Gå til innhold

Gruer meg så fryktelig til sykehusoppholdet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fedre overnatter ikke på barselavdelingene, kun hvis sykehuset har barselhotell. Om man får rom på barsel eller barselhotellet avhenger av om mor og barn er i god form. Mindre oppfølging på barselhotellet og der kan far hjelpe mer til.

Anonymkode: 4541f...9e1

Så bastant. Far var sammen med meg og babyen på sykehuset hele uka, for ja, vi var der en hel uke da vi fikk utvidet opphold. Det kommer helt an på sykehuset og om det er familierom tilgjengelig. 

Anonymkode: fc785...db6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Så bastant. Far var sammen med meg og babyen på sykehuset hele uka, for ja, vi var der en hel uke da vi fikk utvidet opphold. Det kommer helt an på sykehuset og om det er familierom tilgjengelig. 

Familierom er jo ikke det samme som vanlig barsel, hvor man ofte må dele rom med andre barselkvinner. Er det barselhotell eller enerom med plass til ekstra seng så er det mulighet for far å overnatte, familierom er forbeholdt de med behov som regel. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Familierom er jo ikke det samme som vanlig barsel, hvor man ofte må dele rom med andre barselkvinner. Er det barselhotell eller enerom med plass til ekstra seng så er det mulighet for far å overnatte, familierom er forbeholdt de med behov som regel. 

Det var på barselavdelinga, ikke noe hotell. Det er jo barsel selv om man ikke deler rom med andre 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå må du ikke være så pingle! Dette er starten på ditt livs viktigste oppgave, og det er gull verdt med litt starthjelp. 

Anonymkode: 2fee5...5c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer og til å dra hjem så fort som pokker om det er bra med den lille. Er som å lese om meg selv TS! 

Anonymkode: c7361...cee

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Det var på barselavdelinga, ikke noe hotell. Det er jo barsel selv om man ikke deler rom med andre 

Samme her. Sykehuset har bare enerom på barselavdelingen såvidt meg bekjent :) 

Anonymkode: 3ec45...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Fiks hundepass og ta ting som det kommer på sykehuset, er mye som kan skje… Kanskje du blir liggende med plager etter fødselen, eller at du må ha keisersnitt. Ungen kan ha gulsott å måtte ha behandling for det. Babyen min måtte ha oppfølging av mat , veiing og blodsukkermåling. Vi var på barsel i 4 dager, samboer var med oss hele tiden (fikk dobbeltseng). Kosa oss med mat, film og bare tok det med ro mellom mating og stell :) 

Anonymkode: 83902...7a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ei venninne som dro hjem samme dag, måtte tilbake flere ganger på kontroller og pga gulsot. 

Når jeg først kom meg hjem med baby, var han 4 dager gammel og det siste jeg kunne tenke meg i det kaoset der, var å ture frem og tilbake til kontroller. 

Noe helt annet som annengangsmor tror jeg. Hadde lett spart noen kroner til å sette bikkja på kennel.

Anonymkode: c360a...02e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fødte på Kongsvinger og må bare rose de ansatte opp i skyene! 

Fikk stort familierom og fikk bli så lenge vi ville. Ble i totalt 6 døgn, fødselen varte i 2. Var helt magisk å slippe å lage mat, kunne gå i sykehusklær som noen andre vasket etterpå, de skiftet på sengen min helt uoppfordret da jeg var i dusjen, hjalp oss med baby døgnet rundt både med å gi råd og fysisk bistand. I tilegg var det ubegrenset med bind, kunne skylde underlivet med dusjen samtidig som jeg satt på do, de hjalp masse med ammingen, fikk sjekket underlivet hver dag og de fanget opp infeksjon som de fulgte tett opp. 

Jeg tar glatt ett slikt sykehusopphold igjen. Dessuten sover baby 16-20 timer i døgnet, så den største "frykten" burde være at det blir kjedelig ;)

Anonymkode: d0c5e...a08

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kommer også til å reise hjem så fort jeg kan. Det er fullstendig uaktuelt for meg å være på et sykehus på rom med andre og at mannen blir sendt hjem. Med mindre jeg MÅ bli pga komplikasjoner hos meg eller baby, drar vi hjem. Ser ingen glede i å være på sykehuset, og gruer meg veldig til akkurat den delen. Gjør det som føles rett for deg, og drit i KG-meninger… 

men!! Ville prøvd å skaffe noen til å ta seg av hunden de første dagene. Det blir sikkert mye oppmerksomhet på baby, og en hund som ikke forstår hvorfor den blir tilsidesatt. Vi har ordnet noen som er i huset vårt når vi er på sykehuset, og som kan ha hunden til vi har landet litt.

