AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #41 Skrevet 25. mai 2023 Landlig litt nord for Oslo. Liten enebolig og garasje med nesten 1 måls tomt. Holder på mye ute. Elsker hagearbeid og har maaaaaange bed, potter og kjøkkenhage. Mannen klipper gresset. Anonymkode: ad11c...69c 1
Letharia Skrevet 25. mai 2023 #42 Skrevet 25. mai 2023 Flyttet til en enebolig på landet i fjor, garasje og stor tomt. Huset er rett ved et stort vann som vi fisker ørret i, de to nærmeste naboene er sommerhytter så det er veldig lite folk her. Stortrives på landet og kunne aldri falt meg inn å flytte til byen. Får ro i sjela her hjemme. Drømmen er å eie en gård med dyr en gang i fremtiden ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #44 Skrevet 25. mai 2023 Leier en liten leilighet på femti og noe kvadratmeter med barnet mitt. Sover på en sofa fordi det er så lite. Har en mill i egenkapital, men får fortsatt ikke kjøpt noe her jeg bor pga skyhøye priser 🙂 Anonymkode: 8b073...a88
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #45 Skrevet 25. mai 2023 180 kvm enebolig, stor gruslagt gårdsplass, bed, plen og naturtomt (usikker på størrelsen, men stor vil jeg si). Vi bruker ikke mye tid på utearbeid, men terrassene må jo beises, plenene klippes og rakes, bedene lukes, skogen ryddes, gårdsplassen fjernes for ugress som har begynt å krype litt. Det er småpjusk vi holder på med på finværsdager, mens ungene og hunden leker i hagen og hjelper til. Kvalitetstid sammen, egentlig. Jeg elsker også å måke snø, så det er ikke noe stress. Anonymkode: 3ec20...480
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #46 Skrevet 25. mai 2023 Solgte enebolig på 200 kvm og 900 kvm tomt til fordel for mer sentralt nybygd rekkehus uten noe særlig vedlikeholdsbehov eller uteområde 😊 Vi syntes at livet i enebolig var tungvint og tidkrevende og ønsket å bruke mer tid spesifikt på barna og ha naboer og fellesskap tettere på. Rake motsetning til alle her inne som tydeligvis ønsker seg svær tomt og masse plass uten innsyn og naboer 😅 Anonymkode: be82e...9cf
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #47 Skrevet 25. mai 2023 Jeg og ett barn bor i en enebolig på 375 kvm, og 2,8 mål tomt. Det er mye arbeid både ute og inne, men jeg er så heldig å ha en jobb med høy lønn så jeg kan betale andre for å klippe gress, vedlikeholde hus, måke snø og vaske. Anonymkode: 023d3...19b
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #48 Skrevet 25. mai 2023 Bor på en gård med melkekyr. Har endel dyrka mark, utmark og litt skog. Ganske stort bolighus men det er ganske gammelt og slitent, det meste av pengene går til oppgradering av fjøs og utstyr. Anonymkode: f5416...2b2 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #49 Skrevet 25. mai 2023 Bor i enebolig i Oslo. Drømmer om leilighet. Anonymkode: f3c6e...3bb
Påkrevd Skrevet 25. mai 2023 #50 Skrevet 25. mai 2023 Boligstrøk i by. Enebolig, 200 kvm. 1 mål hage med en del beplantning. Gjør mest ute på sommeren og mest inne på vinteren. Raker og klipper når jeg må ute, ellers tar jeg ting når jeg får lysten over meg, så det føles ikke som et ork. Inne er det vel omtrent på den standarden jeg synes jeg behøver oppussingsmessig, så det blir vasking/rydding og litt miniprosjekter her og der. Har bodd i leilighet uten hage før dette, og grua meg litt for å få for mye greier med huset, men det har gått overraskende fint.
Gjest Peanut Skrevet 25. mai 2023 #51 Skrevet 25. mai 2023 Landlig boligstrøk et sted i Telemark. Enebolig på 300kvm med opparbeidet uterom og massevis av flere steder på eiendommen (1000 kvm). Elsk elsk elsk elsk! Peanuts drømmehjem
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #53 Skrevet 26. mai 2023 Liten leilighet men skulle gjerne hatt rekkehus eller småbruk Anonymkode: bc082...f12
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #54 Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Bor på en gård med melkekyr. Har endel dyrka mark, utmark og litt skog. Ganske stort bolighus men det er ganske gammelt og slitent, det meste av pengene går til oppgradering av fjøs og utstyr. Anonymkode: f5416...2b2 🥰🥰🥰 Anonymkode: bc082...f12
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #55 Skrevet 26. mai 2023 Har bolig med to etasjer og kjeller på 250 m2 og grunnflate på 100 m2. Har hage på litt over 500 m2. Har helt OK med hagearbeid, men så har vi valgt planter som krever lite stell og ivaretagelse, og grønnsaker og urter som kommer av seg selv hvert år. Anonymkode: 6cc9b...560
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #56 Skrevet 26. mai 2023 Bor i halvpart av tomannsbolig, så et hus med en fin liten hage. Overkommelig nok til at vi ikke må stå på hele tiden verken inne eller ute, men nok til at det blir litt arbeid ca annenhver dag. Elsker å pusle rundt i huset mitt da, så er jo ikke "jobb" sånn sett. Skal holde på litt i hagen i helgen (få bort ugress), og skal beise plattingen snart men det er fort gjort og gjøres bare én gang før det er tid til nytt vedlikehold om noen år. Store hager er kjempefint, men kunne aldri hatt det selv, er overhodet ikke glad i hagearbeid. Anonymkode: 2978c...7db
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #57 Skrevet 26. mai 2023 Stort hus på ca 300 kvm, samt eiendom/hage på 5 mål. Relativt oppusset hus med god standard, men kaldt om vinteren. Lukker dører, fyrer mye osv. Går mange timer til ved-arbeid ila sommeren. Det er et gammelt småbruk, ingen dyr i dag. Men det er klart det er mye vedlikehold, heldigvis liker vi begge å drive med det. Anonymkode: 6726d...0c7
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #58 Skrevet 26. mai 2023 100 år gammel enebolig på ca 270 kvm fordelt på tre etasjer. 2 mål tomt. Bor på landet, men bare 20 min til nærmeste by. Anonymkode: 7c1b0...a07
annanorge Skrevet 26. mai 2023 #59 Skrevet 26. mai 2023 (endret) Jeg bor i Spydeberg og elsker det, men jeg drømmer om et større hus 🤗 Endret 26. mai 2023 av annanorge
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #60 Skrevet 26. mai 2023 Jeg bor på gård. Vi har stort hus og hage med grønnsaker og bær til eget bruk. Utenfor der har vi dyrka mark, der vi produserer for til dyra. Og innmarksbeite som dyra går på. Dyra= storfe (ammeku/kjøttproduksjon). Og masse skog. Det er skogbruk som er hovedgeskjeften på gården. Mye jobb med gjerding, foring, slått og kalving. Og med tynning, rydding, hogst, skogplanting, vedkløyving, pakke ved, stable ved, selge ved Mannen (og ungene) tar stort sett det meste på gården og jeg tar husarbeid og hage. Anonymkode: a1c89...27b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå