Gå til innhold

Gruer meg så fryktelig til sykehusoppholdet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det lenge siden? Jeg fødte i januar 22 og spurte om MME da baby var 1 dag gammel. De både matet og bysset i søvn uten spørsmål. Tok baby en hel natt også. Opplevde alle som utrolig hyggelige og hjelpsomme. Men sikkert rolig tid siden det å få desemberbarn er så forferdelig (ironi).

Anonymkode: 6859c...e2a

Mulig det var en unormalt hektisk desember det året. Eller at det er forskjell på barsel. Er jo 3 stk en kan havne på

Anonymkode: 81eba...742

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, AnonymBruker said:

Mulig det var en unormalt hektisk desember det året. Eller at det er forskjell på barsel. Er jo 3 stk en kan havne på

Anonymkode: 81eba...742

Så fælt at dere fikk en sånn opplevelse. Vi ble ikke møtt på den måten, heldigvis. De gav MME når jeg spurte om det og da det ble fastslått at jeg ikke hadde melk kom de hver 3. time med flaske og kopp og pumpe. Tok baby en hel natt. Jeg holdt på å grine av takknemlighet. 

Anonymkode: 6859c...e2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.5.2023 den 0.16):

 

Tenk så herlig å få reise hjem, være i fred og ro.. spise når man vil, sove når man vil, dusje når man vil.. ha sin egen seng, sin egen sofa, kunne gå i sitt eget kjøleskap…

Vi har ingen som kan passe hunden for oss. 
 

 

Anonymkode: 6ad17...bab

Jeg mener ikke å være en kjerring nå, men jeg kan fortelle deg med det samme at disse tingene kan du nok se langt etter. Enten du er hjemme eller på sykehuset. Det er slutt på å gjøre ting når man vil når man får barn. Man går på do, dusjer, spiser og sover når det passer for babyen

Anonymkode: d609a...028

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så fælt at dere fikk en sånn opplevelse. Vi ble ikke møtt på den måten, heldigvis. De gav MME når jeg spurte om det og da det ble fastslått at jeg ikke hadde melk kom de hver 3. time med flaske og kopp og pumpe. Tok baby en hel natt. Jeg holdt på å grine av takknemlighet. 

Anonymkode: 6859c...e2a

Det var bra. Hos meg mente de at melken ville komme. Ettersom det var keisersnitt. Så det var ingen behov for tilskudd. Tok de 4 dager å innse at det ikke var så lurt. Og da hadde jeg ikke sovet på 5 døgn. Så det var en fest. Jeg opplevde personalet som direkte sure og uhøflige. Det var en stakkars jordmorstudent som var grei. Hun hadde nok ikke rukket å bli sur og grinete enda

Anonymkode: 81eba...742

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg mener ikke å være en kjerring nå, men jeg kan fortelle deg med det samme at disse tingene kan du nok se langt etter. Enten du er hjemme eller på sykehuset. Det er slutt på å gjøre ting når man vil når man får barn. Man går på do, dusjer, spiser og sover når det passer for babyen

Anonymkode: d609a...028

Mja, her har det aldri vært noe problem med hverken mat, do eller dusj. Så det blir ikke nødvendigvis så ille som noen skal ha det til. 

Anonymkode: fc785...db6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg mener ikke å være en kjerring nå, men jeg kan fortelle deg med det samme at disse tingene kan du nok se langt etter. Enten du er hjemme eller på sykehuset. Det er slutt på å gjøre ting når man vil når man får barn. Man går på do, dusjer, spiser og sover når det passer for babyen

Anonymkode: d609a...028

Det går helt fint. Det er ikke så komplisert som mange vil ha det til og det er i allefall ikke verre enn barsel

Anonymkode: 81eba...742

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 27.5.2023 den 0.16):

På Takk for så mange svar ☺️ jeg visste ikke at babyen sov for det meste de første døgnene. Så for meg at jeg var alene med en skrikende baby.. jeg tenker jeg får forsøke å bli 1 natt på sykehuset da. Forsøke.. jeg er en person som ikke spiser til faste tider, men spiser når jeg er sulten.. og å være et sted med faste tider, dobbeltrom, bad på gangen osv føles virkelig ikke ut som noe avslappende for meg altså.. og jeg var jo nettopp på omvisning så at det er sånn er ikke noe jeg har innbildt meg bare.. 