Anonymkode: 45252...02c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

På Takk for så mange svar ☺️ jeg visste ikke at babyen sov for det meste de første døgnene. Så for meg at jeg var alene med en skrikende baby.. jeg tenker jeg får forsøke å bli 1 natt på sykehuset da. Forsøke.. jeg er en person som ikke spiser til faste tider, men spiser når jeg er sulten.. og å være et sted med faste tider, dobbeltrom, bad på gangen osv føles virkelig ikke ut som noe avslappende for meg altså.. og jeg var jo nettopp på omvisning så at det er sånn er ikke noe jeg har innbildt meg bare.. 

Tenk så herlig å få reise hjem, være i fred og ro.. spise når man vil, sove når man vil, dusje når man vil.. ha sin egen seng, sin egen sofa, kunne gå i sitt eget kjøleskap…

Vi har ingen som kan passe hunden for oss. 

Anonymkode: 6ad17...bab

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

På Takk for så mange svar ☺️ jeg visste ikke at babyen sov for det meste de første døgnene. Så for meg at jeg var alene med en skrikende baby.. jeg tenker jeg får forsøke å bli 1 natt på sykehuset da. Forsøke.. jeg er en person som ikke spiser til faste tider, men spiser når jeg er sulten.. og å være et sted med faste tider, dobbeltrom, bad på gangen osv føles virkelig ikke ut som noe avslappende for meg altså.. og jeg var jo nettopp på omvisning så at det er sånn er ikke noe jeg har innbildt meg bare.. 

Tenk så herlig å få reise hjem, være i fred og ro.. spise når man vil, sove når man vil, dusje når man vil.. ha sin egen seng, sin egen sofa, kunne gå i sitt eget kjøleskap…

Men hva gjør dere under fødselen da? Skal mannen dure frem og tilbake for å lufte hunden? For plutselig ligger du på føden i to døgn og ingen helt vet hvor lang tid det kommer til å ta, så brått går han glipp av pressfasen, eller hva om noe uventet skjer og du rushes inn til keisersnitt? Skal han forlate dere midt i det hele for å lufte og mate hunden? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 26.5.2023 den 7.34):

Vi hadde hunden i bilen (men dette var ikke mens det var varmt i været) under fødsel og litt etterpå. Hadde ikke pass til den da.

Alt går for en dag eller tre!

Anonymkode: 0fe00...805

En hund skal ha mulighet til å røre på seg konstant. Å ligge i en bil i flere timer, er dyreplageri.

Anonymkode: ec748...f4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Da omplasserer dere hunden, eller setter den på kennel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da omplasserer dere hunden, eller setter den på kennel.

Omplassere den på grunn av fødsel 🤣🤣 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg på 4 mannsrom i 4 netter, det var helt ekstremt ekkelt og jævlig, og fikk null hjelp med amming. Skjønner godt at du vil reise hjem så fort som mulig! 

Anonymkode: 701ba...886

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Men, må du spise når du ikke vil? Må du bevege deg hit og dit når du ikke vil? Kan du ikke dusje når du vil? Jeg tror du skaper et stort problem uten at det er det. Jeg spiste knapt den første uka. Det var for eksempel kiosk og mulighet for å kjøpe ting. Vi kjøpte også pizza en dag. 

Anonymkode: 3ec45...7c9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 hours ago, AnonymBruker said:

Tror du overtenker. De kan hente brødskive til deg om du blir sulten utenom måltidene. Pakk med deg snacks og tørrvarer så du har litt tilgjengelig. Du står fritt til å sove, dusje og alt med mindre du eller baby må til kontroll eller behandling. 

De tvinger deg ikke til å bli der mot din vilje, men mange førstegangs ønsker litt tettere oppfølging. 

Anonymkode: 6859c...e2a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å ikke engste deg så mye at du er utslitt før fødsel ❤️ 

Vet ikke om det er vanlig å skrive fødebrev i våre dager, men dette ville jeg hatt med der. At du gruer deg veldig.

Det er så innmari viktig at man ikke lar seg overmanne av negativitet. Så forstår jeg at omstendigheter rundt hunden er med på å stresse det til.

Prøv å være kreativ. På finn.no er det ofte studenter eller andre som tilbyr hundelufting. 

Håper verdens modigste jobb, ender opp mer positivt enn forventet :gruppeklem:

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror av hele min periode som mor, er den tiden på sykehuset etter fødsler det minst slitsomme.

Du har liksom allerede bestemt deg for at det blir ille. Kan du ikke ta det litt som det kommer? Er du og barnet i god form, drar dere hjem? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...