Gå til innhold

Representerer hangarskipetbesøket en provokasjon ?


Acer

Anbefalte innlegg

Nei, flåtebesøket av det amerikanske hangarskipet utgjør ikkje noen provokasjon overfor Russland som forlengst  har innvadert en annet land, og påført befolkningen i Ukrania store lidelser, og matrielle skader. Er det noe land som provoserer idag så er det  den russiske regime som har ført eit heilt folk som gisler. Putin er ein terrorist, og  maktsyk, og farer med løyner og usannheter, og oppfører seg som pøbel.  

Endret av Evnti
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Der at Rødt-nazister er ute i media og klager. De elsker fascisme og nazisme, og støtter russisk imperialisme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (22 minutter siden):

Der at Rødt-nazister er ute i media og klager. De elsker fascisme og nazisme, og støtter russisk imperialisme.

Rødt er visst også på listen over nazister.

Dette er den samme listen over nazister som inkluderer Noam Chomsky formoder man?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hank Amarillo skrev (2 minutter siden):

Rødt er visst også på listen over nazister.

Dette er den samme listen over nazister som inkluderer Noam Chomsky formoder man?

Noam Chomsky har forfalt mye de siste 25 årene, men han er vel ikke sunket ned til å bli medlem av Rødt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (1 minutt siden):

Noam Chomsky har forfalt mye de siste 25 årene, men han er vel ikke sunket ned til å bli medlem av Rødt?

Tror ikke det. Er kanskje bare noen nazister som er med i rødt. IDK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hank Amarillo skrev (8 minutter siden):

Tror ikke det. Er kanskje bare noen nazister som er med i rødt. IDK.

Jeg ville aldri kalle Rødt-medlemmer for nazister (såsant de ikke åpenbart individuelt ér det), men prinsipprogrammet deres fremmer fremdeles ufrie og udemokratiske samfunn som en utopi, og revolusjon som veien til denne underkastende utopien.

Det er så sjukt at utdannede mennesker overser det når de leser prinsipprogrammet.

Lenker inn @jabx

Endret av Snok1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snok1 skrev (3 minutter siden):

Jeg ville aldri kalle Rødt-medlemmer for nazister

Du får ta det opp med brukeren over da, ikke med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hank Amarillo skrev (2 minutter siden):

Du får ta det opp med brukeren over da, ikke med meg.

Gjort. 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hank Amarillo skrev (6 timer siden):

Rødt er visst også på listen over nazister.

Dette er den samme listen over nazister som inkluderer Noam Chomsky formoder man?

Det finnes enkeltpersoner som har en viss tilhørighet til Rødt som har litt totalitære holdninger, men Rødt er mest en miks av sosialdemokrater og sosialister og de har attpåtil godkjent levering av våpen til Ukraina. Rødt er med unntak av et lite mindretall sterkt i mot Putin, og mange av den fraksjonen som ikke vil sende våpen til Ukraina er også imot Putin samtidig som de er imot våpen og krig. Det er ikke sikkert at det er flere Putinister i Rødt enn det er i frp.  Vi må også huske at Putin er en høyre-reaksjonær politiker. Rødtfolk flest er ikke glad i høyrereaksjonære.

Hank, jeg motsier ikke deg, bare kommer med påfyll av egne betraktninger.

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en provokasjon, USA reiser jo til et naboland og viser frem et skip som representerer en potensiell trussel for Russland. Et skikkelig militært Ædda bædda kan man jo kalle det. 

Når det er sagt syns jeg det er helt på sin plass at de kommer. Hva Russland blir sur for er ikke noe vi skal ta hensyn til, de har ikke gjort seg fortjent til noen form for hensyn slik som de holder på. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hank Amarillo skrev (23 timer siden):

Rødt er visst også på listen over nazister.

Hva er man når man støtter naziststaten Russland?