Tenk så herlig å få reise hjem, være i fred og ro.. spise når man vil, sove når man vil, dusje når man vil.. ha sin egen seng, sin egen sofa, kunne gå i sitt eget kjøleskap…

Vi har ingen som kan passe hunden for oss. 
 

 

Anonymkode: 6ad17...bab

Du burde forberede deg på at det muligens kan bli så du må være på sykehuset. Er mye som kan skje… En baby som kan trenge ekstra oppfølging, eller at du får noen skader som du trenger smertelindring for. Eller keisersnitt :)  Du skal bli mor, og må faktisk bare sette dine egne behov til side… Barnets helse er viktigst, og de aller fleste jeg kjenner har vært på sykehus i flere døgn etter første fødsel av forskjellige grunner.. 

Anonymkode: 83902...7a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg mener ikke å være en kjerring nå, men jeg kan fortelle deg med det samme at disse tingene kan du nok se langt etter. Enten du er hjemme eller på sykehuset. Det er slutt på å gjøre ting når man vil når man får barn. Man går på do, dusjer, spiser og sover når det passer for babyen

Anonymkode: d609a...028

De aller fleste har jo en oppegående partner da. Er ikke noe problem å få til dette når man er to.

Anonymkode: 6c01e...d25

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg mener ikke å være en kjerring nå, men jeg kan fortelle deg med det samme at disse tingene kan du nok se langt etter. Enten du er hjemme eller på sykehuset. Det er slutt på å gjøre ting når man vil når man får barn. Man går på do, dusjer, spiser og sover når det passer for babyen

Anonymkode: d609a...028

Det er da virkelig ikke alle som har det sånn😅 Jeg hadde en meget avslappet baby.. Hun sov hele tiden, våknet for mat typ hver 4-5. time på dagen og sov hele natten… Jeg inviterte middagsgjester dagen etter vi kom hjem, og dro på shopping med baby i vogn en uke etter hjemkomst, dro på kafe, trente daglig, lagde middager fra bunnen osv. Dusje kunne jeg fint gjøre hver dag, tok bare med babyen og la den på teppe på gulvet… Serie og filmkos med samboer på kveldene.. Det er ikke alltid så jævli slitsomt med baby 😅 På sykehuset var det drit kjedelig, men det var fordi vi satt på et rom og kjeda oss nærmeste ihjel de første dagene. Ungen sov, og sov og sov…Er begrenset hvor lenge man syns det er morsomt å sitte å stirre på en baby som sover, uansett hvor søt den er. Jeg husker fortsatt den varme og lange dusjen etter fødsel, og digg frokost og middag i rolige omgivelser. Men utenom det var det rimelig kjedelig, ble mye serier og tlf trykking. 

Anonymkode: 83902...7a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du burde forberede deg på at det muligens kan bli så du må være på sykehuset. Er mye som kan skje… En baby som kan trenge ekstra oppfølging, eller at du får noen skader som du trenger smertelindring for. Eller keisersnitt :)  Du skal bli mor, og må faktisk bare sette dine egne behov til side… Barnets helse er viktigst, og de aller fleste jeg kjenner har vært på sykehus i flere døgn etter første fødsel av forskjellige grunner.. 

Anonymkode: 83902...7a7

Ts skriver at hun er sykepleier, og de fleste klarer jo å ta smertestillende selv. Og hvis mor har vondt så er det ikke barnets helse. Er jo stortsett bare paracet og ibux som tas, og annet kan man få resept på. Vi gir helst ikke annet enn smertestillende pr os, hvis det ikke er gode grunner til det. 

