

Jeg er over 40 år og holder meg ikke spesielt godt for alderen. Burde jeg klippe håret? Mener i så fall feks skulderlengde eller under ørene, tenker ikke på sånn mannesveis som gamle damer får seg.

Anonymkode: 4aad1...3c0

Nei,du burde beholde håret ditt hvis du liker det😍

Alder har ingenting å si for hvor langt hår man skal ha.

Jeg elsker langt hår,syns det er så fint😍

Endret av flusa
  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke. Damer med grått, langt hår er superhot! Så om du farger bort gråe hår? Slutt med det!! 

Anonymkode: 64367...e2a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 40 og har langt hår, men måtte klippe det en del nå i vår. Blir raskere slitt nå synes jeg. Ikke klipp. ☺️ Mange 40+ damer her som ser ti år eldre ut fordi de har kort kommunebrunt hår

Anonymkode: 8e0b2...c73

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Absolutt ikke. Damer med grått, langt hår er superhot! Så om du farger bort gråe hår? Slutt med det!! 

Anonymkode: 64367...e2a

Hvor står det at håret er grått? 

Anonymkode: 3a963...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke klippet det om du trives med langt hår.

Jeg er selv 43 og har hår til ca midt på korsryggen (Ingen grå hår ;) ) og kommer ikke til å klippe det så lenge det ser fint ut. Blir det pistrete er det en annen sak. Og jeg får veldig ofte komplimenter fra menn på egen alder, også eldre, at de liker damer med langt hår :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har langt hår til ca midt på ryggen. Liker det sånn fordi jeg trives best med å ha håret opp i strikk, og få det unna vei. Samtidig kan jeg en sjelden gang ha det ned.

Jeg er over 40 år og holder meg ikke spesielt godt for alderen. Burde jeg klippe håret? Mener i så fall feks skulderlengde eller under ørene, tenker ikke på sånn mannesveis som gamle damer får seg.

Anonymkode: 4aad1...3c0

Hva med å klippe lag? Få litt mer liv i håret? Det ser superfint ut selv med hestehale. Evt krølle det litt i tillegg. Ta vare på det flotte håret ditt. Alder og hårlengde har ingenting å si 

Anonymkode: e4048...683

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det ikke er for tynt så bør du ta vare på det som det er. Så lenge som mulig. Farg det om nødvendig. Kvinnens hår er en dyrebar skatt!

Hilsen mann

Anonymkode: d0657...93e

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har alderen å si for hvor langt hår man skal ha...? 

Jeg er 42, har tykt, glansfullt og sunt hår til korsryggen, og jeg har null planer om å klippe meg. 

Anonymkode: d62bc...ab7

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke holder deg så godt, hvorfor fjerne håret som sikkert er med å gjøre deg mye finere?

Anonymkode: 27ed4...d2d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 41 og har langt hår nesten ned til korsryggen. Elsker håret mitt, det er tykt, blondt og har krøller/bølger. Nei, ta heller vare på håret ditt. Langt hår er egentlig mer praktisk enn kort da man kan sette det lett opp og få det bort fra ansiktet. Samtidig er løst hår pent på så og si alle.

Anonymkode: 9a6c9...15e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du trives med langt hår og mulighetene det gir deg beholder du håret, hvis du er i tvil snakk med en frisør om hvilke alternativer de evt tenker kunne kle ditt ansikt osv.. og vurder det da. Alder alene er ikke vesentlig for om man skal ha kort eller langt hår.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 44 og har ingen planer om å klippe håret mitt. Det er lenger, tjukkere og blankere enn noen gang. 

Noe pent må jeg da ha, når resten av kroppen forfaller 😆 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hvor står det at håret er grått? 

Anonymkode: 3a963...48b

Når du runder 40 blir du gammel. Da blir håret grått over natta. Det vet da alle det!

Anonymkode: 49e99...20e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes ikke hår til nede på ryggen er fint. Virker rufsete og ustelt. Skulderlengde er penere og du kan fortsatt sette det opp.

 

Anonymkode: 4fb82...858

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke klipp det hvis du ikke vil. Det er også veldig fint å sette opp håret. Langt hår som henger rett ned kan (jeg gjentar, kan) gjøre at en del kvinner ser litt "dratte" ut når de blir eldre, spesielt dersom man har et smalt ansikt. Men langt, oppsatt hår er jo fint uansett alder, synes jeg.

Når det er sagt, er jo skulderlangt hår langt fra kort, og det kan fortsatt settes opp, så det er jo også en løsning dersom du synes det er litt for langt.

Endret av Anonymus Notarius
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor "burde" du det? Det finnes ikke noe hårpoliti som går rundt og straffer de kvinnene over 40 som har lengde på håret.

Er håret klippet i tuppene så det ikke er flisete og ser ustelt ut, er det helt fint å ha langt hår selv etter 40. Det er fint med langt hår uansett alder. Har man grått hår er det ingen hindring. Særlig når du sier du bruker å ha det oppsatt i hestehale også, å sette det opp hjelper på å få det til å se stelt ut.

Behold lengden, men vær nøye med å stelle det. Fuktighetskurer og stusse tuppene når det trengs.

Anonymkode: 60d39...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...