Er en som støtter Hitler ikke nazist?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gliffy skrev (15 timer siden):

Det er jo en provokasjon, USA reiser jo til et naboland og viser frem et skip som representerer en potensiell trussel for Russland. Et skikkelig militært Ædda bædda kan man jo kalle det. 

Når det er sagt syns jeg det er helt på sin plass at de kommer. Hva Russland blir sur for er ikke noe vi skal ta hensyn til, de har ikke gjort seg fortjent til noen form for hensyn slik som de holder på. 

Det er ingen provokasjon, men en demonstrasjon på at man ikke kødder med USA og NATO.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (Akkurat nå):

Hva er man når man støtter naziststaten Russland?

Er en som støtter Hitler ikke nazist?

Hva er man når man kaller alle man ikke liker/er uenig med nazister?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig er det en provokasjon. Det hadde det vært uavhengig av hva Russland gjør og ikke gjør. Det hadde det også vært om USA angrep Ukraina og Russland sendte en båt.

Endret av Majer
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (40 minutter siden):

Hva er man når man støtter naziststaten Russland?

Er en som støtter Hitler ikke nazist?

For det første; jeg støtter Russland, men motarbeider Putin og krigen hans, som jeg mener er et angrep på Russland og truer Russlands nasjon og folk, og til og med hele verden. Jeg regner Putin som forræder av det russiske land og folk, og en fiende av menneskeheten (pun intended).

Men de som støtter Putin her i Norge er neppe nazister. Jeg tror de rett og slett er rundlurt  av propaganda. Hvis man tar for mye Steigan og Rt til frokost så kan man bli ganske tullerusk. De forstår ikke hvor nazi Putin er. Jeg er forøvrig usikker på om man kan kalle Putin nazist. Jeg tror han er fascist. 

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hank Amarillo skrev (46 minutter siden):

Hva er man når man kaller alle man ikke liker/er uenig med nazister?

Spør Putin, Russland og deres medløpere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jabx skrev (Akkurat nå):

Spør Putin, Russland og deres medløpere.

Nei, jeg spør deg - siden det er du som kaller alt og alle nazister i vilden sky.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Grosny skrev (8 minutter siden):

For det første; jeg støtter Russland, men motarbeider Putin og krigen hans, som jeg mener er et angrep på Russland og truer Russlands nasjon og folk, og til og med hele verden. Jeg regner Putin som forræder av det russiske land og folk, og en fiende av menneskeheten (pun intended).

Men de som støtter Putin her i Norge er neppe nazister. Jeg tror de rett og slett er rundlurt  av propaganda. Hvis man tar for mye Steigan og Rt til frokost så kan man bli ganske tullerusk. De forstår ikke hvor nazi Putin er. Jeg er forøvrig usikker på om man kan kalle Putin nazist. Jeg tror han er fascist. 

Hva mener du med at du støtter Russland? Hva konkret er det du støtter? De over 70 (sannsynligvis over 80) prosentene av befolkningen som støtter krigen i Ukraina?

Putin har samme type ideologi som Hitler. Han er imperialist og drømmer om å legge land under seg. Han ønsker også folkemord på ukrainere. Han vi avslutte jobben de ikke fikk fullført med Holodomor. Ser man på Putins handlinger generelt så er det som han har skrevet ned hva Hitler gjorde og prøvd å kopiere det, helt ned til "redde tyskere i Sudetenland"-svadaen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hank Amarillo skrev (1 minutt siden):

Nei, jeg spør deg - siden det er du som kaller alt og alle nazister i vilden sky.

Det er det Russland og deres medløpere som gjør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (Akkurat nå):

Det er det Russland og deres medløpere som gjør.

På dette underforumet er det DU som gjør det.

Skjønner ikke helt heller hvorfor du tror det er en unnskyldning at Putin gjør akkurat det samme som deg. Trodde ikke det var først og fremst han du vil sammenligne deg med. #EpicSelfOwn

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...