Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

200 kvm hus, 1.3 mål tomt. Så ganske stort hus, ganske stor hage. 

Her tar innearbeidet soleklart mest tid. Selv om hagen er stor. 

I hagen er det plenklipping en gang i uken, fra juni til august, og det tar ca 1 time. 

Luking foregår også bare i 3 månders tid, og der bruker vi kanskje en time i uken, fordelt med litt her og litt der. 

Beskjæring av busker, kverning av greiner og sånt, tar noen timer i året. 

Så hagearbeid er faktisk ikke noe særlig tidkrevende, spesielt siden hagesesongen her er bare 3 mnd. 

Utvendig vedlikehold av huset, som maling av hus og plattinger, tar heller ikke kjempemye tid. Jeg og guttungen beiset hele plattingen på en time. Huset må ikke males hvert år.. Så er det litt småplukk som å skifte et bord, o.l. 

Utvendig vindusvask gjøres kanskje 2 ganger i året, og det tar jo litt tid, kanskje halvannen time på alt i hop. 

Det er det innvendige som er drepen. Rydding og vasking og støvtørking og skrubbing. Klesvask, bretting og påplasslegging. Matlaging, oppvaskstyr, rydding, handling, finne på middager og lage handlelister. Osv. Det er hver eneste uke hele året, ikke bare om sommeren. 

Anonymkode: 0cca9...ca7

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Vitalogy
Skrevet (endret)

Alene i leilighet sentralt i by. Hus og hage kommer aldri til å bli aktuelt, er helt uinteressert i det praktiske.

Endret av Vitalogy
AnonymBruker
Skrevet

Normalt stort hus 180kvm. Og liten hage. Passer meg veldig godt at de fleste kvadratmeterne er inne. Vi har to små barn og er i 100% jobb, har ikke tid til mye utvendig vedlikehold.

Anonymkode: 3a0d1...636

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

200 kvm hus, 1.3 mål tomt. Så ganske stort hus, ganske stor hage. 

Her tar innearbeidet soleklart mest tid. Selv om hagen er stor. 

I hagen er det plenklipping en gang i uken, fra juni til august, og det tar ca 1 time. 

Luking foregår også bare i 3 månders tid, og der bruker vi kanskje en time i uken, fordelt med litt her og litt der. 

Beskjæring av busker, kverning av greiner og sånt, tar noen timer i året. 

Så hagearbeid er faktisk ikke noe særlig tidkrevende, spesielt siden hagesesongen her er bare 3 mnd. 

Her hos meg er hagesesongen fra januar til oktober, siden jeg sår både ute og inne rett etter jul og høster til langt utpå høsten. 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Utvendig vedlikehold av huset, som maling av hus og plattinger, tar heller ikke kjempemye tid. Jeg og guttungen beiset hele plattingen på en time. Huset må ikke males hvert år.. Så er det litt småplukk som å skifte et bord, o.l. 

Utvendig vindusvask gjøres kanskje 2 ganger i året, og det tar jo litt tid, kanskje halvannen time på alt i hop. 

Det er det innvendige som er drepen. Rydding og vasking og støvtørking og skrubbing. Klesvask, bretting og påplasslegging. Matlaging, oppvaskstyr, rydding, handling, finne på middager og lage handlelister. Osv. Det er hver eneste uke hele året, ikke bare om sommeren. 

Anonymkode: 33322...051

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Her hos meg er hagesesongen fra januar til oktober, siden jeg sår både ute og inne rett etter jul og høster til langt utpå høsten. 

Anonymkode: 33322...051

Vi har også masse frukt og bær og også åker med potet og gulrøtter. Eneste som er til langt ut på høsten her er eplene, som er en sein sort, resten høstes om sommeren. 

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg bor i enebolig på 200 kvm og 1 mål tomt. Mye å gjøre for to i fulltidsjobb og jeg er mye frivillig. Men helt essensielt for oss som har hund synes jeg. Vi bor i blindvei, grusvei i skogen, men kun 5 minutter fra motorveien. Utrolig deilig, og elsker å bo her. Planen er å bo her for alltid, da det er plass til å ha barn, plass til å ikke ha det, og alt på en flate slik at vi kan bo her når vi er gamle. Gikk fra leilighet i 4. etage utne heis og 10 minutter å gå til  nærmeste gressflekk til hage og rett ut på tursti. Helt fantastisk for oss og hunden. Hører bare fuglekvitter. 

Er som sagt utrolig mye å gjøre, særlig nå i begynnelsen da forrige eier stakk uten å tømme huset og uten å vaske. Hagen har vært flott en gang i sin tid, men nå etter flere år uten vedlikehold samt det er en gifthage for hund. Men ville ikke hatt det på noen annen måte. 

AnonymBruker
Skrevet

Flytta nettopp inn til byen igjen etter 6 grufulle måneder på "bygda". Bor på 47 kvadrat. To voksne.

Anonymkode: 0adef...327

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Flytta nettopp inn til byen igjen etter 6 grufulle måneder på "bygda". Bor på 47 kvadrat. To voksne.

47 kvadrat bedre en bygda?

Anonymkode: 1d85a...170

AnonymBruker
Skrevet

Bor i et lite slitent hus med hage,2 min til skog,ca 40 sekunder til fjorden.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Location, location, location.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Stor enebolig med ganske stor hage, dvs. eng med ugress og mose. Boligen er fra 90t-tallet og har ikke vært oppgradert siden, men har heldigvis nøytrale farger i veggmaling og gulvbelegg. Er samboers hus.  Jeg er fullstendig uinteressert i hagearbeid, men misunner naboen den fine plenen deres. Savner av og til å bo i den lettstelte leiligheten min som riktignok var eldre enn samboers hus, men bedre vedlikeholdt og der snømåking og plenklipping var inkludert i husleien :) 

Anonymkode: d23fc...0cf

AnonymBruker
Skrevet

Leier en sliten og gammel loftsleilighet på ca 65kvm ved siden av et jævla høylytt bilvei og togbane. Huset rister når toget kjører forbi, vi hører bilene suse forbi da vi bor på fortauet til hovedveien. 
Meeeeeeen det ventes et helt nybygg av rekkehus med fire soverom to nye bad og en fin romslig hage til høsten!

Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves 😄

Anonymkode: d1049...b55

AnonymBruker
Skrevet

Eier leilighet på landet, omgitt av trær, åkre, markblomster og noen nybygg. Har en sydvendt platting på ca. 10kvm og en hageflekk på omtrent samme størrelse. Akkurat passe med hagestell for min del. 

Anonymkode: 1afcb...094

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ikke alle trives med å bo på bygda, vettu 😊 Jeg gjorde det i ca. 4 år. Aldri mer! Nå bor jeg sentralt og elsker det 😁

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...