Gå til innhold

Invitasjon til navnefest


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det rart å skrive «håper DU kan komme og dele dagen med oss» i invitasjon til navnefest? Burde det stått du/dere? Ble litt redd for at de som invitasjonene er adressert til da tenker at de er invitert uten partner 😅 jeg tenkte bare at det var ment til den som leser invitasjon da jeg lagde den og dermed skrev jeg du. Burde jeg lage nye invitasjoner? 
 

hilsen overtenker

Anonymkode: 3edb1...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det står du i invitasjonen bør navnet til alle som inviteres stå på konvolutten. Ellers vil det oppfattes som om kun den som har navn på konvolutten inviteres. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør stå 'dere' hvis invitasjonen gjelder flere.

Men kan du ikke bare tilføye det i hånden?  

Anonymkode: ff01d...7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis brevet er adressert til kun én person og det står "du" i invitasjonen hadde jeg helt klart tenkt jeg var invitert uten partner

Anonymkode: 9af8d...6eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det bare står ett navn på konvolutten, bør du spesifisere hvem du inviterer. Skriver du "du", er det entall, og antyder at bare én person er invitert. 

Det er bedre å skrive "dere", selv om det da blir litt rart når det bare er én person. Men altså, da skjønner jo folk at de er invitert, da, i motsetning til om du skriver "du" når de er flere. 

Anonymkode: d38e5...93c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er det rart å skrive «håper DU kan komme og dele dagen med oss» i invitasjon til navnefest? Burde det stått du/dere? Ble litt redd for at de som invitasjonene er adressert til da tenker at de er invitert uten partner 😅 jeg tenkte bare at det var ment til den som leser invitasjon da jeg lagde den og dermed skrev jeg du. Burde jeg lage nye invitasjoner? 
 

hilsen overtenker

Anonymkode: 3edb1...e18

Det holder at du skriver ett navn på konvolutten om du skal sende den. Men selv om du skriver ett navn på konvolutten du senter, skriver du "dere" i innbydelsen, om du inviterer to eller flere. Ganske enkelt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...