Gå til innhold

Representerer hangarskipetbesøket en provokasjon ?


Acer

Anbefalte innlegg

jabx skrev (7 timer siden):

Hva mener du med at du støtter Russland? Hva konkret er det du støtter? De over 70 (sannsynligvis over 80) prosentene av befolkningen som støtter krigen i Ukraina?

Putin har samme type ideologi som Hitler. Han er imperialist og drømmer om å legge land under seg. Han ønsker også folkemord på ukrainere. Han vi avslutte jobben de ikke fikk fullført med Holodomor. Ser man på Putins handlinger generelt så er det som han har skrevet ned hva Hitler gjorde og prøvd å kopiere det, helt ned til "redde tyskere i Sudetenland"-svadaen.

Jeg støtter Russland mot de 70 -80 prosent fascistene der borte som ødelegger landet. Mange av fascistene er ikke fascister for å være fascister. De er apolitiske og praktiske og  posisjonerer seg for å sikre et behagelig liv, og mener det som det er fordelaktig å mene avhengig av tid og sted. Om det hadde vært demokratisk regime så hadde de vært demokrater, om regimet hadde vært katolsk så hadde de vært katolikker. Hadde Erna vært sjef der, så hadde de blitt Høyrefolk, og hadde  Kjell Magne vært sjef så hadde de  blitt KRF-ere. Denne store rævdiltergruppa (eller saueflokken) er noe man ser over store deler av verden. Er regimet ok, så er de ok. Er regimet fælt, så er de fæle.

Russland er et land som er etisk skadet gjennom diktatur i mer enn 100 år. Saueflokkmentalitet er det som skal til for  å lykkes. Mange av de beste folka, de med ryggrad og integritet, har blitt utryddet i Gulag.

Jeg ser likheter mellom Putin og Hitler, som f.eks. "Lebensraum", og "Das dritte reich". Jeg er ikke god nok i ideologi til å skille klart, men smartere folk enn meg mener at Putin er fascist. Det er ikke det samme som nazist, men har store likhetstrekk.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 5/28/2023 at 9:02 PM, Gliffy said:

Det er jo en provokasjon, USA reiser jo til et naboland og viser frem et skip som representerer en potensiell trussel for Russland. Et skikkelig militært Ædda bædda kan man jo kalle det. 

Når det er sagt syns jeg det er helt på sin plass at de kommer. Hva Russland blir sur for er ikke noe vi skal ta hensyn til, de har ikke gjort seg fortjent til noen form for hensyn slik som de holder på. 

Hadde Russland IKKE invadert Ukraina, hadde jeg kunnet vært enig med deg. Men nå er jo situasjonen en helt annen. Da er det mer sånn at man kan tolke det slik; « ikke prøv deg, vi kødder ikke»

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Rullerusk said:

Hadde Russland IKKE invadert Ukraina, hadde jeg kunnet vært enig med deg. Men nå er jo situasjonen en helt annen. Da er det mer sånn at man kan tolke det slik; « ikke prøv deg, vi kødder ikke»

 

Ja, det er det jo også. En maktdemonstrasjon. Men i russlands øyne er jo enhver form for maktdemonstrasjon og amerikansk militær tilstedeværelse i Europa en provokasjon. De er ikke så vanskelig å provosere akkurat. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Gliffy said:

Ja, det er det jo også. En maktdemonstrasjon. Men i russlands øyne er jo enhver form for maktdemonstrasjon og amerikansk militær tilstedeværelse i Europa en provokasjon. De er ikke så vanskelig å provosere akkurat. 

Når man invaderer naboen sin, burde man klare å forstå at andre naboer føler for å knurre litt for å skremme vekk bjørnen. Det skjønner også Russland. Men de later jo som om de ikke skjønner det. Det er jo dere modus operandus, og så lenge noen som er litt mindre intelligent biter på er de jo fornøyde. Det er en taktikk som minner veldig om det Donald Trump driver med forøvrig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...