Anonymkode: c7361...cee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ts skriver at hun er sykepleier, og de fleste klarer jo å ta smertestillende selv. Og hvis mor har vondt så er det ikke barnets helse. Er jo stortsett bare paracet og ibux som tas, og annet kan man få resept på. Vi gir helst ikke annet enn smertestillende pr os, hvis det ikke er gode grunner til det. 

Anonymkode: c7361...cee

Jeg fikk hvertfall morfin i sprøyteform på barsel, og barnet trengte oppfølging på barsel med både mating med kopp/sprøyte og måling av vekt og blodsukker. 
 

De aller fleste jeg kjenner har som sagt måtte være innlagt minst et par døgn i ettertid, av diverse grunner. Man må belage seg på å være der litt, og heller ta det positivt om alt går smertefritt hele veien med både mor og barn. Fallhøyden kan bli stor om man er innstilt på å reise hjem etter noen timer, spesielt førstegangsfødene som ikke aner hva man går til… Amming / mating bør også være noe etablert før man reiser hjem, og babyen skal sjekkes for diverse ting. Vet om ett par som dro hjem 4-5 timer etter fødsel med første barnet, ungen hadde fult av fostervann i lungene, så de måtte tilbake og bli innlagt, ungen fikk ikke puste. 

Anonymkode: 83902...7a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg fikk hvertfall morfin i sprøyteform på barsel, og barnet trengte oppfølging på barsel med både mating med kopp/sprøyte og måling av vekt og blodsukker. 
 

De aller fleste jeg kjenner har som sagt måtte være innlagt minst et par døgn i ettertid, av diverse grunner. Man må belage seg på å være der litt, og heller ta det positivt om alt går smertefritt hele veien med både mor og barn. Fallhøyden kan bli stor om man er innstilt på å reise hjem etter noen timer, spesielt førstegangsfødene som ikke aner hva man går til… Amming / mating bør også være noe etablert før man reiser hjem, og babyen skal sjekkes for diverse ting. Vet om ett par som dro hjem 4-5 timer etter fødsel med første barnet, ungen hadde fult av fostervann i lungene, så de måtte tilbake og bli innlagt, ungen fikk ikke puste. 

Anonymkode: 83902...7a7

Hvis ungen hadde lungene fulle av fostervann og ingen så det på 4-timer så burde ungen vært død innen de dro. 

Anonymkode: c7361...cee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte på kvelden og dro hjem tidlig dagen etter. Før tolv. Det var deilig å komme hjem. Dette var med andremann men jeg kunne fint ha gjort det med førstemann også. Mye bedre hjemme 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det var bra. Hos meg mente de at melken ville komme. Ettersom det var keisersnitt. Så det var ingen behov for tilskudd. Tok de 4 dager å innse at det ikke var så lurt. Og da hadde jeg ikke sovet på 5 døgn. Så det var en fest. Jeg opplevde personalet som direkte sure og uhøflige. Det var en stakkars jordmorstudent som var grei. Hun hadde nok ikke rukket å bli sur og grinete enda

Anonymkode: 81eba...742

Her sa de ingenting når jeg sa jeg ville gi MME. De kom med det og stilte opp hver 3 time når jeg ringte etter mat. Blide og fornøyde, og svarte på spørsmål. De kommenterte det ikke engang. 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg mener ikke å være en kjerring nå, men jeg kan fortelle deg med det samme at disse tingene kan du nok se langt etter. Enten du er hjemme eller på sykehuset. Det er slutt på å gjøre ting når man vil når man får barn. Man går på do, dusjer, spiser og sover når det passer for babyen

Anonymkode: d609a...028

Slutt på det? Jøss. Jeg tisset, dusjet, spiste og sov når det passet meg. Hadde en oppegående partner som tok et tak, som er helt forventet, og som tilrettela for at det kunne finne sted. 

Anonymkode: 3ec45...7c9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...